Kamp vs Aston Villa @Villa Park lørdag 21.2.26 kl 16 på Viasport

Started by Asbjørn, February 17, 2026, 22:25:49

Previous topic - Next topic

Lucas the Kop Cat, brenaldo, Cherry and 13 Guests are viewing this topic.

Hallgeir *

Flott poeng på en trøblete bortebane. Vi slipper dessverre inn veldig mange mål de siste 15 minuttene i kampene.
Super Leeds since 1968

Myhre10

Quote from: Reaney on Today at 18:00:41Og igjen enda en spiller som scorer sitt første mål for klubben sin. Skjer jo hver gang.

Neida det skjer absolutt ikke hver gang, Abraham scorte for øvrig sitt første mål for Villa for 1 uke siden 😉

karaba

Quote from: Asbjørn on Today at 18:02:57Trøster meg med at dette poenget hadde eg tatt på forhånd.

Spent på West Ham nå, forventer vel at de vinner.
Men at Nottingham og Tottenham taper i morgen...
Blir spennende å se hva trenerbytte gjør. Er viktig for de nye trenerne å starte godt, kan fort bli panikk i rekkene med tap

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kato

Quote from: Lucas the Kop Cat on Today at 18:02:10
Quote from: Myhre10 on Today at 18:00:51
Quote from: Kato on Today at 17:58:09Syns det gjøres for lite fra benk som vanlig. Farke evner ikke å endre kampbildet siste 20 min. Nok en gang. Da kaster vi bort to poeng. Svakt Farke. Denne burde vi vunnet.

Tja, er jo nettopp de siste 20 det endrer seg når Leeds har mer ball og skaper et par sjanser
Og vanskelig å se hvem som skulle gått ut

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Gruev bør av etter 60 når vi sliter rundt han. Villa bytter 5, vi bytter 3. Longstaff er god når han kommer inn, burde byttet mer i midtbaneleddet.

auren

Quote from: Kato on Today at 17:58:09Syns det gjøres for lite fra benk som vanlig. Farke evner ikke å endre kampbildet siste 20 min. Nok en gang. Da kaster vi bort to poeng. Svakt Farke. Denne burde vi vunnet.

Ikke helt uenig. Men synes vi hevet oss en del da Nmecha kom inn.

Ønsket du fornasjonsbytte eller friske bein i midtbaneleddet?

Vi spiller borte mot ligaens 3. beste lag og spiller en jevn kamp XG messing. Man kan ikke forvente at hvis man gjør et par bytter så blir vi plutselig det førende laget igjen eller at momentumet tas bort fra hjemmelaget. Slik funker det ikke!

Villa hadde et godt trykk på oss i andre omgang men skapte ikke mange store sjanser. Alt i alt et sterkt bortepoeng!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Quote from: Myhre10 on Today at 18:04:09
Quote from: Reaney on Today at 18:00:41Og igjen enda en spiller som scorer sitt første mål for klubben sin. Skjer jo hver gang.

Neida det skjer absolutt ikke hver gang, Abraham scorte for øvrig sitt første mål for Villa for 1 uke siden 😉

Han scoret vel 25 mål på 37 kamper for Villa da han var på lån fra Chelsea 2018/2019.
Super Leeds since 1968

Kato

Quote from: auren on Today at 18:09:07

Vi spiller borte mot ligaens 3. beste lag og spiller en jevn kamp XG messing. Man kan ikke forvente at hvis man gjør et par bytter så blir vi plutselig det førende laget igjen eller at momentumet tas bort fra hjemmelaget. Slik funker det ikke!

Villa hadde et godt trykk på oss i andre omgang men skapte ikke mange store sjanser. Alt i alt et sterkt bortepoeng!

auren

Jeg likte ikke hvordan de ofte lagde overtall rundt Gruev. Vi slet veldig der borte, spesielt fra 60-80. Syns ikke Gruev var god etter pause. Se hvordan Longstaff bidrar med ro og fysikk når han kommer inn.  Burde byttet sentralt også. Dessverre er det gjengangeren med Farke. For lite, for seint. Så syns jeg vi tar overganger alt for lite. DCL vinner masse i lufta, men skjer for lite rundt han. Synd det var Nmecha som fikk stupheadingen, der ville jeg hatt DCL. Så er dessverre ballbehandlingen til trekanten Struijk, Gudmundsson, Gruev vår store svakhet. Og her plages vi også mest uten ball. På høyresiden stengte vi lenge mye bedre. Dette laget er et par spillere og en bedre kampleder fra å være på øvre halvdel.

auren

Quote from: Kato on Today at 18:15:04
Quote from: auren on Today at 18:09:07

auren

Jeg likte ikke hvordan de ofte lagde overtall rundt Gruev. Vi slet veldig der borte, spesielt fra 60-80. Syns ikke Gruev var god etter pause. Se hvordan Longstaff bidrar med ro og fysikk når han kommer inn.  Burde byttet sentralt også. Dessverre er det gjengangeren med Farke. For lite, for seint. Så syns jeg vi tar overganger alt for lite. DCL vinner masse i lufta, men skjer for lite rundt han. Synd det var Nmecha som fikk stupheadingen, der ville jeg hatt DCL. Så er dessverre ballbehandlingen til trekanten Struijk, Gudmundsson, Gruev vår store svakhet. Og her plages vi også mest uten ball. På høyresiden stengte vi lenge mye bedre. Dette laget er et par spillere og en bedre kampleder fra å være på øvre halvdel.

Jeg synes i grunnen vi klarte oss bedre på vår venstreside i andre enn første, da Justin tok over for Guddi. Og så må vi ikke glemme at målet kommer på corner etter et angrep på vår høyreside.

Men ja, vi blir litt «pinglete» med Gruev. Kanskje skulle Longstaff kommet inn før, men da måtte vi også satt inn Tanaka for en sliten Stach, og jeg tror ikke dette hadde vært en kamp for japaneren.

Vi kan også si at Rodon taper alt for lett sin duell med Konsa (?) på målet og at det er hans skyld at vi ikke vinner. Spørs hvilke briller vi har på oss...

auren

lufc80

Sterkt poeng! Men, det blir litt for ofte ett og ikke tre borte. Følelsen man ofte sitter igjen med er at vi forsøker å forsvare oss inn, når vi har ledelsen/når det står uavgjort, og vi er på bortebane. Mange roper på flere bytter, gir mening det, men gang på gang så legger vi oss relativt lavt og har svært lite med posession. Klart det koster krefter. Kanskje en litt mer offensiv tankegang, også når vi leder/har uavgjort, kunne gitt oss mer poeng, også på bortebane.

Stach tilbake - det er digg - har det lille ekstra offensivt OG er god defensivt - et kupp!

Kudos også til Darlow - veldig bra match, synd det ikke holdt til en smultring bakover.

raggen

kjedelig og frustrerende og stå igjen med BARE ett poeng men isolert sett ett bra poeng borte. Men denne følte jeg vi kunne og burde hatt. kjørt innpå james med kontringstyrke på slutten mener jeg hadde vært ett bra bytte
Forever Leeds United!!!!!!!!

Myhre10

Quote from: lufc80 on Today at 18:44:12Sterkt poeng! Men, det blir litt for ofte ett og ikke tre borte. Følelsen man ofte sitter igjen med er at vi forsøker å forsvare oss inn, når vi har ledelsen/når det står uavgjort, og vi er på bortebane. Mange roper på flere bytter, gir mening det, men gang på gang så legger vi oss relativt lavt og har svært lite med posession. Klart det koster krefter. Kanskje en litt mer offensiv tankegang, også når vi leder/har uavgjort, kunne gitt oss mer poeng, også på bortebane.

Stach tilbake - det er digg - har det lille ekstra offensivt OG er god defensivt - et kupp!

Kudos også til Darlow - veldig bra match, synd det ikke holdt til en smultring bakover.

Ja ganske vanlig å forsvare seg når man leder, ikke lett når bedre lag presser på for utligning. Så Arsenal lå på 20 meter i en halv omgang mot Wolves og tapte poeng, og der var det desidert topp mot desidert bunn 🤔

leedslife

Leeds have now conceded 12 goals from the 81st minute onwards in matches this season, more than any other Premier League side in 2025/26. #LUFC

@LUFCDATA

Asbjørn

Farke forteller at Gudmundsson var syk - var glad han var i stand til å starte.

Han sier vi gjerne skulle hatt flere seire på bortebane - men da hadde vi også vært i Europacup-diskusjonen.

Selv tenker eg at det i grunnen er bra vi ikke er der. Vi har ikke mannskap nok til å spille Europacup og stadige midtukekamper. Da kunne vi fort tatt en Tottenham neste sesong og vært i bunnstriden samtidig som vi spilte Europacup.

Nei, nå skal vi redde plassen og så skal vi ta nye steg med spillerstallen. Så skal vi få ro på managersiden og la Farke være kampleder fortsatt. For med Farke får vi også en leder for troppen som gjør at den blir sammensveiset og 'tar kampen' når det er nødvendig.

...mener nå jeg. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: leedslife on Today at 19:19:03Leeds have now conceded 12 goals from the 81st minute onwards in matches this season, more than any other Premier League side in 2025/26. #LUFC

@LUFCDATA
'
Her har vi en statistikk vi nesten garantert vil forbedre neste sesong.

Fint å kunne forbedre oss på noen områder. :)

Dette, samt bortestatistikken.
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Quote from: Asbjørn on Today at 19:24:06Selv tenker eg at det i grunnen er bra vi ikke er der. Vi har ikke mannskap nok til å spille Europacup og stadige midtukekamper. Da kunne vi fort tatt en Tottenham neste sesong og vært i bunnstriden samtidig som vi spilte Europacup.

Da krysser vi fingrene for at vi ikke vinner FA-cupen eller tar oss til finalen og spiller mot et lag som allerede er klar for Europa 😉

Vi må skynde oss langsomt. Enig i at Europa-cup til neste sesong neppe er ideelt...

auren

leedslife

Quote from: Asbjørn on Today at 19:25:15
Quote from: leedslife on Today at 19:19:03Leeds have now conceded 12 goals from the 81st minute onwards in matches this season, more than any other Premier League side in 2025/26. #LUFC

@LUFCDATA
'
Her har vi en statistikk vi nesten garantert vil forbedre neste sesong.

Fint å kunne forbedre oss på noen områder. :)

Dette, samt bortestatistikken.

Jepp, gjennom erfaring og referanser.
Og ikke minst tunge investeringer i spillere.

rd1

Dette tikker vel mot ny kontrakt, noe som er en helt fantastisk prestasjon!!

Vi har kun scum og man.city igjen av topp seks lag!

Vi spiller godt mot alle lag (ex Arsenal), og tar poeng jevnt og trutt.

Tipper vi ender rundt 45 poeng og sikret et par runder før slutt🎉
"Who needs Cantona??"

Kato

Frisparket var definitivt kampens øyeblikk, men du verden den blokkeringen Stach hadde i andre omgang var helt vill.

Asbjørn

Quote from: rd1 on Today at 19:34:44Dette tikker vel mot ny kontrakt, noe som er en helt fantastisk prestasjon!!

Vi har kun scum og man.city igjen av topp seks lag!

Vi spiller godt mot alle lag (ex Arsenal), og tar poeng jevnt og trutt.

Tipper vi ender rundt 45 poeng og sikret et par runder før slutt🎉

Pr nå tror jeg du har rett!

Form kan variere så tar ingenting for gitt.

Men ja, kun mot Arsenal har vi vært ...underlegne ... i begge kamper.

Det er noe å ta med fra denne sesongen.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Kato on Today at 19:55:33Frisparket var definitivt kampens øyeblikk, men du verden den blokkeringen Stach hadde i andre omgang var helt vill.
..hvis ikke Anton blir med Tyskland til VM osv...

(Leeds skal vel egentlig være fornøyd i så fall for den karen kan spille for de fleste klubber).
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Bare 1 poeng på WH.

Skal inn i et veldig tricky kampprogram nå.

De burde vel strengt talt tatt alle 3 i denne.

leedslife

Ethan Ampadu covered the largest distance covered by any player involved at Villa Park today (11.68km). 🔋

The Leeds skipper has now covered the largest distance by any player for the club in five of our last six Premier League matches. 👏

@lufcdata

Hadde aldri vært i nærheten av de resultatene siste årene hadde det ikke vært for den standarden denne mannen setter.
Må klype meg i armen.
Er enormt gode individuelle spillere han går opp mot sentralt.

Lucas the Kop Cat

Quote from: auren on Today at 19:30:12
Quote from: Asbjørn on Today at 19:24:06Selv tenker eg at det i grunnen er bra vi ikke er der. Vi har ikke mannskap nok til å spille Europacup og stadige midtukekamper. Da kunne vi fort tatt en Tottenham neste sesong og vært i bunnstriden samtidig som vi spilte Europacup.

Da krysser vi fingrene for at vi ikke vinner FA-cupen eller tar oss til finalen og spiller mot et lag som allerede er klar for Europa

Vi må skynde oss langsomt. Enig i at Europa-cup til neste sesong neppe er ideelt...

auren
Tottenham bør ikke skylde på Europa-spill for de elendige resultatene i serien. Noe helt fundamentalt annet som må ha gått galt i den klubben.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk