Kamp vs Sunderland @Stadium of Light søndag 28.12 kl 15 på V sport PL

Started by auren, December 27, 2025, 22:52:33

Previous topic - Next topic

Reaney, karaba and 42 Guests are viewing this topic.

Fredhans

Kommer noen brudd nå som er farlige, med litt ukonsentrasjon så kan det brått komme et baklengs....håper jeg tar feil😅

Cannavaro

Det er jo hav av rom bak forsvarslinja til Sunderland noen ganger, men den presise pasningen og løpet kommer ikke....
MFLU - Miracles For Leeds United

Kato

Hallgeir *

Stach har problemer. Haltet rundt i et par minutter.
Super Leeds since 1968

Reaney

Tar ett poeng, men byttene svekker oss igjen. Tror aldri jeg har sett Gnonto mindre påskrudd.

leedslife

Synd det ikke ble 3 poeng. Klart beste laget.
Men vi tar med oss gjennomføringen og poenget.

GeirO

MOT

Cannavaro

1-1 slutt, vi er nærmest seieren. God gjennomført kamp - manglet littegrann for å hanke med oss seier.
Veldig bra laginnsats, totalt sett mye bra å ta med seg fra denne kampen. Vi ser litt vanskeligere ut å spille mot. Sunderland har ikke mye å komme med etter pause.
Da har vi 20 poeng og luke på 7 poeng ned til West Ham under streken.....vi nekter å tape !!

Fredhans

Bra match av Leeds hvor de gjennomfører i 2 x 45, og er det beste laget. Selv om Sunderland stilte noe svekket med alle fraværene.

Cherry

Faktisk skuffa at vi ikke vant etter fantastiske gode 30 minutter inn i 2. omg. Forstår ikke helt hvorfor vi gir de tilbake alt av ballinnehav siste 15'. :-\
Nmecha klarte å løpe i ca 5 min, og hvorfor ikke Stach byttes ut siste 15 er uforståelig, veldig tunge bein.
Poeng da, men vi hadde virkelig muligheter til 3 i dag.

Hawley

Greit m poeng, men burde hatt tre. Sunderland helt på hæla første 35 av 2.omgang. Etter det ble det tomt for krefter eller frykt for tap. Bra innsats av alle, synes jeg. Kanskje pluss til Stach og Ampadu...og Aaranson

lufc80

Beste laget er Leeds United i denne kampen, men det betyr ikke at man alltid vinner. Fornøyd med gjennomføringa, og ett poeng får være ok. Har god tro på at dette laget holder plassen. Ikke heeelt enig i byttene, Okafor ut og Nmecha inn svekket oss, DCL ut og Gnonto likeså, men tett mellom kampene fremover (1. 4. 7. 11. januar). Igjen: håper virkelig ikke at helsepersonellet kløna det til med Rodon - han er LEEDS!

Edit: expected goals: 0,65 - 2,03

auren

Slutt. 1-1. Fantastisk første halvtime av andre omgang. Da var vi milevis bedre enn hjemmelaget og burde scoret flere mål. Fryktet et tap på tampen, men vi rei inn et solid bortepoeng! For en karakter i dette laget! Meget imponert!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sunderland 1-1 Leeds Stats:

xG: 0.65-2.03
Possession: 43%-57%
Opposition Box Touches: 21-42
Shots: 8-17
On-Target: 6-3
Big Chances: 1-4
Chances Created: 8-16
Succ. Passes: 312-426
Final Third Passes: 72-88
Accurate Crosses: 3-7
Duels Won: 46-52

Deserved to win that today.

@LUFCDATA

Manchester City, Aston Villa, Liverpool and Leeds remain the only Premier League sides unbeaten this December. #LUFC

Cannavaro

Et veldig hyggelig poeng etter kampen er jo at målet vårt kan fort bli "årets lag-mål" - mulig at alle våre 11 var innom kula før den endte i nettet til Sunderland....
Det var vakkert å se på ; nydelig frispilling på egen halvdel og med Okafor`s driv og en flott pasning til Aaaronson ute til høyre og Brenden`s fine avansement og assist DCL med perfekt "timet" løp...sånne mål er lett å like  ;)

karaba

Hadde tatt 1p før kampen startet i dag, men jeg synes faktisk vi hadde fortjent 3p, spesielt etter det vanvittige presset vi hadde i store deler av andreomgang.
Tanaka er god når han kommer inn og Ampadu er en potet som fyller midtstopper plassen bra etter at Rodon må ut.
Gnonto sliter da han kommer innpå og spillestilen vi har nå med høye baller fremover for deretter å stå etter med fysisk hardt press passer ikke Gnonto veldig bra.
Men alt i alt en meget godt gjennomført match, hvor jeg er fornøyd med 1p, men mener vi hadde fortjent mer

Sent from my iPhone using Tapatalk

peacock

"Tanaka er god når han kommer inn og Ampadu er en potet som fyller midtstopper plassen bra etter at Rodon må ut."

Hvilken kamp så du? Ampadu spilte på midtbanen hele matchen.

Russel_Doig

Quote from: Cannavaro on Today at 16:38:32Igjen avslutning - Ampadu rett på keeper...

Den burde han enkelt plassert rolig ned i hjørnet

karaba

Quote from: peacock on Today at 18:00:49"Tanaka er god når han kommer inn og Ampadu er en potet som fyller midtstopper plassen bra etter at Rodon må ut."

Hvilken kamp så du? Ampadu spilte på midtbanen hele matchen.
Jeg ser nok samme match som deg hvor Ampadu faller av mye mer og fyller midtstopper plass gang på gang.
Du er alltid like hyggelig i tonen du

leedslife

Vi så langt bedre ut etter formasjonsskifte i dag.
Som mot Lpool.

All kred til laget etter man mister en av de viktigste og beste spillerne siste sesongene.

leedslife

11 - Leeds United's equaliser v Sunderland was just the second goal scored in the Premier League this season with all 11 players involved in the move, after Rio Ngumoha's goal for Liverpool at Newcastle in August. Teamwork.

@optajoe

Joe Jordan

Quote from: karaba on Today at 17:57:48Gnonto sliter da han kommer innpå og spillestilen vi har nå med høye baller fremover for deretter å stå etter med fysisk hardt press passer ikke Gnonto veldig bra.
Men alt i alt en meget godt gjennomført match, hvor jeg er fornøyd med 1p, men mener vi hadde fortjent mer

Gnonto sliter litt når vi kjører med høye baller og påfølgende press ja.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

leedslife

Blir den siste fra meg i 2025;

Brenden Aaronson today was just the second player in the Premier League this season to have 15 touches in the opposition box and create 5 chances in a match, and the first Opta has on record since 2008-09 to do that for a newly promoted team. #lufc

@jcooper

Russel_Doig

Quote from: leedslife on Today at 19:12:10Blir den siste fra meg i 2025;

Brenden Aaronson today was just the second player in the Premier League this season to have 15 touches in the opposition box and create 5 chances in a match, and the first Opta has on record since 2008-09 to do that for a newly promoted team. #lufc

@jcooper

En diamant! 🤩

TK20

Quote from: Russel_Doig on Today at 19:15:39

@jcooper

En diamant! 🤩

Vært veldig god de siste to kampene!

leedslife

Quote from: Russel_Doig on Today at 19:15:39

@jcooper

En diamant! 🤩

@ekscouting er enig

Brenden Aaronson fully deserved the Player of the Match award.

Operating between the lines, he was constantly available and difficult to pin down. His technical quality stood out, a sharp first touch, elegant ball-carrying, and excellent control in tight spaces.

What makes him especially dangerous is his acceleration with the ball. Over the first few metres, his dribbling is explosive, making him extremely hard to catch once he turns and drives forward.

Give him too much freedom, and he will punish you. His ability to create chances is relentless, and every time he receives between the lines, danger follows.

A performance that underlined his value and influence.

Lucas the Kop Cat

Ble kamp i opptak. Stusser på Roar Stokkes prat om at Leeds har problemer med å spille seg ut pga S.lands høye press, men det klarer vi greit hver gang.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Lucas the Kop Cat

Vanskelig å følge dommerens linje når det gjelder skulder mot skulder, DCL løpes over ende like utenfor 16 m etter ca 80 min. Og tydeligvis helt ok med to armer rundt smme mann i feltet.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Fantasyland

Må bare følge på her. Sterk bortekamp som jeg syntes vi hadde fortjent alle 3 i. Litt overrasket over hvor mye Farke har uppa gamet i forhold til taktikk og spillermønster.

Også cred til BA som jeg personlig aldri har vært fan av. Enorm arbeidskapasitet og viser at det faktisk bor noe der inne.

On to the scousers!