Kamp vs. Nottingham Forest, City Ground Lørd 22 aug kl 16.00

Started by NT, August 17, 2026, 20:11:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NT

Er vel OK å åpne mappen nå for serieåpning på City Ground.  Her er oppsummering fra NF 2 siste kamper, 2-1 mot BayerLeverkusen og 2-0 mot Brest - for analytiske vurderinger

https://www.youtube.com/watch?v=bU3lGRtgO8Y

https://www.youtube.com/watch?v=JY4CqVood3U

auren

Så fremt vi ikke får noen skader i midtuken, tipper jeg vi stiller uforandret som mot Augsburg.

Blir nok en jevn kamp. Tips: 1-1 (DCL åpner målkontoen).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Oliver Glasner om å møte Leeds:
It will be more physical against Leeds with more set-pieces and that is an area they're very good in."

Men han er fornøyd med sine siste kamper:
Forest won back-to-back games last week against Bayer Leverkusen and Brest, the latter a 2-0 victory on Sunday afternoon. And Glasner, who left Crystal Palace to take charge of Forest in the summer, insists confidence is high ahead of the new campaign.

"It's always best to end pre-season with a win, it only helps with the confidence," Glasner said on Sunday. "We've had a good week with the win against Bayer Leverkusen as well but it's not just the wins, it's the performances.

"I can see we're getting a better structure and we'll keep communicating with the players. The Premier League will start, and things will be different of course but it's good for us to end pre-season with a win."
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-nottingham-forest-oliver-glasner-8924415
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Forest er veldig fysiske , og de har gode stoppere som tar det meste av høye baller.
Her må vi komme oss rundt på sidene , og spille myyyye langs bakken  :D .

Vi har hatt meget bra resultater i pre- season, og det har sikkert bygd både moral og selvtillit i troppen inn mot serieåpningen. Frykter Chris Wood , og selvsagt playmaker Gibbs- White - men de har mistet viktige Anderson (The diver mot Norge) .
Får vi taket på midten i denne , så er mye gjort!

Tips : seier 2-1

Kickthemdown

Tar mer enn gjerne ett poeng, vil bare ikke tape første match..

Asbjørn

Sesongens første pre match presser unnagjort. Syns det lover bra...
Som ventet er Gnonto/GG ute, resten er klare.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-news-conference-live-34488073
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Glasner, though, has revealed that captain Ryan Yates will be missing through injury in addition to young Italian defender Nicolo Savona.

Midfielder Yates sat out the club's final pre-season friendly against Brest whilst Savona missed the end of last season after undergoing surgery in March.

"Ryan Yates and Savona won't make the matchday squad," said Glasner, as quoted by Nottingham Forest's official website.
https://x.com/LeedsUnitedYEP/status/2090723161994142031?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Når vant vi sist på City Ground.? Vi vinner like sjelden der som i London.

Jeg legger historikken til grunn: 1-1.

Nottingham er like optimistiske før sesongen som oss siden de unngikk nedrykk i mai.

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

GaryMac

Ingen overraskelser med laguttaket.
Men @auren: hvilken dag er det i dag?

lufc80

Quote from: GaryMac on August 22, 2026, 14:58:44Ingen overraskelser med laguttaket.

Det lurer jeg også på! 🙂

auren

Quote from: GaryMac on August 22, 2026, 14:58:44Ingen overraskelser med laguttaket.

Lørdag 22. august sist jeg sjekket, men aner en twist her 😂

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Quote from: auren on August 22, 2026, 15:00:08

auren

Hva med Matchday?
Super Leeds since 1968

GaryMac

Quote from: Hallgeir * on August 22, 2026, 15:01:29
Quote from: auren on August 22, 2026, 15:00:08

auren

Hva med Matchday?
Hell, yeah!

Hallgeir *

Navnet til Sam Byram ruller faktisk over skjermen sammen med navnet på de andre Leeds-spillerne i LUTV-studioet. Han er vel da fremdeles i klubben.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Brukbart spill så langt og kontroll på Forest stort sett. Offside-scoring på Wilson.
Super Leeds since 1968

GaryMac

Offside-mål på Wilson. Synd - DCL kom på løp bak, og hadde trolig scoret...

stian

Elendig av Wilson å ligge i offside der. En onside DCL på blank goal rett bak

Killa

Syns vi ser solide ut. Forest skaper svært lite.
Trafford dealer enkelt med det lille som er

TK20

Killa

Ser gjerne Longstaff og Okafor etter pause

Hawley

Joe Jordan

Forest som har overtatt litt initiativet nå. Stor sjanse med heading i stolpen.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

GaryMac

Mer forest nå... Liker ikke helt.
De hadde en i stolpen, og var nære å få til en retur.

Kato

Best første 25, så har Forest overtatt. Heldige som ikke ligger under, Forest med to store sjanser inkludert stolpetreff. Vi ser solide ut, Ampadu best hos oss så langt. Vi blir ikke enkle å bryte ned denne sesongen. Jeg vil se Okafor etter hvert, trenger noen som kan skape på egen hånd. Harry Wilson blir god for oss denne sesongen.

Hawley

Aaranson totalt usynlig. Inn m Okafor. Stach under pari. Inn m Longstaff. Ellers solid. Men går veldig sakte

Lucas the Kop Cat

Quote from: Hawley on August 22, 2026, 16:52:23Aaranson totalt usynlig. Inn m Okafor. Stach under pari. Inn m Longstaff. Ellers solid. Men går veldig sakte
Må få mer spill langs kantene, særlig venstre. Blir for forutsigbart med lange oppspill på DCL og håpe på at noen plukker nedfallsfrukten.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Kato

Det er to voldsomt fysiske lag, DCL kommer lite til på oppspill. Jeg ville kjørt Okafor tidlig inn mot en Aina som har oransje kort med seg.