Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 30. Foran sommervinduet 2026

Started by Asbjørn, February 10, 2026, 15:55:32

Previous topic - Next topic

jaho, karaba, Reaney, kilgallon (+ 1 Hidden) and 16 Guests are viewing this topic.

peacock

"Vi MÅ ha inn en lovende spiss og da blir Shea Charles for framtiden en rar signering, med mindre både Gruev og Tanaka forsvinner for gode penger."

Må vi det? Har vi gitt opp Piroe?

Killa

Quote from: peacock on July 22, 2026, 12:09:01"Vi MÅ ha inn en lovende spiss og da blir Shea Charles for framtiden en rar signering, med mindre både Gruev og Tanaka forsvinner for gode penger."

Piroe er vel veid og funnet for lett. Han kan selges til CC for £10 mill.
Men hva med Wilson, han har vel også prøvd seg som spiss tidligere? Selv om han ikke er det primært?
Tenker bare litt høyt her, i tilfelle skade på DCL mener jeg.
Men veldig enig uansett i at vi må ha bedre dekning på topp! Vi skal jo oppover tabellen nå😄

SupALeedS

Okafor har spilt spiss tidligere. Piroe og Nmencha er også spisser i stallen. Dersom ny spiss hentes MÅ han være på høyde eller bedre enn de vi har isåfall.

Brandt tviler jeg sterkt vi får kloa i, tipper han velger La Liga. Charles ser jeg ikke helt grunn til å hente for å være ærlig da midtbanen er godt besatt.

Vi bør svi av penger på en god keeper og en kvalitets spiss i mine øyne. Perri spekuleres det i at vi plutselig skal ha som første keeper, snodig syntes jeg da han ikke akkurat gjorde en veldig god figur sist. Vi får se hva som skjer fremover. Jeg vil tro det kommer 1-2 spillere til før vinduet stenger .
Alex

stian

Quote from: Killa on July 22, 2026, 12:41:47
Quote from: peacock on July 22, 2026, 12:09:01"Vi MÅ ha inn en lovende spiss og da blir Shea Charles for framtiden en rar signering, med mindre både Gruev og Tanaka forsvinner for gode penger."

Piroe er vel veid og funnet for lett. Han kan selges til CC for £10 mill.
Men hva med Wilson, han har vel også prøvd seg som spiss tidligere? Selv om han ikke er det primært?
Tenker bare litt høyt her, i tilfelle skade på DCL mener jeg.
Men veldig enig uansett i at vi må ha bedre dekning på topp! Vi skal jo oppover tabellen nå😄

Jeg frykter også at Piroe ikke holder nivået for å være midtspiss hos oss. Det er noen mangler på eksplosivitet og fysikk/duellstyrke som i min bok gjør ham mer egnet som «falsk nier» på et litt lavere nivå.

Jeg er enig i at vi har mange greie nødløsninger bak DCL/Nmecha - Piroe, Wilson, Okafor, kanskje Gnonto og ev. Brandt. Men så er det noe med å kunne ta de stegene som Killa etterlyser. Da må vi ha nok kvalitet til at vi unngår å komme for tidlig til nødløsningene. Jeg husker med gru den perioden under Bielsa hvor vi stilte med Dan James som nødløsning på topp og alle motstanderne låste oss av og vi ble tvunget til å slå langt på James. Det gikk ikke bra

Kickthemdown

Quote from: SupALeedS on July 22, 2026, 12:49:32Okafor har spilt spiss tidligere. Piroe og Nmencha er også spisser i stallen. Dersom ny spiss hentes MÅ han være på høyde eller bedre enn de vi har isåfall.

Brandt tviler jeg sterkt vi får kloa i, tipper han velger La Liga. Charles ser jeg ikke helt grunn til å hente for å være ærlig da midtbanen er godt besatt.

Vi bør svi av penger på en god keeper og en kvalitets spiss i mine øyne. Perri spekuleres det i at vi plutselig skal ha som første keeper, snodig syntes jeg da han ikke akkurat gjorde en veldig god figur sist. Vi får se hva som skjer fremover. Jeg vil tro det kommer 1-2 spillere til før vinduet stenger .
Klubber i Spania kan ikke matche lønnskravet til Brandt. €140000 i Dortmund - lite som tilsier at han vil godta mindre enn det i lønn i alle fall.

Piroe er ingen premier league spiss, få'n vekk.

Asbjørn

Intet nytt fra våre beste kilder, men Teamtalk melder:
⚪️🟡🔵 Belief is growing that an outstanding deal to bring Julian Brandt to Leeds 'will get done' as three sources talk up chances of Whites landing the 48-cap Germany star on free agency

https://teamtalk.com/leeds-united/marquee-julian-brandt-signing-leeds-will-get-done-three-sources #LUFC #transfers
https://x.com/TEAMtalk/status/2079866306002665828?s=20

Så kan en si dette er det samme som ITK's har meldt i det siste.
Men det siste mangler, Brandts underskrift.

Tar likevel med det Storr skriver om Brandt:
Adonis Storr on Twatter/X

Julian Brandt to #LUFC latest:

• The Premier League is "by far the most likely destination", with a number of Italian clubs (including Juve and Roma) dropping out of the race to sign the German. [Gianluca Di Marzio]

• Leeds have offered the attacking midfielder a contract until 2029 and are now waiting on a final decision from the player. [Nicolo Schira]

• Father and agent Jurgen Brandt was at Thorp Arch (Leeds training ground), for talks last week. [Yorkshire Evening Post]

• Brandt has been keeping fit in the summer months, training with friend and former teammate Kai Havertz yesterday. [Bayer Leverkusen]

Along with Harry Wilson, Julian Brandt would complete a transformation in creative attacking midfield options for Leeds United.

This one looks closer now and would be a huge coup for the Yorkshire club.

Brandt has been one of the exceptional chance creators in the Bundesliga - the 30-year-old has finished in the top 10 for big chances created by attacking midfielders in each of the last 5 seasons.

He can play anywhere in midfield, or the forward line, but has spent most of his career in the number 10 role (238 appearances, 103 goal involvements), and the left wing (147 appearances, 93 goal involvements).

Leeds and Daniel Farke may consider switching back to a 4-2-3-1 if they do bring Brandt in.

Farke wants to play that formation anyway, he wants to impose his brand of football. And it is the best way to fit all of Wilson, Brandt, Okafor and Calvert-Lewin into the same 11.

Brand't best and most creative seasons came under Edin Terzić in a 4-2-3-1.

In the 2023-24 season Dortmund went all the way to the Champions League final, while in the Bundesliga Brandt finished top among attacking midfielders for big chances created with 18, getting 11 assists in a stellar campaign.

Last season, similar to Leeds under Farke, new Dortmund boss Niko Kovač had to switch to a 3-4-2-1, which brought the wing backs into play more. With creativity shared and width favoured, Brandt's output went down a bit.

But if you get the best out of Brandt, then Brandt is the sort of player that could get the absolute best out of Dominic Calvert-Lewin.

DCL is lethal in the box and can be there to finish the huge numbers of big chances Brandt is capable of creating.

With Stach, Wilson, Okafor, the wing backs and now potentially Brandt - Leeds would have constant sources of supply to feed DCL - who will be licking his lips at a system and squad all geared to creating high-quality chances for him.

This would be an elite and very exciting signing for Leeds.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Litt negativitet:
- Hvorfor spilte Charles så lite i Championship siste sesong?
- Har vi noen grunn for å tro at Tarik M. er en bedre spiller enn Bijol?
- Hvorfor er ikke Julian Brandt aktuell for det tyske landslaget mer?
MOT

Asbjørn

Noen siterer Smyths artikkel:
Smyth "Trafford is the one now they really wanna prioritise and get done"

Tuggy bryter nettopp inn:
Not that they "want to prioritise", he is the priority. As I said this morning, that deal is closer than any of the others. I'm confident 🤞
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: GeirO on July 22, 2026, 18:29:10Litt negativitet:
1. Den er ofte besvart. Han var skadet i starten av sesongen. Da han kom tilbake var de to andre på midten i slag. Likevel spilte han mest av de tre fra oktober og ut (muulig eg er litt unøyaktig her, skriver etter husken).
2. Jeg har ikke sett ham spille. Statistikken viser hva som er hans styrker. De har han vist i italiensk Serie A og i internasjonal fotball siste året. Men nå skal han vise det det i PL - derav ligger det jo litt usikkerhet. Så intet er bevist men en god del er 'sikker' på at Leeds har fått kvalitet her...
3, Han var skadet i de siste kvalikkamp-troppene til Tyskland, ble operert for en ankel. Ble nevnt blant de største 'utelatelsene' fra VM-troppen.
Tell me  Tell me

Dylan

Russel_Doig

Quote from: GeirO on July 22, 2026, 18:29:10Litt negativitet:

-Han var skadet en del
-Muharemovic erstatter Struijk
-Farke skjønner mer enn Nagelsmann, og mange i Tyskland var overrasket når han ikkje blei tatt ut.

leedslife

1. Charles kan jo være en god deal når man ser ex City ungdommer siste årene. Lavia, Delap, McAtee, Palmer og nå Rodgers.
Skal være forsiktig med og sammenligne spiller for spiller, men ut fra prestasjonene for SW så var han i min bok på nivå med våre beste da vi rykket opp.

2. Bijol kom jo med gode tall fra Italia og kom relativt fort inn i det i PL.
Ingen garanti her. Men det virker utvilsomt som en spillertype som vil passe oss utmerket.

3. Brandt har jo utvilsomt ferdighetene og når du kommer fra omgivelsene i Dortmund så er første tanke at dette er en profil som har hodet og skuldrene til og bære det offensive ansvaret i Leeds.
Liker kombinasjon av erfaring, ferdigheter og tall både fra Brandt og Wilson.

GeirO

Takk for svar Asbjørn, Leedslife og Russel Doig. Er litt skeptisk til Tarik M. (får mange kort) og Charles (men blir nok god nok etter hvert). Men Brandt håper jeg vi greier å lande. Men ikke umulig at det kommer inn noen top six klubber i tolvte time...
MOT

Hawley

Vi velger ikke på øverste hylle, men må strekke oss etter det Brighton, Brentford og Bournemouth har gjort. Glimrende scouting er tingen

Asbjørn

...det er en del Newcastle-poster (mest på X tror jeg) som skriver om at de ikke er ute etter Trafford lenger. Det vesentlige her er at det skrives at Man City ønsker £50m for ham.

Nå er det jo ikke slik at det en klubb ønsker å selge for er hva de ender med å selge spilleren for, men Man City er nok ikke i en posisjon der de MÅ selge.

Leeds har tydeligvis gjort en prioritering der keeper er en av to prioriterte posisjoner dette vinduet. JEG hadde heller valgt en sesong til med Darlow der Perri får mulighet til å vise at han nå er mer klar for ligaen.

Og heller brukt keeper-pengene neste sommervindu.

Men klubben har altså valgt en annen vei.
Tell me  Tell me

Dylan

auren

50 millioner pund er jo helt hinsides. City hentet Donnarumma – av mange regnet som en av verdens beste keepere og bare 26 år gammel – for rundt 26 millioner pund i fjor. Nå skal Trafford, som riktignok er et stort talent, men bare har én virkelig sterk Premier League-sesong bak seg, koste nærmere det dobbelte? Det gir rett og slett ingen mening.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Quote from: auren on July 22, 2026, 22:34:3250 millioner pund er jo helt hinsides. City hentet Donnarumma – av mange regnet som en av verdens beste keepere og bare 26 år gammel – for rundt 26 millioner pund i fjor. Nå skal Trafford, som riktignok er et stort talent, men bare har én virkelig sterk Premier League-sesong bak seg, koste nærmere det dobbelte? Det gir rett og slett ingen mening.

auren
Freddy Flintoff gav egentlig det perfekte svar:
It's the opposite to me. Everton spaffed £30m on Pickford a decade ago which is probably similar with inflation, and he's quite literally stopped them going down about three times

...mens Tuggy skreiv:
Guess it's important to remember that the figures being thrown around in the media rarely end up materialising at those amounts. Hypothetically speaking, if the fee ends up to be around £45-50m, I'd expect that figure to be inclusive of achievable add ons.
Tell me  Tell me

Dylan

GaryMac

Hvem er det som sitter og fantaserer opp slike rykter:
https://www.givemesport.com/leeds-want-to-sign-jens-petter-hauge-transfer/

£30 mill for Jens Petter Hauge fra Glimt! Da mister jeg trua på de som styrer med overganger i Leeds....

Eriksen55

TRAFFORD??? - Perri - Ombang - Cairns

Bogle - Justin
Bijol/Rodon - Cresswell
TARIK - Bournauw
Gudmundson - Lienou

Ampadu - Gruev - Crew - Pickles
Stach - Longstaff - Tanaka - Chadwick

WILSON - James
BRANDT - Aaronson- Piroe - Chambers
Okafor - Gnonto

DCL - Nmecha

Hvis Farke ønsker å gå tilbake til 4-2-3-1 så gir det mening med å hente Charles hvis Gruev og/eller Tanaka selges. Alltid gøy med egne unggutter. Mange lovende på midten nå. Håper flere får sjansen. Sagt mange ganger at en unggutt må få prøve seg med de 10 antatt beste. Blir feil å kaste innpå og bedømme unggutter når de spiller 6-7 sammen mot et seniorlag i cupen.

Blir nok vanskelig å signere enn spiss som vet han blir reserve. 4-2-3-1 passer Piroe kanskje bedre og kan være 3 valg i 2 posisjoner? Han virker topp motivert for å spille i Leeds og han lager ikke støy pga lite spilletid.

Selges Gnonto så må han erstattes. Tynt bak Okafor og han holdt ikke 90 min noen kamper forrige sesong og det var ofte noe rusk med kroppen. Må ha flere med x-faktoren. Det har Gnonto. Helt sikker på at om Gnonto blir så selges Gruev og/eller Tanaka. Blir vi å bruke 75-80 mill på Trafford og Charles ryker nok alle 3 og kanskje flere...
Da blir Brandt venstreving vikar og Aaronson playmaker..

Hvis Brandt kommer da...

Leste på x, usikker på om det var rykte eller forslag. Finner det ikke, men der var Fofana eks Molde og nå Chelsea nevnt. Spiss, høyre og venstre kant tilgjengelig for 6 mill.

Bruker Leeds mye penger på keeper vil vel neppe Perri bli? Isåfall en dyr reserve. Ulandslagskeeper Ombang klar for å være nr 2?

Blir laget over her fasit 31 august er jeg fornøyd. Enda mer fornøyd om Charles kommer inn og Gruev går ut.
Klarer 1-2 av unggutta å klore til seg noen kamper er det stålende. Det gjøres mye bra nå...tror jeg. Ryker Trafford og Brandt så får vi se hva alternativene er. Det virker sikkert at en keeper og 10er skal inn.

Personlig ville jeg beholdt Gelhardt. Dekker 3 posisjoner - 10er, høyrekant og spiss. Skjer aldri uansett.

Harrison er sjanseløs på spilletid og må bort så fort som mulig.

Ramazani selges nok. Like greit det sikkert.

Joseph skadet til jul vel.. joker siste halvdel?