Skrevet av Emne: Spillerkjøp...  (Lest 9251 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Borgen

Spillerkjøp...
« på: Juni 07, 2006, 05:46:38 »
Keepere: For øyeblikket sitter vi med to gamle travere, nemlig Bennett og Sullivan... Disse to ligner veldig i spillerstil og er nesten like gamle. Og ettersom vi ga fra oss det yngste talentet i denne posisjonen, Scott Carson, bør vi kanskje begynne å tenke på hvem som skal erstatte disse to når den tid kommer at vi skal ha som mål å kjempe i toppen av Engelsk Championship...

Forsvar: Den trofaste, rutinerte og stabile backen vår, Kelly, blir vel muligens i år erstattet av Richardson... På venstresiden går vi vell for landslags-aktuelle Crainey... Gregan var en av få som imponerte i Cardiff, og han holder vell til neste år han også... Killa derimot kan bli en spiller det kan bli vanskelig å holde på Elland Road, men skulle han bli så vil han vel bli en selvskreven makker til Gregan...

Midtbane: I store deler av sesongen har vi spilt med våre to lånede vinger, Miller og Douglas, det har funket fint det, men nå er vel den tid omme. Og jeg tviler på at vi stiller med Stone på kanten til neste år, så et vingkjøp bør ligge i luften... Sentralt synes jeg personlig at Derry er viktig og god nok, men hvem blir hans makker??? Eirik Bakke koster klubben dyrt og ett eller annet kommer til å skje med han i sommer... Men uannsett bør en sentral midtbanespiller også ligge på ønskelista.!

Angrep: Healy, Blake, Hulse, Moore, Cresswell, Beckford og (Ricketts?) Vi mangler vell ikke akkurat alternativer på topp for tiden, men spørsmålet stilles vell i retning: skal vi beholde hele gjengen, eller skal vi luke ut ugresset???

Hvilken posisjon synes dere spillerkjøpene skal settes i retning???

Live Long Stay Strong Leeds<3
Live Long Stay Strong Leeds<3

h.b

  • Gjest
Re: Spillerkjøp...
« Svar #1 på: Juni 07, 2006, 05:52:32 »
Butler vil jeg foretrekke foran Gregan. Gregan kan selges eller gis bort. Vi må ha nytt blod bak. La muligens Walton få prøve seg som stopper sammen med Killa, hvis killa blir da. Da kan vi ha funet vårt neste stopperpar i de nærmste 3-4 årene



Borgen

Re: Spillerkjøp...
« Svar #2 på: Juni 07, 2006, 06:28:45 »
Hvis ikke Walton blir suksess det første året, kan han bli bra han, men om han blir midtstopper allerede til neste sesong tviler jeg på, står for øyeblikket mellom Butler og Gregan...  Og det jeg så av Gregan i Cardiff var imponerende, han vant dueller og stoppet et par gjennomspill, selvom det kom 3 baklengs...

Live Long Stay Strong Leeds<3
Live Long Stay Strong Leeds<3

h.b

  • Gjest
Re: Spillerkjøp...
« Svar #3 på: Juni 07, 2006, 14:50:42 »
Så du Gregan sette igang spillet eller bnare så du at han brøuy spillet med klareringer ut over sidelinjen.Skal Leeds komme noe videre, så må vi ha inn en spillende stopper. En som er vår førsteangriper.



Dennis

Re: Spillerkjøp...
« Svar #4 på: Juni 07, 2006, 19:38:22 »
Keepere:
Neil Sullivan og Ian Bennett blir sannsynligvis også de keeperne vi har neste år. Vi har ingen hast med å hente en ny enda! Sully holder meget høyt nivå, er sjelden skadet og Benno er mer enn god nok som backup. Mange, har også gjort det sjøl, nevner Scott Carson som en mulig mann inn. Jeg tror ikke per i dag at Carson hadde tatt plassen mellom stengene og han gikk jo også fordi han ikke ville sitte på benken.
Ingen posisjon vi er nødt å bruke penger på i dag!

Forsvar:
Gary Kelly er banker på høyreback. Ikke enig med ideen din om at Fraze tar den plassen i år. Kelly er ligaens beste høyreback! Blackwell satser tydeligvis også rutine, før han slipper til de unge. Og i dette tilfellet har han jo helt rett!
Kilgallon er det ekstremt viktig at vi klarer å holde på Elland Road. Han er framtiden og også vår beste stopper!
Så var det hvem som skal gå i tospann med Killer. Jeg trur, etter å ha sett de siste kampene, at Gregan fort kan stjele både plass og kapteinsbindet fra Butler. De er veldig like spilletyper, så det er kun plass til en i mine øyne, fordi Killer burde være sikker. Han er vel også litt av den spillende midtstopperen som h.b etterlyser. Edit : Killer altså!
Venstreback blir Crainey, så lenge vi ikke henter en ny. Det mener jeg definitivt vi burde gjøre! Stephen Crainey er for ordinær. Mange lange pasninger, og aldri over midten med ball.

Midtbane:
Shaun Derry er og bør forbli vår defensive midtbanespiller, selve jordfreseren om du vil. På venstrekant er Eddie Lewis god nok, mens vi sliter litt på høyre. Avhengig av hva vi henter (jeg mener en kreativ sentral type burde være første pri, om Bakke selges) blir nok Stone innehaver av den plassen, sammen med Frazer Richardson. Ettersom Kelly er flink til å overlappe fra sin backposisjon, er det heller ikke absolutt nødvendig å ha en rein kantspiller på høyrekanten. Det er viktigere på andre siden, siden Crainey er svært dårlig på det samme.  En Steve Stone ville gitt oss (forhåpentlig tre, avhengig av hvem som spiller off midtbane) fler taklingssterke midtbanespillere også.
Da tar jeg utgangspunkt i en firer på midten, som jeg ønsker å se oss spille.

Spisser:
Her har vi mer enn nok å ta av. Bli kvitt rasket og spill med to spisser. Kombinasjonene Hulse\Cresswell - Healy\Blake er den jeg ønsker å se. En stor, sterk duellerende spiss, og en liten kvikkas til å lage f*enskap for forsvaret langs bakken. Her har vi brukt nok penger! Vi har også Beckford i bakhånd, som med god trening, nok kan bli en liten hit skal vi tru rapportene.

Har ikke her spekulert i hvem vi kjøper og hvilke posisjoner vi kjøper i, foruten at vi må ha en offensiv midtbanespiller.

Marching On Together!
« Siste redigering: Juni 07, 2006, 19:39:21 av Mr Kaizer »
Marching on together!

baste

Re: Spillerkjøp...
« Svar #5 på: Juni 07, 2006, 21:33:16 »
Vi trenger sårt en v.back, en midtstopper, en midtbanespiller (sentralt). Tror Leeds kommer til å gjøre det veldig bra neste sesong. Killa må bli, noe annet er en katasrofe, og ett veldig feil signal å sende.

sindre12

Re: Spillerkjøp...
« Svar #6 på: Juni 07, 2006, 22:30:09 »
asse
Beckford 4 England!

stefan

Re: Spillerkjøp...
« Svar #7 på: Juni 08, 2006, 02:30:13 »
Vi trenger en god opprenskning i laget. Keeperplassen er grei, Sully og Bennet holder en sesong til, og kansje kommer det fram en keeper fra akademiet snart? Høyrebacken ser bra ut med kelly/frazer. Vi trenger en venstreback,Harding bør leies ut. Det samme burde Walton bli. Killa er ett greit førstevalg på stopperplass i denne divisjonen, men har kansje ikke en bra nok første touch til å klare seg i pl. Gregan burde beholdes som 3djevalg og Butler/Rui bør selges for å frigjøre lønnsmidler til en stopper med litt fotball og fart i beina. På kantene trenger vi alternativ til Lewis og Stone, spillere som kan utfordre,jobbe bakover, og ikke minst gi spissene våre litt kvalitetsinnlegg. Sentralt savner jeg en spillertype ala Scholes som kan åpne forsvar. Det nærmeste vi kommer er Bakke. Han har hatt en sesong med færre skader en vanlig og burde bli en nøkkelspiller (sammen med Derry) for oss neste sesong. Desverre tror jeg ikke Blackwell vil satse på ham. Kreative spillere ingår visst desverre ikke i blackwells leedslag. (blackwell debatten kan vi ta i en annen tråd). På spissplassene ser det ganske bra ut selv om jeg savner litt tempo. her ser det ut til at Healy forsvinner, noe jeg ikke liker. Han er en spiller som har kvaliteter til å lykkes i PL.

ehm hello?
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Henning

Re: Spillerkjøp...
« Svar #8 på: Juni 08, 2006, 03:45:44 »
Flytt Lewis ned på back. Kjøp ein venstre ving.
Om Stone ikkje held mål. Kjøp ein høgre ving.
Få inn ein god sentral midtbanespelar.

Og vips, er vi i Premier League neste haust.

Dette føreset at vi behelde spelarane vi har. Dei som er gode nok, det er...

Andre kjøp som FORSTERKAR laget er sjølvsagt velkoment.

Henning.

stefan

Re: Spillerkjøp...
« Svar #9 på: Juni 08, 2006, 04:04:51 »
Vi må nok ha en kjapp mistopper og. minst...

ehm hello?
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Bites Yer Legs

Re: Spillerkjøp...
« Svar #10 på: Juni 08, 2006, 08:48:51 »
stemmer i for at walton skal få kjangsen som midtstopper. likevel trenger vi nok å forsterke med en mann i den posisjonen
KEEP FIGHTING!!

lojosang

Re: Spillerkjøp...
« Svar #11 på: Juni 08, 2006, 16:58:04 »
Hvis Lewis skal spille back må vi vel få tak i noe defensivt kli, for av det lille jeg har sett har jeg konkludert med at mange sånne fiber har han i hvert fall ikke i kroppen akkurat nå!

[:D]

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

MooCow

Re: Spillerkjøp...
« Svar #12 på: Juni 08, 2006, 17:01:50 »
Han ha vel spelt back førr USA ?

We're all living in Amerika
Amerika ist wunderbar America
We're all living in Amerika
Amerika, Amerika

Wenn ihr tanzt, dort will ich führen,
auch wenn ihr euch alleine dreht.
Lasst euch ein wenig kontrollieren,
ich zeige euch, wie's richtig geht.

Wir bilden einen lieben Reigen,
die Freiheit spielt auf allen Geigen.
Musik kommt aus dem Weißen Haus,
und vor Paris steht Mickey Maus.

quote:
Originally posted by lojosang

Hvis Lewis skal spille back må vi vel få tak i noe defensivt kli, for av det lille jeg har sett har jeg konkludert med at mange sånne fiber har han i hvert fall ikke i kroppen akkurat nå!

[:D]

Jokke for LUSCOS!

« Siste redigering: Juni 09, 2006, 16:31:33 av MooCow »

Henning

Re: Spillerkjøp...
« Svar #13 på: Juni 08, 2006, 18:22:04 »
Har aldri sett Lewis spele back, men det er der han spelar på landslaget.

So får vi sjå under VM om han duger...

Henning.

Førde

Re: Spillerkjøp...
« Svar #14 på: Juni 08, 2006, 20:36:42 »
Neil Sullivan er ein meget meget god Keeper! og Bennet holder og!
Marching On Together

Karl Hot Shot

Re: Spillerkjøp...
« Svar #15 på: Juni 08, 2006, 21:01:39 »
Jeg er enig i at det er for tidlig å vrake Neil Sullivan nå, men det er ikke lenge før. Denne sesongen har han spilt flere middels - nesten svake - kamper. Han blir av og til for passiv i forhold til å rykke ut i feltet, og noen dager ser det ut som han ikke kan ta et eneste skudd. Jeg mener at den tidligere keeperen Blackwell bør begynne å sondere terrenget for en erstatter i mål (og da har jeg også tatt med i regninga det unge talentet som Leeds United har i egne rekker).
 

stefan

Re: Spillerkjøp...
« Svar #16 på: Juni 08, 2006, 22:25:00 »
Hadde kansje ikke vært dumt å snappe Carson på en sesongs lån foran nesen på wendy's. Skal vi klare oss i pl etter neste sesong, så må vi skaffe oss unge talenter som kan ta steget opp. carson passer vel fint i den kategorien.

ehm hello?
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Dennis

Re: Spillerkjøp...
« Svar #17 på: Juni 08, 2006, 23:10:12 »
Med Blackies satsning på rutine, og Sullys solide keeperspill, så tviler jeg på at Carson ønsker et år på benken. Det var jo derfor han gikk fra oss i første omgang, (for å bli tribunert i Liverpool, vel og merke)

Marching On Together!
Marching on together!

Borgen

Re: Spillerkjøp...
« Svar #18 på: Juni 09, 2006, 02:47:18 »
Virker som Sullivan begynner å ta på årene nå... Og Blackwell bør begynne å tenke på en erstatter snart...

Live Long Stay Strong Leeds<3
Live Long Stay Strong Leeds<3

HåvardK

Re: Spillerkjøp...
« Svar #19 på: Juni 09, 2006, 03:12:17 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Jeg er enig i at det er for tidlig å vrake Neil Sullivan nå, men det er ikke lenge før. Denne sesongen har han spilt flere middels - nesten svake - kamper. Han blir av og til for passiv i forhold til å rykke ut i feltet, og noen dager ser det ut som han ikke kan ta et eneste skudd. Jeg mener at den tidligere keeperen Blackwell bør begynne å sondere terrenget for en erstatter i mål (og da har jeg også tatt med i regninga det unge talentet som Leeds United har i egne rekker).


Her syns jeg du er inne på noe, Karl. Har lagt merke til det samme hos Sully, og vil i tillegg bemerke at jeg syns han er bare middels god med ballen i bena, noe som bl a gjenspeiler seg i dårlige utspill. Allikevel gjør han såpass mye bra at jeg tror han holder en sesong til i CCC. Skulle det imidlertid bli oppryk, må vi ha en ny keeper.

Dennis

Re: Spillerkjøp...
« Svar #20 på: Juni 09, 2006, 03:25:01 »
Først, dere har sikkert helt riktig i det dere sier om at Sully ikke er verdens beste med ballen i bena og at han kanskje er litt svak i feltet av og til.

Syns nå ikke han er så gal i feltet sjøl, og om han er dårlig med ballen i bena, kan forsvaret også prøve å unngå pressede tilbakespill, som de også burde gjøre! Men, det er jo helt klart et pluss å være god på dette!

Allikevel, Sully er meget god på streken og han har en straffeprosentredning på ca 50. Mannen oser av rutine, noe jeg syns du kan lese så enkelt, som på ansiktet hans. Han påtok seg vel også oppgaven til å trene opp de yngre keeperne i Leeds da han skreiv under, men Carson hadde ikke tålmodighet.

Konklusjonen blir at jeg personlig mener at Sully holder fortsatt! Syns han som regel virker som sikkerheten selv og til tross høy alder er han en meget god keeper! En av de beste i CCC!

Marching On Together!
Marching on together!

auren

Re: Spillerkjøp...
« Svar #21 på: Juni 09, 2006, 04:05:40 »
Det vi trenger til neste sesong er en ny venstreback, sentral midtbanespiller og hoeyreving. Basta!

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Borgen

Re: Spillerkjøp...
« Svar #22 på: Juni 09, 2006, 05:44:24 »
Nigel Martyn annonserte idag at fotballkarrieren hans trolig er ved veis ende. Martyn forstyrres av en ankelskade, men har rukket å gli inn i historiebøkene. som 39-åring spilte han fast på everton og har hatt en rekke kamper for både Palace og Leeds. Stjernekeeper... Er vi heldige så holder Sullivan noen år til han og...

Live Long Stay Strong Leeds<3
Live Long Stay Strong Leeds<3

Tom S

Re: Spillerkjøp...
« Svar #23 på: Juni 09, 2006, 13:38:02 »
Kunne tenkt meg å sett Nigel tilbake på Elland Road i trenerteamet.
Han har ein herlig proff som også nyter stor respekt på fotballøya.


quote:
Originally posted by Borgen

Nigel Martyn annonserte idag at fotballkarrieren hans trolig er ved veis ende. Martyn forstyrres av en ankelskade, men har rukket å gli inn i historiebøkene. som 39-åring spilte han fast på everton og har hatt en rekke kamper for både Palace og Leeds. Stjernekeeper... Er vi heldige så holder Sullivan noen år til han og...

Live Long Stay Strong Leeds<3



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

flynn

Re: Spillerkjøp...
« Svar #24 på: Juni 09, 2006, 18:21:38 »
En riktig hederskar dette her ja, håper også at Martyn ikke forsvinner fra fotballfamilien.

Flynn

sindre12

Re: Spillerkjøp...
« Svar #25 på: Juni 10, 2006, 18:09:37 »
hvorfor lewis som back han var nesten beste spilleren i fjor hent en v back!!!



leeeds leeeds!!!!!!!!1
Beckford 4 England!

TomasBrolin

Re: Spillerkjøp...
« Svar #26 på: Juni 11, 2006, 17:31:25 »
Hente inn midtstopperene til Trinidad&Tobago som stengte svenskene helt ute av vm kampen. Ene spilte vel for wrexham.
 

Kontakinte

Re: Spillerkjøp...
« Svar #27 på: Juni 13, 2006, 14:55:20 »
Noen som kan opplyse blackwell om Antony Basso

Jon R

Re: Spillerkjøp...
« Svar #28 på: Juni 13, 2006, 15:31:38 »
quote:
Originally posted by Kontakinte

Noen som kan opplyse blackwell om Antony Basso



Du får ringe han du, konta. Men han er vel ikke helt i vår prisklasse? [8)]

Jon R.
Jon R.

Borgen

Re: Spillerkjøp...
« Svar #29 på: Juni 16, 2006, 22:28:52 »
Hva er egentlig vår prisklasse???
Live Long Stay Strong Leeds<3