Skrevet av Emne: Leeds/Reading-festival  (Lest 5580 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Per-Stian

Leeds/Reading-festival
« på: Februar 05, 2006, 20:42:35 »
Eg lurer på om nokon her inne har opplevd denne festivalen som vert arrangert i slutten av august? Ser at festivalen tiltrekker seg mange og velrenommerte band, og eg vurderar ein lengre ferie i samband me ligastarten 2006/07.

Knut-

Re: Leeds/Reading-festival
« Svar #1 på: Februar 05, 2006, 20:52:58 »
Jeg har vært i Reading og sett kamp på en av festivaldagene. Håpløst å få overnatting i mils omkrets. Feststemte folk overalt og mange telt i teltleirene. Liv og røre! Kan dessverre ikke si noe om musikken som kanskje er vesentlig om man skal ta turen [:)]
medlem 191

Per-Stian

Re: Leeds/Reading-festival
« Svar #2 på: Februar 07, 2006, 04:54:50 »
Tidspunktet e d mest sentrale for meg. Leeds redebuterar i Premiership, vi vinn, folk e i ekstase og ølet skummar på festivalplass me gode engelske band[:p]

stromer

Re: Leeds/Reading-festival
« Svar #3 på: Februar 24, 2006, 18:23:00 »
Suveren festival, etter at den flyttet til Bramham har den tatt seg opp betraktelig. Har vært på den de siste 6-7 årene, og bortsett fra glasto definitivt den beste stemningen her på øya. Hvem som spiller er i grunnen mindre interessant for meg, drar mer for opplevelsen, men fjorårets overraskelse var utvilsomt Ralph Myerz. Tror campingen er brukbar nå også, i gamle dager på Temple Newsham var det en del bråk etter hva folk fortalte. Selv tar jeg bare taxi hjem hver dag og unngår svette sokker, så overnattingen vet jeg mindre om. Kapasiteten økes til 70000 per dag i år, så det blir nok tusenvis ganger mer morro enn før.
 

stromer

Re: Leeds/Reading-festival
« Svar #4 på: April 05, 2006, 23:06:17 »
http://leedsfestival.com
Band på hovedscenen annonsert og billetter lagt ut for salg. Helgebillettene forsvant på en time, fremdeles dagbill igjen. Kaiser Chiefs på hovedscenen lørdag blir nok svære greier.
 

HåvardK

Re: Leeds/Reading-festival
« Svar #5 på: April 07, 2006, 00:46:31 »
Hadde vært utrolig artig, dette. Men ved passerte 40 er det vel på tide å innse at en er for gammel til teltlivet. Og Stromer ønsker vel ikke flere sure sokker i huset, kjenner jeg ham rett[8D]

stromer

Re: Leeds/Reading-festival
« Svar #6 på: April 07, 2006, 17:06:47 »
nettopp kjøpt ny kåk med tre soverom så det er bare å melde seg på [8D]
 

HåvardK

Re: Leeds/Reading-festival
« Svar #7 på: April 07, 2006, 21:33:36 »
Da godsnakker jeg med kjerringa og begynner å øke innsatsen på tippinga for å komme meg ovenpå til høsten. Du har vel ikke tenkt å vie fedrelandet så mye som et besøk i sommer, vel?

stromer

Re: Leeds/Reading-festival
« Svar #8 på: April 10, 2006, 16:40:02 »
nei, må kjøre inn grillen i hagen
 

HåvardK

Re: Leeds/Reading-festival
« Svar #9 på: April 10, 2006, 17:47:26 »
Selvsagt. Grillen må være klar til jeg kommer!

Per-Stian

Re: Leeds/Reading-festival
« Svar #10 på: Juni 09, 2006, 00:03:53 »
No har kjærasten min og eg bestilt fly over onsdag 23/8 me retur måndag 28/8. Har endå ikkje kjøpt festivalpass, men tenkte å få gjort d snarast. Trur vi satsar på teltovernatting.

Kor langt frå bykjerna ligg festivalplassen, Stromer?

stromer

Re: Leeds/Reading-festival
« Svar #11 på: Juni 12, 2006, 18:00:32 »
Ligger et godt stykke utenfor byen ved A64 mot York. Går busser fra sentrum kontinuerlig, i fjor kostet det £5 retur. Tror helgepassene er utsolgt, men det ser ut som rimelige pass er mulig å få på ebay. Lykke til.
 

Per-Stian

Re: Leeds/Reading-festival
« Svar #12 på: Juni 25, 2006, 20:25:25 »
Sjekkar 'ebay' dagleg no i håp om å finne eit helgepass. Mange billettar t sals der, så håpar d ordnar seg[:)] Fins d nokon campingplass/offentlege grassletter i Leedsområdet som kan nyttast t teltoppslåing (dersom vi må kjøpe dagspass u/overnatting)?

Bye

Re: Leeds/Reading-festival
« Svar #13 på: Juni 27, 2006, 14:39:24 »
For min del virker det som om Kaizer Chiefs spiller på ALLE konserter som avholdes i Leeds,men sånn er det vel å være skikkelig god og skikkelig populær.
Trønder i Bergen!

stromer

Re: Leeds/Reading-festival
« Svar #14 på: Juni 28, 2006, 02:53:57 »
Er vel best å google noen campsiter fremfor å pitche i en park om du vil beholde teltet. Sjelden nærmere enn dales på camping, så jeg vet ikke om noen men de finnes nok.
 

HåvardK

Re: Leeds/Reading-festival
« Svar #15 på: Juni 28, 2006, 03:58:21 »
Selv ble jeg overrasket over at stromer skjønte betydningen av ordet "camping". Du har kanskje googlet selv?[;)]

stromer

Re: Leeds/Reading-festival
« Svar #16 på: Juni 28, 2006, 18:38:27 »
Nånei, har svært telt med gassovn og gode greier. Riktignok brukt kun en gang siden det er mye mas å sette opp og pubene i Lakes som regel har rom over baren.
 

HåvardK

Re: Leeds/Reading-festival
« Svar #17 på: Juni 29, 2006, 06:08:39 »
Ja, og det er jo mye pes å sette opp et telt inne på en pub.