Kamp vs Burnley @Elland Road fredag 1.mai kl 21

Started by Asbjørn, April 26, 2026, 22:26:48

Previous topic - Next topic

rd1, Killa and 20 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

...tar også med dette svaret mht å møte lag som legger seg bakpå:
Farke on lessons from defensive Sunderland and Brentford
Not too many lessons, more or less the challenge you have in a home game when you want to be dominant. Usually found a way to win these games in the last three years. Sometimes you lose the game and even the opposition can't explain how they won. Sometimes you dominate everything, they're penalty was the only shot on target, you miss some sitters and it's difficult to explain. Fully aware we have to be creative but make sure we don't allow counter-attacks. We have to be brutal and clinical in front of goal. Football sometimes doesn't go to plan but we're confident if we play our processes we will create chances. Game starts at 0-0 and we have a point, a point is also valuable so important we don't lose it. We're in such a good position, even a point could be decisive so need to be organised against the ball but attack aggressively. Hopefully we can find a balance.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

...vet ingenting om kredabiliteten til denne karen men det høres da bra ut.

🚨 Officials at the club are quietly optimistic both Okafor and Bijol will be fit for Friday. 🚨

Farke has given some consideration to going 4 at the back given the context of the game which would see Bijol drop anyway. #lufc
https://x.com/KGlufc/status/2049572987859353882?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Hmmm. Hva betyr dette for Burnleys inngang til kampen mon tro= :o

Scott Parker has left his position as Head Coach of Burnley Football Club by mutual consent.
https://x.com/apopey/status/2049777030443466892?s=20

Oppdatert:
🚨 Michael Jackson will be Burnley's interim manager until the end of the season, club statement confirms.
Follows Scott Parker leaving with immediate effect.
https://x.com/FabrizioRomano/status/2049786304007676192?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Barry

Quote from: Asbjørn on April 30, 2026, 11:10:39Hmmm. Hva betyr dette for Burnleys inngang til kampen mon tro= :o

Scott Parker has left his position as Head Coach of Burnley Football Club by mutual consent.

Oppdatert:
🚨 Michael Jackson will be Burnley's interim manager until the end of the season, club statement confirms.

Cherry

Quote from: Barry on April 30, 2026, 12:17:34
Quote from: Asbjørn on April 30, 2026, 11:10:39Hmmm. Hva betyr dette for Burnleys inngang til kampen mon tro= :o

Oppdatert:

Blir bra interesse rundt denne! ;D

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dylan

Quote from: Reaney on April 27, 2026, 13:15:53Alle tipper Leeds seier. Kampen går på Elland Road på en fredag og en fridag. Husker godt en annen kamp på Elland Road på en fredag og en fridag. Langfredag 2019. Leeds - Wigan 1-2. Et gedigent "bananskall" som kostet oss direkte opprykk.
Jeg stopper her.
Jeg husker en kamp vi vant på en fredag, usikker på om jeg hadde fri. Taper vi denne er vi rett og slett ikke gode nok ( eller som jeg vil si; uflaks eller katastrofal dommer).

auren

Quote from: Dylan on April 30, 2026, 13:22:07
Quote from: Reaney on April 27, 2026, 13:15:53Alle tipper Leeds seier. Kampen går på Elland Road på en fredag og en fridag. Husker godt en annen kamp på Elland Road på en fredag og en fridag. Langfredag 2019. Leeds - Wigan 1-2. Et gedigent "bananskall" som kostet oss direkte opprykk.
Jeg stopper her.
Jeg husker en kamp vi vant på en fredag, usikker på om jeg hadde fri. Taper vi denne er vi rett og slett ikke gode nok ( eller som jeg vil si; uflaks eller katastrofal dommer).

Gode nok til hva?

Å holde oss i PL?

Tenk hvis vi vinner de tre siste, eller taper resten og likevel holder oss oppe. Er vi da fremdeles ikke gode nok?

auren

Hawley

Burnley er ferdig med sesongen og manageren som skal lede laget nå er kun midlertidig. Spillerene trenger ikke imponere han. Går vi i strupen på dem fra første sekund, så bør vi slå de lett.

Dylan

Quote from: auren on April 30, 2026, 14:19:48
Jeg stopper her.

Gode nok til hva?

Å holde oss i PL?

Tenk hvis vi vinner de tre siste, eller taper resten og likevel holder oss oppe. Er vi da fremdeles ikke gode nok?

auren
Quote from: auren on April 30, 2026, 14:19:48
Jeg stopper her.

Gode nok til hva?

Å holde oss i PL?

auren
Gode nok til å vinne eller spille uavgjort (altså de andre alternativene til å tape.....)

ingve1960

Uff uff parker går,,har vert på el på to tap bør vinne nå.
Er høy prosent på forbedring forste kamp når trener går men kommer tett på. Tror vi tar en wolves, tidl mål  3-0  struijk, dcl, gnonto MOT

enur

Selvføgelig er Parker ferdig rett før kampen mot oss. Da blir vel kampen i morgen en skikkelig thriller.

Marching on together

auren

auren

Det er bare til å glede seg til i kveld. En kamp vi på papiret skal vinne. På Square Ball i går hadde de en AI sport app som predikerte at vi hadde 76 % sannsynlighet for seier og at 2-0 var det mest trolige utfallet. Synes det var høyt med 76 %, men.
Vi kommer garantert til å gå i strupen på Burnley og prøve å få et tidlig mål slik vi gjorde mot Wolves. Da var den kampen i praksis kjørt etter 20 minutter. Satser på at det samme skjer i kveld, men Burnley er vel litt mer solide og fysiske i forsvaret sitt, så kan ikke forvente noen scoringsbonanza akkurat. City vant jo bare 1-0 nettopp. Det blir spennende å se om han fortsetter med 3-4-3 eller går for 4-3-3 formasjonen som vi lykkes sånn halvveis med mot Chelsea. Jeg tror Stach er tilbake i startelleveren. Så får vi se om troikaen på midten blir Ampadu, Stach og Tanaka, eller om han bare går for to stk. Da blir nok japaneren ofret tenker jeg. Men jeg tror Farke denne gangen tenker offensivt og ikke så defensivt som han gjorde mot Sunderland.

Dette tror jeg blir laget:

Darlow - Bogle, Rodon, Struijk, Justin - Stach, Ampadu, Tanaka - Aaronson, DCL, Okafor

Tips: 2-1 (Bogle og Okafor)

auren

auren

I forhold til dette med at Parker nå er sparket. På en måte er det jo bra. Det er bare til å se på statistikken vi har hatt mot Parker i Burnley. 2 tap og 1 uavgjort og 0 scorede mål. Just Beat It!  ;)

auren

rd1

4-0 i dag, så passerer vi Magpies og Palace!
"Who needs Cantona??"

Asbjørn

Hver gang vi møter Burnley føler eg for å trekke frem Eddies to mål 4.4.70. Eddie velger seg det første, faktisk 😳

https://x.com/yorkshire_tales/status/2050106044940964000?s=61
Tell me  Tell me

Dylan

jaho

Quote from: auren on May 01, 2026, 10:59:29I forhold til dette med at Parker nå er sparket. På en måte er det jo bra. Det er bare til å se på statistikken vi har hatt mot Parker i Burnley. 2 tap og 1 uavgjort og 0 scorede mål. Just Beat It!  ;)

auren

kan fort bli en Thriller..😊

GaryMac

Hawley

Must win dette, og tidenes sjanse til å i praksis sikre plassen

Hallgeir *

Quote from: Asbjørn on May 01, 2026, 12:53:05Hver gang vi møter Burnley føler eg for å trekke frem Eddies to mål 4.4.70. Eddie velger seg det første, faktisk 😳

https://x.com/yorkshire_tales/status/2050106044940964000?s=61

Dette var kamp nummer fire på en uke for Leeds. Et reservepreget lag stilte fra start med ukjente navn som Kennedy, Peterson, Galvin og Faulkner (har hørt om de to siste). Og Albert Johanesson spilte sin siste kamp for klubben.
Super Leeds since 1968

auren

Laget:

Darlow - Rodon, Bijol, Struijk - Bogle, Tanaka, Ampadu, Justin - Okafor, Stach - DCL

Godt å ha Stach tilbake og bra han fortsetter med Tanaka. Men hadde håpet 4-3-3.

auren

Cannavaro

Har absolutt en feeling på at vi ikke er sikre på en ny kontrakt i PL med 40 poeng. Det er mye som kan skje de siste 4 kampene, og vi skal til London og møte både Spurs og West Ham.  Derfor er betydningen av denne kampen så viktig, 3 poeng !!  Nå kommer Burnley med senka skuldre og vil gjøre det de kan for å ødelegge for Leeds, og med Scott Parker avsatt denne uken så kan Farke rette opp litt i Burnley statistikken.  Ett eller to tidlige mål kunne gjort susen, da roer nervene seg litt. Jeg tror det er viktig å gå offensivt til verks og være tøffe i duellspill og få kjappe gjenvinninger av ball - da kommer også tribunen med  og gir litt ekstra energi til laget. Dette bør være en sikker hjemmeseier, men vi vet alle at Leeds United kan rote det til for seg selv. Derfor er jeg utrolig spent ikveld. Gudmundsson ute, og Aaaronsson på benken. Just kill the game !!
MFLU - Miracles For Leeds United

Hallgeir *

Dersom Stach kan starte i dag som han gjorde sist, og holde nivået enda lenger, vil han være en skikkelig boost for Leeds. Viktig i innspurten av sesongen.
Super Leeds since 1968

auren

Lykke til folkens! Litt nervøs nå...

MOT! 🤍💛💙

auren

GeirO

Vinner vi ikke blir det mye neglebiting framover....
MOT

Hallgeir *

Forstår ikke vitsen med å ta avspark og slå ballen tilbake til keeper, for så å pælme det den forover på lykke og fromme, når man kunne beholdt ballen i laget.
Super Leeds since 1968

auren

Cannavaro

JAAAAAAA  GOOOOD OLD STACH !!! Med venstra !!!
MFLU - Miracles For Leeds United

auren

Så viktig!!!! Og med venstre og alt 👍

auren