Kamp vs Nottingham Forest @Elland Road fredag 06.02.26 kl 21 på V sport PL

Started by auren, February 01, 2026, 12:10:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Kato

Darlow 8 - Imponerende, mener han ikke skal ut på baklengsmålet. Struijk/Rodon får ta den.
Bogle 9 MOM - Fantastisk opp og ned langs den siden. Strålende løp, strålende scoring.
Rodon 7,5 - Ryddet godt unna, men slet også litt i lufta (feks på baklengsmålet).
Struijk 8 - Utrolig viktig mot fysiske lag, god kamp.
Justin 8 - Fantastisk offensiv til å spille stopper, veldig god. Flott assist.
Gudmundsson 8 - Periodevis strålende, men også noen glipper. Fikk trøbbel mot Hutchinson.
Ampadu 7,5 - Rolig og fin sentralt, savnet han litt da vi ble kjørt på slutten.
Gruev 8,5 - Beste jeg har sett av han i Leeds-drakt. Også med fremover nå. Forsvarer plassen.
Okafor 8 - Er noe vanvittig over det han gjør når han drar seg forbi spillere. Enormt høyt toppnivå, veldig lavt bunnivå. Veldig god kamp.
DCL 8 - Gjør en vanvittig jobb, fikk sin fortjente scoring.
Aaronson 7,5 - Hadde ikke dommeren med seg. Løper til fjells og tilbake. Lykkes ikke med alt.
Longstaff 7 - Var bra, men vi mistet mye på midten etter skaden til Gruev.
James 6,5 - Et par bra gjennombrudd, men mest for fitness sin del.
Borneauw - Inn for å få tida til å gå.

Farke - Treffer bra på kampplan. Skaden til Gruev endret dynamikken. Full kontroll i andre omgang frem til da. Så mistet vi det. Ville byttet mer rundt 80.

Asbjørn

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Vi har ett kveldstap palle. Borte mot Newcastle. Men imponerende allikevel.

Asbjørn

Quite incredible how many Leicester fans completely convinced many that James Justin was a waste of a signing and had 'robbed' us.

Has been immense in the last two months.

#LUFC
https://x.com/AllDayLUFC/status/2019894646478979111?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Dominic Calvert-Lewin now has TEN Premier League goals this season! ⚽🪄

The last Englishman to hit double figures in his first season with Leeds United was Matt Smith in 2013–14 with 12 in the Championship. 🤯

Should Calvert-Lewin be included in England's World Cup squad? 👀

https://x.com/talkSPORT/status/2019883381920526433?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Me gjentek for nye lesarar:

Ilia Gruev er vår mest undervurderte spiller.

Asbjørn

Quote from: asbfjell on February 06, 2026, 23:38:11Me gjentek for nye lesarar:

That assist from Gruev btw. That's not just a "long ball."

He slices through the bottom of the ball, left leg approaching on a diagonal angle before contact & planting immediately after.

Backspin on the ball to keep the 1st bounce low.
https://x.com/FathalliMo/status/2019878276580389011?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Very frustrated
Dyche not happy his side were not wise enough. Particularly unhappy with how quickly they conceded the second. The third killed them. Dyche believes there is no question that Leeds deserved to win. Unhappy with the basic errors at the back.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Pope:
DCL has ice on his left knee but seems ok. Gruev cut on his face. Aaronson a bit battered & bruised. Hopefully all ok for Tuesday at Chelsea. On Buonanotte DF says with Dan James back he had to make a decision whether to go with him & Gnonto. It paid off. #LUFC
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on February 06, 2026, 21:56:31Vår gamlegutt Simon Johnson twitrer:
That run from Bogle 😤😤😤😤

It's so difficult to defend, opposition defenders will naturally look to try and pass him on because they don't want to track it.

Nice find from Gruev too. Definitely looks like something off the training ground 🙌🏽🙏🏽

#LEEFOR #MOT 🤍 💛
https://x.com/SiJohnsonSJUS/status/2019871716487372814?s=20

Bogle says they've been working on his cross field run & finishing.
In the dressing room after the win he says "The vibes are strong." #LUFC
https://x.com/apopey/status/2019900686901653544?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Farke:

Changes
Okafor came on for more offensive thinking. Wanted to be more offensive. The training week he was unbelievably sharp. Always a 7 out of 10. Today was close to a 10 out of 10. We encouraged them to play more forward thinking passes. He has a genius left foot [Gruev.]

Reaction
A loss is always difficult. To deliver in this way with such a spirited performance. The pitch looked more like you should put sheep on it than players. Noah was excellent. Ilia with a face injury so nothing urgent. We were exhausted and they scored and we were nervous. We showed steel in the last minutes to get over the line. This will do a lot for our confidence. A massive win.

On first goal
It is exactly what we have worked on this week. We had to be flexible vs Nottingham. Dyche's side are always so awkward to face. We did not want just a typical striker running and we encouraged our wing-backs to do it. All credit goes to the players. As a manager you are very happy as it is a sign they do listen. Perfect night for us.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: asbfjell on February 06, 2026, 23:38:11Me gjentek for nye lesarar:

DF on Gruev: "Okafor was more offensive than Stach in our change. This week, Ilia looked unbelievably sharp. So reliable. Always get a 7/10, tonight close to a 10. We wanted to use the left half-space with his left foot more. He was a mix of Stoichkov and Matthaus tonight." #lufc
https://x.com/BerenCross/status/2019907965591986634?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Virker som Stuart Dallas er TIL STEDE på Thorpe Arch  ;D

"You (Stuart Dallas), has spoken more to the players than me through this week" - Daniel Farke post match

I love Dallas🤩 #lufc #alaw #wafll
https://x.com/leedsgoinguppp/status/2019901414407872606?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Quote from: Reaney on February 06, 2026, 22:45:32At det går an. Skal ikke være mulig å holde nullen på Elland Road. Match igjen. Og som vanlig kommer målet fra vesntresiden (les svenskegrensa).
Ingen andre lag som har sluppet inn flere mål siste 15 min. enn Leeds.
Hvor vil du med denne kommentaren???

jaho

Quote from: Cannavaro on February 06, 2026, 23:04:01Viktig og fin seier ! Ikke en eneste Leeds spiller med HVIT drakt ikveld. Fantastisk laginnsats, bare å glede seg over viktige 3 poeng, deilig !!   Stort Grattis alle sammen !!

Nemlig. For en innsats og passion disse gutta våre har..Kjemper som løver i hver duell.. Vi tilbakela 6,2 km mer en motstanderen..fantastisk. Tror mange fans generelt er for dårlig til å prise den fantastiske gjengen som virkelig blør for drakta. Vi må ikke glemme forskjellen som har blitt mellom PL og CS. Ikke lett å ta nivået over. Synes vi slår bra fra oss i de aller, aller fleste kamper. Fortsatt en vei å gå for å sikre plassen, det sier litt om nivået i denne ligaen. Men bare 3 seiere unna 38 poeng..selv om det kanskje ikke er nok denne sesongen. Kjenner jeg er ordentlig stolt av denne herlige gjengen.  :D

Bromancer

Quote from: HåvardK on February 07, 2026, 00:18:23
Quote from: Reaney on February 06, 2026, 22:45:32At det går an. Skal ikke være mulig å holde nullen på Elland Road. Match igjen. Og som vanlig kommer målet fra vesntresiden (les svenskegrensa).

Enig med Reaney. Det er en observasjon av en trend som ikke er bra. Unødvendige baklengs sent i kamper koster oss poeng. Jeg mener vår desidert beste duellspiller Bijol burde blitt byttet inn for å håndtere det italienske fyrtårnet.

HåvardK

Quote from: Bromancer on February 07, 2026, 08:25:16

Enig med Reaney. Det er en observasjon av en trend som ikke er bra. Unødvendige baklengs sent i kamper koster oss poeng. Jeg mener vår desidert beste duellspiller Bijol burde blitt byttet inn for å håndtere det italienske fyrtårnet.
Det er litt mer enn observasjon av en trend. Her skal det brukes energi på å rakke ned på en av våre spillere fremfor å glede seg over en utrolig viktig og gledelig seier foran verdens beste fans.
Kostet det oss poeng i går, forresten?

enur

Quote from: Bromancer on February 07, 2026, 08:25:16

Vel, har jo holdt nullen noen ganger hjemme, senest mot Fulham 17. januar,så er vel ikke SÅ ille.

Marching on together

peacock

Årets deiligste seier! Massiv innsats av Farke og gutta. Den luka ned til Forest og West Ham må gjøres størst mulig. MOT!

Kato

I store perioder var det strålende, men det er ennå noe uforløst som kan løfte oss 6-8 plasser på tabellen. Strålende første halvtime etter pause, men kampen endrer totalt karakter med Gruevs skade. Siste kvarteret og tilleggstiden var vi fullstendig på hæla. Strukturen forsvant, midtbanen forsvant, vi flytta ikke ut fra eget forsvar. Backene havna oftere en mot en (uten sikring), og plutselig begynte innleggene å hagle. Det fremsto heller ikke kontrollert. Etter 3-1 så vi virkelig nervene i laget. Få nok poeng ombord i denne båten, så tror jeg vi blir mye tryggere også i disse fasene. Mot bedre lag enn Forest kunne en glimrende kamp endt med poengtap basert på siste delen. Det er lov å bli kjørt i kamper, men man må uansett holde fasongen, og stå ordentlig i formasjon. Undrer meg som vanlig over at Bijol ikke kom inn med hodespillet tidligere. At ikke Tanaka kom inn for å holde litt i ballen, og at ikke Nmecha kom inn for en sliten DCL. Spesielt fra 80 og utover, da var det tungt etter å ha løpt mye. Løfter vi disse delene av spillet, så ender vi på øvre halvdel. Det har kanskje bare med selvtillit, og litt spillerlogistikk å¨gjøre.

stian

Quote from: Kato on February 07, 2026, 09:32:07I store perioder var det strålende, men det er ennå noe uforløst som kan løfte oss 6-8 plasser på tabellen. Strålende første halvtime etter pause, men kampen endrer totalt karakter med Gruevs skade. Siste kvarteret og tilleggstiden var vi fullstendig på hæla. Strukturen forsvant, midtbanen forsvant, vi flytta ikke ut fra eget forsvar. Backene havna oftere en mot en (uten sikring), og plutselig begynte innleggene å hagle. Det fremsto heller ikke kontrollert. Etter 3-1 så vi virkelig nervene i laget. Få nok poeng ombord i denne båten, så tror jeg vi blir mye tryggere også i disse fasene. Mot bedre lag enn Forest kunne en glimrende kamp endt med poengtap basert på siste delen. Det er lov å bli kjørt i kamper, men man må uansett holde fasongen, og stå ordentlig i formasjon. Undrer meg som vanlig over at Bijol ikke kom inn med hodespillet tidligere. At ikke Tanaka kom inn for å holde litt i ballen, og at ikke Nmecha kom inn for en sliten DCL. Spesielt fra 80 og utover, da var det tungt etter å ha løpt mye. Løfter vi disse delene av spillet, så ender vi på øvre halvdel. Det har kanskje bare med selvtillit, og litt spillerlogistikk å¨gjøre.

Spot on oppsummering. Farke har imponert kraftig med en mer fleksibel taktisk tilnærming. Men dette med byttene forstår jeg virkelig ikke. Jeg kan jo skjønne at man ønsker å holde på det som funker så lenge som mulig, men man må jo bytte spillere når de BEGYNNER å bli slitne, ikke når de er helt tomme. Det drar jo med seg en del skaderisiko også når de må kjøre seg helt ned på felgen.

Bornauw burde kommet inn 10 minutter tidligere enn det han gjorde. Vi hadde tross alt allerede Justin på banen og fart og løpskraft i James.

Gordon McUseless

Det kan ikke være noen tvil om at vi sliter stort sett hvær kamp de siste 15-20 min. Vi går tom for bensin og byttene kommer for sjelden og for sent.
Det var en kamp for litt siden husker ikke om det var Ncastle eller hvem det var, men da ble det gjort et trippelbytte og vi snudde momentumet selv om vi tapte i siste sekund.

auren

Quote from: Gordon McUseless on February 07, 2026, 11:48:22Det kan ikke være noen tvil om at vi sliter stort sett hvær kamp de siste 15-20 min. Vi går tom for bensin og byttene kommer for sjelden og for sent.
Det var en kamp for litt siden husker ikke om det var Ncastle eller hvem det var, men da ble det gjort et trippelbytte og vi snudde momentumet selv om vi tapte i siste sekund.

Kan det ha vært mot Everton? Da skiftet vi formasjon etter trippelbyttet og ble plutselig mye bedre.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Quote from: palle on February 06, 2026, 23:01:58Bare å fortsette trenden:
22 kveldskamper siden april 2023
19 seire
3 uavgjort
0 tap
Premier League table based on points per game for all games kicking off at 7pm or later.

Petition to play every game under the lights. Leeds back in the Champions League like it's 2000-01 all over again. #lufc

https://x.com/JRCooper26/status/2020075219495580145?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Håvard K. Dette er ikke nedrakking, men som Bromancher støtter meg på, en observasjon som det må jobbes med. Dette var en "clean sheet match", men igjen som så mange ganger før slipper vi inn"a soft goal " i slutten av kampen. Med 13 min igjen å spille (tilleggstid medregnet) der motstander overtar presset, ble det fort unødvendig spennende mot slutten. Heldigvis redder Darlow mesterlig helt på tampen, og laget står i mot. La oss glede oss over det. Og takk enur. Fulham var en positiv "clean sheet match" som viser at vi kan.

HåvardK

Quote from: Reaney on February 07, 2026, 12:33:52Håvard K. Dette er ikke nedrakking, men som Bromancher støtter meg på, en observasjon som det må jobbes med. Dette var en "clean sheet match", men igjen som så mange ganger før slipper vi inn"a soft goal " i slutten av kampen. Med 13 min igjen å spille (tilleggstid medregnet) der motstander overtar presset, ble det fort unødvendig spennende mot slutten. Heldigvis redder Darlow mesterlig helt på tampen, og laget står i mot. La oss glede oss over det. Og takk enur. Fulham var en positiv "clean sheet match" som viser at vi kan.
Reaney: Oppfatter ikke din beskrivelse av GG som verken nøytral eller på noen måte positiv. Jeg la merke til at samme mann hadde noen STRÅLENDE offensive bidrag i går, og syns ikke han skal måtte ta noe ansvar for baklengsmålet i går. At Bromancer støtter deg, påvirker ikke min oppfatning. Mitt hovedpoeng er fortsatt at det for meg er uforståelig å alltid ha fokus på noe negativt etter en kamp, særlig når det vitterlig er så mye å glede seg over.

leedslife

Målet til Forest var jo høy klasse av Hutchinson (?).
De hadde et lignende legg fra venstre som egentlig var ferdigscoret.
Ellers var det tynn, tynn suppe.
Enig i at Leeds og stadion var litt nervøse siste 10 også synes jeg vi har en fase i første omgang der vi er litt preget. Naturlig nok - enormt mye på spill.

Men ifht byttene. Vi setter jo 4 og 5 hvis presisjonen til James er litt bedre.

Fult fortjent. Overrasket over hvor svake Forest var tross at de var på et good run.
Litt som WH på ER tidligere i sesong. Individuelt har de spillere på et langt høyere nivå enn Leeds, men kollektivt er det et godt stykke unna.
Tipper vi plukker 4 nye fra City og Sunderland.

Bortekampene ser jeg på som veldig utfordrende, men er jo ikke utenkelig at vi kan stjele med oss noe i en periode som ofte er svært utfordrende for topplagene og alt de står i.

Gordon McUseless

Quote from: auren on February 07, 2026, 12:03:05
Quote from: Gordon McUseless on February 07, 2026, 11:48:22Det kan ikke være noen tvil om at vi sliter stort sett hvær kamp de siste 15-20 min. Vi går tom for bensin og byttene kommer for sjelden og for sent.

Kan det ha vært mot Everton? Da skiftet vi formasjon etter trippelbyttet og ble plutselig mye bedre.

auren
Ja, det kan nok stemme at det var Everton ja.
Vi hang i tauene helt til byttene kom og vi kunne vel ha tatt ledelsen tilbake på slutten, men også det trippelbytte kom lovlig sent.
Flaks at vi ikke var kommet under på det tidspunktet byttene kom. De kjørte andre omgang ganske hardt etter vi hadde vert skikkelig gode i første.