Kamp vs Chelsea @Stamford Bridge tirsdag 10.02.26 kl 20.30 på V sport PL 2

Started by auren, February 08, 2026, 21:09:48

Previous topic - Next topic

Borge, ingve1960 and 5 Guests are viewing this topic.

auren

2 døgn til ny kamp! Tøff bortekamp mot et Chelsea som varierer i prestasjonene. Klarer vi å sjokkere dem slik West Ham klarte sist? Eller som vi klarte i hjemmemøtet mot dem? Chelsea har fire strake seire i PL, men de 5 kampene før det hadde de ingen seire og 2 tap. 

Jeg tenker Farke kjører stort sett samme lag om det ikke er noen som kjenner på en skade. Men tipper Okafor ofres for Longstaff og at Aaronson spiller i en litt fri rolle bak DCL.

Poeng er selvsagt bonus her! West Ham spiller 45 minutter senere på kvelden hjemme mot Manchester Utd. Beholdes avstanden på 6 poeng skal vi være tilfredse.

Tips: 3-0. Frykter vi har en litt off day dessverre...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Quote from: auren on February 08, 2026, 21:09:48Beholdes avstanden på 6 poeng skal vi være tilfredse.

Dette er cluet for meg. Anser WH-poeng som usannsynlig. Forventer heller ikke poeng på oss, men har håpet.

Tenker at vi trenger noen friske krefter etter lørdagen, så jeg også vil ha inn Longstaff.

Bijol ble ikke brukt sist selv om han var på benken så antar han ikke var spesielt spilleklar. Og de fem vi hadde bak sist klarte seg jo rimelig bra...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Syns ikke Chelsea overbeviser under ny manager, men de har mange spillere som hver for seg kan avgjøre.
Her bør vi kjøre 3-5-2.

Tror ikke det blir endringer, da både Gruev og Okafor leverte gode prestasjoner på fredag - og det var vel i de posisjoner som noen av oss trakk valg av spillere i tvil FØR sist kamp. :)
Det værste som kan skje fremover er at DCL blir skadet , jeg ser ingen alternativ som fungerer som ham.

Tips : 2-2

auren

Presser live nå. Team news:

Struijk og Stach spiller ikke morgendagens kamp.

Da tipper jeg Justin overtar rollen til Struijk og at Bijol kommer inn i midtforsvaret med Rodon som høyre stopper.

auren

Hallgi

Quote from: auren on February 09, 2026, 12:56:17Presser live nå. Team news:

Struijk og Stach spiller ikke morgendagens kamp.

Da tipper jeg Justin overtar rollen til Struijk og at Bijol kommer inn i midtforsvaret med Rodon som høyre stopper.

Hvor ser du live pressekonferanse? Det kommer vel på LUTV snart.
Ingen prematch-podcaster å finne av hverken BBCs Dont go to bed, Square ball eller Leeds that så eg lengter etter litt nytt 😅

auren
ALAW (saludos del pirata)

Asbjørn

Quote from: Hallgi on February 09, 2026, 13:25:27Hvor ser du live pressekonferanse? Det kommer vel på LUTV snart.
Ingen prematch-podcaster å finne av hverken BBCs Dont go to bed, Square ball eller Leeds that så eg lengter etter litt nytt 😅

https://www.youtube.com/watch?v=GOC-CIjQ3fc
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Leeds United v Chelsea matters, just ask Jeremy Clarkson 🎩🧢🐕🐕�🦺🐶💩😂

#lufc #Leeds #Chelsea #ChelseaFC #LeedsUnited

https://x.com/allleedsaway/status/2020860830410010757?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on February 09, 2026, 17:07:40Leeds United v Chelsea matters, just ask Jeremy Clarkson 🎩🧢🐕🐕�🦺🐶💩😂

#lufc #Leeds #Chelsea #ChelseaFC #LeedsUnited

https://x.com/allleedsaway/status/2020860830410010757?s=20

Apropo...
Leeds v Chelsea: 60 years of Hate - OUT NOW!

Watch here: https://youtu.be/zxaEWXb-xzo?si=9nBilomSv2izrezX

#LUFC | #CFC | #LEECHE ⚪️🔵
https://x.com/LewisDeighton17/status/1995193845685080466?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

auren

leedslife

Tror det blir en av de der vi kommer til kort.
Chelsea bør være oppgiret etter kampen på Elland Road. De er i god form. På de siste 9 er det vel bare to tap mot Arsenal.

Når de girer opp så er det milevis forskjell i kvalitet som man så mot WH for noen runder siden.

Tror Okafor ut. Longstaff inn.
Også må vel Bijol inn.

En ting jeg er sikker på er at vi gir de kamp.
Poeng ville vært utrolig sterkt tar man med historie og mellom lagene på Stamford Bridge.

Blank_File

Har heller ingen tro på poeng i dag. Håper at det ikke blir stygt som mot Arsenal, og at vi kan gå fra Stanford Bridge med noenlunde hevet hode.

baste

Kato

roaldv

Av en eller annen grunn har jeg en god følelse i kveld! Nmecha med vinnermålet :)

auren

Laget klart om en god halvtime. Forventer følgende lag i 3-5-1-1 formasjon:

Darlow - Rodon, Bijol, Justin - Bogle, Longstaff, Ampadu, Gruev, Gudmundsson - Aaronson - DCL

Viktig å stå imot de første minuttene. Score på 1-2 av de få sjansene vi får og holde tett bakover. Skikkelige floskler, men det er slik vi kan få 1 eller 3 poeng. Sannsynligvis må vi ha litt tur også. Håper Farke bytter når/hvis Chelsea kjører oss midtveis i andre omgang og vi sliter med å stå imot og vi spiller på resultat.

Holder vi avstanden til West Ham i kveld skal vi være tilfredse! Men Reaney får jo ofte rett - så du kan være sikker på at West Ham får et resultat mot Man Utd  :-\ Og han duden ikke får klipt seg likevel...

Uansett; MOT! Og lykke til folkens!

auren

leedslife

Adonis Storr før kampen,

Since 2008, #LUFC have made 78 trips to London and won 9 times, drawn 18 and lost 51.

If Leeds were to win tonight it would be the first league double over Chelsea since 1991/92 title-winning season when #LUFC became 'the last true champions' of English football.

It would be the first win at Stamford Bridge since 1999, when Frank Leboef was sent off and Stephen McPhail bagged a brace.

Leeds are without Struijk and Stach, but Bijol is back and in contention.

Pre-match thoughts: this will be an extraordinarily tough game and a draw would be as good as a win. Away from fortress Elland Road, Leeds have been awful, but every game is an opportunity to change that and this Leeds team have beaten Chelsea once already this season.

Prediction: 2-2

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

auren

Aida. Ingen DCL. Da blir det enda tøffere. Leste rykte på Waccoe at han kanskje var syk. Justin på midten?

Ekstremt defensivt. Her parkerer vi bussen!

auren

Asbjørn

Rodon, Bijol og Bornauw i midtforsvaret. Bogle til høyre... Men hvor plasserer vi Justin og Gudmundsson. Venstreback og venstrekant?
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: auren on February 10, 2026, 19:17:56Leste rykte på Waccoe at han kanskje var syk.
Farke sa på presseren at han var syk, hadde vært syk, men satset på at han ville bli kampklar.

Det ble han altså ikke...
Tell me  Tell me

Dylan

peacock

Vi har en haug med vinger på benken, men stabler opp mann og mus av defensive spillere. Egentlig litt trist, spør du meg.

auren

Quote from: peacock on February 10, 2026, 19:41:39Vi har en haug med vinger på benken, men stabler opp mann og mus av defensive spillere. Egentlig litt trist, spør du meg.

Jepp. Men vi skal gi Farke benefit of the doubt før vi kvesser øksene senere. Men vi stiller altså med 6 forsvarere, 2 defensive midtbanespiller, en offensiv midtbanespiller og en spiss (som har vært skadet i noen uker nå).

Satser på en ny 0-0 kamp som mot Lpool. Og da spilte jo Nmecha fra start.

Nei, ble ikke veldig oppløftet over dette laguttaket, men prove me wrong Leeds!!

auren

asbfjell

Vi går for 1-1, Aaronson.

Farke etter kampen:
"Yezz - another good point away from home".

Lucas the Kop Cat

Quote from: auren on February 10, 2026, 19:44:09
Quote from: peacock on February 10, 2026, 19:41:39Vi har en haug med vinger på benken, men stabler opp mann og mus av defensive spillere. Egentlig litt trist, spør du meg.

Jepp. Men vi skal gi Farke benefit of the doubt før vi kvesser øksene senere. Men vi stiller altså med 6 forsvarere, 2 defensive midtbanespiller, en offensiv midtbanespiller og en spiss (som har vært skadet i noen uker nå).

Satser på en ny 0-0 kamp som mot Lpool. Og da spilte jo Nmecha fra start.

Nei, ble ikke veldig oppløftet over dette laguttaket, men prove me wrong Leeds!!

auren
For å sitere Dorigo, "we need to stay in the game as long as possible", så kan vi heller sette inn offensive alternativer dersom det er sjans til å hente noe mer ut av kampen mot slutten.

Cannavaro

Uggggh, kjenner jeg gruer meg litt til kamp nå....syns det var defensivt preg over uttaket her, men vi har klart å gjøre det vanskelig for de fleste i mange kamper. Krysser fingrene.....
MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

Quote from: asbfjell on February 10, 2026, 20:19:36Farke etter kampen:
"Yezz - another good point away from home".
Det kan du i alle fall være sikker på - ved en uavgjort  ;D
Tell me  Tell me

Dylan