Kamp vs Tottenham @Tottenham H Stadium mandag 11.mai kl 21

Started by Asbjørn, May 07, 2026, 19:06:33

Previous topic - Next topic

Hallgeir *, Geir fra Grimstad, NT and 21 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

West Ham i harnisk -naturlig nok
Udogie's foot clearly ahead of any body part of DCL.....

We are witnessing the most obvious corruption you'll ever see in recent weeks 😬

https://x.com/WHUFC_News/status/2053927213737639947?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Disse to bildene er da fra to helt forskjellige øyeblikk. Sjekk DCLs venstrefot...

https://x.com/PerrySve/status/2053949775809057117?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Lucas the Kop Cat

Quote from: Kickthemdown on May 11, 2026, 23:51:32Skal vi ta steg videre som klubb så må vi kvitte oss med James og Aaronson også. Helt sjanseløse begge to.
9 målpoeng på Aaronson er vel ikke helt å forakte. Bare DCL som er bedre.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Daniel James ser ferdig ut i Leeds-drakten. Jeg tror Nmecha, Piroe, Bornauw, Byram og Perri også drar i sommer.

Kickthemdown

Quote from: Kato on Today at 00:04:53Daniel James ser ferdig ut i Leeds-drakten. Jeg tror Nmecha, Piroe, Bornauw, Byram og Perri også drar i sommer.
Tror du kan kaste på noen PSR på den også. Tanaka, Gnonto og Struijk er nok ikke langt unna å forlate om riktig bud kommer.

Aaronson må bare bort, håpløst. Null kvalitet.

enur

Quote from: Kickthemdown on Today at 00:14:30Aaronson må bare bort, håpløst. Null kvalitet.

Kan til nøds beholdes som backup, men vi kan ikke gå inn i en ny sesong hvor han er bankers i laget.

Marching on together

HåvardK

Quote from: Kickthemdown on Today at 00:14:30
Quote from: Kato on Today at 00:04:53Daniel James ser ferdig ut i Leeds-drakten. Jeg tror Nmecha, Piroe, Bornauw, Byram og Perri også drar i sommer.
Tror du kan kaste på noen PSR på den også. Tanaka, Gnonto og Struijk er nok ikke langt unna å forlate om riktig bud kommer.

Åtte målpoeng=null kvalitet.

leedslife

Kan jo ikke forstå annet enn Longstaff fra start i neste eller venter Farke på et tap før han skifter kanskje?

Bromancer

Godt å se at Farke gjør bytter tidligere enn før. James og Aaronson helt håpløse. Det ble en helt annen kamp med Gnonto og Nmecha.

Asbjørn

Det kan virke noe tilfeldig når bilder fryses og offsider bestemmes ja...

🚨🎙�| Joe Cole on the Spurs vs Leeds United game and how Leeds got absolutely robbed to help Spurs escape relegation:

🗣� "Listen, I'm trying to understand how football fans are supposed to trust this anymore because what we saw in that Spurs vs Leeds game was absolute theatre. You freeze the live image and Dominic Calvert-Lewin is CLEARLY onside. You can literally see daylight between him and the last defender. Then suddenly VAR pulls out this cartoon animation with lines drawn from places nobody can even explain properly and now he's magically offside? Come on.

And the worst part is what happened after it. If DCL is onside and from the real broadcast angle he absolutely looks onside, then the entire phase continues and you're talking about a blatant penalty on him by Destiny Udogie in the box. Udogie doesn't get the ball, clips the man, stops him getting through, and somehow VAR completely wipes the whole thing away because of an offside call that looks manufactured from a computer model instead of reality.

This is the problem with modern officiating. The live image says one thing, the '3D model' says another, and conveniently the decision ends up favouring Tottenham in a relegation battle. That's what's going to infuriate people. Because if this happens to Leeds or Everton, everyone says 'unlucky'. But when it's Spurs needing points to survive, suddenly we get forensic geometry and invisible body parts deciding football matches.

People keep saying 'trust the process', what process? Fans are watching a real image with their own eyes and then being told to ignore it because a cartoon graphic generated five seconds later says otherwise. Football's becoming less about the game and more about who can manipulate freeze frames best.

If that's given at the other end against Leeds, I guarantee nobody overturns it. No chance. That's why supporters feel like the game is being controlled instead of officiated. Spurs got away with one massively today, and Leeds fans have every right to feel robbed."
https://x.com/Vfynn_/status/2053947998980178177?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

🚨‼️Frame-by-frame analysis of Calvert-Lewin's potential offside prior to Leeds' possible penalty.

⚠️In the frame chosen by VAR, he is marginally offside, but there is no evidence that the ball has been played yet.

❌In the next frame, he is ONSIDE.
https://x.com/FutOffsides/status/2053963507968717251?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Bromancer

Quote from: HåvardK on Today at 06:41:20

Han har hatt 3-4 kamper denne sesongen der han har vært god. Jeg synes ikke det er nok for oss. Vi bør etter min mening ha inn en oppgradering for denne posisjonen.

leedslife

Man kan jo alltids diskutere individuelle prestasjoner. Utfordrende i går med endel viktige spillere ute, noen spillere i nye posisjoner og at Strujik må ut såpass tidlig i kampen.

Bet meg merke i denne;

"That's the culture we have created. We have achieved our big goal, but when you put this white shirt on, you represent this amazing club. Friendly, competitive game, a final, or just a league game - you have all to play for. 100%."

Ampadu er jo selve driveren på banen. Synes også Rodon spilte på et tidvis langt høyere nivå enn 14 plass i PL. De to må beholdes for enhver pris.
Fortsetter vi og få inn bedre spillere i sommer som kjøper dette mindsettet så er jeg ikke i tvil om at vi har lagt en veldig sterk base for videre progresjon.

Ligger jo også et sterkt ønske om og få inn en spillertype som Maddison. Ser jo hva det gjør med hele stadion i går.
Trenger litt smartness og uforutsigbare kvaliteter med ball.

ingve1960

Dette med aaronsen ut er kunnskapsløst..
Mange målpoeng  hvem spilte gjennom dcl der vi skulle hatt straffe, hvem serverte rodon på hedding strek?og minst 10 situasjoner der han hindrer rask overgang etter balltap i laget, en av våre klart viktigste spillere gjennom sesongen.

leedslife

Det er jo faktisk to verdensklasse redninger som holder Spurs til U.

Ung keeper Kinsky. Er jo fint og se etter de minuttene han hadde mot Atletico for noen uker siden.
Han kan jo fort være hovedgrunnen til at de holder seg.

Hawley

Quote from: leedslife on Today at 09:36:56Det er jo faktisk to verdensklasse redninger som holder Spurs til U.

Ung keeper Kinsky. Er jo fint og se etter de minuttene han hadde mot Atletico for noen uker siden.
Han kan jo fort være hovedgrunnen til at de holder seg.
To helt ville redninger ja. Rimelig ekstrem den på Rodon sin heading

Hawley

Quote from: Asbjørn on Today at 08:11:28🚨‼️Frame-by-frame analysis of Calvert-Lewin's potential offside prior to Leeds' possible penalty.

⚠️In the frame chosen by VAR, he is marginally offside, but there is no evidence that the ball has been played yet.

❌In the next frame, he is ONSIDE.
https://x.com/FutOffsides/status/2053963507968717251?s=20
Dette så fishy ut ja. Jeg tenkte jo m en gang at han ikke var offside. Her ser det jo absolutt ut tilat VAR har valgt feil bilde...er det mulig, liksom

Asbjørn

Denne feiringen viser jo Team Spirit  de Luxe!

DCL's celebration last night was in recognition of injured Noah Okafor.

After DCL's goal, Okafor posted a video of the celebration on Instagram with the caption "kept your word"

Team spirit💪🏻
https://x.com/BielsaLUFC/status/2054109006730285399?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Cannavaro

Jeg vil egentlig berømme laget etter kampen igår ! Tottenham har noen økter på vår banehalvdel hvor vi er under godt press, men Leeds evner å stå imot....det lyste i øynene til Rodon flere ganger ; denne kampen ville han ikke TAPE !!  Bijol og Struijk gjør også gode forsvarsjobber - ser helt klare tegn til at laget er robust nok for PL, men vi kan alltids diskutere evner og kvalitet med dette laget her - allikevel ; her står en gjeng virkelig opp for klubben og gir Tottenham en virkelig real kamp, det var underholdende å se på til tider.

VAR : i hver eneste kamp er det situasjoner som må avgjøres av VAR, og man lurer på om dommerne i backoffice kan reglene, eller lese strekene - og hvem kan hands reglene ? Jeg må si jeg er møkklei....syns dommeren på banen skal få tilbake makta, så får skjønn være skjønn. Best for fotballen at VAR skrotes tenker jeg....

Vi har nå overlevd denne første sesongen og det er tid for å forberede seg til 26/27 etterhvert.  Jeg tenker at det må en grundig opprydding til i spillerstallen - vi trenger mer kvalitet inn i spillergruppa, og noen må ta farvel dessverre. Aller først må den sportslige ledelsen finne den riktige veien å gå ; hva er ambisjonen i åra fremover ? Hvilke spillere skal det satses på ?  Hva med videreutvikling av spillemateriellet vi har pr nå ?  Jeg mener det er mange spillere i dagens tropp som har mer å gå på, og som kan utvikles til å bli bedre.  Derfor er nemlig spillerlogistikken så viktig for tiden fremover - og manager !  Farke har skapt et virkelig godt kollektiv og har vært flink med innkjøpene av Stach, Bijol, Gudmundsson, DCL og Okafor.  Det vil være ca 3 mnd til seriestart til neste sesong, og det er et VM imellom og et overgangsvindu.  Kan kanskje være litt trøblete vindu i så måte, og som Farke selv sier ; mest business vil bli gjort etter VM....

Uansett ; gårsdagens kamp viser helt klart Leeds "trademark" denne sesongen - et veldig vanskelig lag å slå, et sterkt kollektiv som står sammen !!  Det syns jeg er av enorm betydning og noe fint å bygge videre på.....
MFLU - Miracles For Leeds United

HåvardK

Quote from: Bromancer on Today at 08:59:35
Quote from: HåvardK on Today at 06:41:20

Han har hatt 3-4 kamper denne sesongen der han har vært god. Jeg synes ikke det er nok for oss. Vi bør etter min mening ha inn en oppgradering for denne posisjonen.
Åtte målpoeng på 3-4 kamper, altså mer enn to målpoeng pr god kamp.
Edit: Ni målpoeng, faktisk. Tre pr god kamp.

Asbjørn

Quote from: Cannavaro on Today at 11:16:08Jeg tenker at det må en grundig opprydding til i spillerstallen - vi trenger mer kvalitet inn i spillergruppa, og noen må ta farvel dessverre.

Et flott innlegg. Egentlig enig i alt.
(og så siterer eg det lille eg er uenig i/vil påpeke :D  )

For vi trenger ikke en grundig opprydding. Team Spiriten, det å backe hverandre, er en av styrkene i denne gjengen. Og eg tror det har skaffet oss en del poeng denne sesongen. Den må vi prøve å beholde.

Samtidig, javisst er det behov for 'oppgradering' i spillerstallen, i de fleste posisjoner. Og bedring i bredden også.

Så alt i alt er vi kanskje ganske enig i antallet, men vi bruker ulike ord. :D

Jeg vil heller at vi bruker pengene på færre spillere, så kan vi gå en hylle høyere i de vi bringer inn.

Eg tenker at så lenge Farke er fornøyd med Darlow (og det tror jeg han er) trenger vi ikke bruke penger i den posisjonen pr nå. Perri er da et godt cover, og har større potensial bare han får det ut.

Stppoere. Vi beholder de vi har. På backene må Gudmundson utfordres på den ene siden og Byram erstattes. På midten trenger vi nok mer kreativitet. På vingene... skal vi bruke vinger mon tro??? Og på topp kan vi ikke stole på at de skadeutsatte spissene vi har forblir uskadde. Men der viste vi jo vilje til å hente allerede i januarvinduet så der vil jo noe skje.

Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Valget av mye fysikk inn i fjor sommer tror jeg er en av hovedårsakene til at vi berger plassen. Både Bijol, Stach og DCL bidrar voldsomt i den delen av spillet. På samme måte syns jeg både Bornauw (selv om han klarte seg greit i går), James, Gnonto og tidvis Tanaka ser ut til å slite med fysikken på dette nivået. Aaronson faktisk en av de som har tatt steg fysisk. Selv store Nmecha sliter veldig fysisk mot solide forsvarsspillere.

Uten Gudmundsson og Okafor blir det veldig lite gjennombruddskraft med ball. Jeg håper vi fortsetter å bygge på fysikk, og kombinerer det med spillere som har x-faktor og kan dra av en spiller eller to.

Foreløpig tenker jeg Rodon, Bijol, Gudmundsson, Ampadu, Okafor og DCL er grunnstammen dette laget bør bygges rundt.

Struijk, Bogle, Justin, Longstaff, Aaronson, Gruev, Darlow og Tanaka er stallspillere ut og inn av elleveren.

Gnonto, James, Perri, Piroe, Nmecha, Byram, Bornauw og Harrison ser jeg gjerne selges videre.

Det betyr først og fremst:

1. Ny klar førstekeeper
2. Ny venstre midtstopper
3. Ny spiss som blir oppgradering fra Nmecha.
4. Ny tier inn for Aaronson.
5. Ny sentral midtbanespiller.

Minst 3 av disse rett inn i elleveren.