Pre Season 2026

Started by Asbjørn, May 27, 2026, 18:30:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Lucas the Kop Cat

I overkant god uttelling på innkastene til Ampadu i dag.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

auren

Jadda!!! 4-2! Kalven!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgi

Faaantastisk!! Og 2 mål på Ampadaus lange innkast🤩🤩 For et angrepsvåpen me har der!!
ALAW (saludos del pirata)

Hallgeir *

Brukbart comeback, eller?  :)
Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Quote from: NT on August 02, 2026, 22:57:15Får bare håpe at ikke Trafford får kalde føtter.... På en annen side så kan vi jo glede oss til 2 omgang - svakere enn dette får vi det vel ikke ?
Tenker at Trafford fikk ekstra lyst til å spille for de hvite etter 2. omgangen.

auren

Slutt. 4-2. Game of two halves. Leeds svake i første, Lpool svake i andre. Godt å ha DCL tilbake. Vi blir et helt annet lag med ham. Aaronson svært god og får min MOM-pris. Alltid kjekt å ta en skalp i pre season, og bra for moralen å komme tilbake fra 0-2 til 4-2, selv mot en haug med ungdommer.

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

rd1

"Who needs Cantona??"

Gordon McUseless

God andreomgang, men vi får vel ikke ta av enda. Det var ikke akkurat startoppstillingen til LPool i møtte i andre omgang.

GeirO

Hva skjedde i pausen? Var vel ikke bare byttene. Bestandig uendelig vakkert å slå Liverpool!!
MOT

Lucas the Kop Cat

Quote from: Gordon McUseless on August 03, 2026, 00:13:15God andreomgang, men vi får vel ikke ta av enda. Det var ikke akkurat startoppstillingen til LPool i møtte i andre omgang.
Nei, men heller ikke startoppstillingen vi stilte med i første omgang.

HåvardK

Quote from: GeirO on August 03, 2026, 00:17:05Hva skjedde i pausen? Var vel ikke bare byttene. Bestandig uendelig vakkert å slå Liverpool!!
[/quoteRea
Quote from: GeirO on August 03, 2026, 00:17:05Hva skjedde i pausen? Var vel ikke bare byttene. Bestandig uendelig vakkert å slå Liverpool!!
Reaney?

NT

Digg å høre " I predict a riot " etter kamp, ett tegn på at våre gutter er i rute. Mye å glede seg over her, så får de som ikke hadde dagen i 1 omgang ta utfordringen og løfte seg.

Trafford ja, han kan være trygg. Solide gutter foran han !

Lucas the Kop Cat

Quote from: auren on August 03, 2026, 00:12:45Slutt. 4-2. Game of two halves. Leeds svake i første, Lpool svake i andre. Godt å ha DCL tilbake. Vi blir et helt annet lag med ham. Aaronson svært god og får min MOM-pris. Alltid kjekt å ta en skalp i pre season, og bra for moralen å komme tilbake fra 0-2 til 4-2, selv mot en haug med ungdommer.

MOT!

auren
Bra for moralen til både spillere og supportere med seier mot PL-motstandere i oppkjøringen.

lufc80

A game of two halves indeed. Aaronson min MOTM. Han har en rolle å spille i dette laget fortsatt mener jeg (12 mnd igjen av kontrakt, så hvem vet hva som skjer). Interessant at vi kom ut ca 5 min etter pool til andre omgang - og med en helt annen innstilling, og med vingbackene mye høyere i banen - ble nok noen ord fra Farke der ja og det så ut som de hadde fått beskjed om å spille som om det var en kamp av betydning de siste 45. Verdt de fem punda den andreomgangen ;-)

leedslife

Dristig og melde kanskje, men tror vi vil oppleve Europa igjen i 2027.
Ikke alene på denne omgangen.
Men basert på siste årene, coren av den gruppen og resterende kjøp denne sommeren.
Liker veldig godt det jeg har sett.

Tror det igjen vil være jevnt på poeng innenfor topp 4-10. tror vi har det pushet i oss.

Hallgi

Einaste uro etter denne kampen er Gudmundsson som måtte ut;

Gudmundsson's cause for concern

The priority for Leeds in pre-season, above virtually everything else, is bringing their squad through the summer programme unscathed so Gabriel Gudmundsson prompted some cause for concern in the first half of the clash with Liverpool.

The Sweden international returned to the Leeds camp later than others after his nation's run to the round of 32 at the World Cup. However, he had to limp off in the 35th minute of this friendly.

Early in the match, the 27-year-old wing-back had contested a bouncing ball on the edge of the Liverpool area and landed heavily on his back. He required treatment and seemed to indicate he had winded himself, after rubbing the back of his head, too.

He carried on, but in the 33rd minute he sat down, off the ball, and awaited treatment, appearing to hold his right hamstring. He was replaced by Sebastiaan Bornauw and did walk off under his own steam, but looked in discomfort.

Beren Cross
ALAW (saludos del pirata)

Reaney

Noen som vet om disse kampene er en slags "tournement"?
Uansett er det morsomt å oppsummere etter kveldens herlige seier.

I tilfelle er tabellen som følger
1 Leeds United   3 2-0-1 7-6 6p.
2 L.pool              3 2-0-1 7-6 6p.
3 Wrexham        3 1-0-2 3-4 3p.
4 Sunderland     3 1-0-2 3-5 3p.

Hvis innbyrdes oppgjør teller går Sunderland forbi Wrexham.
Mulig Leeds og L.pool deler førsteplassen. Men Leeds bør være foran på innbyrdes oppgjør.

Asbjørn

Quote from: Reaney on August 03, 2026, 00:37:36Noen som vet om disse kampene er en slags "tournement"?
Uansett er det morsomt å oppsummere etter kveldens herlige seier.

I tilfelle er tabellen som følger
1 Leeds United   3 2-0-1 7-6 6p.
2 Loserpool        3 2-0-1 7-6 6p.
3 Wrexham        3 1-0-2 3-4 3p.
4 Sunderland     3 1-0-2 3-5 3p.

Hvis innbyrdes oppgjør teller går Sunderland forbi Wrexham.
Mulig Leeds og Looserpool deler førsteplassen. Men Leeds bør være foran på innbyrdes oppgjør.

Bryn Law hadde visst underveis uttalt at han trodde Leeds trengte ett mål til. Men ja det var visst en slags turnering.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Leeds målforskjell er 7-5. Da er jo saken klar  :)
Må bli pokal av sånt vel?

GeirO

Håper premien er 50 mill. pund...
MOT

Dylan

Merkelig å lese kampreferat på Skysports og BBC, kun fokus på at Liverpool kollapset i andre omgang og at de har mye å rette på. Absolutt ikke et ord om at Leeds spilte en god omgang etc. Nesten som om vi skulle tapt mot Chesterfield i oppkjøringen og hadde en lang vei å gå......

Reaney

Farke påpeker med en gang i intervjuet at han er er skuffa over at det ikke er noe trofe knytta til turneringen så lenge laget hans vinner den. Merkelig det også.

TK20

Quote from: Reaney on August 03, 2026, 09:08:12Farke påpeker med en gang i intervjuet at han er er skuffa over at det ikke er noe trofe knytta til turneringen så lenge laget hans vinner den. Merkelig det også.

Jeg tolket det som en vits. Hvis ikke er det veldig rart av Farke. Hvem bryr seg om et trofé for en pre-season friendly turnering?

Cerberos67

Quote from: TK20 on August 03, 2026, 09:59:22
Quote from: Reaney on August 03, 2026, 09:08:12Farke påpeker med en gang i intervjuet at han er er skuffa over at det ikke er noe trofe knytta til turneringen så lenge laget hans vinner den. Merkelig det også.

Jeg tolket det som en vits. Hvis ikke er det veldig rart av Farke. Hvem bryr seg om et trofé for en pre-season friendly turnering?

Han sa faktisk "all jokes aside", men tror han var litt småirritert allikevel. Det har ihvertfall vært pokal i 2023 og 2025 for den samme turneringen.

samadhi

Var ikke veldig imponerende det som Liverpool stilte med i går. Av de 11 som startet vil jeg tro 5-6 starter når PL er i gang. Likvel var det nok til at de til tider kjørte over Leeds i 1.omgang. Var ikke særlig imponerende det vi fikk til fremover med Tanaka, Stach, James og Nmecha.
Heldigivis for Leeds så byttet Liverpool seg enda mer ned i pausen når Wirtz, Ngumhoa og Isak gikk ut og Leeds byttet seg tilsvarende opp. Selv om vi møtte svak motstand i 2.omgang var det imponerende at vi hadde 100% kontroll på kampen og klarte å score 4 mål. Veldig gode bidrag av Longstaff, Aaronsen, DCL og Wilson.
Det ble en morsom kamp for oss til slutt, men som vanlig vanskelig å dra noen konklusjoner etter en treningskamp med store variasjoner på de som var utpå der.

Når Okafor og Gruev er tilbake + at det ryktes at vi er ute etter en offansiv midtbanespiller og en spiss til så er det noen det må bli lite spilletid på i år. Ser for meg at spillere som Gruev, James, Gnonto og Piroe kan forlate oss før transfervindet er slutt, og for unggutta som har vært med til USA må veien frem til spilletid føles håpløs lang for øyeblikket.
marching on together,
derudaf forever...

flynn

Jeg har sett alle USA-kampene, og prøver meg på en liten oppsummering...

Keepersituasjonen: Perri var med på de to første, men var helt vekk i går. Et klart signal om han er på vei bort, som igjen er et klart signal om at minst en ny er på vei inn. "Alle" sier at Trafford er så godt som i boks, og da er det bare å krysse fingrene for at vi har løst den floka, og skaffet oss en matchvinner mellom stengene. Cairns er opplagt ikke god nok, annet enn som nødløsning.

Forsvaret: I all hovedsak har vi spilt med tre stoppere i alle kampene. Muharemovic har gitt et veldig solid inntrykk. Jeg er forsiktig optimist, og tror kanskje han er ett lite knepp opp sammenlignet med Struijk. Rodon har spilt mye, og trenger ingen nærmere omtale. Den store positive overraskelsen for meg er at Bornauw har virket trygg og fin. Jeg hadde vel trodd at det ble med en sesong for ham, men nå virker det sannsynlig at han blir en back-up, og faktisk kan få en del spilletid. Bijol (som jo ikke har vært på banen enda), Muharemovic og Rodon er klink, om vi fortsatt stiller i denne formasjonen. Cresswell har også sett ok ut, men er nok et stykke unna fortsatt. Justin og Ampadu er mer sannsynlige vikarer

Vingbacker: Er jo utrolig viktige brikker, særlig i 3-5-2 / 5-3-2 formasjon. I form er Bogle og Gudmundsson som skapt for denne rollen, men sistnevnte er trolig ute en stund. Justin er sannsynlig vikar, men er langt unna å ha samme angrepstrussel. Lienou har ikke gjort seg bort, men er nok neppe PL-klar allerede nå. Litt tynt her etter min mening.

Sentral midtbane: Stort pluss at Longstaff virker pigg og klar. Ellers har det vært blanda drops. Ampadu er en koloss, men Tanaka og Stach har ikke vært helt på nivå. Gruev har ikke vært klar, og er jo også i beste fall en nødløsning i min bok.

Kanter: Vi har kantspillere, men spiller jo egentlig helst uten.. James har fått spille en del, men har ikke sementert noen startplass. Gnonto har spilt enda mindre, og virker helt ute av det egentlig. Jeg er overrasket om han fortsatt er i klubben i September. Wilson var meget god i debuten, men litt mindre imponerende etter det. Vi vet hva han kan, og han tror jeg absolutt kommer til å forsterke oss reelt. Okafor har ikke vært på banen, og er trolig revansjesugen etter å ha blitt tilnærmet frosset ut under Sveits' VM. Det blir nok han på venstre og Wilson til høyre. Begge disse har mer å by på enn rene klassiske vinger. James og Aaronson får heller komme inn når motstanden er mindre skarpe mot slutten av kampene.

Spissene: Nmecha har vært ok han, men vi så i går at Calvert-Lewin har en tilstedeværelse som er langt større. Han gir de andre troa også virker det som, og må faktisk holde seg noenlunde skadefri om dette skal være bærekraftig. Piroe er trolig på vei bort, og er da heller ikke god nok som frontmann i PL. Skulle gjerne sett en skikkelig bakromsspiss som et alternativ, men en slik må nok hentes i så fall. Ingen av juniorene ser heller her ut til å være klare. Joseph er et wild-card når han blir skadefri, men ingenting i fjorårets sesong med Mallorca tyder på at han får ut det potensialet jeg var sikker på at han hadde.

I sum; jeg tror vi fortsetter omtrent der vi slapp. Om Trafford kommer inn så mener jeg vi har en defensiv gjeng som skal holde sjanseproduksjonen mot nede på akseptabelt nivå. Framover blir DCL, Okafor og Wilson nøkkelspillere, og jeg håper veldig at spesielt Stach og Longstaff kan bidra godt med målpoeng.

Spennende blir det i alle fall!

flynn

Kato

Flott oppsummering Flynn, for oss som ikke har sett noe. Ved siden av Trafford trengs det flere offensive krefter inn. Akkurat nå er vi voldsomt avhengig av DCL.

Hawley

Vi virker fortsatt litt "tynne". Det er faktisk helt, helt utrolig at vi ALDRI klarer å hente en kreativ midbanespiller. Hvis vi nå nok en sesong går i gang uten å ha fått tak i en, så skjønner jeg ikke noe.
Vi må også ha en spiss i back-up. Jeg liker Piroe, men han er ikke god nok.

Vi trenger også offensive backer i back-up. Justin er knallgod og en meget viktig spiller, men han har absolutt styrken sin defensivt. Han har ikke evnen til å passere en mann.

HåvardK

Quote from: Hawley on August 03, 2026, 13:37:22Vi virker fortsatt litt "tynne". Det er faktisk helt, helt utrolig at vi ALDRI klarer å hente en kreativ midbanespiller. Hvis vi nå nok en sesong går i gang uten å ha fått tak i en, så skjønner jeg ikke noe.
Vi må også ha en spiss i back-up. Jeg liker Piroe, men han er ikke god nok.

Vi trenger også offensive backer i back-up. Justin er knallgod og en meget viktig spiller, men han har absolutt styrken sin defensivt. Han har ikke evnen til å passere en mann.
Wilson er vel å regne som en offensiv midtbanespiller, eller?