Skrevet av Emne: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?  (Lest 4658 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

peacock

Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« på: Juli 09, 2006, 15:58:38 »
Håpløsheten brer seg; skal vi aldri satse på ungdommen? Strategien din er klar, Kevin. Rutinerte karer fra det nest høyeste nivået skal få oss tilbake i PL. Hva om du klarer det? Da sitter du igjen med en spillerstall som tidligere har bevist at de ikke holder helt mål; bare nesten[V].
Dette sviket er stort, Kevin. Du gir bort klubbens fremtid. Den neste er Kilgallon, ikke sant[?]

Robert H.

Re: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« Svar #1 på: Juli 09, 2006, 16:04:14 »
Er såpass deppa etter salget av Walton at jeg er nesten like misfornøyd og desillusjonert som deg, peacock. Er vel ikke så bekymret for situasjonen dersom vi skulle klare opprykk, for da vil nok nesten hele laget bli byttet ut. Det virkelige problemet er om vi ikke rykker opp neste år heller. Da har vi antakelig snart bare gamle gråstein igjen i stallen...

rasandeokse

Re: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« Svar #2 på: Juli 09, 2006, 18:35:38 »
Det var da voldsomt man. Jeg kunne godt tenke meg at Walton ble i leeds. Men leeds er overhode ikke svekket av dette salget på kort sikt, Walton er ikke god nok for laget. og ingen vet om Walton ville blit den store spilleren mange av dere tror.

Se på de to siste kjøpene til KB. Seb Carole, J.Beckford som begge er 23år. Jeg forstår ikke hysteriet. Ser man på gjennomsnitts alderen i leeds er det garantert ikke så gale som dere vil ha det til ( gidder ikke regne det ut [:)])

Horfor ta sånn på vei for dette??
 

Sydhagen

Re: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« Svar #3 på: Juli 09, 2006, 18:44:50 »
quote:
Originally posted by rasandeokse

Det var da voldsomt man. Jeg kunne godt tenke meg at Walton ble i leeds. Men leeds er overhode ikke svekket av dette salget på kort sikt, Walton er ikke god nok for laget. og ingen vet om Walton ville blit den store spilleren mange av dere tror.

Se på de to siste kjøpene til KB. Seb Carole, J.Beckford som begge er 23år. Jeg forstår ikke hysteriet. Ser man på gjennomsnitts alderen i leeds er det garantert ikke så gale som dere vil ha det til ( gidder ikke regne det ut [:)])

Horfor ta sånn på vei for dette??



enig!  salget av walton tek eg ikkje så tungt, men er litt verre viss man skulle finne på å selge kilgallon...men trur ikkje at det kjem til å skje...

"Here we go with Leeds United
We're gonna give the boys a hand
Stand up and sing for Leeds United
They are the greatest in the land"

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

ragnar

Re: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« Svar #4 på: Juli 09, 2006, 19:12:15 »
Det var da voldsomt som dere tok innover dere salget av Walton. Det er jo ikke akkurat verdens undergang at en unggutt som ikke ville blitt satset på til neste sesong blir solgt. Hadde han spilt fast på Leeds og blitt solgt for en latterlig penge, kunne jeg ha forstått det, men ikke når det er Walton. Kan hende han har gått av andre beitemarker og setter fyr på PL i Charlton.

Time will tell...

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

auren

Re: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« Svar #5 på: Juli 09, 2006, 19:40:20 »
Skjoenner godt at folk depper etter dette salget. Walton spilte nesten fast i en alder av 17 aar den foerste sesongen i CCC, dog pga KB ikke hadde bedre alternativ. Selv om han hadde en daarlig sesong i fjor, er han fortsatt bare 18 aar, snart 19, og er uansett et stort talent. Det smarteste hadde kanskje vaert aa leid godeste Simon ut til en eller annen klubb for aa faa kamptrening naa som KB tydeligvis ikke vil satse paa han. Kunne forsaavidt ogsaa leiet han ut til Charlton med en klausul om kjoep, og hvis han slo til ville vi selvsagt ikke solgt han... :-)

Men er ogsaa enig i at dette salget ikke svekker Leeds kommende sesong, dog heller det motsatte. Med 500000 kroner i frisk kapital vil nok KB finne en eller kanskje to spillere (med litt mer penger fra Bates) som styrker den sentrale midtbanen.
Jeg tror rett og slett at KB var saa desperat etter aa faa inn penger at han lot Simon gaa. Tror ikke Walton var en av de foerste spillerne KB ville ha solgt (heller Healy eller Blake).

auren, som er skuffet, men som fortsatt har like stor tro paa opprykk som tidligere...

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

veteranen

  • Gjest
Re: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« Svar #6 på: Juli 09, 2006, 21:03:46 »
quote:
Originally posted by auren


Jeg tror rett og slett at KB var saa desperat etter aa faa inn penger at han lot Simon gaa. Tror ikke Walton var en av de foerste spillerne KB ville ha solgt (heller Healy eller Blake).




Dette har du nok helt rett i, auren. Selv om Blackwell nå har en treårs-kontrakt, så vet han at han må prestere i år hvis han skal beholde jobben.
Etter neste sesong vil mange av dagens spillere stå uten kontrakt. Hvis vi rykker opp kan dette være en fordel, fordi vi da blir kvitt endel daukjøtt som ikke vil være brukendes i Premier-league, samtidig som vi neppe vil ha vanskeligheter med å tiltrekke oss nye og gode spillere. Skulle vi derimot ikke rykke opp denne sesongen, vil vi ikke klare å tiltrekke oss den kvaliteten som et opprykk ville gitt oss, samtidig som rekrutteringen fra egne rekker er bortimot totalt fraværende. Da kommer vi inn i en ond sirkel, der vi hele tiden må begynne på nytt...

Personlig har jeg ikke så store problemer med å forstå at Blackwell tenker og handler som han gjør, når han har Ken Bates som sjef. Kom til å tenke på en historie som passer godt inn i denne forbindelse: Skotten Tommy Docherty ble ansatt som manager i Aston-Villa, og styreformannen Doug Ellis sa følgende til ham: "Jeg vil at du skal vite at jeg står bak deg og støtter deg hele tiden". Docherty svarte kjapt: "Vel, jeg vil foretrekke at du står foran meg, slik at jeg kan se når du trekker frem kniven!" [:)]
« Siste redigering: Juli 10, 2006, 04:49:03 av veteranen »

rasandeokse

Re: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« Svar #7 på: Juli 09, 2006, 21:08:14 »
bare for å rette litt på deg auren. ikke 500.000kr men 5.000.000 kr. en ikke så rent liten forskjell :)
 

peacock

Re: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« Svar #8 på: Juli 09, 2006, 21:43:46 »
"Det var da voldsomt man. Jeg kunne godt tenke meg at Walton ble i leeds. Men leeds er overhode ikke svekket av dette salget på kort sikt, Walton er ikke god nok for laget. og ingen vet om Walton ville blit den store spilleren mange av dere tror."

Ikke bare salget av Walton som gjør meg oppgitt, men mønsteret. Vi selger unna alt ungt, og stallen er vel snart uten spillere fra eget akademi. Hva er da vitsen med å ha dette?

Robert H.

Re: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« Svar #9 på: Juli 09, 2006, 21:47:34 »
Dette er kjernen til mine bekymringer om dagen: Blackwell ofrer, etter min oppfatning, hensynet til klubbens langsiktige ve og vel for å redde sitt eget skinn. Dette er forståelig sett fra hans egoistiske ståsted, men urovekkende for oss som skal støtte KLUBBEN LEEDS UNITED dersom Blackwells "eksperiment" mislykkes...

quote:
Originally posted by veteranen

Dette har du nok helt rett i, auren. Selv om Blackwell nå har en treårs-kontrakt, så vet han at han må prestere i år hvis han skal beholde jobben.
Etter neste sesong vil mange av dagens spillere stå uten kontrakt. Hvis vi rykker opp kan dette være en fordel, fordi vi da blir kvitt endel daukjøtt som ikke vil være brukendes i Premier-league, samtidig som vi neppe vil ha vanskeligher med å tiltrekke oss nye og gode spillere. Skulle vi derimot ikke rykke opp denne sesongen, vil vi ikke klare å tiltrekke oss den kvaliteten som et opprykk ville gitt oss, samtidig som rekrutteringen fra egne rekker er bortimot totalt fraværende. Da kommer vi inn i en ond sirkel, der vi hele tiden må begynne på nytt...


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« Svar #10 på: Juli 09, 2006, 21:49:31 »
quote:
Originally posted by rasandeokse

bare for å rette litt på deg auren. ikke 500.000kr men 5.000.000 kr. en ikke så rent liten forskjell :)


...når vi først er inne på det så dreier det seg vel snarere om ca 6 000 000 norske kr. [:)]



You don't need a weatherman to know which way the wind blows
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Re: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« Svar #11 på: Juli 09, 2006, 22:11:17 »
quote:
Originally posted by peacock

"Det var da voldsomt man. Jeg kunne godt tenke meg at Walton ble i leeds. Men leeds er overhode ikke svekket av dette salget på kort sikt, Walton er ikke god nok for laget. og ingen vet om Walton ville blit den store spilleren mange av dere tror."

Ikke bare salget av Walton som gjør meg oppgitt, men mønsteret. Vi selger unna alt ungt, og stallen er vel snart uten spillere fra eget akademi. Hva er da vitsen med å ha dette?


Walton er vel det foerste talentet vi selger uten at vi paa doed og liv maa selge. Carson, Lennon og Milner ble ofret pga konkursdaarlig oekonomi.

Og selvsagt: Jeg mente 500.000 pund og ikke kroner... [8D]


Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Re: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« Svar #12 på: Juli 09, 2006, 22:16:00 »
Ja, for å ikkje snakke om 12.000.000 norske kroner (skal vi tru enkelte på nettet i dag)
[:D]

quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:
Originally posted by rasandeokse

bare for å rette litt på deg auren. ikke 500.000kr men 5.000.000 kr. en ikke så rent liten forskjell :)


...når vi først er inne på det så dreier det seg vel snarere om ca 6 000 000 norske kr. [:)]



You don't need a weatherman to know which way the wind blows
B.Dylan



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« Svar #13 på: Juli 09, 2006, 23:00:16 »
quote:
Originally posted by Tom S

Ja, for å ikkje snakke om 12.000.000 norske kroner (skal vi tru enkelte på nettet i dag)
[:D]



Jojo, men det er hvis Simon spiller et visst antall kamper...
Så det er nok 6 mill norske som kan brukes i denne omgang... [:)]



You don't need a weatherman to know which way the wind blows
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ragnar

Re: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« Svar #14 på: Juli 09, 2006, 23:57:07 »
Skulle da tro at Blackie har et visst øye til det som skjer på akademiet vårt og når han nettopp har hentet en ny reservelagstrener som skal hjelpe til med å løfte disse spillerene til nye høyder.

Så vil jo tiden vise om vi klarer å få frem flere egenproduserte spillere som er gode nok til at Blackwell satser mer på de.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

rasandeokse

Re: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« Svar #15 på: Juli 10, 2006, 00:30:17 »
Hvis han ikke har øye for hva som skjer på akademiet, hvorfor tror du da han hentet inn David Geddis som coach..

sitat KB.  " He's got a good reputation for developing young players and bringing them through to the first team, through his work at Middlesbrough and Newcastle."  

" I want a coach who can work with the youngsters and push the through quicker."

Tror bare noen av oss sitter med en helt annen oppfatning av Waltons kvaliteter enn hva mr Blackwell gjør.
 

Sheridan

Re: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« Svar #16 på: Juli 10, 2006, 00:52:52 »
Nei vi kan jo ikke legge ned akademiet som vi ikke engang eier fasalitetene til.
Hvordan skal vi ellers få frem kapital til flere gråstein?

Walton er ingen stjerne. Greit det!
Men Blackwell burde kjenne litt etter her - og si nei til tilbudet fra Charlton....for å vise med HANDLING at "nå har tiden med salg av våres største talenter tatt en slutt" - til fansens lettelse. Men neida. Elendigheta fortsetter.

« Siste redigering: Juli 10, 2006, 00:54:53 av Sheridan »

rasandeokse

Re: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« Svar #17 på: Juli 10, 2006, 01:34:01 »
Der er jo dette vi strides om, hvor stort talent var nå i grunn Walton! Dette er ikke lett å bli enig om. Er han mer verdt en 6mill kroner + 6mill ved x antall kamper? ?
 

Sheridan

Re: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« Svar #18 på: Juli 10, 2006, 02:58:10 »
quote:
Originally posted by rasandeokse

Der er jo dette vi strides om, hvor stort talent var nå i grunn Walton! Dette er ikke lett å bli enig om. Er han mer verdt en 6mill kroner + 6mill ved x antall kamper? ?



Hvor stort talent ER egentlig Walton?
Hvor langt vil/kan han nå?
Det akkurat det VI burde finne ut av etter regelmessige kamper i Leeds drakta. Salget er og blir en underlig avgjørelse.
Og jeg fatter ikke at Blackwell prioriterer slik han gjør.


sindre12

Re: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« Svar #19 på: Juli 10, 2006, 06:24:27 »
walton var ikke så god!
Beckford 4 England!

Dennis

Re: Kan vi ikke bare legge ned akademiet, Kevin?
« Svar #20 på: Juli 10, 2006, 22:13:11 »
Syns eventuelle ca. £1mill må være godt betalt for en reserve, med tanke på hva vi gav for Derry, Hulse, Blake, Butler osv osv.

Som tidligere sagt, skjønner jeg frustrasjon ved salg av egne produkter, men saken er at Walton ikke hadde bidratt på veien tilbake til CCC neste år, og antakelig ikke året etter heller. KB tør tydeligvis ikke satse veldig ungt, og dessuten skuffet Walton meg hver eneste kamp jeg så han i fjor.

Marching On Together!
Marching on together!