Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 30. Foran sommervinduet 2026

Started by Asbjørn, February 10, 2026, 15:55:32

Previous topic - Next topic

Eriksen55, Geir fra Grimstad, Barry, Allanclarke, Stut og Fjærkre, Pettersen97, clintan, Asbjørn, Reaney, TK20, morten1966, Sydhagen, Dylan (+ 2 Hidden) and 34 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

Quote from: Sydhagen on July 11, 2026, 20:36:37Romano

Leeds United also enter the race to sign Tarek Muharemović as new centre back from Sassuolo.

Bournemouth and Sunderland called over recent weeks; Juventus have to decide as they mantain sell-on clause.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Graham Smyths respons:
Leeds United interested but it's gone no further than that yet.

He's said to be aerially dominant and good on the ball. Both of which would be helpful in a post-Struijk world. Won't be an easy get, given what those others can offer next season.
https://x.com/GrahamSmyth/status/2076019405612277789?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on July 11, 2026, 21:05:09
Quote from: Sydhagen on July 11, 2026, 20:36:37Romano

Leeds United also enter the race to sign Tarek Muharemović as new centre back from Sassuolo.

Bournemouth and Sunderland called over recent weeks; Juventus have to decide as they mantain sell-on clause.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Graham Smyths respons:
Leeds United interested but it's gone no further than that yet.

He's said to be aerially dominant and good on the ball. Both of which would be helpful in a post-Struijk world. Won't be an easy get, given what those others can offer next season.
https://x.com/GrahamSmyth/status/2076019405612277789?s=20
...og Maybury kommenterer Smyths tweet:

To give you some context, that's the line given by the club to him because they didn't want this one coming out yet.

They're not far down the track with him, the club have met him & he's keen but no bid accepted, terms agreed or any of that.

His agent has gone to Romano and now it's out there, so they're trying to play a straight bat

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

...ooog Maybury legger til:
Also expecting the Shea Charles deal to finally get sorted this week, nobody else properly in for him and we're close

(-  As close as last time 😬)

I'm a bit baffled why it's not done yet, I don't think they expected saints to drag it as long as they have given nobody else has bid

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

...mulig det var agenten som alarmerte Romano (se tidligere posting), nå kommer ny oppdatering - og denne gangen har han skrevet fornavnet riktig :D
🚨🟡🔵 More on Tarik Muharemović and Leeds United exclusive story from Saturday.

#LUFC presented a verbal contract proposal to the defender and pushing to close the deal next week.

Leeds are confident to get it done, 2 more clubs involved — talks to follow with Sassuolo.

https://x.com/FabrizioRomano/status/2076402344070185404?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Schira følger opp:

Nicolò Schira
@NicoSchira
Advanced talks between #Leeds and #Sassuolo for Tarik #Muharemovic for €40M. Ready a contract until 2031 (€3,5M/year). #Juventus have 50% on the sale. #transfers #LUFC.

There are Four Premier League's Clubs in the race to sign #Sassuolo's centre-back Tarik #Muharemovic for €40M: #Leeds, #Sunderland, #Newcastle and #Bournemouth want him.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

stian

Quote from: auren on July 12, 2026, 23:22:36Schira følger opp:

Nicolò Schira
@NicoSchira
Advanced talks between #Leeds and #Sassuolo for Tarik #Muharemovic for €40M. Ready a contract until 2031 (€3,5M/year). #Juventus have 50% on the sale. #transfers #LUFC.

There are Four Premier League's Clubs in the race to sign #Sassuolo's centre-back Tarik #Muharemovic for €40M: #Leeds, #Sunderland, #Newcastle and #Bournemouth want him.

auren

Venstrebeint midtstopper? Dette ryktet kan det fort være hold i.

auren

Muharemovic 35 mill
Charles 25 mill
Trafford 40 mill

De blir 100 mill til sammen. Som jeg antar er budsjett uten spillersalg. Skal vi ha ytterligere signeringer, må altså flere spillere selges. Struijk har vi jo alt fått 20 mill for. Gnonto og Piroe kan kanskje gi oss ytterligere 30 mill?

Da skal 50 mill dekke ny midtstopper? (Elvedi - 10 mill), venstreback (10 mill), 10-er (Brandt? "gratis") og back up spiss (30 mill). I tillegg må vi ha inn ny keeper om Perri selges/lånes ut. Svensken fra Derby? Rundt 10 mill på ham også.

auren

stian

Quote from: auren on July 13, 2026, 10:03:17Muharemovic 35 mill
Charles 25 mill
Trafford 40 mill

De blir 100 mill til sammen. Som jeg antar er budsjett uten spillersalg. Skal vi ha ytterligere signeringer, må altså flere spillere selges. Struijk har vi jo alt fått 20 mill for. Gnonto og Piroe kan kanskje gi oss ytterligere 30 mill?

Da skal 50 mill dekke ny midtstopper? (Elvedi - 10 mill), venstreback (10 mill), 10-er (Brandt? "gratis") og back up spiss (30 mill). I tillegg må vi ha inn ny keeper om Perri selges/lånes ut. Svensken fra Derby? Rundt 10 mill på ham også.

auren

Vi kan vel få en brukbar slump med penger hvis vi får solgt de frynsespillerne som har vært ute på lån. Wöber, Schmidt, Ramazzani, Harrison kan kanskje til sammen generere ti mill på en god dag?

Så har vi Matteo Joseph. Kan det tenkes at han kan bli noe i Leeds, eller har han brent alle broer? Hvis han går, blr vi kunne få minst 7-8 mill for ham.

Jeg tror for øvrig Auren har rett i at vi når et tak på hva vi kan bruke med de tre spillerne til ca 100 mill. Derfor stusser jeg litt på at vi bruker så mye penger på Ryan Charles i den lagdelen vi er klart best besatt. Det kan kanskje bety at det har vært nok interesse rundt andre spillere til at de stoler på at det kommer en del friske midler inn?

Asbjørn

Quote from: stian on July 13, 2026, 10:24:35
Quote from: auren on July 13, 2026, 10:03:17Muharemovic 35 mill
Charles 25 mill
Trafford 40 mill

auren

Vi kan vel få en brukbar slump med penger hvis vi får solgt de frynsespillerne som har vært ute på lån. Wöber, Schmidt, Ramazzani, Harrison kan kanskje til sammen generere ti mill på en god dag?

Så har vi Matteo Joseph. Kan det tenkes at han kan bli noe i Leeds, eller har han brent alle broer? Hvis han går, blr vi kunne få minst 7-8 mill for ham.

Jeg tror for øvrig Auren har rett i at vi når et tak på hva vi kan bruke med de tre spillerne til ca 100 mill. Derfor stusser jeg litt på at vi bruker så mye penger på Ryan Charles i den lagdelen vi er klart best besatt. Det kan kanskje bety at det har vært nok interesse rundt andre spillere til at de stoler på at det kommer en del friske midler inn?
Syns Joachims vurdering virket ganske realistisk. Nå vet vi jo ikke hvor mye Leeds kán bruke, dette er gjetning fra supportere/ journalisters side.
Mht Joseph vil ingenting skje før tidligst i januarvinduet - omtrent da skal han være tilbake fra skade...
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Jeg tror vi skal slite med å få solgt Gelhardt, Wöber, Harrison, Schmidt og Ramazani. I tillegg til Joseph. Blir vel fort lånt ut / kontrakt terminert på de fleste. Gelhardt er det fullt mulig å få litt penger for, men mener han har relativt godt betalt og at Hull sliter med å matche lønna han har pt.

Ja, det virker spesielt å smashe ut 25 millioner pund på Shea Charles. En spiller som trolig ikke vil spille fast kommende sesong. Alternativt ønsker man ham som en av to dyptliggende i en 4-3-3 formasjon. Synes denne lagoppstillingen ser spnnende ut:

Trafford - Bogle, Rodon, Tarik, Gudmundsson - Ampadu, Charles, Stach - Wilson, DCL, Brandt

Vil i tilfellet være et veldig sterkt vindu.

auren

peacock

Jeg undrer meg til tider over skråsikkerheten til enkelte? Må vi ha en back-up venstreback? Hva med Lienou? Vet vi at Farke ønsker en spiss til? Er han fornøyd med DCL, Nmecha og Proe?

Tror det nok en gang er mange som blir skuffet, da de har helt urealistiske forhåpninger om antall spillere inn. Det har ikke vært mange konkrete rykter; kanskje ikke uten grunn?

Kickthemdown

Quote from: peacock on July 13, 2026, 11:41:36Jeg undrer meg til tider over skråsikkerheten til enkelte? Må vi ha en back-up venstreback? Hva med Lienou? Vet vi at Farke ønsker en spiss til? Er han fornøyd med DCL, Nmecha og Proe?

Tror det nok en gang er mange som blir skuffet, da de har helt urealistiske forhåpninger om antall spillere inn. Det har ikke vært mange konkrete rykter; kanskje ikke uten grunn?
Dette er ryktetråden - ikke skråsikkertråden.. Den finner du på neste side.

peacock

Quote from: Kickthemdown on July 13, 2026, 14:45:12
Quote from: peacock on July 13, 2026, 11:41:36Jeg undrer meg til tider over skråsikkerheten til enkelte? Må vi ha en back-up venstreback? Hva med Lienou? Vet vi at Farke ønsker en spiss til? Er han fornøyd med DCL, Nmecha og Proe?

Dette er ryktetråden - ikke skråsikkertråden.. Den finner du på neste side.

Du har selvsagt helt rett! :)

auren

Visstnok en troverdig kilde i følge noen på Waccoe:

The Leeds View News and Podcast.
@LUFC_TheView
🚨 We understand the Shea Charles deal is done.
An announcement to come
Full breakdown on the channel 👇

https://youtu.be/xZJ0bOfFNW0

auren

Asbjørn

Quote from: auren on July 13, 2026, 15:54:09Visstnok en troverdig kilde i følge noen på Waccoe:

The Leeds View News and Podcast.
@LUFC_TheView
🚨 We understand the Shea Charles deal is done.
An announcement to come
Full breakdown on the channel 👇

https://youtu.be/xZJ0bOfFNW0

auren

Ja, mitt inntrykk er at Ger ikke publiserer slikt uten at det er hold i det - han har muligens kontakter inn mot noen av eierne...

Tell me  Tell me

Dylan

peacock

Er Shea Charles mye bedre enn Tanaka? Hva med Longstaff? Eller betyr det at noen er på vei ut?

Russel_Doig

Quote from: peacock on July 13, 2026, 16:05:06Er Shea Charles mye bedre enn Tanaka? Hva med Longstaff? Eller betyr det at noen er på vei ut?

Det er mange rundt omkring som er bedre enn Tanaka, men om han her er det aner eg ikkje!

Asbjørn

Quote from: peacock on July 13, 2026, 16:05:06Er Shea Charles mye bedre enn Tanaka? Hva med Longstaff? Eller betyr det at noen er på vei ut?
Ut i fra det eg leser er det POTENSIAL vi kjøper, men det trur eg er der i bøttevis. Litt sånn 'ung Ampadu' som også kan vikariere bak...
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

In Luca we trust  ;D
35k følgere, det er da noe

Leeds, at this moment, ahead of Sunderland and Bournemouth for Muharemovic. The first official offer is awaited for tomorrow.
https://x.com/lucacerchione/status/2076756050204672161?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tuggy blir bedt om å kommentere 'de heteste navnene':
Confidence levels are good with Muharemovic and sounds like it's the same with Charles too. Doesn't mean either are done but the feeling is positive
....
(How much negotiating is going on with this Charles deal, heard for last two weeks it's just them negotiating the payments and add ons... what takes so long when their can't be that much difference in what they're asking now if we went to mid twenties)
....
Literally the fee. From what I understood, it seemed like the club were giving them a bit of an ultimatum this weekend. They want £30m+ so it depends if we really value him at that fee
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Quote from: Asbjørn on July 13, 2026, 16:27:20
Ut i fra det eg leser er det POTENSIAL vi kjøper, men det trur eg er der i bøttevis. Litt sånn 'ung Ampadu' som også kan vikariere bak...

Kan visstnok spille back også, så kjøpet gir jo isolert sett mye verdi til troppen. Men han er primært midtbanespiller og det er litt luksuriøst å bruke såpass mye penger på potensial når midten allerede er vår sterkeste lagdel. Blir ikke overrasket om en eller begge av Tanaka og Gruev forsvinner.

Kato

Quote from: stian on July 13, 2026, 23:32:45

Kan visstnok spille back også, så kjøpet gir jo isolert sett mye verdi til troppen. Men han er primært midtbanespiller og det er litt luksuriøst å bruke såpass mye penger på potensial når midten allerede er vår sterkeste lagdel. Blir ikke overrasket om en eller begge av Tanaka og Gruev forsvinner.

Charles starta under halvparten av kampene for Southampton i Championship i fjor. 30 mill er jo galematias. Fotmob vurderer han til 12,9. Og vi har snart brukt halve sommeren på en posisjon vi har haugevis med spillere. Skjønner lite av hva vi holder på med.

Asbjørn

Quote from: Kato on Today at 07:02:32

Charles starta under halvparten av kampene for Southampton i Championship i fjor. 30 mill er jo galematias. Fotmob vurderer han til 12,9. Og vi har snart brukt halve sommeren på en posisjon vi har haugevis med spillere. Skjønner lite av hva vi holder på med.
Sies at det var fordi han var skadet fra oktober til januar. Og da han kom tilbake fungerte Southamptons midtbane utmerket. Likevel var det han som spilte mest itiden etter skaden...
Tell me  Tell me

Dylan

Russel_Doig

Vi gjorde alt rett i fjor, stoler blindt på at dette blir bra i år også!

stian

Ser at Charles beskrives som arvtakeren til Ampadu, så det er vel et forsøk på å være i forkant på en nøkkelrolle. Men du verden det er mye penger for oss akkurat nå.

Det hadde vært interessant å vite hvor mange som jobber med spillerlogistikken, men jeg håper virkelig at det jobbes parallelt med et ganske høyt antall potensielle signeringer. Det er i alle fall noe galt hvis de legger alt trøkk inn på en spiller vi skal få bruk for om noen år, så lenge vi er nede på stålet på keeperplass og mangler midtstopper og spiss. Men jeg velger å tro at det foregår mer bak kulissene enn foran og at det er et bra tegn at vi ikke hører så mye før ting begynner å bli klart.

Asbjørn

Snippets fra morgenens sjekk:
According to today's La Stampa, Torino has found an agreement with both Perri and Leeds.
They specify the deal is a loan move, but that it can only be finalised once Leeds found a new GK.
A long wait would force Torino to evaluate alternatives (eg. Livaković, Ramsdale)
(Andrea Russo)

Fra Southampton end:
Nothing really new. Expects Charles to go to Leeds based on people he has spoken to from both ends. Thinks both clubs will meet in the middle at 25m. Says outright that Southampton have been posturing and that there isn't other clubs bidding/interested.
https://x.com/solentsport/status/2076739129056854517?s=61
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Fabrizio er tett på saken nå.
Ny update:
🚨🟡🔵 More on Tarik Muharemović and Leeds United exclusive story.

Talks continue on club to club side as the Bosnian defender has opened doors to the move, as revealed.

Negotiations underway over fee but #LUFC confident.
https://x.com/FabrizioRomano/status/2076978071240839254?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Italiensk (?) kilde med ikke for mange følgere melder (automatisk oversettelse):
Tarik #Muharemovic er svært nær #Leeds for en sum som trolig vil være litt under 40 millioner. Til forsvaret fra #Sassuolo tilbys en kontrakt på over tre millioner til 2031. Til #Juventus går 50 % av emilianernes videresalg.
https://x.com/micheledeblasis/status/2076982602020319232?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

...bare for å gi et innblikk i hvordan 49'ers 'bruker' YEP/Leeds-Live/TheAthletic:

Ligamester oppsummerer:
Every journalist saying either talks ongoing or close to happening but our journalist saying he's only in a list.

Det får Tuggy til å skrive:

Exactly... the club feed our local journalists with the managing expectations line every single time. Can't remember the last time they didn't. Added to what I know and said, plus what @Definitely Maybury mentioned about the club not being happy it got out so soon, I'm not sure why so many are still so trusting in the likes of Beren & Graham.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

...nok en italiener (30k følgere) hiver seg på
(automatisk oversettelse igjen)
💣🟡🔵 For Tarik Muharemovic i #Leeds United er avgjørende timer. Forhandling pågår, en avtale på 35-40 millioner euro som kan bli ferdig med #LUFC

Hos #Juventus, hvis alt går i boks, 50 % av videresalget.

https://x.com/marcoconterio/status/2077031733715779844?s=20
Tell me  Tell me

Dylan