Skrevet av Emne: £9m wages of people who aren't even still here  (Lest 2858 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

£9m wages of people who aren't even still here
« på: Juli 26, 2006, 18:10:02 »
Hvilke spillere får fortsatt endel eller hele lønnen sin betalt i 1 år til??

Med dagens kurs så betaler vi over 100 millioner kroner i lønn til spillere som ikke er her, helt sinnsykt...

Ellers er jo artikkelen i Yorkshire Post ganske forklarende for hvorfor Blackie gjør som han gjør... Kunne vi bare blitt kvitt Bakke så kunne vi sikkert handlet inn et par spillere til..

             "KEVIN BLACKWELL has admitted that "in an ideal world" he would have kept Rob Hulse and says a need to generate transfer funds was a major factor in Leeds United's decision to sell the striker.
The 25-year-old underwent a medical at Sheffield United yesterday after an initial fee of £2.1m was agreed between the two Yorkshire rivals.
Add-ons based on Hulse's performance and whether the Blades stay in the Premiership could take the sum towards £3m and Blackwell is already looking to re-invest a portion of the fee with Luton captain Kevin Nicholls last night on the verge of completing a £700,000 move.
The Leeds manager said: "In an ideal world, you always keep your best players and then add to them. But it isn't an ideal world.
"I wish Rob all the best, he has been a great lad and a good ambassador for the club. I hope he goes on to do well in the Premier League with Sheffield United."
Leeds invested almost £3.5m to sign Hulse, Robbie Blake, Richard Cresswell and Dan Harding last summer but their spending power this time around has been restricted by the ending of the parachute payment for clubs relegated from the Premiership.
For the past two seasons, United have received an annual payment of around £7m and Blackwell said: "If you haven't got money to spend, it makes it difficult.
"I have to generate money because the club has lost the parachute payment but this year will still have to pay the £9m wages of people who aren't even still here.
"At the end of this season, the club will be in great shape. But we have to get there and I have to keep the club going forward on no money. That is why I have to wheel and deal to work with what I have got.
"My track record here has seen people come in for a lot less than what they have left for. We have doubled our money on Rob Hulse. Matthew Spring and Clarke Carlisle came in for nothing, as did Danny Cadamarteri. Simon Walton also did not cost us a penny and yet we brought in around £1m (by selling those players).
"It is pleasing to do the business right. My responsibility, and I will never forget this, is to look after the finances of this club and not just the football. So, when a situation comes along where I can help the club financially, then I have to do it."
United's striking riches last season contrasted sharply with their lack of numbers in midfield, as illustrated by two loan players, Jonathan Douglas and Liam Miller, making a combined total of 73 appearances.
The imminent arrival of Nicholls from Luton to join summer recruits, Seb Carole and David Livermore, should go some way to redressing such an imbalance.
Blackwell said: "Kevin will bring extra fire to the midfield because he is that sort of character.
"He is, for me, a Leeds United player because we are traditionally respected for having a more than aggressive midfield.
"Kevin is in that mould and with him alongside Shaun Derry, I think we will be guaranteed a few fireworks."
Robbie Elliott, who turned down the offer of a new contract from Newcastle earlier this summer, and former Celtic midfielder Mark Fotheringham have been released after a short trial."
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

gelderdend

Re: £9m wages of people who aren't even still here
« Svar #1 på: Juli 26, 2006, 19:21:24 »
Hvilke spillere er det vi fortsatt betaler lønn for? Mark viduka?

Spillere som Fowler og Mills er vi vel ferdige med eller?

 

Dennis

Re: £9m wages of people who aren't even still here
« Svar #2 på: Juli 26, 2006, 20:47:13 »
Dette viser jo, som vi fryktet men også visste, at klubben må selge for å kjøpe! Men allikevel har Blackwell solgt mange spillere på en lur måte de siste årene, som sist med Rob Hulse. Vi kan alt i alt få £2mill overskudd for mannen, selv om det er synd han ikke spiller i helhvitt neste år...

"At the end of this season, the club will be in great shape..."

Betyr dette at vi endelig kan være ferdig med å betale lønn for spillere som spiller for andre klubber en gang for alle? Har en stygg følelse på at vi er nødt til å rykke opp, ellers kan det få store negative følger for stallens utseende eventuellt neste sesong.

Marching On Together!
« Siste redigering: Juli 26, 2006, 20:47:54 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Papi

Re: £9m wages of people who aren't even still here
« Svar #3 på: Juli 26, 2006, 20:55:38 »
Betaler vel på Keane, Fowler, Mills og ein gjeng med trenere... Muligens flere også som vi ikkje veit om....

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Leedsfan

Re: £9m wages of people who aren't even still here
« Svar #4 på: Juli 26, 2006, 22:08:03 »
100 millioner kroner er nesten 7 "Bakke-lønninger".. Hvem får alle disse pengene?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

R - R

Re: £9m wages of people who aren't even still here
« Svar #5 på: Juli 28, 2006, 17:03:46 »
Mills, O'Leary, +++ får vel fortsatt løn frå klubben. Ser fram til å bli kvitt lika frå lønningslista.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

Dennis

Re: £9m wages of people who aren't even still here
« Svar #6 på: Juli 28, 2006, 18:27:10 »
Jeg trodde dette var siste sesongen med disse merkelige utbetalinger til fantom-spillere (altså, spillere som ikke er der!)

David O'Leary har vel penger innestående hos oss, men sa seg villig til å vente på dem. Elendig løsning med store fallskjermer ved sparking, men likevel, jeg skjønner han! Han sier jo ikke fra seg millioner! Men at han venter på de, er jo faktisk ganske realt.

Marching On Together!
Marching on together!

Leedsfan

Re: £9m wages of people who aren't even still here
« Svar #7 på: Juli 28, 2006, 18:47:18 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Jeg trodde dette var siste sesongen med disse merkelige utbetalinger til fantom-spillere (altså, spillere som ikke er der!)

David O'Leary har vel penger innestående hos oss, men sa seg villig til å vente på dem. Elendig løsning med store fallskjermer ved sparking, men likevel, jeg skjønner han! Han sier jo ikke fra seg millioner! Men at han venter på de, er jo faktisk ganske realt.

Marching On Together!




Trodde også dette var siste sesongen jeg også. Derfor lurer jeg på hvilke spillere og managere vi skal betale over 100 millioner kroner til neste sesong???
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Dennis

Re: £9m wages of people who aren't even still here
« Svar #8 på: Juli 28, 2006, 18:50:58 »
O'Leary, Reid og El Tel har vel alle fallskjermer vi skylder?

Spillere trudde jeg vi var ferdig med, men antakelig har vel Ricko og Dubes deler av lønna hos oss? Dette er ikke noe jeg veit, men kan tenke meg...

Marching On Together!
Marching on together!

Leedsfan

Re: £9m wages of people who aren't even still here
« Svar #9 på: Juli 28, 2006, 18:53:28 »
Men det er jo snakk om 100 millioner. Det er 5 spillere/managere med 20 millioner i årslønn eller 10 spillere/managere med 10 millioner i årslønn. Er det ikke noen som har noen kontakter i klubben som kan finne ut hvem vi betaler for....
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Dennis

Re: £9m wages of people who aren't even still here
« Svar #10 på: Juli 28, 2006, 18:57:22 »
Helt enig, men jeg tror i alle fall DOL hadde over £5mill i fallskjerm? Nok en gang, ikke sikker!


Marching On Together!
Marching on together!

Leedsfan

Re: £9m wages of people who aren't even still here
« Svar #11 på: Juli 28, 2006, 19:02:19 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Helt enig, men jeg tror i alle fall DOL hadde over £5mill i fallskjerm? Nok en gang, ikke sikker!


Marching On Together!




50-60 mill i fallskerm til DOL.. Er jo fristende å gi han et nakkeskudd, uff uff!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Dennis

Re: £9m wages of people who aren't even still here
« Svar #12 på: Juli 28, 2006, 19:08:27 »
Ikke ta mitt tvilsomme ord på det, altså! Men jeg veit at den var såpass stor at Leeds ikke hadde råd til å betale den right away, og DOL sa 'vi tar'e te manda'n'. Den korrekte summen, husker jeg ikke

Marching On Together!
Marching on together!

d701753

Re: £9m wages of people who aren't even still here
« Svar #13 på: Juli 28, 2006, 21:13:53 »
Er vi kvitt alle til neste år? Hvis vi går i null nå, så vil det jo være kapital tilgjengelig til neste sesong!


Tony
Tony