Skrevet av Emne: Treningsmetoder og formkurve  (Lest 2047 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Treningsmetoder og formkurve
« på: August 03, 2006, 16:10:46 »
Er det noen her inne som har peiling på hvordan "pre-season" gjennomføres?

Gamper vi rundt på godt gammelt engelsk vis, eller er vi blitt mer "moderne" i forberedelsene? Brukes fotballen mye?

Drives restitusjon på puben? Eller er vi fremst i utviklingen på dette feltet?

Registrerer at vi sliter mye med skader. Det kan jo være tilfeldig.

I tillegg synes jeg å se at formkurven har vært relativt lik de to siste årene. De siste 10-12 kampene har vi falt helt ut av form. Hvorfor?

Blir jo mye "synsing" når man sitter så langt unna, men er det noen her inne som har kilder såpass nært treningsfeltet som vet hvordan vi driver.

Hva gjorde vi for eksempel av treningsarbeid i Norge?
« Siste redigering: August 03, 2006, 16:11:39 av kato »
 

GeirO

Re: Treningsmetoder og formkurve
« Svar #1 på: August 03, 2006, 17:03:18 »
Tror pre-season er noe slik:

* 100 runder rundt feltet, bra å få kondis
* Halvtime med fotball
* Dropper uttøyningen for å få bedre bord på puben
* Puben: Ingen restriksjoner på pint'en da sesongen ikke har startet. Den kondisjonen som erhvervet under løpeturen drikkes (og røykes) bort.
* Oooopss, fikk visst en liten strekk da jeg satte meg inn i Mercedesen for å kjøre hjem (hvis jeg ikke blir tatt i promillekontroll da). Burde nok ha tøyd ut etter treninga, ja!

Mulig jeg var en smule for kritisk, men poenget er at disse lagene i England har nok litt å lære av fastlandet.
MOT

Peter7

Re: Treningsmetoder og formkurve
« Svar #2 på: August 03, 2006, 17:08:30 »
Rio Ferdinand ble vel i sin tid skadet mens han satt og så på TV ...
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Papi

Re: Treningsmetoder og formkurve
« Svar #3 på: August 03, 2006, 17:08:35 »
Winters stakkars fekk jo sjokk under sesongoppkøyringa i Brann for nokre år sida....:)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

stian

Re: Treningsmetoder og formkurve
« Svar #4 på: August 03, 2006, 17:13:13 »
Formkurven vår har i alle fall å gjøre med at vi har hatt syltynn stall de siste to årene. Over en lang sesong er det de færreste spillerne som holder seg på topp hele tiden (kanskje med unntak av visse italienske klubber hvor de sprøytet spillerne fulle av "vitaminer" etter kampene). Jeg har et håp om at vi blir mer stabile i år hvor vi forhåpentligvis har bedre og bredere dekning på midtbanen (Bakke, Derry, Westlake, Nicholls, Lewis, Stone, Carole, Einarsson + evt. nysigning).


The left foot has helped - it's always been there, but I haven't always had the chance to use it.' - STIG INGE BJORNEBEYE

Jon R

Re: Treningsmetoder og formkurve
« Svar #5 på: August 03, 2006, 18:28:37 »
Godt spørsmål som fortjener bedre svar enn hva kato har fått til nå. Var det ikke en liten horde av Leeds fans som overvar treninger i Norge, og som kan si noe fornuftig om dette da?  [:)]

Jon R.
Jon R.

Robert H.

Re: Treningsmetoder og formkurve
« Svar #6 på: August 03, 2006, 18:40:49 »
Ifølge Eirik Bakke så bestod første uken utelukkende av  lange løpeturer, med innlagte intervaller. Denne uka var etter eget sigende den hardeste Bakke noensinne hadde opplevd.

Treningene i Norge var stort sett utelukkende med ball i relativt høyt tempo. Flere varianter av "4 på hvert hjørne og 2 i midten" som skal vinne ballen samt spill på halv bane med mange avslutninger og høyt tempo. Ettersom dette ble gjennomført 2 ganger om dagen var det definitivt ikke noe slaraffenliv.

Etter hva jeg forstod på Blackwell er treningene når de kommer tilbake til England enda mer ballfokusert og matchrelatert med avslutningstrening, formasjonstrening etc.

Når det gjelder festekultur så er engelskmenn seg selv like. Siste kvelden holdt endel av gutta festen i gang til godt over 3 på natta i baren på hotellet samt på endel hotellrom. Det var ganske mange trøtte tryner å se i frokostsalen før avreise til Stavanger...

B-m

Re: Treningsmetoder og formkurve
« Svar #7 på: August 03, 2006, 18:41:42 »
Jeg vet at spillerne sier at blackie kjører de hardeste pres-seasons de har vært med på(Trenger ikke nødvendigvis være bra). Men de skryter ihvertfall av dem....i etterkant.:P
At Butler faller på kneet til Nicholls, at Cressy har en gammel kneskade fra tidligere kamp, at Derry har vond tå og Sully har en dead leg, har sikkert ingenting med en for hard oppkjøring/dårlig restitusjons-trening å gjøre.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

lojosang

Re: Treningsmetoder og formkurve
« Svar #8 på: August 03, 2006, 18:43:32 »
Jeg fikk ikke med meg noen treninger i år, men i fjor hadde jeg inntrykk av at enkelte spillere sluntret unna tøyeøvelsene.

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

flynn

Re: Treningsmetoder og formkurve
« Svar #9 på: August 03, 2006, 19:14:02 »
Jeg trodde det var slutt på utøyning av muskulaturen etter trening jeg, mener å ha fått med meg at nyere forskning viser at det virker mot sin hensikt, dvs at det bare er egnet til å rive istykker enda flere muskelfibre. Uttøyning bør derfor kun utføres etter lett oppvarming, og da først og fremst for å gjøre muskulaturen mer fleksibel. Den type tøyning bør utføres i lengre perioder av gangen, og legges derfor ikke nødvendigvis inn som egen post på treninger ute på banen. (Uten dermed å ha sagt at jeg tror Leeds er først ute når det gjelder å ta i bruk nye treningsmetoder!)

Flynn