Kamp vs Manchester United @Old Trafford mandag 13.april kl 21:00

Started by Cherry, April 09, 2026, 12:29:57

Previous topic - Next topic

Geir fra Grimstad, AllWhiteTøyen, Moaning on together and 15 Guests are viewing this topic.

flynn

Quote from: GeirO on Today at 08:12:36Tror vi egentlig hjemmekampene mot Wolves og Burnley blir enkle trepoengskamper? Tror det blir en krig og glad for hvert poeng vi får i disse to kampene.

Jeg frykter i alle fall Wolves. Slik de fremstår nå er de mid-table kvalitet. Det kan bli rike doser kaldt vann i blodet allerede lørdag. Men i sum skal vi kunne samle minst 6 poeng de siste 6 kampene.

flynn

leedslife

Tror egentlig Wolves passer oss bra.
De parkerte på ingen måte bussen mot WH borte.
Tok relativt store sjanser og ble etterhvert ganske åpne.
Enkle feil sentralt i banen som WH straffet bigtime.

Kato

Quote from: flynn on Today at 08:28:10
Quote from: GeirO on Today at 08:12:36Tror vi egentlig hjemmekampene mot Wolves og Burnley blir enkle trepoengskamper? Tror det blir en krig og glad for hvert poeng vi får i disse to kampene.

Jeg frykter i alle fall Wolves. Slik de fremstår nå er de mid-table kvalitet. Det kan bli rike doser kaldt vann i blodet allerede lørdag. Men i sum skal vi kunne samle minst 6 poeng de siste 6 kampene.

flynn

3 poeng var viktig i går. Men like viktig er selvtillit og troa på det vi driver med. Har vært gode hjemme, jeg tror vi berger oss greit slik det nå er blitt.

Kato

Talking points:

1. Vi er mye mer trygge i possession når Tanaka spiller sentralt. Spillbar, ro med ballen, tåler å få på press. Håndterer ikke 90 minutter ennå, men er etter mitt syn nøkkelen til den gode førsteomgangen i går. Kan ikke forstå annet enn at Ampadu/Tanaka er det vi må bygge maskinrommet vårt rundt.

2. Okafor og Gudmundsson er utrolig viktig i å skape ubalanse. De kan dra av spillere, utfordre og skape overtall. De fikk Mazraouhi  på den venstresiden vår til å se svært begrenset ut i går.

3. Vi har sjelden sett DCL vinne mer dueller, og ta ned ballen så ofte som i går. Vi får en helt annen dimensjon i spillet når vi kan flytte opp laget etter å ha vunnet den der oppe. Bekymringene er at det er vanvittig forskjell på DCL og Nmecha/Piroe. Vi er totalt avhengige av at DCL er fit.

4. Potensialet for utvikling av laget er stort. Vi har spillere som tar steg i verdens tøffeste liga, og blir bedre og bedre. Samtidig er det huller som må fylles. Går ut fra at Perri byttes med en annen keeper til sommeren. 10eren er ikke løst. På topp trengs det cover for DCL.

5. Til slutt må man bare gi kred til Karl Darlow. Har kommet inn to sesonger på rad og levert langt mer enn jeg har forventet. Reservekeeperen måtte levere når Perri ikke var god nok. Det har han gjort til gangs.

NT

Quote from: Kato on Today at 09:21:01Talking points:

1. Vi er mye mer trygge i possession når Tanaka spiller sentralt. Spillbar, ro med ballen, tåler å få på press. Håndterer ikke 90 minutter ennå, men er etter mitt syn nøkkelen til den gode førsteomgangen i går. Kan ikke forstå annet enn at Ampadu/Tanaka er det vi må bygge maskinrommet vårt rundt.

2. Okafor og Gudmundsson er utrolig viktig i å skape ubalanse. De kan dra av spillere, utfordre og skape overtall. De fikk Mazraouhi  på den venstresiden vår til å se svært begrenset ut i går.

3. Vi har sjelden sett DCL vinne mer dueller, og ta ned ballen så ofte som i går. Vi får en helt annen dimensjon i spillet når vi kan flytte opp laget etter å ha vunnet den der oppe. Bekymringene er at det er vanvittig forskjell på DCL og Nmecha/Piroe. Vi er totalt avhengige av at DCL er fit.

4. Potensialet for utvikling av laget er stort. Vi har spillere som tar steg i verdens tøffeste liga, og blir bedre og bedre. Samtidig er det huller som må fylles. Går ut fra at Perri byttes med en annen keeper til sommeren. 10eren er ikke løst. På topp trengs det cover for DCL.

5. Til slutt må man bare gi kred til Karl Darlow. Har kommet inn to sesonger på rad og levert langt mer enn jeg har forventet. Reservekeeperen måtte levere når Perri ikke var god nok. Det har han gjort til gangs.

Dette var vel egentlig evalueringen/analysen for sesongen, spot on - vel talt !!

leedslife

Farke var innpå det i går etter kampen. Kanskje det viktigste og mest underkommuniserte oppe i alt dette er at vi endelig som klubb leverer når det virkelig gjelder.
Vi slo tilbake etter PO tapet fra sesong 1 i CC og ble kronet mestere.
Vi er i semien i cupen med gode muligheter for en finale.
Vi tar poeng og vinner mot klubbene vi ønsker og speile oss med (ManU, Liverpool, Chelsea)

Lagene under oss på tabellen har langt mer spissferdigheter i laget, men som et kollektiv ser jo Leeds klart best ut og har gjort hele sesongen.

Måten vi opptrer på i første omgang forteller jo alt. Samme ser man mot WH i cupen. Samt andre bortekamper som Chelsea, Liverpool, Newcastle osv.
Vi har endel og gå på når det gjelder og close ut kamper, men de referansene får vi gjennom erfaring.

Nesten uvirkelig og være Leeds supporter om dagen. Håper virkelig vi klarer og bygge videre på den prestasjonskulturen som er bygget opp disse årene.
Vil være avgjørende for og få klubben opp i den posisjonen på tabellen de hører hjemme.
Så skal så klart ikke Farke ha all kred for dette alene. Er jo hundretalls folk behind the scenes han skal dele dette med.
En utrolig turn around.

Asbjørn

Leeds United were stealing the young fans at Old Trafford tonight.. 🫣

https://x.com/AwayDaysFB/status/2043822313741652181?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Quote from: leedslife on Today at 10:38:07Farke var innpå det i går etter kampen. Kanskje det viktigste og mest underkommuniserte oppe i alt dette er at vi endelig som klubb leverer når det virkelig gjelder.
Vi tar poeng og vinner mot klubbene vi ønsker og speile oss med (ManU, Liverpool, Chelsea)

Lagene under oss på tabellen har langt mer spissferdigheter i laget, men som et kollektiv ser jo Leeds klart best ut og har gjort hele sesongen.

Måten vi opptrer på i første omgang forteller jo alt. Samme ser man mot WH i cupen. Samt andre bortekamper som Chelsea, Liverpool, Newcastle osv.
Vi har endel og gå på når det gjelder og close ut kamper, men de referansene får vi gjennom erfaring.

Nesten uvirkelig og være Leeds supporter om dagen. Håper virkelig vi klarer og bygge videre på den prestasjonskulturen som er bygget opp disse årene.
Vil være avgjørende for og få klubben opp i den posisjonen på tabellen de hører hjemme.
Så skal så klart ikke Farke ha all kred for dette alene. Er jo hundretalls folk behind the scenes han skal dele dette med.
En utrolig turn around.

Utviklingen ligger jo blant annet å stå lenger i kampene. Tanaka lider vel av for lite spilletid. Mulig spillestilen er ekstremt krevende. Det var voldsomt som Gudmundsson og Bogle dro opp og ned de langs de kantene i går. Vi henter jo minst 10 poeng med å stå bedre helt ut.

auren

Quote from: leedslife on Today at 10:38:07Farke var innpå det i går etter kampen. Kanskje det viktigste og mest underkommuniserte oppe i alt dette er at vi endelig som klubb leverer når det virkelig gjelder.

Helt enig. At Leeds falling apart again har tilnærmet vært et ikke-tema under Farke. Kjapt dratt opp av hatten er disse viktige kampene under tyskeren:

Begge Leicester-kampene i hans første sesong. Vant begge to, og kom mesterlig tilbake på Elland Road.
Kampene mot Sunderland og Sheffield United i opprykkssesongen der vi snudde og vant på tampen.
Hjemmekampene i år mot West Ham og Forest der vi vant begge når vi måtte.
Cupkampen mot West Ham.

Selv om vi har gjort det litt vanskelig til tider, så har vi stort sett levert når vi har måttet. Er vel kun Soton-kampen i play off finalen av betydning der vi feilet.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Quote from: Kato on Today at 10:46:03

En utrolig turn around.

Utviklingen ligger jo blant annet å stå lenger i kampene. Tanaka lider vel av for lite spilletid. Mulig spillestilen er ekstremt krevende. Det var voldsomt som Gudmundsson og Bogle dro opp og ned de langs de kantene i går. Vi henter jo minst 10 poeng med å stå bedre helt ut.
Det er vanskelig med Tanaka hvis det stemmer at han har hatt utfordringer med forventningspresset som ligger rundt klubben samt de fysiske kravene i liagen.
Basert på de to siste kampene bør han være klink i denne 11éren.
Vi er litt kaotiske i posession til tider. Tanaka sweeper rundt og spiller oss ut på 1-2 touch. Helt ekstremt effektiv. De fysiske tallene har jo også vært topp 3 siste to kamper.
Interessant at han har vært veldig effektiv mot de beste lagene denne sesongen. City, Liverpool, Chelsea, Manu bla.

Som med Brenden så blir det og stabilisere det på et jevnt nivå. Han har jo også hatt veldig gode kamper mot de bedre lagene denne sesongen.

jaho

Quote from: flynn on Today at 08:28:10

flynn

De kampene blir mer en tøffe nok. Har ikke scoret på Burnley i de tre siste møtene heller.

leedslife

Vi vil jo ha en voldsom effekt av Elland Road til disse to kampene.
Både runnet i cupen og kampen i går skal vel hylles.

Det kan jo ligge ann til at det blir som Bristol hjemme på tampen av forrige sesong.
Det er jo nærmest umulig og være motstander da.

Asbjørn

...minner om denne observasjonen fra etter kampen i går.
Er Ao klar til lørdag???

Tanaka limping pretty heavily as he tries to celebrate with the away end. #lufc
https://x.com/BerenCross/status/2043795975790018923?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Fantastisk kamp og resultat i går! Jeg var så redd for resultatet og kampen at jeg rett og slett ikke turte å se 1 omg ! Så begynte det å plinge inn text mld fra min bror , han er ihuga Man U supporter, stygge emoji fjes og stygt språk lyste på tlf min . Leeds ledet 1 - 0 ! så gikk det noen minutter til 2 - 0 ! trudde ikke det jeg så på tlf og lot være å hovere overfor brodern ang resultatet. Dristet meg til å se 2 omg , og Man U fikk en spiller utvist , nå var sjansen til å putte 1 mål til å punktere kampen tenkte jeg . Men så reduserte Man U til 1- 2 og kampen tok fyr igjen , men det holdt heldigvis helt inn . Til neglebiting og noe resignasjon i timene før kamp , om stygt tap osv til eufori og vanvittig glede over å ta 3 meeeget viktige poeng mot Man U borte og et nytt pusterom i nedrykksstriden . Nå venter også Wolverhampton hjemme på ER til lørdag , et wolves lag som raknet fullstendig i 2 omg mot West Ham borte . Seier mot wolves hjemme er vi vel garantert sikret ny PL kontrakt neste sesong ? MOT.

Blank_File

Må bare innom her og håpe at noen har skrevet noe nytt. Hele tiden. Jeg vil suuuuuuge på denne karamellen. Den er så dinglende god!

Asbjørn

Leeds United's 21 Olés at Old Trafford: A timely reminder of football's very soul
Leeds have dropped 17 points from winning positions this season. They'd be sitting comfortably in mid-table if they just showed a bit more nous and composure in holding onto slender leads.

Bournemouth, Fulham, Man City, Newcastle, Aston Villa. Time and time again, Leeds have thrown away vital points from favourable positions. We've seen this story before.

Daniel Farke's side have conceded 11 goals in injury time this season, the most of any Premier League team, including two at West Ham in the FA Cup.

Given that, you can't help but admire the sheer chutzpah of Oléing as if it was 1972 and they were watching Don Revie's greatest Leeds team destroy Southampton. Fatalism? No thanks. We are Leeds
...
These are the fans who will gleefully sing "Leeds are falling apart" with a wink, knowing full well it could come back to haunt them in earnest. Should they know better? Of course. Will they ever learn? Of course not. Call it a mantra.
...
This team have made history twice in as many games. Not only did they get a long-overdue bragging rights away to their rivals, but the three points are massive.

They've moved six clear of the relegation zone; OPTA give them a 1.61% chance of going down and their odds with the bookies have lengthened to 18/1.

Survival is in reach. There's a trip to Wembley, potentially two, on the horizon. This season is turning out as good as anyone could conceivably have imagined.

- utdrag - alt her:
https://www.planetfootball.com/leeds-united/leeds-united-win-old-trafford-man-utd-oles-away-fans
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Quote from: clintan on April 13, 2026, 23:43:19
Quote from: HåvardK on April 13, 2026, 23:31:19
Quote from: clintan on April 13, 2026, 23:17:33
Quote from: HåvardK on April 13, 2026, 23:06:51Lite å høre fra clintan?
Det er bra med seier, og gratulerer til alle for det. Men at det går ann å være så heldige og ræv mot 10 mann!!
Foreslår at du slutter å følge med Leeds.
Foreslår at du slutter å overvurdere mange av disse spillerne som kun har kontroll på 2-3 kamper i 90+ minutter denne sesongen.
Ah, sarkasmeutfordring! Elsker det.
Kan opplyse om at jeg VURDERER alle (ikke bare mange) av Leeds-spillerne. Hvordan du greier å slutte deg til at jeg OVERvurderer noen (mange), skjønner jeg ikke.
I tillegg greier jeg å GLEDE meg over at vi en sjelden gang er litt heldige. Men du er kanskje både sint og skuffet over dette, og sitter igjen med at laget ditt(?) er "ræv"? Tror du er i mindretall da, altså.