Kamp: FA-cup 3. runde vs. Derby County @Pride Park 11.1.26 kl 13 Viaplay

Started by Asbjørn, January 08, 2026, 16:08:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

asLeeds

DALHEIM WHITES

GaryMac

Justin scoret sitt første mål siden 11.januar i fjor. Nøyaktig ett år siden.

Reaney

Og første seier i blå drakter. Måtte det bli flere.

lufc80

Strålende med avansement i FA-cup'en! Med unntak av straffemissen synes jeg Piroe var ganske så god i dag - mye involvert og som regel med positivt fortegn. Og den svenske muren stod heldigvis for fall i andre omgang ;-)

Cannavaro

En grei gjennomføring av Leeds dette, vi viser at vi er PL-lag og har mer kvalitet i laget enn Derby. Med tanke på 8 endringer i start-ellever så syns jeg de fleste viser at de har evner til å være med i troppen. Noen glimt ser vi til at angreps spillet funker og vi er fremoverrettet med bra balltempo. Bijol styrer fint defensivt, og har spilt på seg den selvtilliten han trenger. Det er alltid noe å plukke på, som f eks Piroe som misser straffa, men er fortsatt "på" i resten av kampen og har bl. a det fine overhoppet på scoringen til Gnonto, uselvisk og viser spillforståelse. Han funker tydeligvis greit mot CC motstand, og kom til flere avslutninger (kanskje flest blant våre offensive ?). I midtbaneleddet syns jeg alle igrunn forstår sine oppgaver og gjør det de skal..selv om vi kanskje syns at Gruev og Tanaka skulle vært mer fremover rettet og "true" mer offensivt, spille mellom ledd og i bakrom.  Vi har sjelden vært noe godt cuplag og gjerne tapt mot elendig motstand, så netto syns jeg dette var en bedre 3.runde kamp av oss med litt mer kontroll enn tidligere sesonger.  Som vi har vist i PL ; så er vi vanskelig å spille mot og beseire.
Håper denne kampen også kan være med å bygge på selvtillit i spillergruppa.  Seire og god prestasjoner er alltid fint å legge seg på minnet, både som spiller, manager og fans.  Jeg syns det ville vært artig om vi kunne gjøre et godt "cup-run", for jeg tror at vi egentlig har en fin spillergruppe som kan tåle belastningen.
MFLU - Miracles For Leeds United

Borge

Og 121500£ inn på konto for seieren. Spent på trekningen for 4. runde imorgen
Borge

kilgallon

Quote from: Cannavaro on January 11, 2026, 14:54:13
Quote from: Reaney on January 11, 2026, 14:50:33Hva gjør Jack Harrison ute på der egentlig?
Ja jeg har tenkt på det også i denne kampen. Svake innlegg og cornere...tror ikke det var overvekt av positive involveringer fra ham i denne kampen....
Veldig forutsigelig at Harrison får pepper her inne... ::) Men han var vel egentlig ikke så værst i dag. Derby kom ikke til noe som helst over våres venstre side, og offensivt burde han hatt en assist hvis Nmecha hadde scoret på det ganske glimrende innlegget i 2. omgang. Det som irriterte meg mest var at det så ut som om Okafor hadde bestemt seg for ikke at spille Harrison i dag. Det var flere situasjoner hvor Okafor kunne ha spillet Harrison i et overlap men ikke gjorde det.

Blank_File

Quote from: Reaney on January 11, 2026, 14:44:29Nå bytter du deg til fant igjen, Farke. En straffeskytter mindre ute på der.
Det er en ting jeg lurer litt på med deg, Reaney. Hvis vi to hadde sett kampen sammen, ville det vært ok at jeg satt og klukklo litt av deg, hvis du kom med sånne kommentarer på det tidspunktet i kampen? Eller er det ramme alvor og nervene som snakker? Du må ikke ta dette dårlig opp, jeg bare liker å se folk som kommenterer for meg når jeg leser hva de skriver. Jeg ser jo at du er med på festen når det er avgjort. 😊

Hallgeir *

Willy Gnonto: The Emirates FA Cup Player of the Match!
Super Leeds since 1968

ingve1960

Er vel ikke ei bombe at reaney bommer litt, jeg mener farke heller skal ha kred, setter inn justin bak ,får litt mer defensive trøkk, bytter så ut gnonto mes Sam og flytter justin opp, og justin skårer et flott kontringsmål..
Bra farke  MOT

leedslife

Nydelig med avansement. Gode muligheter for de nest-beste og evt januar signeringer.

There's only been two occasions a Leeds player has been unsuccessful with 10+ crosses in a match this season. #lufc

14 - Jack Harrison vs Sheffield Wednesday in August
10 - Jack Harrison vs Derby today

Minnes at jeg skrøt av linkupen mellom Harrison og DCL mot Sheffield Wed..🤔

Fikk ikke sett kampen idag

Cherry

Stille demonstrasjon i dag , ift at man ikke har inkludert FA-cup`n i Viaplay abonnementet- ble jo bare sur!
Bra at noen på benk står opp i dag, Farke skryter jo av»gruppa» ....bare håper at dette ikke setter noe demper på nye spillere inn....

Asbjørn

Quote from: Cherry on January 11, 2026, 17:56:51Stille demonstrasjon i dag , ift at man ikke har inkludert FA-cup`n i Viaplay abonnementet- ble jo bare sur!
TV2 og Viaplay har begge skrytt av hvor mye de nå kan tilby sine kunder ved å dele på fotballinnholdet (minus det mest   eksklusive som PL og CL naturligvis). Det må vi naturligvis betale ekstra for nå tydeligvis. Og de lurer på hvorfor så mange tyr til IPTV?

https://x.com/ostyrvold/status/2010362823759864212?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Man blir allerede flådd med en rekordhøy sum for en totalpakke som skal gi tilgang til «alt». Når det da dukker opp en «Total Pluss» (til og med navnet er en selvmotsigelse) kjenner jeg at det trigges noen sta-gubbe-prinsipper...

Bromancer

Quote from: Blank_File on January 11, 2026, 15:51:08
Quote from: Reaney on January 11, 2026, 14:44:29Nå bytter du deg til fant igjen, Farke. En straffeskytter mindre ute på der.
Det er en ting jeg lurer litt på med deg, Reaney. Hvis vi to hadde sett kampen sammen, ville det vært ok at jeg satt og klukklo litt av deg, hvis du kom med sånne kommentarer på det tidspunktet i kampen? Eller er det ramme alvor og nervene som snakker? Du må ikke ta dette dårlig opp, jeg bare liker å se folk som kommenterer for meg når jeg leser hva de skriver. Jeg ser jo at du er med på festen når det er avgjort. 😊

Jeg har sett kamp med (og hos) Reaney, og jeg kan bekrefte at hyggeligere fyr finner du ikke!

Reaney

Tusen takk, Bromancer, og takk det samme. Husker vi begge "overlevde" selv om det ble tap den gangen. Og Blank_File. Du også er hjertelig velkommen til å se kamp med meg. Latter forlenger livet sies det, så det går veldig fint  :)

Blank_File

Det var faktisk litt derfor jeg spurte. :) Det er nemlig akkurat det jeg kunne se for meg. Det blir noen nyanser man ikke klarer å se for seg med skrevet tekst. Jeg har nemlig en annen kamerat som er nervevrak underveis i kamper og ser kålsvart på livet, men det blir ikke særlig galt at jeg sitter og ler av han mens det står på. :)

Vi får satse på at vi kan få sett en kamp sammen en gang! Leeds4Life! :)

Reaney

Asbjørn

Quote from: Cannavaro on January 11, 2026, 14:54:13
Quote from: Reaney on January 11, 2026, 14:50:33Hva gjør Jack Harrison ute på der egentlig?
Ja jeg har tenkt på det også i denne kampen. Svake innlegg og cornere...tror ikke det var overvekt av positive involveringer fra ham i denne kampen....

There's only been two occasions a Leeds player has been unsuccessful with 10+ crosses in a match this season. #lufc

14 - Jack Harrison vs Sheffield Wednesday in August
10 - Jack Harrison vs Derby today
https://x.com/JRCooper26/status/2010358729393508415?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan