Ny lånespiller: Jean-Mattéo Bahoya

Started by Killa, September 02, 2026, 11:43:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Killa

Må vel få seg en egen spiller-tråd den nye franske lynvingen vår også!

Den godeste Bahoya kommer med et visst forventningspress, blir spennende å se om han innfrir!
Eller om han er "bare rask"..... ;D

Velkommen til oss Jean-Mattéo - måtte du parkere det som finnes av backer i PL og lage eufori på Elland Road!!

https://www.leedsunited.com/en/news/jean-matteo-bahoya-becomes-our-final-summer-signing

Kato

21 år. Det i seg selv er jo meget spennende.

auren

Ser spennende ut, men ikke de beste avslutteregenskapene. Har vi fått en ny Daniel James 2.0?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Siden Bahoya foreløpig kun er på lån, har jeg pirket litt i trådtittelen.  :)
Super Leeds since 1968

GaryMac

Quote from: Killa on September 02, 2026, 11:43:09Må vel få seg en egen spiller-tråd den nye franske lynvingen vår også!

Den godeste Bahoya kommer med et visst forventningspress, blir spennende å se om han innfrir!
Eller om han er "bare rask"..... ;D

Velkommen til oss Jean-Mattéo - måtte du parkere det som finnes av backer i PL og lage eufori på Elland Road!!

https://www.leedsunited.com/en/news/jean-matteo-bahoya-becomes-our-final-summer-signing
Ny spiller - samme gamle ordspill ;D  ;D
Uansett: Velkommen Bahoya. Så får vi håpe det er lenge til vi sier bye-hoya, men at vi til våren sier buy-hoya!

Asbjørn

Det er nesten utrolig når gamle anonyme spillere blir linken til de nyankomne :D
(...men han scoret jo dèt målet da!!!).

🗣� Jean-Mattéo Bahoya "I grew up watching Leeds , Souleymane Doukara was my idol growing up I'm so happy to be here"

#LUFC

https://x.com/Matthew3102275/status/2095181844652130723?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Quote from: Hallgeir * on September 02, 2026, 17:30:21Siden Bahoya foreløpig kun er på lån, har jeg pirket litt i trådtittelen.  :)
[/quo
Quote from: Hallgeir * on September 02, 2026, 17:30:21Siden Bahoya foreløpig kun er på lån, har jeg pirket litt i trådtittelen.  :)

Alt i orden Hallgeir, my bad!

Killa

Blank_File

Jeg klarer ikke en gang lese navnet Doukara uten å tenke på den knallhard volleyen mot Forest. Gå du og gjøre like så Bahoya!

Asbjørn

Endelig noen ord med Jean-Matteo:
Bahoya already knows two players at Leeds, both of whom only arrived at Elland Road within the past week. "Big brother" Michael Zetterer was signed as back-up goalkeeper from Frankfurt last weekend, while he knows "really good guy" and fellow deadline day signing Melvin Bard, who is also French.

Og selvfølgelig ringte Farke og snakket med ham:
However, when asked about why he joined Leeds, he pointed to a conversation he had with manager Daniel Farke. "Every player wants to play in the Premier League and this summer, the best project in the Premier League for me was Leeds," he told LUTV.

The attacker says his other teammates have described the "crazy" atmosphere of Elland Road to him, albeit he will have to wait another 11 days to sample it for the first time with Leeds playing away twice within the next week.

Asked on his general thoughts on joining the Whites, Bahoya replied: "I feel really happy. It's a good step for me because it's a good club in the Premier League with crazy fans and a top project.

"I'm just happy to play with these players and I want to play a lot of games here because it's a good project."

He added: "I know they won three times the English Championship, so it's a big club. I know the fans also, we said a lot of good things about the fans and the atmosphere in the stadiumhttps://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/jean-matteo-bahoyas-first-words-34560507, and the club is in good development.'
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Quote from: Blank_File on September 02, 2026, 23:59:05Jeg klarer ikke en gang lese navnet Doukara uten å tenke på den knallhard volleyen mot Forest. Gå du og gjøre like så Bahoya!

Doukara som forbilde, faktisk 😊
Selv klarer jeg ikke å huske Doukara uten å se stjernetreffet mot Forest først. Utrolig hvor mange spillere som var innom klubben i den perioden der

Asbjørn

...syns prislappen også må inn i spillerens tråd:
Bahoya joined Leeds on a season-long loan from Eintracht Frankfurt late on deadline day. The Whites paid a €2million loan fee and now hold €23million option to buy plus €5m of add-ons.

Leeds ville egentlig ha inn Mudryk (det innrømmet Farke på dagens presser) men måtte til slutt gå for et 'prospect' i stedet. Og på selve 'Deadline Day' kom han, og de måtte undertegne et deal sheet for å rekke overgangen.

Tross dette hastverket, Farke hadde ringt ham opp og snakket med ham. Så mot slutten av vinduet ble han nesten klar for Hull, men så fikk han greie på at Leedshandelen likevel kunne gå i orden og da var Hull ikke lenger interessant.
"I spoke with the coach, he has top ideas," the new signing added. "He watches football like me and we speak the same language, so it is the best spot for me.

At hans lagkamerat Michael Zetterer foretok samme reise bare en drøy uke tidligere, hjalp nok på. Også felles franskmann, "really nice" Melvin Bard kom samme dag som Bahoya.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-transfers-jean-matteo-bahoya-decision-8957644
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Quote from: Asbjørn on September 04, 2026, 14:56:02The Bahoya Tapestry.  #lufc

https://x.com/lufc1919ER/status/2095836964368855527?s=20

Haha fin den der!!  ;D Bare synd at draktnummer 19 er det Okafor som har...

(ja jeg vet at han hadde nr 19 i Frankfurt...)

Asbjørn

15 minutter fra signeringsdagen til Bahoya - faktisk fascinerende med møtene med 'big brother' Zetterer som var lagkamerat i Eintracht Frankfurt og nå i Leeds, samt landsmann Melvin Bard. Samt å se hva han må gjennom i løpet av en lang dag...

Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Veldig bra at han har en kompis eller to der, kan bidra positivt både med integrering og eventuelle språklige utfordringer. Selv om alle 3 er ferske i klubben.
Da blir det lettere å trives, og hvis han trives presterer han sannsynligvis mye bedre og!! Ser ikke bort fra at sånne ting kan ha hatt betydning og bært et plussmoment i "gamblingen" på prospektet Bahoya på slutten av deadline day.
Blir veldig spennende å se han i den hvite drakta!  (og den gule 😅😅)

auren

Virker som en smilende og fin fyr. Tror dette blir bra!

Elvedi, Okafor, Bard og Bahoya kan vel alle snakke fransk med hverandre antar jeg. Godt ihvertfall for Bard i starten, som ikke engang kan engelsk...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

enur

Quote from: auren on September 04, 2026, 22:18:31Virker som en smilende og fin fyr. Tror dette blir bra!

Elvedi, Okafor, Bard og Bahoya kan vel alle snakke fransk med hverandre antar jeg. Godt ihvertfall for Bard i starten, som ikke engang kan engelsk...

auren

Ja, og antar også Gudmundsson kan en del fransk etter årene i Lille.

Marching on together

Asbjørn

Quote from: auren on September 04, 2026, 22:18:31Virker som en smilende og fin fyr. Tror dette blir bra!

auren
Veldig lovende relasjonsmessig med fransktalende venstreside enten vi snakker Bard, Okafor eller Bahoya - Gudmundsson har jo fortid med fire år i Lille så han kan nok sin fransk han også...

Slikt betyr jo noe.
Tell me  Tell me

Dylan

Lucas the Kop Cat

Quote from: Asbjørn on September 04, 2026, 22:38:25

auren
Veldig lovende relasjonsmessig med fransktalende venstreside enten vi snakker Bard, Okafor eller Bahoya - Gudmundsson har jo fortid med fire år i Lille så han kan nok sin fransk han også...

Slikt betyr jo noe.
Snakker Okafor fransk? Sikkert hatt det på skolen men han er vel fra den tysktalende delen av Sveits.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Asbjørn

QuoteSnakker Okafor fransk? Sikkert hatt det på skolen men han er vel fra den tysktalende delen av Sveits.
...husker ikke lenger hvordan jeg dro den konklusjonen. Leste jeg noe et sted? Trakk jeg konklusjonen fordi Elvedi og Okafor er landsmenn, så kan den ene fransk så kan den andre det også? Aner ikke lenger  ;D
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Må vi få se denne karen byttes inn snart, gjerne på bekostning av James/Aaronson.