Da er vi igang igjen, Walton på vei ut

Started by A.B., July 05, 2006, 17:50:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B-m

Får vi £750 000 + klausuler så er det greit å selge han!

Mer bekymret for stakkars Læshy!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Læshy

Får vi £10.000.000.000 skal jeg begynne å vurdere det.

Walton er ikke til salgs - Bare innse det!

Selges Walton blir det et helvete, og dit vil vi ikke?[V][V]

Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

bakkjen

Selger vi Walton er det så forbannet latterlig. Et tydelig tegn på at Leeds ALDRI vil få frem de talenten vi produserte med O`leary bak roret. Selge Walton for rundt en mill pund og kjøpe inn 3 gamle spillere som kan hjelpe oss tilbake til PL, kanskje. Men som aldri kan bidra der oppe. Mener helt klart at dette bare er et STORT svaketstegn fra Leeds United. Fy FAEN !

Leeds United 4ever!!!
Leeds United 4ever!!!

Jon R

"Blackwell said: "They're a Premiership club and it's potentially a great opportunity for him. We wouldn't stand in his way."

Har han fått solstikk? For 500 000 £? Dette er helt på trynet og Blackwell har et forklaringsproblem. Jeg kan ikke se at vi lenger er den situasjonen at vi må selge unge, lovende spillere for en slikk og ingenting. Selvfølgelig skal vi stå i veien for en slik overgang, med mindre det er spesielle forhold og tungtveiende grunner som ikke kommer frem her. Fy for skam om dette går i orden.  [V]

Jon R.
Jon R.

Læshy

Virker som det nesten er klart. Denne nyheten kom nettopp:

http://www.leedsutd-mad.co.uk/news/loadnews.asp?cid=TMNW&id=287164

Simon Walton looks set for a move away from Leeds after heading for talks with Charlton Athletic.
The Yorkshire Evening Post report that the London club are in discussions with the 18-year-old's representatives today after agreeing a fee with United and his departure is expected before the end of the week.

Leeds should receive upwards of £500k for a player who emerged through the youth academy to make his first-team debut in 2004 and his contract would almost certainly include performance-related payment clauses.

Walton made his senior appearance as a 16-year-old and he made 33 outings during the 2004-05 season.

But he was mostly overlooked last season featuring in only five matches, including a league game at Wolves in December which ended in his dismissal for two bookable offences.

Kevin Blackwell said: "They're a Premiership club and it's potentially a great opportunity for him. We wouldn't stand in his way."

Jon kom før meg, og jeg glemte å kommentere saken.

Walton har tidligere sagt han vil spille i PL med Leeds sammen med Kilgallon, men ettersom han fikk lite spilletid i fjor kan jeg forstå om han ønsker å flytte på seg. Alikevel tror og håper jeg at han velger med hjertet og blir hjemme i Leeds. Der bør han få mye mer spilletid i år, i kamper vi anses som klare favoritter i.

<3 Walton for Leeds <3
Læshy alias Lars Brevig
lars@leedsunited.no

Læshy

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~855792,00.html

LONDON CALLING FOR SIMON

Simon Walton is in talks with Charlton Athletic about a potential move to the Premiership.

The London club have made a formal approach to speak to the 18-year-old utility man and discussions are ongoing.

United manager Kevin Blackwell told leedsunited.com: "We've had an approach from Charlton about Simon and have allowed him to speak to them.

"They are a Premiership club and it's potentially an opportunity for him. We are not going to stand in his way."

The Leeds-born youngster, who is still under contract at Elland Road, made 33 appearances during his debut season two years ago, but started just four games last term.

Simon, an England youth international, made his Leeds debut against Valencia in a pre-season friendly at Elland Road in the summer of 2004.

Former Crystal Palace manager Iain Dowie has taken over as new Charlton boss and is looking to strengthen his squad ahead of the new season.

De off. sidene er også ute med nyhtene [v][v][v][v][v][v][v][v]

Læshy alias Lars Brevig
lars@leedsunited.no

bakkjen

Skjønner meg faen ikke på Blackwell !!!!!!!! Han får omtrent ikke spille i år, men likevel er en PL klubb interrsert i han ! Blir vel det samme som Lennon, Walton spiller stor fotball for England i EM / VM 2008/10...Latterlig !

Har støttet Blackwell før, men er i ferd med å få nok nå !

Leeds United 4ever!!!
Leeds United 4ever!!!

Tom S

Kva har Walton bevisst på fotballbana?

Meiner dette er eit heilt greitt salg og kan ikkje sjå at Walton kjem til å slå gjennom i PL.
Om eitt til to år er han solgt tilbake til ein klubb i lavere divisjoner.

Dersom desse pengene vert nytta til å FORSTERKE midtbana vår er dette bra!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

larss

Leeds betaler sikkert deler av lønnen også, ingen ting sjokkerer meg mere med denne klubben jeg har fulgt siden 75.
Tror tapet i play off finalen har mere å si en en del av debatantene
vil ha det til, tror nemlig det blir en lang vei tilbake.

LarsS, som aldri svikter Leeds men setter stooooooooore spørsmåltegn med styre og trener.
LarsS

rasandeokse

quote:
Originally posted by Tom S

Meiner dette er eit heilt greitt salg og kan ikkje sjå at Walton kjem til å slå gjennom i PL.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!

Enig med du.. Walton har ikkje bevist annet enn at han er voksen for alderen og holdt bra stand da vi var i total mangel på midtbanespillere. Han er en terrier, men har aldri glitret på noen måte. Han har potensiale, men om det er så vanvittig stort vet nå jeg ikke. Det jeg ser som det negative med dette er signalene det gir de yngre spillerne i klubben. Og evt de nye unge vi vil signe. Jeg kan forstå at KB velger rutine framfor ungdom denne sessongen, når det er vinn eller forsvinn for hans del. men det er ikke så bra for fremtiden. Håper vi får Rothery og andre til å blomstre skikkelig på reserve laget slik at KB ikke kan holde de utenfor A-laget.

ForeverLeeds

helvete:S syntes d er HELT feil å "gi" vekk unge lovende spillere:S
Neste er vell Killa. Tviler ikke. Sheff Utd er jo ute etter han, og de  er en PL klubb...

"Walton looks set to move to The Valley by the end of the week" Teamtalk

rd1

Dette er en SKANDALE!!!! Fra å være en klubb som satset på ungdommen under O'Leary (frem til stormannsgalskapen tok klubben) har vi blitt en klubb som selger all ungdom med potensiale..

Hadde KB vært sjef for noen år siden tipper jeg spillere som Kewell, Smith, Bowyer, Robinson, Woodgate, Harte etc hadde blitt solgt før de slo gjennom!!!! For så å slå gjennom i andre klubber...

Dette er utrolig skuffende. Dersom noen byr 2mp for Killa forsvinner vel han også...

Veien tilbake blir utrolig lang...

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

Pål

Sliter med å være oppspilt over eventuelt å miste Walton. Blir mye mer gretten hvis Killa går...

Full mann, full kontroll
Full mann, full kontroll

Totto

quote:
Originally posted by Tom S

Spot on!

Walton hadde ikke tatt plass hverken på midten eller som stopper neste år, og da blir det litt råflott å beholde ham for potensialets skyld.

Det har vi rett og slett ikke råd til. [V]

Totto

Det e'kke kult å bruke briller for syns skyld!

www.iplink.no
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

4ever arcticwhite

Det er vesensforskjeller på Killa og Walton. Killa har gang på gang på gang at han er en stopper som holder meget bra championship-nivå, trolig holder han også et OK PL-nivå. Walton har vist gang på gang på gang at han holder et middels/lavt championship-nivå. Hvor han er om noen år kan vi umulig vite, kanskje er han med i EM 08, kanskje sitter han på benken for en eller annen championship-klubb.

Gutten var en voksen og tøff 16-åring da han debuterte for to år siden, men han har ikke vist så voldsomt mye den siste sesongen som skulle tilsi at han blir et stort tap for oss den kommende sesongen. Kjenner jeg det gamle (van)styret rett har han også en kontrakt som sier at etter 40 eller 50 kamper for A-laget (han har vel så vidt jeg ser (33+5=) 38 kamper nå) skal han ha ei solid lønnsøkning.

Tror ikke savnet ett Walton blir alt for stort på kort sikt. Det viktigste nå er å bygge et lag som kan rykke opp til neste sesong, så får vi evt. sørge over tapet av Walton da.

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

mads

dette er trist, men han virker til at være gået i stå under Blackwell...prisen er ALT for lav for ham. Håber virkelig at vi beholder Killa, det er et must! vi har heldigvis fået seb carole, som lyder lovende...en midtbane med Carole, Derry, Bakke (eller en ny mand), og Stone er ikke dårligt

Premier League i næste sæson!

Sheridan

Elendigheta har visst ingen ende for Leeds United.
Selg unna ALT vi får frem med ett snev av talent og erstatt de med gamle ringrever som hører hjemme i 1 divisjon. Bra strategi Blackwell!! Jævlig bra!

Tom S

Voldsomt hysteri for ein middels spelar.

Minnast at det var liknade oppstyr blant enkelte då vi selde Martin Woods til Søndreland i fjor. Det skulle vel også vere framtida vår...

Våkn opp folkens, lat oss kvitte oss med dei som ikkje er gode nok og erstatte dei med kvalitet som bringer oss tilbake til PL.
Vi kan ikkje behalde alle ungdommar berre for å vise at vi "satser" på ungdommen, dei må i tillegg bevise at dei er gode nok!!!

Gled dokke over at preseason er byrja, at gjengen er på veg til Norge og sesongstart er like rundt nåva!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

flynn

Veldig delt syn på dette (eventuelle) salget her inne ja. Jeg er av dem som ikke synes det er noen tragedie om Walton forsvinner, han har ikke vist noe som har overbevist meg om at han er framtidens mann på ER. Selvsagt er han enda ung, og kan godt tenkes å blomstre opp til å bli en kjempe, men det motsatte er minst like sannsynlig. Det eneste jeg dermed irriterer meg over er at prisen er uforskammet lav.

Flynn

veteranen

Kan forsåvidt forstå Tom og Rasandeokse når de skriver at Walton ikke har vist at han vil være en nøkkelspiller den kommende sesong. Men så var det dette med å tenke litt langsiktig da...

Jeg er ikke blant dem som er så¨strålende fornøyd med den måten Ken Bates driver klubben på. Jeg er selvfølgelig glad for at han har bragt økonomisk trygghet og stabilitet inn i klubben, men jeg synes at tenkingen til tider er altfor kortsiktig.

Jeg kan gi dere to eksempler på manglende langsiktig tenking: salget av Lennon, og billettprisene.

At Lennon har vært en suksess i Tottenham, har vel ikke overrasket noen av oss. Grunnen til at han ble solgt for en såpass lav sum (1 mill pund), var at hans lønn ville stige i Leeds. Men det var ikke sånn at hans lønn ville stige til 30.000 pund i uka, og det var heller ikke sånn at Bates ikke hadde råd til å betale dette. Men Bates hadde bestemt seg for at lønnsbudsjettet skulle reduseres - nærmest for enhver pris! Dette var et salg som ga en kortsiktig økonomisk gevinst, men det var ikke en klok avgjørelse, sett i et lansiktig perspektiv. Vi kan jo f,eks spekulere litt på hvor vi ville havnet sist sesong, med en Lennon på høyrekant...

Billettprisene er også et eksempel på en altfor kortsiktig tenking. Hvis Bates i løpet av en sesong kan tjene 50.000 pund ved ha høye billettpriser og et publikumsnitt på 20 000, fremfor å ha betydelig lavere priser og et snitt på 30 000 tusen, så nøler han ikke med å gjøre det. Han kan da vise til til at klubben tjener penger på hans beslutning, og at det derfor er fornuftig. Men er det fornuftig på langt sikt? Nei, mener jeg. For det første gjør han klubben mindre enn den burde være (noe som etterhvert kan få betydning når vi skal tiltrekke oss spillere), og for det andre svekker han rekrutteringsgrunnlaget for nye supportere - og det vil på langt sikt også være økonomisk uklokt!

Jeg er litt redd for at et salg av Walton, vil føye seg inn i rekken av avgjørelser som på langt sikt vil fremstå som nolså uklokt.

Det er vel ingen som tviler på at det er Bates som til de grader styrer denne klubben. Da er det utrolig viktig at vår manager har både klokskap og styrke nok til å stå i mot når Bates ser seg blind på de kortsiktige økonomiske gevinstene. Jeg er desverre ikke overbevist om at Blackwell har nok av disse egenskapene...

Dennis

Det er alltid sårt når vi selger egne produkter, men jeg ser både positive og selvsagt også negative sider ved den omdiskuterte overgangen.

Har også nevnt tidligere, at til tross for at Læsh er en megafan, så har ikke Simon Walton gjort annet enn å skuffe meg på banen for Leeds. Tilgi meg, Læshy! [B)]

Han er derimot fortsatt et talent, og £500.000 ville vært altfor lite. Syns Leeds som vi er i dag, burde ha rammer på rundt £2mill for en slik spiller, selv om det virker veldig usannsynlig. Forskjellige klausuler som antall spilte kamper, burde jo være en selvfølge!

For at ikke Blackie og Bates skulle sette seg i en knipe som tidligere har skjedd ved salg, så burde Simon Waltons overgang te Charlton være prestasjonsbasert. En sum up-front, og en (vesentlig) større sum ved mange kamper spilt, suksess for klubben osv, osv.

Først og fremst er han et talent, og hvis vi selger, kan han slå ut i full blomst i en annen klubb. (-eller han kan bli en 'glemt' mann, som han omtrent også er under den sjefen han har i dag.) Et salg betyr jo også penger inn, som forhåpentligvis vil gå til kjøp av en annen speller(e).

Stiller meg litt tilbakeholden til om han bør selges eller ei, men står på at mannen har skuffet meg! Har ikke fullbyrdet potensialet på langt nær så langt i karrieren. Men jøje meg, han er jo ung!

Konklusjon blir, IKKE selg for £500k i alle fall!

Marching On Together!
Marching on together!

Tom S

Hadde Walton vert verdt £2M så hadde vi forlangt det, men man kan ikkje forvente meir for ein middels spiller som ikkje har bevisst noko som helst.

Denne signinga er ein gambling for Charlton.

Håper imidlertid at vi kan få lagt inn nokre klausuler som gir klingande mynt dersom Walton skulle vise seg å bli suksess for Charlton.

Veteranen;
- Det blir feil å samanlikne Lennon med Walton. Lennon hadde bevisst at han hadde det som trengs for å lykkes, i motsetnad til unge herr Walton.
- Det vert også feil å sei at Leeds United ikkje tenker langsiktig pga eit evt sal av Walton. Skal vi behalde alle 18 åringer som har kommet frå eigne rekker?

Så konklusjonen er grei: GET OVER IT!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Kickthemdown

Her vet jeg ikke hva jeg vil... Det jeg har sett av Walton har vært så som så for å si det pent. Men så var det på midtbanen da. Er det noen her som har sett han som midtstopper? Tror vi blir å angre på denne overgangen....

£500.000 er dessuten en latterlig sum ... [B)]

Kunne jo alltids sagt at jeg håper KB vet hva han gjør, men det har han jo bevist før at han ikke gjør så........ [8)]

Mvh

Killa

Læshy

Tom S:

Ã... si at Lennon beviste mye mer enn Walton er bare tull. Walton spilte faktisk bra den første sesongen som et anker på midten. Dog manglet han litt rutine, men han vant andreballer, dueller, luftdueller osv. Lennon spilte færre kamper, dog viste han kanskje litt bedre prestasjoner.

Også feil å si at vi skal beholde alle 18 åringer fra egne rekker. Walton er ikke en vanlig spiller. Gi gutten tillit. Han spilte fem kamper i fjor, hvorav noen på høyrebeck, og noen når han ikke var fit for fight etter skaden. Jeg husker nesten samtlige her inne skrek etter Walton mot Cardiff, etter at han spilte bra mot Leicester. Isteden kom Gregan, og mange klaget på KB.

Walton er og blir i Leeds United <3 FOREVER<3

Læshy alias Lars Brevig
lars@leedsunited.no

Tom S

Eg synes ikkje det er tull å sei at Lennon viste mykje større ferdigheter enn Walton nokon gang har vist. Kanskje kun mi meining?
Walton er riktignok eit talent, men han har ikkje overbevist meg på bana. Det kjem kanskje av at han er brukt i feil posisjon.
Men, det er nok ein grunn til at han ikkje har fått meier tillit. Så gjenstår det å sjå om Blackie har totalt feilvurdert denne spilleren.

Det kan av og til virke sånn at enkelte her inne meiner akkurat det at vi skal behalde alle 18 åringer og gi dei ein sjanse på laget. for å vise at vi satser på ungdommen og gi gode signal til de som kommer etter. Eg er ikkje av den meininga. Det er dessverre kun ein liten promille av alle talent som virkelig slår gjennom, og Leeds kan ikkje prøve og feile med alle.
Det kan nemnast i fleng av spillere som "vi" her inne er oppgitt over at blir solgt, men så viser det seg at dei ikkje held høgt nivå likevel (vi vil seff også oppleve det motsatte).
Men, dette er ei vurdering vi lyt overlate til dei som følger gutta på trenigsfeltet kvar dag.

Poenget mitt er enkelt; dette er ingen stor sak, det ville vert verre å selge fast etablerte "stjerner" som Killa, Derry, Hulsey og Cressy. Håper ikkje det skjer, for det vil vitne om manglende ambisjoner!

£500k er ikkje så mykje penger i denne samanhengen, men i ei frå før slunken kasse hjelper det på, og kan det bidra til å hente inn nye gode midtbanespillere -  ja, så kan salet av Walton vise seg å vere verdifullt for LAGET.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Kickthemdown

Lennon beviste selvsagt langt mer enn det Walton har fådd visst. Walton er også rimelig langt unna å være et like stort talent som Lennon.

Den må selv Læshy se...

mvh

Killa

Læshy

Greit Walton er og var et mindre talent enn Lennon, men jeg synes ikke Lennon viste så mye mer i vår første sesong i CCC. Walton var langt ifra dårlig på midtbanen, og Lennon var god på kanten. Sier ikke at Lennon var dårligere enn Walton, men sier at det ikke var så stor forskjell noen mener.

Læshy alias Lars Brevig
lars@leedsunited.no

MrK

KB er ute å kjøre når han ikke vil stå i veien for muligheten til å spille i PL. Det er vel flere som får gå da - hva skal vi med de 500K - vi har jo ett gamlehjem som stoppere....
<for en politikk - dette er på trynet
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

lojosang

Hvis vi kaller de £500K for de over seks millioner kronene de faktisk er, og tar med i betraktningen at det vel er rundt en mill mer enn FKH fikk for Grindheim tror jeg ikke vi skal klage.

Det virker som om noen fortsatt lever i de glade dager rundt årtusenskiftet. Bobla sprakk for mange år siden. Uansett hva Championship Manager (og Abramovich) måtte mene om den saken.

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav