Kamp Leeds-Wolverhampton @ Elland Road lørdag 18.4.2026 kl 1600

Started by Killa, Today at 11:11:57

Previous topic - Next topic

viking, Reaney, jaho, Cannavaro and 5 Guests are viewing this topic.

Killa

På tide med ny kamptråd etter jubelrusen på mandagskvelden!

Her er det bare å brette opp ermene og ikke ta lett på oppgaven - Wolves har rykket ned for lengst men det er ikke sikkert de legger seg på rygg og lar oss herje som vi vil likevel.
Håper virkelig at gutta innser at vi ikke er helt trygge ennå, og gir jernet her!
3 poeng er et absolutt krav i denne kampen.

Regner med samme lag som sist:

Darlow Justin Bijol Struijk Bogle Ampadu Tanaka Gudmundsson Aaronson Okafor DCL

Hvis ikke Gnonto kanskje får en sjelden startplass, eller evt Longstaff. Men tviler vel på det.

Vi klarte oss jo oppsiktsvekkende greit uten Stach og Rodon sist - tok meg i å ikke tenke på de gutta i løpet av kampen engang...
James er vel den tredje vi mangler i denne kampen, men han skal vi vel også greie oss uten.

Gleder meg som en unge til denne - hvis vi fortsetter med samme intensitet skal ulvene få det meget tøft på Elland Road.
Men så var det dette med å følge opp en euforisk opplevelse i neste runde da, vi er tross alt Leeds United....

Tips: 4-1 DCL 2, Struijk og Tanaka

auren

Tanaka er vel en doubt, men vi får vel vite mer i morgendagens presser. Blir vel fort Gruev eller Longstaff som erstatter ham da, hvis ikke Stach plutselig er klar igjen...

Denne kampen skal vinnes alle dager i uka, men kan ikke ta noenting på forskudd. Vi så mot Sunderland hva som kunne skje.

Tips: 2-0 (DCL og Aaronson).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Killa

Quote from: auren on Today at 14:05:01Tanaka er vel en doubt, men vi får vel vite mer i morgendagens presser. Blir vel fort Gruev eller Longstaff som erstatter ham da, hvis ikke Stach plutselig er klar igjen...

Denne kampen skal vinnes alle dager i uka, men kan ikke ta noenting på forskudd. Vi så mot Sunderland hva som kunne skje.

auren

Jeg håper Tanaka blir klar! Det han har vist i det siste er det meget bra nivå på, han var jo helt sjef sist. Utrolig morsom spiller å se på når han har dagen.
Men Longstaff kan som du er inne på være en bra erstatter dersom vår japanske venn ikke blir klar.
Føler han har vesentlig mer offensive kvaliteter (inkl.skuddfot) enn det Gruev har som kan bli viktig i en slik kamp.

Asbjørn

Wolves ja: 2-1-2 siste fem i serien (vi har 1-2-1). De har i det siste slått Villa og Liverpool, uavgjort mot Arsenal. De hadde hjerneblødningen (0-4) mot West Ham men holdt nullen mot Villa og Nottingham. Så, vil de legge seg bakpå ala det Brentford gjorde mot oss???

På en god dag tar vi de greit men det kan også bli å slite seg til en uavgjort. Fire poeng siste to kamper vil da uansett være bedre enn det seier mot Wolves/tap mot ManU ville innebært...

Allerede etter kamp mandag var Farke inne på Wolves-kampen:
"I don't want to celebrate too much that we have created something really historical. I know we also achieved several records, last season – record goal difference, record points, record goals.

"Saturday will probably be one of our most difficult game during the whole season, because the expectations are high in the home games right now to win.

"I predict it will be a very difficult game and my focus is already to make sure that we deliver points in the next game."
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Quote from: Killa on Today at 14:16:19
Quote from: auren on Today at 14:05:01Tanaka er vel en doubt, men vi får vel vite mer i morgendagens presser. Blir vel fort Gruev eller Longstaff som erstatter ham da, hvis ikke Stach plutselig er klar igjen...

auren

Jeg håper Tanaka blir klar! Det han har vist i det siste er det meget bra nivå på, han var jo helt sjef sist. Utrolig morsom spiller å se på når han har dagen.
Men Longstaff kan som du er inne på være en bra erstatter dersom vår japanske venn ikke blir klar.
Føler han har vesentlig mer offensive kvaliteter (inkl.skuddfot) enn det Gruev har som kan bli viktig i en slik kamp.

Støtter resonnementene rundt Longstaff, hvis han ellers er fit til å starte. Tipper Wolves har sett at vi sliter litt mot lag som ligger lavt og legger opp taktikken deretter. Da kan Longstaff komme til sin rett - dekker store rom defensivt når vi tar risiko for å skape trykk framover, har et bra register offensivt for å bryte ned et kompakt forsvar. Han må vise seg skikkelig frem på nytt for å kjempe om plassene og dette kan være en perfekt mulighet.

rd1

Fy fader 3 poeng og 39 poeng totalt med seier.. jeg blir svimmel av den potensielle nedturen..

Fingers crossed, jeg tror vi vinner men er som alltid innstilt på nedtur😅
"Who needs Cantona??"

auren

Quote from: rd1 on Today at 18:25:26Fy fader 3 poeng og 39 poeng totalt med seier.. jeg blir svimmel av den potensielle nedturen..

Fingers crossed, jeg tror vi vinner men er som alltid innstilt på nedtur😅

Det er jo typisk Leeds å komme ned på jorda og ikke vinne kampen. Men det er ikke mye som har vært typisk Leeds under Farke. Av den grunn tror jeg vi vinner!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Med seieren på Mandag så spiller vi med litt mindre press.
Wolves mot WH var sjokkerende. Alt for åpne og flust av personlige feil.
Akkurat slik man forventer av det svakeste laget i divisjonen.
Plukket noe poeng siste kamper, men svakeste bortelaget i ligaen*
Forrige møte oss mellom var vel også den mest komfortable kampen for våres del denne sesongen.

Tror heller ikke de kommer for og forsvare seg. De evner ikke det under noen omstendigheter. Armstrong har jo scoret viktige mål mot Leeds før og Angel og Mane er jo gode på små flater. De kan straffe oss i ubalanse og man så de tendensene mot WH og.

Kan jo alltids oppleve en ny Wigan som under Bielsa, men har mine tvil - vi har momentum og bør ha godt med selvtilitt.
Også en av få kamper i sesongen der vi er overlegne hva gjelder kvalitet i både 11ér og på benk.

Tror også ER vil ha en stor effekt. Holder vi oss unna mål i mot første 15 så vil det neppe være samme nervøse atmosfære som tidligere.
Stadion vil lukte blod og Wolves er sårbare.

3-0

Han venstre wingbacken dems virket ganske spennende. Han kan vi ta over kontrakten på.

Også håper jeg og Tanaka er friskmeldt og fortsetter der han slapp.
Blir spennende og følge han utover våren.

Hallgeir *

Quote from: leedslife on Today at 19:03:37Med seieren på Mandag så spiller vi med litt mindre press.
Plukket noe poeng siste kamper, men sammen med Spurs ligaens svakeste bortelag.
Forrige møte oss mellom var vel også den mest komfortable kampen for våres del denne sesongen.

Tror heller ikke de kommer for og forsvare seg. De evner ikke det under noen omstendigheter. Armstrong har jo scoret viktige mål mot Leeds før og Angel og Mane er jo gode på små flater. De kan straffe oss i ubalanse og man så de tendensene mot WH og.

Kan jo alltids oppleve en ny Wigan som under Bielsa, men har mine tvil - vi har momentum og bør ha godt med selvtilitt.
Også en av få kamper i sesongen der vi er overlegne hva gjelder kvalitet i både 11ér og på benk.

Tror også ER vil ha en stor effekt. Holder vi oss unna mål i mot første 15 så vil det neppe være samme nervøse atmosfære som tidligere.

3-0

Han venstre wingbacken dems virket ganske spennende. Han kan vi ta over kontrakten på.

Wolves er PL's dårligste bortelag, men Tottenham er faktisk niende beste på bortebane. Spurs er derimot det dårligste hjemmelaget i PL.
Super Leeds since 1968

leedslife

Quote from: Hallgeir * on Today at 19:58:46
Quote from: leedslife on Today at 19:03:37Med seieren på Mandag så spiller vi med litt mindre press.
Plukket noe poeng siste kamper, men sammen med Spurs ligaens svakeste bortelag.

3-0

Wolves er PL's dårligste bortelag, men Tottenham er faktisk niende beste på bortebane. Spurs er derimot det dårligste hjemmelaget i PL.
Du har helt rett. Var formtabellen borte siste 6 jeg viklet meg inn på.

Tror ikke Wolves har vunnet borte i ligaen siden forrige sesong på denne tiden.
Mot Manu på old trafford vel og merke.

Tar forbehold om feil her og. Men stemmer det så er det en bedrøvelig statistikk.

Hawley

Her tror jeg gutta og hele apparatet har full fokus og maks tenning. Alle skjønner hvor viktig denne kampen er. Den kan langt på vei sikre videre PL-spill. Får håpe på en tidlig ledelse, noe som jeg tror kan skje.
Har en god følelse for denne matchen.

Ble veldig overrasket hvor lite savnet av Rodon og Stach var. Et kvalitetstegn