Skrevet av Emne: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!  (Lest 68128 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lakris

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #300 på: Juli 30, 2009, 23:07:03 »
Ja, det er en stasjonær pc. Ledninger har jeg sjekket ja..:-)
 

Blank_File

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #301 på: Juli 31, 2009, 02:25:20 »
Du har ikke tilfeldigvis en Samsung Syncmaster? :S

lakris

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #302 på: Juli 31, 2009, 10:16:50 »
Nei, det er en Acer-skjerm
 

lakris

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #303 på: Juli 31, 2009, 14:50:26 »
Da har pc'en vært på verksted og det er nok hovedkortet som har sagt god natt :(
 

fjellhaugen

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #304 på: September 05, 2009, 08:29:32 »
heisann.

en morroklump på kontoret har vært inne og satt startsiden min på en relativt lite sjarmerende start side.
hvor går jeg inn og endrer dette på explorer?
dersom jeg går inn på startsiden.no feks og trykker på sett som startside virker ikke det neste gang jeg åpner explorer.

anyone?
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Klingen

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #305 på: September 05, 2009, 09:14:08 »
heisann.

en morroklump på kontoret har vært inne og satt startsiden min på en relativt lite sjarmerende start side.
hvor går jeg inn og endrer dette på explorer?
dersom jeg går inn på startsiden.no feks og trykker på sett som startside virker ikke det neste gang jeg åpner explorer.

anyone?
Lagrar du etter at du har sett startsiden.no som startside???
Klingen
Medlemnr. 456

lakris

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #306 på: September 05, 2009, 09:50:09 »
Gå inn på verktøy - Alternativer for internett. Der skriver du inn den startsiden du vil ha og trykk OK
 

fjellhaugen

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #307 på: September 05, 2009, 11:10:50 »
Gå inn på verktøy - Alternativer for internett. Der skriver du inn den startsiden du vil ha og trykk OK

grrr...
fant siden du mener, men kan ikke skrive noe inn der.
pc`en er låst til enkelte ting her ute i sjøen og dermed må jeg ha administrator til å fikse det.

nå dukker det opp "gay chat" og "forum for skeive" stadig vekk :P
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

readysteady

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #308 på: September 05, 2009, 12:13:42 »
(...)
grrr...
fant siden du mener, men kan ikke skrive noe inn der.
pc`en er låst til enkelte ting her ute i sjøen og dermed må jeg ha administrator til å fikse det.

nå dukker det opp "gay chat" og "forum for skeive" stadig vekk :P
Skjønner frustrasjonen, er vel neppe all verdens Leeds-stoff å finne på gaychatten eller skråforumet.

CoachKarlstad

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #309 på: November 04, 2009, 11:44:34 »
igår ettermiddag når jeg skulle starte opp den stasjonære pc`en skjedde det stort sett ingenting. Maskinen starter, men det kommer ingen signaler til skjermen. Tror vel det er skjermkortet som har gått, men har ikke så fryktelig mye peiling på dette... Noen som har forslag, og evt. tips til nytt skjermkort?

Dette er typen som sitter i maskinen nå:
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312278&cks=PRL

lakris

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #310 på: November 04, 2009, 12:08:11 »
Opplevde det samme for noen mnd siden med min stasjonære. Da var det hovedkortet som hadde røket...
 

B-m

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #311 på: November 04, 2009, 12:46:52 »
igår ettermiddag når jeg skulle starte opp den stasjonære pc`en skjedde det stort sett ingenting. Maskinen starter, men det kommer ingen signaler til skjermen. Tror vel det er skjermkortet som har gått, men har ikke så fryktelig mye peiling på dette... Noen som har forslag, og evt. tips til nytt skjermkort?

Dette er typen som sitter i maskinen nå:
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312278&cks=PRL

Tja, kan være kontaktfeil i ledning. Prøv å bytt ledning om du har en ekstra liggende, evt bare røre og sjekke om den står ordentlig i. Du kan også se om skjermkortet står skikkelig fast i hovedkort, av og til kan det løsne. Bare løsne ene veggen på pc og åpne kabinett, og trykk det god imot hovedkort. Sjelden at skjermkort plutselig "går", om du ikke er en gamer da - noe jeg ikke tror du er.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

CoachKarlstad

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #312 på: November 04, 2009, 13:33:19 »
igår ettermiddag når jeg skulle starte opp den stasjonære pc`en skjedde det stort sett ingenting. Maskinen starter, men det kommer ingen signaler til skjermen. Tror vel det er skjermkortet som har gått, men har ikke så fryktelig mye peiling på dette... Noen som har forslag, og evt. tips til nytt skjermkort?

Dette er typen som sitter i maskinen nå:
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312278&cks=PRL

Tja, kan være kontaktfeil i ledning. Prøv å bytt ledning om du har en ekstra liggende, evt bare røre og sjekke om den står ordentlig i. Du kan også se om skjermkortet står skikkelig fast i hovedkort, av og til kan det løsne. Bare løsne ene veggen på pc og åpne kabinett, og trykk det god imot hovedkort. Sjelden at skjermkort plutselig "går", om du ikke er en gamer da - noe jeg ikke tror du er.

Nei ikke noe mer utover litt normal bruk av FM. Hehe...
Maskinen virka som normalt igår morges men på ettermiddagen ville den ikke fungere. Får teste om kortet kan ha løsnet litt og røre litt ved ledningene... Får håpe det ikke er noe verre enn det  :)

Lids

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #313 på: November 04, 2009, 15:24:37 »
Slå av maskin, ta ut skjermkabel og strøm kabel i begge ender - evt. bytt kabler hvis du har flere på lager.
Thomas

Blank_File

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #314 på: November 04, 2009, 17:35:32 »
Slå av maskin, ta ut skjermkabel og strøm kabel i begge ender - evt. bytt kabler hvis du har flere på lager.

Trykk også på powerknappen noen ganger når du ikke har strøm i, for å tømme kondensatorene helt for strøm.

h.b

  • Gjest
Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #315 på: November 05, 2009, 21:30:55 »
Nå begir jeg meg inn på noe jeg ikke kan. Har i dag en Mackbook Pro laptop. Men tenker noe mer stasjonært. Og har sett på IMac 27". Er denne datamaskinen i skjermen, eller vil jeg få et kabinett ved siden av skjermen

CoachKarlstad

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #316 på: November 06, 2009, 14:34:59 »
Slå av maskin, ta ut skjermkabel og strøm kabel i begge ender - evt. bytt kabler hvis du har flere på lager.

Testa dette når jeg kom hjem fra jobb igår, og det virket faktisk. Men siden jeg måtte haste videre skrudde jeg av maskinen igjen, og prøvde og starte igjen når jeg kom hjem senere på kvelden, da var det dødt igjen... Hva skjer egentlig? Har ikke byttet ledninger da siden jeg ikke har noen ekstra liggende..

arneg

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #317 på: November 06, 2009, 15:59:41 »
Nå begir jeg meg inn på noe jeg ikke kan. Har i dag en Mackbook Pro laptop. Men tenker noe mer stasjonært. Og har sett på IMac 27". Er denne datamaskinen i skjermen, eller vil jeg få et kabinett ved siden av skjermen

Alt i skjermen, fantatastisk flott maskin. Kjør internett og skriver på nett så er den nesten ledningsløst. 
 

Pleinar

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #318 på: November 06, 2009, 17:12:04 »
iMac 27" er stor! Jeg mener skikkelig skikkelig stor.

Skal du sitte lenge foran skjermen og skrive mye (for eksempel på luscos) vil du nok få vondt i hodet. Anbefaler den som er hakket mindre. Mindre stress for øynene.

Mange har klaget på oppløsningen på den største iMacen også. På en så stor skjerm, blir skriften rett og slett for liten, noe som medfører at du må sitte med nesen faretruende nær skjermen (eller skru opp skriftstørrelsen slik at nettsidene ser helt krangasj ut)

Jeg har 20" (iMac altså), og den er mer enn stor nok.
- Only Users Loose Drugs -

pleinars.blogspot.com

Budda

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #319 på: Januar 03, 2010, 21:51:28 »
Er det noen som har tips for hvordan man raskt og enkelt kan få en UK ip-adresse for å se video på nett? Har prøvd firefox addons og Tor uten å få det til. Kunne tenkt meg å se intervju på ITV
Endre

Robert

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #320 på: Januar 03, 2010, 22:17:47 »
Du må bruke en UK proxy. Litt slitsomt, og ikke alltid like lett å finne en som er gratis, og samtidig takler trafikken du trenger ved streaming.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Budda

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #321 på: Januar 03, 2010, 22:56:26 »
Prøvd det, men får det aldri til å fungere. Både med addons, tor og direkte i nettleseren.
Endre

auren

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #322 på: Januar 07, 2010, 11:42:01 »
Er Toshiba et bra pc-merke?

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATU50010E/toshiba-satellite-u500

Denne frister litt. Virker som om Toshiba er en av få som tilbyr 2 års garantitid. Det vanlige er 1 år.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #323 på: Mars 28, 2010, 15:19:05 »
Har problemer med det trådløse nettverket. Har en D-Link DIR-655 Router som har fungert helt problemfritt inntil nylig.

Problem: Har nettopp oppgradert operativsystemet på min Acer notebook, fra Windows Vista til Windows 7. Etter oppgraderingen får jeg ikke lenger koblet til det trådløse nettverket. Jeg finner D-Link på listen over tilgjengelige trådløse nettverk, men når jeg taster inn det krypterte passordet får jeg beskjed om at oppkoblingen til D-Link mislykkes. Problemsøkningsverktøyet til Windows gir ( naturligvis) inget svar på problemet. Inntil videre har jeg koblet meg på en nabos usikrede trådløse nettverk som en nødløsning, men dette er jo ikke tilfredstillende i lengden.

Noen som kan hjelpe?
Jon R.

euphor9

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #324 på: Mars 28, 2010, 15:47:38 »
Har problemer med det trådløse nettverket. Har en D-Link DIR-655 Router som har fungert helt problemfritt inntil nylig.

Problem: Har nettopp oppgradert operativsystemet på min Acer notebook, fra Windows Vista til Windows 7. Etter oppgraderingen får jeg ikke lenger koblet til det trådløse nettverket. Jeg finner D-Link på listen over tilgjengelige trådløse nettverk, men når jeg taster inn det krypterte passordet får jeg beskjed om at oppkoblingen til D-Link mislykkes. Problemsøkningsverktøyet til Windows gir ( naturligvis) inget svar på problemet. Inntil videre har jeg koblet meg på en nabos usikrede trådløse nettverk som en nødløsning, men dette er jo ikke tilfredstillende i lengden.

Noen som kan hjelpe?

Prøv først å slå av modemet og la det være avslått 30 sekunder før du slår det på og prøver på nytt.  Men det har du kanskje prøvd allerede?   Går ikke dette så ta kontakt med internettleverandøren er mitt tips.

Here we go again

  • Gjest
Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #325 på: Mars 28, 2010, 17:31:12 »
Jeg har også en slik D-link ruter.  Fungerte fint men de siste månedene får jeg opp beskjed om at man ikke finner de nødvendige sertifikater til å logge på nettverket.  Og så fortsetter det trådløse ikonet på oppgavelinjen å prøve å bekrefte identitet.  Har prøvd å resette, å slå nettverkskoden inn på ny, å slå pcen hardt i gulvet, men ingenting hjelper ;)  Men det rare er at jeg kommer på nett, men synes ikke hastigheten er så bra som før og hvis jeg tar slike tester for å måle hastigheten får jeg mye dårligere resultat enn hvis jeg kobler til med kabel.

Jon R

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #326 på: April 01, 2010, 01:16:35 »
Takk for råd, selv om de ikke funket.  :'(
Jon R.

newsome

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #327 på: April 15, 2010, 10:21:10 »
Hei!

Får ikke åpnet linker i innkommende e-post lenger!
Får opp melding:"finner ikke program"!

Noen som vet hvilke program,eller som kan hjelpe meg med problemet???

Klingen

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #328 på: April 15, 2010, 13:21:36 »
Hei!

Får ikke åpnet linker i innkommende e-post lenger!
Får opp melding:"finner ikke program"!

Noen som vet hvilke program,eller som kan hjelpe meg med problemet???
Spørs kva slags linker som kjem og som du vil åpne. Hadde samma problemet på svigerfar sin laptop, men det var pdf filer, så då var det berre å installere Adobe Reader.
Klingen
Medlemnr. 456

newsome

Sv: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #329 på: April 15, 2010, 16:13:44 »
Hei!

Får ikke åpnet linker i innkommende e-post lenger!
Får opp melding:"finner ikke program"!

Noen som vet hvilke program,eller som kan hjelpe meg med problemet???
Spørs kva slags linker som kjem og som du vil åpne. Hadde samma problemet på svigerfar sin laptop, men det var pdf filer, så då var det berre å installere Adobe Reader.
Takk!
Nei jeg har adobe reader og får åpnet de filene.
Alle andre lenker og pekere i innkommende e-post får jeg som sagt ikke åpnet med beskjed om at "finner ikke program"