Kamp vs Arsenal @Elland Road lørdag 31.01.26 kl 16 på V sport PL

Started by auren, January 30, 2026, 17:40:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

auren

Under ett døgn til kamp og ingen kamptråd??

Meget tøff oppgave i vente. Bijol og Nmecha rekker ikke kampen. Gudmundsson usikker. Tipper vi derfor stiller uforandret etter en meget solid 1. omgang mot Everton. Tror vi vil få det svært tøft og forventer at bortelaget tar alle tre poengene.

Tips: 0-2

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Eg tenker altså på denne kampen som lakmustesten på om vi hamler opp mot de BESTE på heimebane... Vi har vel vært konkurransedyktige mot alle så langt, men no skal vi opp mot et lag som vant 5-0 mot oss i august. Syns egentlig ikkje det i den kampen var såå stor forskjell på lagene som resultatet skulle tilsi (det var fortsatt 0-0 etter halvtimen) men sluttresultatet ble stygt.

Det var på dødballene vi ble knust.

Ser egentlig for meg at vi stort sett hamler opp mot de (Arsenal har ikke hatt sånn flyt i spillet i det siste) men antar at de tar oss på dødballer igjen. De har 2-2-1 siste fem i serien mot våre 1-3-1.

Kikker også mot West Ham som har Chelsea borte.
Regner med at det blir ganske poengfattig for både West Ham og Leeds denne runden.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Ja, å ta poeng mot dødballspesialistene fra London, blir ikke lett. På den annen side så har ikke Arsenal vunnet noen av de siste tre ligakampene, noe som vel ikke har skjedd før denne sesongen? Kanskje er dette det beste tidspunktet å møte Arsenal på, i tillegg har vi hjemmebane. Finnes det en liten mulighet til poeng her?

Sist jeg overvar tilsvarende kamp live på Elland Road, var rett etter Tyrkia-tragedien med de to drapene i Istanbul. Den gangen var Thiery Henry, Pires og den årgangen utilnærmelige med feiende flott kontringsfotball. (1-4) Elland Road kvitterte med å synge:"Can we play you every week?"
Super Leeds since 1968

rd1

"Who needs Cantona??"

TK20

Jeg har trua på tre poeng! Arsenal ser ikke bra ut om dagen. Mest bekymret over Havertz faktisk.

Asbjørn

Tung start på Leedsturen for Londonlaget

Arsenal were planning to fly to Leeds Bradford Airport this afternoon ahead of tomorrows game at Elland Road, however because of thick fog their chartered plane was forced to U-turn in Derby and land at Stansted.

They will now be forced to travel via coach or train.

https://x.com/lufcfanz0ne/status/2017268118607823234?s=46&t=Q4QGfqW3jIffiNXm_dBNgA
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Killa

Quote from: auren on January 31, 2026, 09:49:51Matchday!  8)

auren

Er det flere enn meg og rd1 her inne som helt ærlig tror at vi kan ta poeng mot Arsenal?

leedslife

Arsenal har jo tapt endel terreng når ting har dratt seg til de siste sesongene, men de er det beste bortelaget denne sesongen - bare to tap borte er jo et mesterlag verdig.
Forest holdt vel Gunners til 0-0 for noen runder siden.
Tror dog kvalitetsforskjellen vil vise seg for stor idag.
WH har Chelsea borte også er det et viktig oppgjør i morgen mellom Palace og Forest.

Tipper 1-2

DCL

Alt vi får ekstra av disse kampene de neste ukene må egentlig bare ses på som et stort pluss.

Jeg er enig med Asbjørn i at gjennomføringen på Emirates var langt bedre enn hva resultatet viste.
Men alikavel. Vi var milevis unna. Det var en helt annen klasse. Det var en 15 åring som gjorde som han ville med vår venstreside. Det sier jo alt om hva de besitter av kollektiv og individuell kvalitet.
Saka, Ødegaard og Timber gikk vel av relativt tidlig den dagen.

auren

Quote from: Killa on January 31, 2026, 10:22:51
Quote from: auren on January 31, 2026, 09:49:51Matchday!  8)

auren

Er det flere enn meg og rd1 her inne som helt ærlig tror at vi kan ta poeng mot Arsenal?

Ja, jeg tror at vi kan ta poeng. Spesielt med tanke på hvor konkurransedyktige vi har vært i de siste 10-11 kampene. Men det blir likevel trolig en seier til bortelaget (mer enn 50 % sannsynlighet).

auren

GaryMac

auren

Litt enkel statistikk fra Fotmob:

Arsenal har vunnet alle de sju tidligere møtene med Leeds

Leeds har aldri vunnet en hjemmekamp i Premier League mot serielederen

Leeds har ikke slått Arsenal i noen turnering siden mai 2003

Leeds ligger på 16. plass, men er nummer 10 på xG-tabellen, og underpresterer med seks plasser

Leeds er ubeseiret i fem hjemmekamper i ligaen, men tapte 5-0 mot Arsenal i august

Arsenal har ikke tapt to ligakamper på rad siden desember 2003

Arsenal er best borte i Premier League denne sesongen

Let's party like it's 2003 sier bare jeg!  ;)

auren

Josch

Både Leeds og Arseal har scoret mye på dødball. Frykter at vår keeper blir "sperret" inne på strek på cornere som sist. Gjelder å holde nullen og score først, som jeg mener er realistisk.

På Emirates ble kampen avgjort på dødballer og korte glimt av klassespillere. Bytter etter 60 min avgjør for Arsenal her? De har en større verktøykasse enn Leeds.

leedslife

Vi får håpe Longstaff starter idag.

Var fryktelig og se Tanaka og Gruev mot dem sist.
Vi var vel også uten kapteinen vår den gang.

auren

Quote from: leedslife on January 31, 2026, 11:32:34Vi får håpe Longstaff starter idag.

Er han fit nok til å starte?

Rimelig sikker på at Farke sender ut samme mannskap som mot Everton.

auren

leedslife

Quote from: auren on January 31, 2026, 11:36:43
Quote from: leedslife on January 31, 2026, 11:32:34Vi får håpe Longstaff starter idag.

Er han fit nok til å starte?

Rimelig sikker på at Farke sender ut samme mannskap som mot Everton.

auren

Godt poeng. Kanskje rundt tidspunktet Tanaka kom inn sist.

Lucas the Kop Cat

Quote from: auren on January 31, 2026, 11:04:45Litt enkel statistikk fra Fotmob:

Arsenal har vunnet alle de sju tidligere møtene med Leeds

Leeds har aldri vunnet en hjemmekamp i Premier League mot serielederen

Leeds har ikke slått Arsenal i noen turnering siden mai 2003

Leeds ligger på 16. plass, men er nummer 10 på xG-tabellen, og underpresterer med seks plasser

Leeds er ubeseiret i fem hjemmekamper i ligaen, men tapte 5-0 mot Arsenal i august

Arsenal har ikke tapt to ligakamper på rad siden desember 2003

Arsenal er best borte i Premier League denne sesongen

Let's party like it's 2003 sier bare jeg!  ;)

auren
En til:
Jeg har aldri vært på kamp der Leeds har tapt. Og er på kamp i dag!

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Andersen

Får vi poeng i det hele tatt i denne kampen hjemme på ER mot Arsenal i ettermiddag er det en kjempebonus for oss Leeds supportere. MOT.

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

auren

Samme lag som sist, men Gudmundsson kommer inn for Bornauw. James stopper.

auren

GeirO

Quote from: auren on January 31, 2026, 14:46:26Samme lag som sist, men Gudmundsson kommer inn for Bornauw. James stopper.

auren
Tror kanskje jeg heller ville spilt med Bournauw i stedet for Justin. Årsak: Arsenals fantastiske cornere.
MOT

Kickthemdown

Gir bort unødvendige cornere - helt fullstendig toskete.

Kickthemdown

Quote from: Kickthemdown on January 31, 2026, 16:25:28Gir bort unødvendige cornere - helt fullstendig toskete.
Sånn ja ... Denne gangen Gruev. Smart.

Fredhans

Gir bort alt for mange dødballer og måtte jo komme...nå blir det tøft🫣

Joe Jordan

Forventet mål. Ekstremt mye dødballer imot, da går det slik...
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

kilgallon

Quote from: Kickthemdown on January 31, 2026, 16:28:34
Quote from: Kickthemdown on January 31, 2026, 16:25:28Gir bort unødvendige cornere - helt fullstendig toskete.
Sånn ja ... Denne gangen Gruev. Smart.
Det var vel Ampadu og ikke Gruev som ga bort den med en elendig clearing. Men enig, vi gir bort alt for mange cornere.

Joe Jordan

Dette var skikkelig stusselig, skaper ingenting, bortsett fra uendelig med cornere mot.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Fredhans

Kato

Venta bare på keeperspill på dette nivået. Sier det igjen, det er keeper vi først og fremst trenger. Karl Darlow er i utgangspunktet reservekeeper i championship, nå er han havna som førstekeeper i PL.

GeirO

Hvorfor greier ikke vi å håndtere Arsenal? Det er mange andre som spiller bra mot dem.
MOT