Skrevet av Emne: Tema: Den store spillestil-tråden!  (Lest 181695 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

raggen

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #270 på: Oktober 18, 2015, 22:19:14 »
er fan av en stor sterk spiss ala wood og tror han kommer til og bøtte inn mål for oss når vingene kommer rundt og får lagt inn mere.. samtidig ville jeg sett Ante i to spann med wood eller hengende rett bak.!! Leeds på HJEMMEBANE med en spiss er FY FY
Forever Leeds United!!!!!!!!

Promotion 2010

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #271 på: Oktober 19, 2015, 21:47:36 »
Headcoach Evans i dag:

Traditionally I’ve played 4-4-2 but at times we’ll have to change and chop that. The system will be dictated by the playing staff.

 - See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/1on6wx16x7jfv187o6fziz9kn1/title/evans-calls-for-passion-and-hunger#sthash.kHRlvpP4.dpuf
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

p0ndus

  • Gjest
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #272 på: Oktober 20, 2015, 19:30:00 »
Full trøkk fremover, ballen mest mulig på motpartens banehalvdel, da unngår man at forsvaret utfordres i så stor grad som i dag. Og mål scores fortsatt (ikke selvmål) på motpartens banehalvdel . Så trøkk til Evans , få gutta til og løpe løpe løpe. Og deretter score score score.

Killa

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #273 på: Oktober 22, 2015, 10:02:33 »
Vet ikke helt i hvilken tråd det følgende spørsmålet hører hjemme, men uansett kan sikkert noen av dere mine kjære lidelsesfeller svare på det: Når var det sist Leeds headet en corner direkte i mål??
Jeg har sett de fleste av kampene de siste sesongene som er sendt på TV, og kan ikke huske ett eneste tilfelle!
Som f.eks. mot Brighton hadde vi ganske mange cornere - og jeg satt og tenkte på dette hver gang.
De fleste fotballag greier dette rett som det er - men jeg tror ikke Leeds har gjort det på flere år!
En corner bør det jo iblant kunne bli en målsjanse utav - men ikke for Leeds...
(Ja jeg vet at Liam Cooper scoret med hodet fra dødball mot Brighton - men det var ikke corner...)
Og det andre spørsmålet blir da: Når skjer dette neste gang? Slår vi for dårlige cornere? Eller skorter det mer på avslutningsegenskapene på hodet?

Leedsfan

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #274 på: Oktober 22, 2015, 10:11:41 »
Vet ikke helt i hvilken tråd det følgende spørsmålet hører hjemme, men uansett kan sikkert noen av dere mine kjære lidelsesfeller svare på det: Når var det sist Leeds headet en corner direkte i mål??
Jeg har sett de fleste av kampene de siste sesongene som er sendt på TV, og kan ikke huske ett eneste tilfelle!
Som f.eks. mot Brighton hadde vi ganske mange cornere - og jeg satt og tenkte på dette hver gang.
De fleste fotballag greier dette rett som det er - men jeg tror ikke Leeds har gjort det på flere år!
En corner bør det jo iblant kunne bli en målsjanse utav - men ikke for Leeds...
(Ja jeg vet at Liam Cooper scoret med hodet fra dødball mot Brighton - men det var ikke corner...)
Og det andre spørsmålet blir da: Når skjer dette neste gang? Slår vi for dårlige cornere? Eller skorter det mer på avslutningsegenskapene på hodet?

Goals since we scores from a corner - 76!

7:44 PM - 18 Mar 2015

Putta vi på corner etter 18 mars, synes å huske at vi gjorde det?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Dennis

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #275 på: Oktober 22, 2015, 10:16:09 »
Ønsker selvsagt flotte kombinasjoner, hæpping rundt motspillere og lekne avslutninger, men først og fremst forventer jeg innsats. I går hørtes det ut som det ikke skortet på dette. 

Flyr Leedsspillerne sokka av seg og går til i duellene, så er det enklere å svelge dårlige resultater enn eks Garymacs forsøk på possessionfotball. Innsats trumfer det meste i lengden.

Selv CL-semi-laget var et lag fullt av guts og raske overganger, supplert med ballkunstnere som Viduka og en kenguru jeg ikke orker å skrive navnet på.
Marching on together!

flynn

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #276 på: Oktober 22, 2015, 10:59:28 »
Til corner-diskusjonen. Jeg hørte noen nevne forleden at det statistisk scores mål på bare 2,2% av alle cornere. Om vi har 5 cornere i hver kamp kan vi forvente scoring i hver tiende kamp, eller 4-5 ganger pr. år.
Så vi er nok ikke alene om å føle at vi er for dårlige på dette.
Når det er sagt, vår statistikk de siste åra er nok dårligere enn dette snittet, uten at jeg har tellinga

flynn

AndyMathie

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #277 på: Oktober 22, 2015, 11:24:33 »
Til corner-diskusjonen. Jeg hørte noen nevne forleden at det statistisk scores mål på bare 2,2% av alle cornere. Om vi har 5 cornere i hver kamp kan vi forvente scoring i hver tiende kamp, eller 4-5 ganger pr. år.
Så vi er nok ikke alene om å føle at vi er for dårlige på dette.
Når det er sagt, vår statistikk de siste åra er nok dårligere enn dette snittet, uten at jeg har tellinga

flynn

Elsker statistikk, herlig at du bringer disse opplysningene på banen. Det setter ting i perspektiv så tusen takk :)
We are Leeds and we are proud of it!

Killa

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #278 på: Oktober 22, 2015, 11:52:50 »
Til corner-diskusjonen. Jeg hørte noen nevne forleden at det statistisk scores mål på bare 2,2% av alle cornere. Om vi har 5 cornere i hver kamp kan vi forvente scoring i hver tiende kamp, eller 4-5 ganger pr. år.
Så vi er nok ikke alene om å føle at vi er for dårlige på dette.
Når det er sagt, vår statistikk de siste åra er nok dårligere enn dette snittet, uten at jeg har tellinga

flynn
Takk skal du ha Flynn!! Jeg har for lengst sluttet å juble når vi får corner (bortsett fra at da er da verre for motstanderen å score, hehe....)

Jon R

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #279 på: Oktober 22, 2015, 23:10:48 »
Full trøkk fremover, ballen mest mulig på motpartens banehalvdel, da unngår man at forsvaret utfordres i så stor grad som i dag. Og mål scores fortsatt (ikke selvmål) på motpartens banehalvdel . Så trøkk til Evans , få gutta til og løpe løpe løpe. Og deretter score score score.
Og det var nettopp dette Evans fikk til, med unntak av score score score, noe som (etter mitt syn) først og fremst skyldes  en "target man" som er ubegripelig ineffektiv og dårlig på hodet til å være så svær.
Jon R.

Leedsfan

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #280 på: Oktober 22, 2015, 23:25:06 »
Slik spilte/spiller vi!




Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #281 på: November 07, 2015, 20:03:24 »
I dag får vi endelig betalt for kantspill. Begge de to første målene som en konsekvens av at vi kommer rundt. Meget viktig at vi fortsetter den trenden.
 

Leedsfan

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #282 på: November 07, 2015, 20:08:47 »
I dag får vi endelig betalt for kantspill. Begge de to første målene som en konsekvens av at vi kommer rundt. Meget viktig at vi fortsetter den trenden.

Vi spiller mye langt i dag også, men så lenge vi skaper situasjoner og mål så bryr jeg meg lite.

Dallas er viktig, han har tempo, energi, positiv, prøver hele tiden selv om han ikke alltid lykkes. En meget viktig spiller!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Eriksen55

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #283 på: November 07, 2015, 21:26:25 »
I dag får vi endelig betalt for kantspill. Begge de to første målene som en konsekvens av at vi kommer rundt. Meget viktig at vi fortsetter den trenden.

Vi spiller mye langt i dag også, men så lenge vi skaper situasjoner og mål så bryr jeg meg lite.

Dallas er viktig, han har tempo, energi, positiv, prøver hele tiden selv om han ikke alltid lykkes. En meget viktig spiller!

Kantspillet er bedre enn på lenge (noen gang i nyere tid) Kunsten er å kunne kombinere. For det er greit å spille langt innimellom. Men da må Wood gå enda hardere inn for å vinne duellen og vi må flere i bevegelse og i kamp om andreballen. Nå blir det mer pælming enn langpasning. Jeg har sett opp igjen kampen engang til. Wood er stasjonær, men jaggu er det ikke lett å for han å vite hvor ballene lander, umulig å tjuvstarte hvertfall.. Så jeg må nesten trekke tilbake noe av kritikken av Wood angående duellspillet. Når den lange ballen blir slått mener jeg at Antenucci må søke bakrom, nærmeste kant og en av de sentrale, samt at må back tørre å komme oppover, motsatt kant må trekke inn og delta i spillet. Det er den manglende samhandlingen og den dårlige presisjonen i pasningsspillet som gjør at vi skaper lite fremover.

Nå ser vi ihverfall mer ut som et lag, med en plan. Vi hadde ingenting med Uwe.

Vi er 2-3 signeringer, litt bedre samhandling og mye bedre presisjon unna play-off... For nullen holder vi jo  :)
« Siste redigering: November 07, 2015, 21:34:53 av eriksen55 »

h.b

  • Gjest
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #284 på: November 07, 2015, 21:33:27 »
I dag får vi endelig betalt for kantspill. Begge de to første målene som en konsekvens av at vi kommer rundt. Meget viktig at vi fortsetter den trenden.

Vi spiller mye langt i dag også, men så lenge vi skaper situasjoner og mål så bryr jeg meg lite.

Dallas er viktig, han har tempo, energi, positiv, prøver hele tiden selv om han ikke alltid lykkes. En meget viktig spiller!

Kantspiller bedre enn på lenge (noen gang i nyere tid) Kunsten er å kunne kombinere. For det er greit å spille langt innimellom. Men da må Wood gå enda hardere inn for å vinne duellen og vi må flere i bevegelse og i kamp om andreballen. Nå blir det mer pælming enn langpasning. Jeg har sett opp igjen kampen engang til. Wood er stasjonær, men jaggu er det ikke lett å for han å vite hvor ballene lander, umulig å tjuvstarte hvertfall.. Så skal trekke tilbake noe av kritikken av Wood angående duellspillet. Når den lange blir slått mener jeg at Antenucci må søke bakrom, nærmeste kant og ene sentrale, samt back må tørre å komme oppover, motsatt kant må trekke inn og delta i spillet. Det er den manglende samhandlingen og den dårlige presisjonen i pasningsspillet som gjør at vi skaper lite fremover.

Nå ser vi ihvertfall ut som et lag, med en plan. Det gjorde vi ikke under Uwe.

Vi er 2-3 signeringer, litt bedre samhandling og mye bedre presisjon unna play-off...  :)

Satt å tenkte under kampen. Hva om vi kjører Dallas på topp, sammen med Ante. Wood må benkes. For stasjonær. På den måten har vi to bevegelige spisser, og kan da ha Botaka samtidig på banen.
Tiden hvor man hadde spisser som kontinuelig gikk til dølinja å la inn, ja den er ovver. Nå er vi avhengig av bevegelige spisser

sportcarl1

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #285 på: November 07, 2015, 21:47:24 »
I dag får vi endelig betalt for kantspill. Begge de to første målene som en konsekvens av at vi kommer rundt. Meget viktig at vi fortsetter den trenden.

Vi spiller mye langt i dag også, men så lenge vi skaper situasjoner og mål så bryr jeg meg lite.

Dallas er viktig, han har tempo, energi, positiv, prøver hele tiden selv om han ikke alltid lykkes. En meget viktig spiller!
[/quote han var bra idag och den stenhårda passningen till antenucci vid 1-0 var pure class, vågar han utmana och komma in  i straffområdet kan han bli som gradel och snodgrass och leverera i målprotokollet med
 

lojosang

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #286 på: November 08, 2015, 04:24:10 »
I dag får vi endelig betalt for kantspill. Begge de to første målene som en konsekvens av at vi kommer rundt. Meget viktig at vi fortsetter den trenden.

Vi spiller mye langt i dag også, men så lenge vi skaper situasjoner og mål så bryr jeg meg lite.

Dallas er viktig, han har tempo, energi, positiv, prøver hele tiden selv om han ikke alltid lykkes. En meget viktig spiller!

Kantspillet er bedre enn på lenge (noen gang i nyere tid) Kunsten er å kunne kombinere. For det er greit å spille langt innimellom. Men da må Wood gå enda hardere inn for å vinne duellen og vi må flere i bevegelse og i kamp om andreballen. Nå blir det mer pælming enn langpasning. Jeg har sett opp igjen kampen engang til. Wood er stasjonær, men jaggu er det ikke lett å for han å vite hvor ballene lander, umulig å tjuvstarte hvertfall.. Så jeg må nesten trekke tilbake noe av kritikken av Wood angående duellspillet. Når den lange ballen blir slått mener jeg at Antenucci må søke bakrom, nærmeste kant og en av de sentrale, samt at må back tørre å komme oppover, motsatt kant må trekke inn og delta i spillet. Det er den manglende samhandlingen og den dårlige presisjonen i pasningsspillet som gjør at vi skaper lite fremover.

Nå ser vi ihverfall mer ut som et lag, med en plan. Vi hadde ingenting med Uwe.

Vi er 2-3 signeringer, litt bedre samhandling og mye bedre presisjon unna play-off... For nullen holder vi jo  :)

En plan? Korte pasninger til motstander og langpasninger innen femtem meter av Wood er vel nepe det jeg ville kalle en plan.
- Leif Olav

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #287 på: Desember 09, 2015, 20:58:03 »
God piece fra Phil Hay - igjen :)



Leeds United: No excuses permitted after taming Tigers – Hay
 
by  Phil Hay

published 18:01 Wednesday 09 December 2015 


There is a reason why clubs invest so heavily in performance analysis.

At the risk of blinding managers with statistics, it allows them to trust what they think they are seeing in the heat of a competitive game. It confirms assumptions and vindicates suspicions with numbers and hard facts.


Take Mirco Antenucci. When Steve Evans looked at the striker’s performance in his first game in charge – a 1-1 draw at Fulham on a night when Leeds United and Antenucci played well – he found that Antenucci’s individual sprints had doubled in number from his last start under Uwe Rosler. It would have mattered more had Joe Lewis, the Fulham goalkeeper, not got his fingers to Antenucci’s goalbound shot in stoppage-time – goals win more matches than sprints after all – but the analysis told Evans that Antenucci was a player with the capacity to go further.

The Italian is only an example and Evans could draw similar comparisons with many of the players he inherited in October. Leeds have been wedged into the bottom half of the Championship this season and largely because of their own flaws but there is aptitude among the squad which has not been realised consistently. When Kalvin Phillips covered 13.3km at Bristol City in August, a greater distance than any Premier League player that same week, Bristol City had nothing more than United’s late loss of nerve to thank for a 2-2 draw. When Liam Bridcutt defensively out-performed every other Championship midfielder on Saturday, Hull City ran into trouble. Football can be magic but it is not always that mysterious.

Bridcutt, in a deep-lying position, will help a team who have entrenched weaknesses at the back; weaknesses which can only be solved via the transfer market. Evans could justify signing a goalkeeper as genuine competition for Marco Silvestri. He would not need to explain the recruitment of one or more centre-backs next month, provided the club are happy for him to load up that section of the wage bill. But Saturday’s win over Hull – Bridcutt excepted – was produced with existing resources. It was, in the first half at least, a victory for tactical management and a collective attempt to find internal solutions.

The acceptance that Leeds are in trouble, or were potentially in serious trouble before last weekend, was not the same as saying that much of the existing squad are unsuited to finding a way out of it. The first goal against Hull, the pick of the three, was a majestically simple move involving a weighted pass from Lewis Cook, a sharp square-ball from Stuart Dallas and a tidy finish from Chris Wood. Or to put it another away, an England Under-19 international to a £1.3m winger to a circa-£3m striker. There is no time at Elland Road, no patience left, but it is remarkable how quickly players of good calibre are smothered by scepticism. And remarkable how quickly their good calibre is forgotten or talked down.

Dallas’s flashes of invention on the right have defined his season. Leeds need more of it. Wood has seen enough good chances – and, in his defence, sniffed out enough good chances – to be well clear of 10 goals by now. If Cook is a player who Bournemouth value at around £10m, and Eddie Howe is making no secret of his interest, then more Championship games should belong to him. En masse against Hull, Evans’s side seemed to decide that they were tired of coming up short. The difference was tangible.

It is clear to everyone that the present environment at Elland Road is difficult to thrive in. To say otherwise would be naive. Evans made the point last week that when stories broke about United’s entire squad being up for sale – reports he categorically denied – it was the first topic of conversation in the changing room at Thorp Arch on Thursday morning.

Players are human and players at Leeds are largely in the dark about goings-on around them. It takes time to adapt and certain individuals never will. Part of the reason why Alex Mowatt was able to play so freely and so well last season was that he has grown up in this world. “It’s the only club I’ve played for,” Mowatt said in April. “I think all this is normal.”

It was Peter Lorimer, however, who made the point recently that uncertainty at a club does not give players a “free pass”. The atmosphere might go some way to explaining performances like the no-show at Queens Park Rangers but it can not excuse them. Not when Leeds are capable of playing better and less erratically. Hull was a top win and a valuable scalp. Next up, six games in which five of the opposition are alongside Leeds in the bottom half of the league. Any self-respecting squad would like the look of that run and good players would make the most of it.


Read more: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-lufc-news/leeds-united-no-excuses-permitted-after-taming-tigers-hay-1-7614653#ixzz3tr5beWpH
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

  • Gjest
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #288 på: Januar 10, 2016, 18:19:41 »
Nå som det virker som om vi har 2 kantspillere i Carayol og Dallas. Ja da bør vi kunne kjøre 4-4-2 med Cook og Bridcutt sentralt på midten. Skal vi ha 4-5-1. Ja da trenger vi en ballfordeler sentralt på midt som er offansivt anlagt. Og med en ny stopper. Ja da kan det hende vi kan snuse på play off i mai

Tom S

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #289 på: Januar 10, 2016, 18:49:38 »
4-3-3

Silvestri
Wooton (Berardi når skadefri) - Bellusci - Cooper - Taylor
Byram - Bridcutt - Cook
Dallas - Wood - Carayol
COME ON LEEDS !!

auren

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #290 på: Januar 10, 2016, 18:55:30 »
4-3-3

Silvestri
Wooton (Berardi når skadefri) - Bellusci - Cooper - Taylor
Byram - Bridcutt - Cook
Dallas - Wood - Carayol

Me like  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #291 på: Januar 24, 2016, 09:34:44 »
Fortsatt inne i ei solid blindgate offensivt. Høydepunktene i går viste 5-6 store og små sjanser til Bristol City, 1 (EN) til oss. Hvem hadde trodd at Doukara skulle stå frem som redningsmann.

Carayol på kanten har så langt ikke åpnet noen nye dører. Men jeg tror ikke dette handler om enkeltspillere, mer om en gjennomarbeidet tydelig struktur, en plan.

Heldigvis er det såpass solid defensivt at effektive Leeds henter seg en og annen trepoenger. Og det ser nå ut som 50-poengsgrensen nås uten bruk av nervemedisin.

Nå kommer Dougaraga. En ny midtbanesliter, passelig touch, arbeidssom, ballvinner,  ekkel å møte. Men ingen 10èr. Neppe noen boksåpner heller. Sikkert en spiller som minimerer Luke Murphys spilletid resten av sesongen.

Sikkert god nok for laget, god nok for at vi holder bunnen på god avstand. Kanskje det vi trenger over tid, selv om det for meg høres ufattelig ut at noen i klubben tenker lengre enn de neste 14 dagene.

Føler uansett ikke prestasjonene virker å være all verden. Så det ender vel med 12-16. plass.

 
« Siste redigering: Januar 24, 2016, 09:49:27 av Kato »
 

h.b

  • Gjest
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #292 på: Januar 25, 2016, 16:14:35 »
Leeds stinker offansivt. Noe denne lista her viser. Scroll nedover til bunnen av artikkelen. Vi er det sjette dårligste lav i de fire øverste divisjoner til å skyte på mål. Det blir det ikke mye mål av
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk-fotball/sjekk-den-lista-united-daarligst-av-92-klubber-i-england/a/23602532/

Promotion 2010

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #293 på: Januar 25, 2016, 20:21:20 »
Leeds stinker offansivt. Noe denne lista her viser. Scroll nedover til bunnen av artikkelen. Vi er det sjette dårligste lav i de fire øverste divisjoner til å skyte på mål. Det blir det ikke mye mål av
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk-fotball/sjekk-den-lista-united-daarligst-av-92-klubber-i-england/a/23602532/


Da er også der bedre en Scum!


Herlig!!!  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

fjellhaugen

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #294 på: Februar 15, 2016, 22:48:37 »
her i tråden nevnes spillestiler og formasjoner til nye høyder.
samme faen hva som foreslås så hjelper ikke det når sjefen mener vi skal spille så passivt dom mulig med flere støttepasninger enn drillo.
vi tror vi kan trille ball som barca, mens vi egentlig ser ut som harstad kfuk (beklager hvis jeg fornærmer noen der)
jeg forstår GODT fansen som piper på egne spillere når det GANG på GANG spilles bakover istedet for fram.
men det er klart at når man bruker 40 sek på å ta et innkast hvor man pusher for å vinne kampen forstår man evneveikheten og plasserings forståelse.

DRITTLAG

PS; 12 mål hjemme til nå denne sesongen? var det det han sa? fy faen
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

baste

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #295 på: Februar 15, 2016, 22:54:05 »
Satt å så kampen i lag med min datter. Sa akkurat det samme til henne. Vi spiller alt for mange støttepasninger i løpet av 90 min.

I mitt fotballhode, viser det svakhet. Godt mulig Evans har en god plan med det. Men æ lika det ikke.

auren

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #296 på: Februar 15, 2016, 22:57:13 »
Jeg tror neppe Evans driller inn støttepasninger på treningsfeltet. Dette er jo resultatet av a) for liten bevegelse eller b) godt Boro-press / markering. Mer safe å slå en støttepasning enn å slå på en spiller som er markert eller i rom hvor vi er i mindretall.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #297 på: Februar 15, 2016, 22:57:18 »
her i tråden nevnes spillestiler og formasjoner til nye høyder.
samme faen hva som foreslås så hjelper ikke det når sjefen mener vi skal spille så passivt dom mulig med flere støttepasninger enn drillo.
vi tror vi kan trille ball som barca, mens vi egentlig ser ut som harstad kfuk (beklager hvis jeg fornærmer noen der)
jeg forstår GODT fansen som piper på egne spillere når det GANG på GANG spilles bakover istedet for fram.
men det er klart at når man bruker 40 sek på å ta et innkast hvor man pusher for å vinne kampen forstår man evneveikheten og plasserings forståelse.

DRITTLAG

PS; 12 mål hjemme til nå denne sesongen? var det det han sa? fy faen

Synes det vi så i dag var et godt steg fremover. Endelig en god sentral midtbane som skjermer forsvaret, og i tillegg er gode med ballen. Vi møter kanskje det beste laget i divisjonen, og er på høyde med dem eller bedre i store deler av kampen.

Vi er blitt mye tryggere med ballen i laget, dog er det endel jobb igjen på siste tredjedel. Synes vi har langt flere med i angrep enn tidligere.
 

Lundewhites

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #298 på: Februar 15, 2016, 23:01:38 »
her i tråden nevnes spillestiler og formasjoner til nye høyder.
samme faen hva som foreslås så hjelper ikke det når sjefen mener vi skal spille så passivt dom mulig med flere støttepasninger enn drillo.
vi tror vi kan trille ball som barca, mens vi egentlig ser ut som harstad kfuk (beklager hvis jeg fornærmer noen der)
jeg forstår GODT fansen som piper på egne spillere når det GANG på GANG spilles bakover istedet for fram.
men det er klart at når man bruker 40 sek på å ta et innkast hvor man pusher for å vinne kampen forstår man evneveikheten og plasserings forståelse.

DRITTLAG

PS; 12 mål hjemme til nå denne sesongen? var det det han sa? fy faen

Synes det vi så i dag var et godt steg fremover. Endelig en god sentral midtbane som skjermer forsvaret, og i tillegg er gode med ballen. Vi møter kanskje det beste laget i divisjonen, og er på høyde med dem eller bedre i store deler av kampen.

Vi er blitt mye tryggere med ballen i laget, dog er det endel jobb igjen på siste tredjedel. Synes vi har langt flere med i angrep enn tidligere.

Ikke glem at det beste laget i divisjonen, kommer i fra tap mot Bristol C og uavgjort mot Dons og Blackburn da. De er totalt ute av form!  Og den perioden vi var bedre var ikke forskjellene så store som når de var best. Det var 30 grusomme minutter. Da kunne det blitt stygt!
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Eriksen55

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #299 på: Februar 15, 2016, 23:01:56 »
Vi er tryggere bakover. Nå er vi også sterkere sentralt på midten. Nå mangler siste tredjedel.. Vi så tendenser. Riktig rekkefølge å bygge lag på. Nå gjenstår som sagt det viktigste, få laget til å score mål.

Greit å spille ballen litt bakover, få roet ned. Men ja, skjer litt for ofte. Dessuten så er det enkelte ganger veldig lite bevegelse fremover i banen, noe som ofte tvinger fram en langpasning eller tilbakespill til keeper.