Skrevet av Emne: Skandalen i Serie A  (Lest 2985 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Skandalen i Serie A
« på: Juni 23, 2006, 02:50:35 »
I kveld ble fire italienske Serie A-klubber siktet for korrupsjon. Klubbene er Milan, Juventus, Fiorentina (igjen) og Lazio.

Juve risikerer etter sigende å bli degradert til Serie C, mens de andre risikerer å spille Serie B-fotball neste år. I tapte inntekter vil dette være en katastrofe, i tillegg til at toppspillerne vil forsvinne en etter en, over en lav sko (høres det kjent ut?) På toppen av alt vil klubbenes rykte bli (ytterligere) knust.

I mafiosoenes land er det ikke overraskende at det foregår betaling under bordet og rett og slett juks. De har tidligere dopet spellere organisert (aldri bevist, men spillere har innrømmet det, bl.a. Zidane og Del Piero) og nå er det altså betaling av dommere osv som står i fokus. Noe lignende har også skjedd i Tyskland så seint som i fjor, men ikke i like omfattende grad.

Godt å se at italienske myndigheter slår ned på dette, men jeg tror aldri i livet at storheter som Milan og Juventus vil degraderes. Om det skjer, er det en fantastisk nyhet, om man ser bort fra tragedien det hele egentlig er.

Men som sagt, i klubber som Milan, der verdens mest profilerte mafiaboss (etter Don Corleone) styrer, så vil det vel kastes penger etter dommere og jury, slik at ingenting alvorlig skjer med klubben. Jeg blir kvalm!

Marching On Together!
Marching on together!

Borgen

Re: Skandalen i Serie A
« Svar #1 på: Juni 23, 2006, 04:06:49 »
Blir spennende å se hva som skjer... Ville blitt en katastrofe for topplagene selfølgelig, ettersom spillerne mest sannsynlig ville blitt solgt! Håper selfølgelig på en degradering for lagene jeg da,  for å vise at det virkelig blir tatt følger av det som blir gjort i disse klubbene... (lærepenge!)

Live Long Stay Strong Leeds<3
Live Long Stay Strong Leeds<3

Milou

Re: Skandalen i Serie A
« Svar #2 på: Juni 23, 2006, 09:08:05 »
Dette overraskar ingen. Eg har fått vidarefortalt ein historie frå ein tildlegare Serie B spelar som seinare spelte i Norge. Ifølge historien kom klubbpresidenten inn i pausen med ei seddelbunke til kvar spelar og beskjed om at pauseresultatet måtte bli ståande.

Bra om det blir rydda opp, men dette er nok berre toppen av isfjellet.