Kamp vs Fulham @Elland Road lørdag 17.1.26 kl 16 på Viasport

Started by Asbjørn, January 13, 2026, 08:55:39

Previous topic - Next topic

TUNI, Reaney, viking, TK20 and 11 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

Beren:
Farke asked if Bijol's injury prompts action in window for centre-back.

Says much depends on recovery in the next few days. Expected to be out for three to five weeks. If he has any setbacks in the next week or so, he doesn't rule out moving for someone late in the window. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Det er knapt noe i hele verden som er bedre enn å høre Elland Road synge I predict a riot etter en seier som det her. Jeg bare griner...

leedslife

Er jo så solid du får det og har egentlig vært det sesongen gjennom.
Serve laget med 1-2 gode vinduer og gapet opp til Brentford, Fulham, Palace og andre mellom oss og Europa er tettet.

Strålende gjennomføring fra start til slutt.
Glad Nmecha fikk scoring. Luktet litt lynsjestemning basert på forrige innhopp og første 5 i dag.

Gode muligheter igjen neste runde borte mot Everton. Så har vi vel Forest hjemme en fredagskveld snart. Ville ikke vært bortelag da.

Kato

Quote from: stian on January 17, 2026, 19:18:27Ser oppover - det er bare 11 poeng opp til å kvalifisere seg til Champions League!

Champions League er bare å glemme, naturlig nok. Vi må ikke rote oss inn i Europa i år. Det har vi ikke stall til. Først bli et etablert Premier League lag.

Reaney

Gratulerer med fantastisk seier og 3 poeng, folkens. Første 3 poenger i dagslys siden Wolves i september.
Samtidig fortsetter lagene under oss å ta poeng, så langt fra avklart i bunnstriden. Vi er supersolide hjemme, men skal vi begynne å se oppover på tabellen må borteformen forbedres radikalt. Foreløpig er vi tredje dårligste bortelag poengmessig.

Hallgeir *

Quote from: Kato on January 17, 2026, 19:55:06
Quote from: stian on January 17, 2026, 19:18:27Ser oppover - det er bare 11 poeng opp til å kvalifisere seg til Champions League!

Champions League er bare å glemme, naturlig nok. Vi må ikke rote oss inn i Europa i år. Det har vi ikke stall til. Først bli et etablert Premier League lag.

Skjønner hva du mener, men skulle det mot formodning gå så bra at vi klatrer oppover tabellen, kan vi jo ikke slutte å ta poeng fordi vi ikke vil spille i Europa?

En kopi av sesongen under Bielsa, nr. 9, hadde jo vært passe.  :) Spådde selv en 15.-plass denne sesongen.
Super Leeds since 1968

samadhi

Er rett og slett utrolig morsomt å være Leedssupporter om dagen. Hadde mista helt trua før Man City kampen, men for en jobb Farke & co har gjort med denne gjengen.
marching on together,
derudaf forever...

Kato

Dødballene ble klart bedre da Justin overtok for Gruev.

Lucas the Kop Cat

Quote from: Kato on January 17, 2026, 21:33:54Dødballene ble klart bedre da Justin overtok for Gruev.
Synes ikke vi har klart å opprettholde trykket på dødballene som vi hadde tidligere i sesongen uavhengig av hvem som har tatt dødballene, innkastene også for den saks skyld.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Hallgeir *

Quote from: Lucas the Kop Cat on January 17, 2026, 21:43:14
Quote from: Kato on January 17, 2026, 21:33:54Dødballene ble klart bedre da Justin overtok for Gruev.
Synes ikke vi har klart å opprettholde trykket på dødballene som vi hadde tidligere i sesongen uavhengig av hvem som har tatt dødballene, innkastene også for den saks skyld.

Det som er "nytt", er ikke lett å forsvare seg mot. Lagene blir jo analysert på spillestil og styrker, så man lærer jo å forsvare seg mot dette, naturlig nok.
Super Leeds since 1968

Cannavaro

idag manglet vi både Bijol og Stach som "fyrtårn" på dødball også...det er noe av grunnen, men Gruev har ingen dødball silkefot nei....
MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

Pressseren :)
DF: "We fully deserved to win. We didn't give one real chance away & kept a clean sheet. After losing late on to Newcastle & this game away plus sucker punches of losing Bijol & Stach, then other results ... it's the best win."
https://x.com/apopey/status/2012580976925286622?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

"In Farke we trust".

Føler bare for å si det.

Da Farke slet som verst (før Man City) lot eg være å poste her. Ønsket virkelig ikkje at vi skulle gjennom 'ny manager'-greia men hadde ikke motivasjon til å forsvare ham...

Greit da at resultatene endret seg fra midtveis i Man City-kampen :)
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Det var bare en spøk som man kan tillate seg når ting ser såpass solid ut som det gjør nå. Jeg tror ikke vi ender så veldig mye høyere enn ca der vi ligger, men det er knallsterkt at vi har kortere avstand opp til en drøss med gode lag, enn det er ned til nedrykk.

Cherry

Quote from: Asbjørn on January 17, 2026, 19:23:04Beren:
Farke asked if Bijol's injury prompts action in window for centre-back.

Says much depends on recovery in the next few days. Expected to be out for three to five weeks. If he has any setbacks in the next week or so, he doesn't rule out moving for someone late in the window. #lufc

3-5 uker er en tøff skade, håper da rehab går kjappere enn det Farke sier her.
Vi er tynne`bakover, så ikke feil å få inn en stopper på lån også.

Lucas the Kop Cat

Quote from: Cannavaro on January 17, 2026, 21:49:20

idag manglet vi både Bijol og Stach som "fyrtårn" på dødball også...det er noe av grunnen, men Gruev har ingen dødball silkefot nei....
Skal det være innsvingere så må de slås med mer fart ellers er det for lett for keeper å plukke dem ned. Vi hadde en kort som Nmecha nesten traff mål på. Ellers er vel det å slå forbi feltet og heade tilbake en god strategi?

Ikke det at jeg er dødballekspert....

Eriksen55

Quote from: Lucas the Kop Cat on January 17, 2026, 22:45:05
Quote from: Cannavaro on January 17, 2026, 21:49:20

Skal det være innsvingere så må de slås med mer fart ellers er det for lett for keeper å plukke dem ned. Vi hadde en kort som Nmecha nesten traff mål på. Ellers er vel det å slå forbi feltet og heade tilbake en god strategi?

Ikke det at jeg er dødballekspert....

De må øve på flere varianter. De i boks må stille seg opp på forskjellige måter og ballen kan ikke lande på samme plass hver gang! Når det er så likt hver gang blir det bare lettere og lettere å forsvare seg.

Alle klarer å lempe ballen i feltet. Det er avtalene som blir gjort og bevegelsene som er viktige.

Ellers bra kamp i dag. Satt og irriterte meg litt over hvor dårlig Nmecha var. Kom ut på + siden til slutt..

Nå håper jeg Gnonto kan få sjansen fra start i stedet for Okafor. Nmecha bør ikke være en starter.

Aaronson har fått fart på sakene. MOM kamp etter kamp! Selvtillit er vel nøkkelen her!

Asbjørn

Quote from: Eriksen55 on January 17, 2026, 23:07:35Nå håper jeg Gnonto kan få sjansen fra start i stedet for Okafor. Nmecha bør ikke være en starter.

Aaronson har fått fart på sakene. MOM kamp etter kamp! Selvtillit er vel nøkkelen her!

AB se lutely! Selvtillit er nøkkelen til Brendens fremgang!
The Sky iz the Limit :)
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Quote from: Asbjørn on January 17, 2026, 23:10:37
Quote from: Eriksen55 on January 17, 2026, 23:07:35Nå håper jeg Gnonto kan få sjansen fra start i stedet for Okafor. Nmecha bør ikke være en starter.

Selvtillit er en ting. Men jeg syns han er blitt kvikkere i steget, sterkere i kroppen, og periodevis er skuddfoten også bedre.

stian

Quote from: Kato on January 17, 2026, 23:14:43

Selvtillit er en ting. Men jeg syns han er blitt kvikkere i steget, sterkere i kroppen, og periodevis er skuddfoten også bedre.

Enig i at han virker litt sterkere fysisk. Og bruker han ikke løpskapasiteten litt smartere nå enn før? Han har kanskje fått en litt annen rolle, for nå er han overalt og et aktivum både offensivt og defensivt. Hvem hadde trodd at Aaronson skulle ta så store steg? Jeg hadde i alle fall gitt ham opp.

Eriksen55

Quote from: Kato on January 17, 2026, 23:14:43

Absolutt. Nå tør han også å sette fart fremover i stedet for å vende hjem og spille bakover slik han ofte gjorde før.
Tipper han er like sterk og rask som i fjor, men tilliten han har og den rollen har gitt massivt selvtillitboost tror jeg. Nå tør han å prøve. Er ikke så redd for å feile og da ser vi hvor god han faktisk er!
Det psykiske har alt å si for hvordan man presterer 💪

peacock

Quote from: Kickthemdown on January 17, 2026, 17:28:42Okafor er søppel.

SPUUUUUUUUUURS

Hvorfor bruke nedsettende navn på våre spillere? Dette er jo bare nedrig.

auren

Deilig å våkne "tidlig" en søndagsmorgen etter en seier og se extended highlights på LUTV sammen med en rykende kopp kaffe. Egentlig et flatterende resultat. Kunne vært 4-0! Vi har mange gode sjanser og det nærmeste Fulham var var headingen til Darlow som Smith Rowe satte utenfor fra 30 meter. I følge Fotmob hadde vi 5 store sjanser og bommet på fire. Disse er kanskje Aaronson i første omgang, DCL etter 58 minutter, Nmecha på overtid og kanskje Gudmundsson eller Justin. I tillegg hadde Struijk en ganske god mulighet på corner etter 82 minutter.

Herlig å se på Aaronson. Var involvert i det meste offensivt i klippene!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

baste

Når vi snakker om Champions League, snart B/G vs Shitty på oss Bodøværinger  ;)