Skrevet av Emne: Toll og avgifter?  (Lest 2640 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kenfred

Toll og avgifter?
« på: August 03, 2006, 18:19:39 »
Heisann
Har akkurat bestilt den nye drakta frå nettbuitkken på Leedsunited.com. Tenkte ikkje på dette med toll og avgifter før etter at ordren var levert. Nokon som veit om reglane for dette? Kor mykje må eg rekna med å betale ekstra for dette?

Mvh Kenfred



Marching on togther! Forever Leeds!
Marching on togther! Forever Leeds!

wilko92

Re: Toll og avgifter?
« Svar #1 på: August 03, 2006, 18:46:56 »
Hvis du er heldig går den rett gjennom til postkassa di. Det skjer rett som det er med pakker  fra England. Toll må du ikke betale, men derimot norsk moms med 25% hvis posten finner ut at de skal åpne pakka og det du har kjøpt har en verdi over kr. 200. Da tilkommer også et gebyr på kr. 85 hvis ikke pakkens verdi er oppgitt på den grønne/hvite lappen med tolldeklarsjon som bør settes på utenpå pakka(er den på er det ikke sikkert Posten åpner pakka i det hele tatt).
 

lojosang

Re: Toll og avgifter?
« Svar #2 på: August 03, 2006, 18:52:50 »
Gebyr må fint betales uansett, dessverre. Har i hvert fall vært nødt å punge ut med gebyr på varer hvor verdien var skrevet utapå pakka.

HVIS den ikke slipper gjennom nåløyet, som sagt.

Jokke for LUSCOS!
« Siste redigering: August 03, 2006, 18:53:24 av lojosang »
- Leif Olav

kenfred

Re: Toll og avgifter?
« Svar #3 på: August 03, 2006, 18:54:57 »
Fingers crossed, altso? :) Takk for info :)

Marching on togther! Forever Leeds!
Marching on togther! Forever Leeds!

wilko92

Re: Toll og avgifter?
« Svar #4 på: August 03, 2006, 19:02:18 »
quote:
Originally posted by lojosang

Gebyr må fint betales uansett, dessverre. Har i hvert fall vært nødt å punge ut med gebyr på varer hvor verdien var skrevet utapå pakka.

HVIS den ikke slipper gjennom nåløyet, som sagt.

Jokke for LUSCOS!


Dette er jo ren infoutveksling, men hvis verdien er under 200 kroner betales ikke gebyr uansett. da har Posten lurt deg....De siste pakkene jeg har mottatt fra utlandet som har vært av verdi over 200 kroner, men hvor tollpapirene er ordentlig utfylt og vedlagt har jeg sluppet unna med moms på og ikke betalt gebyr!(Får rundt 50 pakker fra utlandet/hele verden hvert år).
« Siste redigering: August 03, 2006, 19:02:53 av billythedog »
 

kenfred

Re: Toll og avgifter?
« Svar #5 på: August 03, 2006, 19:04:21 »
So, so... Ikkje krangle no :)

Marching on togther! Forever Leeds!
Marching on togther! Forever Leeds!

wilko92

Re: Toll og avgifter?
« Svar #6 på: August 03, 2006, 19:26:52 »
Det var ikke ment som krangling......Det jeg kan avslutte med er at dette har fungert litt i hytt og vær rundt omkring de siste årene hvor det å få en pakke blir rene lotto i forhold til avgiftene.Håper du får en fin og rimelig Leedsdrakt Kenfred. MOT
 

kenfred

Re: Toll og avgifter?
« Svar #7 på: August 03, 2006, 19:56:13 »
Sure... Var ikkje so seriøst meint den kommentaren min. Det ordnar seg nok. Men, nokon som veit kor lang leveringstid det er fra Leedsunited.com. Stod på nettsidene at leveringstid utanfor UK kunne vera opp til 28 dagar. Eg tenkte eg skulle ha den til seriestart eg :) Ikkje det at Viasat viser kampen likevel, men men...


Marching on togther! Forever Leeds!
Marching on togther! Forever Leeds!

gelderdend

Re: Toll og avgifter?
« Svar #8 på: August 03, 2006, 20:01:04 »
quote:
Originally posted by kenfred

Heisann
Har akkurat bestilt den nye drakta frå nettbuitkken på Leedsunited.com. Tenkte ikkje på dette med toll og avgifter før etter at ordren var levert. Nokon som veit om reglane for dette? Kor mykje må eg rekna med å betale ekstra for dette?

Mvh Kenfred



Marching on togther! Forever Leeds!



husker jeg gjorde samme feil for noen år siden. Endte opp med å betale mer enn det drakta kosta i avgifter.

1. måtte betale en avgift for fortolling
2. Avgift for at de hadde åpnet pakken for å sjekke innholdet
3. Avgift for at det ikke kunne bevises at varen var produsert innen EU, selv om den ble sendt fra England
4. Mva

jeg var skikkelig heldig mao...[;)]

 

wilko92

Re: Toll og avgifter?
« Svar #9 på: August 03, 2006, 20:04:57 »
Så kan vi jo svare igjen.......Mange oppgir leveringstid på 28 dager for å sleppe at kundene maser før den tid....  Erfaringsvis tar det fra 2-14 dager å få en pakke fra England når den er kommet i Posten. Vanligvis 7-10 dager. Fikk en pakke på tre dager fra UK i forrige uke. Spørsmålet er altså når pakken blir postet......Seriestart kan være litt optimistisk.
« Siste redigering: August 03, 2006, 20:06:21 av billythedog »
 

wilko92

Re: Toll og avgifter?
« Svar #10 på: August 03, 2006, 20:07:49 »
quote:
Originally posted by gelderdend

quote:
Originally posted by kenfred

Heisann
Har akkurat bestilt den nye drakta frå nettbuitkken på Leedsunited.com. Tenkte ikkje på dette med toll og avgifter før etter at ordren var levert. Nokon som veit om reglane for dette? Kor mykje må eg rekna med å betale ekstra for dette?

Mvh Kenfred



Marching on togther! Forever Leeds!



husker jeg gjorde samme feil for noen år siden. Endte opp med å betale mer enn det drakta kosta i avgifter.

1. måtte betale en avgift for fortolling
2. Avgift for at de hadde åpnet pakken for å sjekke innholdet
3. Avgift for at det ikke kunne bevises at varen var produsert innen EU, selv om den ble sendt fra England
4. Mva

jeg var skikkelig heldig mao...[;)]

For noen år siden var tollvesenet/posten helt rabiate. Det var en stund en ikke hadde tollgrense på kr. 200,- og da var det dyrt for småting! men nå er vi langt inne i norsk toll og avgiftspolitikk.
La sesongen begynne med eller uten drakt!(Hele greia er vel litt Off Topic nå)

« Siste redigering: August 03, 2006, 20:12:45 av billythedog »
 

Papi

Re: Toll og avgifter?
« Svar #11 på: August 03, 2006, 20:47:26 »
billy?? ein pakke fra Unaiten da? (USA)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

wilko92

Re: Toll og avgifter?
« Svar #12 på: August 04, 2006, 14:09:06 »
quote:
Originally posted by Papi

billy?? ein pakke fra Unaiten da? (USA)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....




Unaiten bruker jeg lite fordi portoen er så sinnsykt høy.Men en uke har jeg da opplevd og 4-5 dager fra Canada før 9/11, men dette hører vel fortsatt til under Off Topic???