Skrevet av Emne: Kaizers evaluering av stallen  (Lest 2060 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Kaizers evaluering av stallen
« på: Juli 27, 2006, 02:24:06 »
Her er hvordan jeg leser stallen vår per i dag: (26\7)

Målmenn:
Neil Sullivan er god nok for CCC i minst ett år til. Er ikke helt med på alle som vil ha han ut allerede nå. Ingen enorme styrker i hverken felt eller strek, men alt i alt en solid keeper med en fantastisk redningsprosent på straffer.
Ian Bennett ser ut til å forsvinne, men ok backup om han blir.

Vi trenger en keeper for framtiden! Om det er John Lund eller Mark Wilberforce, vet jeg for lite om til å svare på. En ny keeper må nok hentes inn etter sesongen, om det ikke blir en henta inn en, dersom Benno forsvinner i sommer.

Stoppere:
Her har vi en sterk lagdel. Kaptein Paul Butler og Sean Gregan er de rutinerte typene; gode dirigenter og tøffe på hodet. De mangler derimot litt fart, men det har helt klart det enorme talentet Matt Kilgallon til rådighet. Håper han blir!
En dirigent og dybdetaker i Butler\Gregan og Killer som en slags loose-cannon eller duellspiller, er det jeg håper å se.

Backer:
Gary Kelly er en legende i klubben, og holder helt klart mål. Dyr i drift, men betaler for seg på banen. Bra defensivt og veldig flink til å komme fram og legge inn, når han er i form. Selvskreven! Og i Frazer har vi god backup...
På venstreback derimot, har vi slitt i lang tid. Om det blir Crainey, Harding eller Parker som tar plassen, gjenstår å se!

Vinger:
Her har vi egentlig mange å ta av. På venstrekant har vi Eddie Lewis, som er en god mann. Offensiv type, med gode innlegg og gjennombruddshissig, men faller igjennom i tøffe kamper.
På motsatt har vi Steve Stone som jo er en mann som oser av rutine og krigervilje. Ingen typisk kant, men han kan spille der og veie opp for en veldig offensiv venstreside, dessuten kommer ofte Kelly framover.
Seb Carole vet jeg ingenting om, men med tanke på at han kan spille både høyre og venstre, så har vi god dekning der ettersom Frazer også kan spille på høyrekanten.

Sentralt:
Her har vi geriljakrigeren Shaun Derry og visstnok er nysigningen Kevin Nicholls også en tøffing i taklingene. David Livermore er en mann som nok blir backup, men som er anvendelig og det er bra når skader og suspensjoner gjør seg gjeldene. Steve Stone er også en kriger av rang, som kan spille sentralt og på høyresiden.
Offensivt har vi Eirik Bakke og Gylfi Einarsson. Begge er veldig plaget av skader, men gode spillere. Hvor Bakke står, etter sesonger ødelagt av skader, veit jeg ikke, men mannen har et rykk få spillere i stallen gjør etter han. Både han og islendingen er også veldig gode hodespillere.

Mange mener at Miller og Douglas er dårlig erstattet, men jeg er ikke så sikker. Miller var ikke så god i hvitt og Douglas hadde jeg aldri hørt om før han kom, noe lignende de nye vi har fått inn. Jeg vil vente å se før jeg slakter innkjøpene. En skadefri Bakke og Stone vil helt klart være to "nye" som vil gjøre en enorm forskjell i en tøff liga som CCC.

Angripere:
Salget av Hulse var på en måte litt merkelig ettersom han var den som spilte flest kamper i fjor, men jeg tror ikke det vil ha så mye å si. En Cresswell som er skadefri, og en Healy eller Blake i form, vil gjøre at vi scorer flere mål i fjor enn i år.
Til tross for at vi mest sannsynlig flytter en av spissene tilbake, slik at det blir fire på midten, tror jeg kun vil hjelpe til at vi skaper mer, ettersom vi forhåpentlig har ballen oftere på midten.

På "benken" har vi spennende Beckford og også Ian Moore, som gjør at vi fortsatt har en skummel angrepsrekke i klubben.

Min forventede(forhåpede?) startoppstilling dersom alle er skadefri og i form vil dermed bli:

Sully
Kelly - Killer - Butler\Gregan - Parker
Stone - Derry - Bakke\Nicholls - Lewis
Cressy - Healy\Blake
Marching on together!

Førde

Re: Kaizers evaluering av stallen
« Svar #1 på: Juli 27, 2006, 02:52:20 »
Flott innlegg Mr Kaizer!

Eg trur Leeds får eit solid lag sammen, Bare dei nye "kommer" inn i spillerytma.
Det skal bli spennande å sjå Leeds i ein ny sesong!
Så det laget Mr Kaizer har satt opp, ser bra&solid ut!

Marching On Together!
Marching On Together

Kato

Re: Kaizers evaluering av stallen
« Svar #2 på: Juli 27, 2006, 04:52:53 »
Vi mangler venstreback, vi mangler en playmaker og vi mangler en striker som scorer mål. Stallen er så langt svakere enn i fjor.

Vi spiller planløst, en Nicholls tror jeg ikke løser det

*Rykket til Bakke har nå jeg sett lite til da
 

mads

Re: Kaizers evaluering av stallen
« Svar #3 på: Juli 27, 2006, 06:16:29 »
Vi går en meget spændende sæson i møde, som simpelthen skal munde ud i oprykning...vores hold som det er pr. dags dato er godt. Men det er helt klart at der skal forstærkninger til, og der er folk der skal løfte sit spil i forhold til sidste sæson.
Samtidig kan man jo kun håbe at KB vil holde sig til en 442 i år, og ikke den meget defensive 451.

- Midtbanen:
Jeg mener ikke, i forhold til andre, at vi har brug for en rigtig playmaker, hvis man har sådan en mand virker en 4-4-2 ikke så godt. Nicholls er en rigtig godt forstærkning (har set ham spille mange gange), han er god defensiv, men er også rigtig god frem ad banen, en box-to-box spiller. Det samme er Bakke i god form. Så i mine øjne skal de to kæmpe om den plads ved siden af derry eller livermore. Dette virker meget stærkt i mine øjne, og vi ser bedre ud der end sidste år. Miller og Douglas gjorde et ok job, men ingen af dem passede ind på vores hold. Miller kunne intet defensivt, og virker bedst i en 4-5-1 og Douglas kunne stort set ikke aflevere, men fightede dog som kun få. Så mener helt klart at vi er styrket på midten.
Vores kanter er et kæmpe spørgsmål for mig.
- Stone spillede stort set ikke i sidste sæson, og nærmer sig de 35. Men virker til at han stadig har noget i bringe.
- Lewis er alt for svingende, og mangler fart. Han mangler også defensiv styrke. Hans forcer er hans indlæg og dødbolde, men mangler noget gennembrudsstyrke overfor de bedre backer. Men på hans gode dage er han en god kant.
- Carole lyder spændende, men kender ikke noget til ham. Dog lyder han til at forsvinde ud af kampe.
- Griffiths virker desværre til at være et fejlkøb.

Så vi kunne godt bruge en god kant til venstre side, eller allerhelst begge.
Forslag til forstærkning:
George Boyd

- Forsvaret:
I forsvaret er vi også stærke. En solid målmand i Sully, som dog af og til ser skidt ud i feltet. Dog tror jeg vi mangler en reserve, Wilberforce lyder ikke til at være ret god.
Kelly er "still going strong", og frazer er god back up. Killa er en af CCC's bedste forsvarsspillere, og jeg håber virkelig at han bliver. Pladsen ved siden af ham optages af enten Gregan, Butler eller måske Foxe, som alle er solide forsvarsspillere som dog alle mangler tempo, men til gengæld har de alle enorm rutine. På venstreback har vi et kæmpe problem som skal rettes. Crainey er ikke god nok, Harding lyder ikke til at kunne komme i gang med hans Leeds karriere og Parker er nok lidt for ung.
Forslag til indkøb:
Foxe og måske Udeze(som har været linket) eller en anden god venstreback.

Angrebet:
Trods salget af Hulse har vi 5 angribere, dog mener jeg at vi skal af med Moore som ikke er god nok. Hulse skal erstattes så simpelt er det. Cresswell/Ny mand og Blake/Healy/Beckford kandiderer vel til CCC's bedste angreb.
Bud på køb:
Nugent eller Garra

Mit bud på bedste hold:

Sully
Kelly, Butler, Killa, Parker/Ny mand
Stone/Carole, Nicholls/Bakke, Derry, Lewis/Ny mand
Healy/Blake/Beckford, Cressy/Ny mand

det er sgu et stærkt hold vi har hvis vi får købt de sidste 3 eller 4 spillere vi mangler, hvilket jeg er ret sikker på at vi nok skal få på plads inden d. 31 August. Det er dog utroligt vigtigt at vi beholder Killa. Ser frem til sæsonen, men er MEGET spændt på hvad der sker i løbet af August.


Premier League i næste sæson!
 

Tom S

Re: Kaizers evaluering av stallen
« Svar #4 på: Juli 27, 2006, 14:47:08 »
Er veldig einig med mads her.

Eg ser midtbanen vår som sterkere enn fjoråret, og er einig i at med ein 4-4-2 formasjon er det ikkje nødvendig med ein offensiv/kreativ playmaker. Men, eg har likevel fortsatt eit håp om at Koumas vert henta til ER.

Vi burde absolutt fått inn forsterkning på venstre ving og back. Kanskje Livermore kan gjøre ein jobb der?

Beholder vi Killa og forsterker laget med 2-3 spillere (v.back og kant, samt spiss) trur eg direkte opprykk er fullt mulig!
Blackie jobber nok hardt med fleire nye, og ettersom han lånte inn eliott tuder mykje på at ein v.back er høgt på ønskelista.

Dette blir spennende!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Peter7

Re: Kaizers evaluering av stallen
« Svar #5 på: Juli 27, 2006, 16:28:41 »
McSheffery fra Coventry?
Blir kanskje for dyr.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Dennis

Re: Kaizers evaluering av stallen
« Svar #6 på: Juli 27, 2006, 18:10:26 »
quote:
Originally posted by kato

Vi mangler venstreback, vi mangler en playmaker og vi mangler en striker som scorer mål. Stallen er så langt svakere enn i fjor.

Vi spiller planløst, en Nicholls tror jeg ikke løser det

*Rykket til Bakke har nå jeg sett lite til da



Rykk blir kanskje feil ord, men så allerede i åpningskampen mot Millwall at han har et driv eller steg med ball, som jeg ikke syns noen andre i stallen har.
Spilte sammen Petter Bruer Hanssen, tidligere kaptein(?) på G19-landslaget, i Stokke før han gikk til Fk Tønsberg. Han hadde et slik driv med ball, som ingen kunne matche. Enkelte har det, andre ikke.
Jeg vet ikke hva du mener om Bakke, men jeg mener han helt klart er god nok i form!

Marching On Together!
Marching on together!

Kato

Re: Kaizers evaluering av stallen
« Svar #7 på: Juli 27, 2006, 18:12:56 »
Problemet med Bakke tror jeg ikke har så mye med kvalitetene å gjøre.

1. Jeg tviler på holdningene hans

2. Han er i en klubb som ikke ønsker hans tjenester av økonomiske hensyn.
 

Dennis

Re: Kaizers evaluering av stallen
« Svar #8 på: Juli 27, 2006, 18:15:52 »
quote:
Originally posted by kato

Problemet med Bakke tror jeg ikke har så mye med kvalitetene å gjøre.

1. Jeg tviler på holdningene hans

2. Han er i en klubb som ikke ønsker hans tjenester av økonomiske hensyn.



Der skal jeg ikke argumentere i mot deg... Håper forholdet mellom trener og Bakke skværes opp, så han får en siste sjanse. Han sier til stadighet at han ønsker å bli i Leeds, så han får da gjøre en forskjell for oss og, siden vi kaster penger etter han heile tida.
Uansett, det blir hans siste sesong i Leeds, om da ikke han skulle storspille og vi gå opp...

Marching On Together!
Marching on together!

Papi

Re: Kaizers evaluering av stallen
« Svar #9 på: Juli 27, 2006, 18:46:36 »
Er ikkje bare Bakke som hever gode monitas i klubben. Han bør velges på lik linje som dei andre spelarane i troppen. Klubben bør skjønne at det er vanskelig og evt. selje ein spelar som ikkje spelar frå før. Han må jo vise seg fram også.

Og selje han løser vel heller ikkje allverdens, tviler på at nokon matcher lønnsbetingelsene. Dvs. vi må betale mellomlegget.
Blir nok ut kontrakten, så får vi sjå kva som skjer.
Håper vertfall at KB har vett i hodet til å sette seg ned og snakke ut med Bakke. Få orden på ting.
Og uttale at "hadde dette våre ein Premier Leauge kamp hadde du spilt, men siden det er ein CCC kamp får du ikkje spele"

Forstå det De som kan...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
« Siste redigering: Juli 27, 2006, 18:47:24 av Papi »
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil