Skrevet av Emne: Tema: Den store spillestil-tråden!  (Lest 180054 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

leedslife

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #540 på: Februar 04, 2018, 16:14:53 »
og Bamba for Cooper?
Vi har jo hatt Bamba i klubben. Han er jo ikke et fnugg bedre enn Cooper. Har jo langt i fra det mentale på plass for å kunne være med opp i PL.
Se bare på kampen i går. Det oppsummerer han jo ganske godt. Et selvmål og to situasjoner der han hogger til inne i feltet. Spiller på alt for stor risiko. Samme nivå Cooper og Bamba. Bra som tredje/fjerde stopper i en klubb.

 men ellers er vi er nok enige her h.b. Helt enig i at vi trenger en bedre leder/spiller som makker til Pontus skal vi være helt der oppe.

Xern

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #541 på: Februar 04, 2018, 16:33:56 »
og Bamba for Cooper?
Vi har jo hatt Bamba i klubben. Han er jo ikke et fnugg bedre enn Cooper. Har jo langt i fra det mentale på plass for å kunne være med opp i PL.
Se bare på kampen i går. Det oppsummerer han jo ganske godt. Et selvmål og to situasjoner der han hogger til inne i feltet. Spiller på alt for stor risiko. Samme nivå Cooper og Bamba. Bra som tredje/fjerde stopper i en klubb.

 men ellers er vi er nok enige her h.b. Helt enig i at vi trenger en bedre leder/spiller som makker til Pontus skal vi være helt der oppe.
Bamba er altså da fast for Cardiff, som nå kommer til å rykke opp. Spør du meg er det altså ikke enkeltspillernes egenskaper som mangler i laget vårt.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

leedslife

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #542 på: Februar 04, 2018, 17:02:47 »
I de 3 av de 4 siste kampene har vi spilt med en mann mindre i over en omgang. Alle kampene har tapt knepent, bortsett fra i går.
Milwall hadde vi i knestående, Ipswich hadde vi muligheter til 1 poeng.
Vi tok 1 poeng borte mot Hull som er helt ok spør du meg.
Kortet til Okane er jo totalt hodemist og uakseptabelt. Kortet til Cooper er litt billig synes jeg. Berardi helt greit.
Kommer jo at vi mangler en leder på banen.

Uten Jansson skadet og med Berardi på banen hadde jo mulighetene for 3 poeng vært store. Vi hadde 2 stolpeskudd før dette skjedde. og var på vei tilbake. Men å spille over en omgang med en mann mindre og uten en stopper er jo umulig på dette nivået.
Kan vi ikke bare gi Christensen sjansen til å få de beste spillerne tilbake og dømme han når sesongen er ferdig?
Har sett de fleste kampene denne sesongen og synes vi har klart oss helt OK. Vi sliter mot lag som Milwall og Cardiff som spiller direkte og som er fysiske, men ellers har vi klart oss greit synes jeg.
Uten denne spesielle måneden med alle rødkortene hadde vi mest sannsynlig ligget rett rundt 6 plassen og da hadde ingen klaget.
Så bristol (6 plass) mot bolton I går. Herregud, taper for et Bolton lag med Ameobi på topp. Villa sliter mot Burton på hjemmebane.
Er mange poeng igjen å spille for. Også konkluderer vi når sesongen er ferdig.

h.b

  • Gjest
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #543 på: Februar 06, 2018, 16:01:04 »
Prøver å se for meg spillestilen med alle tilgjengelig, og da følgende oppstilling.
Venter på slakt nå

                    Wiedwald

          Ayling - Pontus - De Bock

                      Vieira

          Saiz -  4Shaw -Hernandes
                       
                      Alioski

               Roberts - Ekuban
« Siste redigering: Februar 06, 2018, 16:03:31 av h.b »

raggen

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #544 på: Februar 06, 2018, 16:18:22 »
Prøver å se for meg spillestilen med alle tilgjengelig, og da følgende oppstilling.
Venter på slakt nå

                    Wiedwald

          Ayling - Pontus - De Bock

                      Vieira

          Saiz -  4Shaw -Hernandes
                       
                      Alioski

               Roberts - Ekuban


synes den så  spennende ut :D
Forever Leeds United!!!!!!!!

Annesj

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #545 på: Februar 06, 2018, 16:21:55 »
Hakke filla peiling på åssen vi skal stille opp å hva som gjør oss best i hvilken som helst formasjon. Bare vi vinner så ere samma for meg.

Ã… kjøre Hernan og Saiz samtidig på banen har jeg ikke no tru på dog. Da må vi ha 3 bak tror jeg. Vi får se hvordan Hekken stiller opp.

Kanskje no sånt:

                       Wiedwald

           Ayling,    Jansson,    Pennington
 
Dallas     Saiz      4shaw   Vieira    Hernandez

                       Roberts
                             
                              Lasogga         


Selv om jeg tror vi fortsetter med 423:

                     Wiedwald                 

Ayling     Pennington,  Jansson    De Bock


                4shaw     Vieira

Roberts/Dallas    Saiz               Alioski

                  Lasogga         
« Siste redigering: Februar 06, 2018, 16:29:39 av Annesj »
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

leedslife

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #546 på: Februar 06, 2018, 16:33:08 »
Prøver å se for meg spillestilen med alle tilgjengelig, og da følgende oppstilling.
Venter på slakt nå

                    Wiedwald

          Ayling - Pontus - De Bock

                      Vieira

          Saiz -  4Shaw -Hernandes
                       
                      Alioski

               Roberts - Ekuban

De bock som stopper tror jeg ikke fungerer. Trenger jo duellkraft. Han virker som en bra back i en firer back, men som stopper eller vingback er han ikke god nok.  Skal vi ha 3 bak må det bli pontus,Cooper og pennington med ayling og alioski som vingbacker. Det gir oss bedre balanse skal vi bruke hernandez og saiz

auren

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #547 på: Februar 06, 2018, 17:57:58 »
Prøver å se for meg spillestilen med alle tilgjengelig, og da følgende oppstilling.
Venter på slakt nå

                    Wiedwald

          Ayling - Pontus - De Bock

                      Vieira

          Saiz -  4Shaw -Hernandes
                       
                      Alioski

               Roberts - Ekuban

Er Saiz og Hernandez vingbacker her? Fryktelig offansivt, vi blir løpt i fillebiter her er jeg redd. Men vi bør absolutt tenke 3 bak med to vingbacker, og da gror jeg følgende oppstilling ville funket bra:

                   Wiedwald

     Ayling       Jansson     Cooper


Dallas     Forshaw    Vieira      Alioski


                        Saiz
       Roberts                 Lasogga


Evt en offansiv 3-3-4:

                  Wiedwald

     Ayling       Jansson     Cooper

                    Forshaw
            Vieira            Phillips
         
  Alioski                             Saiz   
                                 
             Roberts     Lasogga



auren
               
« Siste redigering: Februar 06, 2018, 18:02:13 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #548 på: Februar 06, 2018, 18:04:07 »
Prøver å se for meg spillestilen med alle tilgjengelig, og da følgende oppstilling.
Venter på slakt nå

                    Wiedwald

          Ayling - Pontus - De Bock

                      Vieira

          Saiz -  4Shaw -Hernandes
                       
                      Alioski

               Roberts - Ekuban

Er Saiz og Hernandez vingbacker her? Fryktelig offansivt, vi blir løpt i fillebiter her er jeg redd. Men vi bør absolutt tenke 3 bak med to vingbacker, og da gror jeg følgende oppstilling ville funket bra:

                   Wiedwald

     Ayling       Jansson     Cooper


Dallas     Forshaw    Vieira      Alioski


                        Saiz
       Roberts                 Lasogga


Evt en offansiv 3-3-4:

                  Wiedwald

     Ayling       Jansson     Cooper

                    Forshaw
            Vieira            Phillips
         
  Alioski                             Saiz   
                                 
             Roberts     Lasogga



auren
               
Han Auren på høyre spissplass høres spennende ut! Local boy?  :D
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #549 på: Februar 06, 2018, 18:05:26 »

Han Auren på høyre spissplass høres spennende ut! Local boy?  :D
En typisk has-been :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #550 på: Februar 06, 2018, 18:09:24 »
Prøver å se for meg spillestilen med alle tilgjengelig, og da følgende oppstilling.
Venter på slakt nå

                    Wiedwald

          Ayling - Pontus - De Bock

                      Vieira

          Saiz -  4Shaw -Hernandes
                       
                      Alioski

               Roberts - Ekuban

Er Saiz og Hernandez vingbacker her? Fryktelig offansivt, vi blir løpt i fillebiter her er jeg redd. Men vi bør absolutt tenke 3 bak med to vingbacker, og da gror jeg følgende oppstilling ville funket bra:

                   Wiedwald

     Ayling       Jansson     Cooper


Dallas     Forshaw    Vieira      Alioski


                        Saiz
       Roberts                 Lasogga


Evt en offansiv 3-3-4:

                  Wiedwald

     Ayling       Jansson     Cooper

                    Forshaw
            Vieira            Phillips
         
  Alioski                             Saiz   
                                 
             Roberts     Lasogga



auren
               
Han Auren på høyre spissplass høres spennende ut! Local boy?  :D

Manager  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

  • Gjest
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #551 på: Februar 06, 2018, 18:14:14 »
Prøver å se for meg spillestilen med alle tilgjengelig, og da følgende oppstilling.
Venter på slakt nå

                    Wiedwald

          Ayling - Pontus - De Bock

                      Vieira

          Saiz -  4Shaw -Hernandes
                       
                      Alioski

               Roberts - Ekuban

Er Saiz og Hernandez vingbacker her? Fryktelig offansivt, vi blir løpt i fillebiter her er jeg redd. Men vi bør absolutt tenke 3 bak med to vingbacker, og da gror jeg følgende oppstilling ville funket bra:

                   Wiedwald

     Ayling       Jansson     Cooper


Dallas     Forshaw    Vieira      Alioski


                        Saiz
       Roberts                 Lasogga


Evt en offansiv 3-3-4:

                  Wiedwald

     Ayling       Jansson     Cooper

                    Forshaw
            Vieira            Phillips
         
  Alioski                             Saiz   
                                 
             Roberts     Lasogga



auren
               
Han Auren på høyre spissplass høres spennende ut! Local boy?  :D

Manager  ;)

auren

Mr auren Winterbottom

TK20

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #552 på: Februar 06, 2018, 21:21:20 »
Prøver å se for meg spillestilen med alle tilgjengelig, og da følgende oppstilling.
Venter på slakt nå

                    Wiedwald

          Ayling - Pontus - De Bock

                      Vieira

          Saiz -  4Shaw -Hernandes
                       
                      Alioski

               Roberts - Ekuban

Synes ikke den var så dum, men Alioski må ut for Phillips som bytter plass med Saiz. Tror Phillips kunne blomstret i en indreløperrolle.

Eriksen55

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #553 på: Februar 06, 2018, 23:00:45 »
I følge lagoppstillinger på Whoscored.com og altomfotball så har Hekken aldri spilt med tre mann bak. Noen få kamper i år mot f.eks Villa og Wolves har han spilt 5-3-2, da typ vanlige backer og 3 stoppere. Men nå har han jo bedre spillere å velge i. Men sånn jeg har forstått det så er det primært varianter av 442,4141,4411.  Liker at han evner og er villig til å variere.

Leste også et sted et sted at han likte 4231 ifb. med at han var aktuell og takket nei til Sunderland. Så hvis det er profilen til klubben og malen det blir hentet spillere etter både til a og u lag så er det vel en sjanse for at vi fortsetter med det.

Nå tror jeg ikke det spiller så stor rolle. Viktigste er hvordan man utfører oppgavene i de forskjellige rollene. Og der er han vist tydelig og offensiv.

Synd det er så lenge til lørdag,  for jeg er fryktelig spent på å se hvor gode vi er.

Tipper 4-1-4-1 formasjon jeg da.

                Wiedwald

Anita  Pennington Pontus Laurens

               
               Forshaw

          Phillips  Hernandez
Dallas                                Alioski

                Lasogga
                 
             

Sub: BPF, Rey,Vieira,O'Kane,Sakho, Cibi og Roberts

   
« Siste redigering: Februar 07, 2018, 20:44:22 av eriksen55 »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #554 på: Februar 06, 2018, 23:03:17 »

Synd det er så lenge til lørdag,  for jeg er fryktelig spent på å se hvor gode vi er.
Jeg syns det er FLOTT at han i alle fall får fire treninger til å innprente sine idèer til spillerne :)
(men forstår utålmodigheten ;) )
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #555 på: Februar 06, 2018, 23:14:04 »
..jeg er forresten livredd spenningsnivået til gjengen i denne kampen. PH legger nok opp til en tøffere stil og mer kraft. Spillerne vil vise seg frem for nyesjefen, og skal i alle fall ikke taes på innsats.

Og samtidig måå vi få slutt på denne kortstatistikken vår :(

Er ikke sikker på at disse faktorene adder opp og gjør oss mindre sårbare for kort og flere suspensjoner. :(
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #556 på: Februar 06, 2018, 23:17:06 »
..jeg er forresten livredd spenningsnivået til gjengen i denne kampen. PH legger nok opp til en tøffere stil og mer kraft. Spillerne vil vise seg frem for nyesjefen, og skal i alle fall ikke taes på innsats.

Og samtidig måå vi få slutt på denne kortstatistikken vår :(

Er ikke sikker på at disse faktorene adder opp og gjør oss mindre sårbare for kort og flere suspensjoner. :(
Energien må omsettes til ekstra løpemeter og høyere intensitet, uten å miste hodet! Mange lag klarer det! Vi kan også klare det!
Jon R.

Square Ball

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #557 på: Februar 06, 2018, 23:26:35 »
Har ikke tro på formasjonen er det viktigste.Det handler mer om å ha 11 spillere som er bedre enn
de 11 spillerne 21 andre lag i divisjonen har.Vi er dessverre ikke der ennå.

Blir veldig spennende og se hvem som kan havne i kulda nå.Skal vi spille i en tilnærmet 4 4 2 formasjon
er jeg spent på hvem han velger sentralt.Dette bør være box til box spillere som dekker store rom og har frekvens
i beina.Kanskje Forshaw/O Kane men disse har dårlig målteft og begrenset offensivt repetoar.Spår Dallas vil få mer spilletid.

Og får han plass til Saiz/Pablo?? Hourihane var playmakeren under han i Barnsley,men han hadde og gode defensive fibre og
jobbet knallhardt hjem og.

Eriksen55

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #558 på: Februar 06, 2018, 23:37:23 »
..jeg er forresten livredd spenningsnivået til gjengen i denne kampen. PH legger nok opp til en tøffere stil og mer kraft. Spillerne vil vise seg frem for nyesjefen, og skal i alle fall ikke taes på innsats.

Og samtidig måå vi få slutt på denne kortstatistikken vår :(

Er ikke sikker på at disse faktorene adder opp og gjør oss mindre sårbare for kort og flere suspensjoner. :(
Energien må omsettes til ekstra løpemeter og høyere intensitet, uten å miste hodet! Mange lag klarer det! Vi kan også klare det!

Hekken er nok en del knepp opp hva angår fysisk spill ja. Men utvisningene har kommet pga frustrasjon og idioti. Legger man ned flere meter og har høyere intensitet som Jon sier, da slipper man de situasjonene hvor man takler altfor sent. Vi har jo pådratt oss røde kort for horrible og altfor sene taklinger 75 m feilvendt fra eget mål, ute ved side linjen osv + spytting og skalling. Dette må det være en grunn for. Håper vi får vite lite mer om interne ting og frustrasjonen som oppstå på slutten av TC perioden.




Jon R

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #559 på: Februar 06, 2018, 23:57:01 »
Har ikke tro på formasjonen er det viktigste.Det handler mer om å ha 11 spillere som er bedre enn
de 11 spillerne 21 andre lag i divisjonen har.Vi er dessverre ikke der ennå.

Blir veldig spennende og se hvem som kan havne i kulda nå.Skal vi spille i en tilnærmet 4 4 2 formasjon
er jeg spent på hvem han velger sentralt.Dette bør være box til box spillere som dekker store rom og har frekvens
i beina.Kanskje Forshaw/O Kane men disse har dårlig målteft og begrenset offensivt repetoar.Spår Dallas vil få mer spilletid.

Og får han plass til Saiz/Pablo?? Hourihane var playmakeren under han i Barnsley,men han hadde og gode defensive fibre og
jobbet knallhardt hjem og.
Hvis vi velger kortere vei mot mål, kombinert med høyere intensitet og press, tror jeg vi vil se bedring umiddelbart! Mye avhenger av hvor flink den nye sjefen er til å formidle sine ideer og plan for spillet , samt hvor kjapt gutta klarer å omstille seg til en ny «stil». Jeg forventer ikke mirakler i første kamp men håper vi får se et tydelig stempel av PH style of football, med positivt fortegn!
Jon R.

Annesj

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #560 på: Februar 07, 2018, 09:47:51 »
Har ikke tro på formasjonen er det viktigste.Det handler mer om å ha 11 spillere som er bedre enn
de 11 spillerne 21 andre lag i divisjonen har.Vi er dessverre ikke der ennå.

Blir veldig spennende og se hvem som kan havne i kulda nå.Skal vi spille i en tilnærmet 4 4 2 formasjon
er jeg spent på hvem han velger sentralt.Dette bør være box til box spillere som dekker store rom og har frekvens
i beina.Kanskje Forshaw/O Kane men disse har dårlig målteft og begrenset offensivt repetoar.Spår Dallas vil få mer spilletid.

Og får han plass til Saiz/Pablo?? Hourihane var playmakeren under han i Barnsley,men han hadde og gode defensive fibre og
jobbet knallhardt hjem og.
Hvis vi velger kortere vei mot mål, kombinert med høyere intensitet og press, tror jeg vi vil se bedring umiddelbart! Mye avhenger av hvor flink den nye sjefen er til å formidle sine ideer og plan for spillet , samt hvor kjapt gutta klarer å omstille seg til en ny «stil». Jeg forventer ikke mirakler i første kamp men håper vi får se et tydelig stempel av PH style of football, med positivt fortegn!

Håper gutta er godt nok trent til å kjøre en mer aggressiv fotball og et høyere trykk nå da etter TC regime. At ikke det har vært mangelfullt også. Ã… da tenker jeg Fitness.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Promotion 2010

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #561 på: Februar 11, 2018, 11:25:05 »
Jay Smith fra akademiet om spillestil:

Second half is what leeds will be about for me from the off. I dont get any of the criticism at all.Weve had a new manager 4 days and i can see vast improvements already. Im buzzing with paul as boss,best appointment since wilko for me.  Worlds ended for some.

DrT
2nd half encouraged me. That's the PH effect. Blades looked rattled. We've seen an Oxbridge 8 row against high tides this season at times. Whitby boats survive storms.

Jay Smith
.We will be at em doc. 1 nil up before 1 nil down.  Full backs up more Crosses overlaps from runners on blind side. Lose ball we will have players high to win it back. Closer tighter midfield to screen out balls then pounce again. Im not writing off this season.

DrT
I never write anything off. It's all good. I think the attitude to have is win the next tackle, make sure of the next pass and see what happens. Disappointment of not going up shouldn't taint the good stuff. PJ e.g looked unspectacularly solid yesterday. Penners too. Forshaw pro.

I thought the u23s clicked t'other day, away from the cauldron of results judgement. I hear the u18s are too. We should keep the ethos but add the grit at Ist team. I remember Don Revie. They could play like you suggest.


Jay Smith
Agree .Its all positive. The whole club. I think we were just too negative in play under t.c. got scared of losing. Then we lost!. We had more crosses from full backs yesterday than last 10 games.. attack is best defence, no..  we will be like fulham.


 :) :) :) :)

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #562 på: Februar 11, 2018, 11:31:09 »
Likte dette Promotion.
Hecky må rett og slett jobbe med spillerne og få de til å fungere som et lag.

DrT sa dette også:
Individuals are left exposed in the absence of synergy.

Gode spillere ser dårlige ut når laget ikke fungerer. Våren blir spennende når Hecky forhåpentligvis får dette på plass sakte men sikkert.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #563 på: Februar 11, 2018, 11:52:16 »
Jepp

Mere fra gutta:

DrT
As soon as we lost at Millwall Alioski becam a wing back and we lost the three musketeers. It's frustrating but we do have better quality at the club now than we have had for quite some time.

Jay Smith
Defo. We played so rigid after that. Full backs were full backs wingers were wingers.  So easy to stop. Sheff utd have centre backs over lapping wingers so you cant pick em up..

DrT
Take big target man. Seems a long running theme. Yet we only ever have one of them. 4 2 3 1 started with Redders keeping us up. It seems  like 'we're doing this until the real plan's ready'. Like we're doing stuff in spite of the plan, being forced into stuff by the opposition

Jay Smith
I think we played 4 2 3 1 wrong and that was the problem. Alioski and pablo should play narrow inverterted so the gaps are smaller when you lose the ball. Allowing the full backs to press. Will allow more ammo for lasogga.

DrT
Absobloominloutely. You try tell folk this. Wingers (imagine mocking voice here) Wingers is a way of removing players from the game. Someone on the touchline has just lost half the pitch. Oh, sorry ranting. Place for width but not the answer to everything. Bill is a cracker.

Jay Smith
Exactly pal. Never got him over half way line since sept..



Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #564 på: Februar 11, 2018, 12:02:15 »
DrT
The key for me is making the passes simple by making them shorter. Note u23s taking 'extra passes'. So, rather that going A to B with 50% chance go via C to make it easy. Must be crisp though, unless ponderous and end up going backwards. Know the pass before ball arrives. Simps.

Jay Smith
Yes the more you move the ball the more it moves the opposition so you create passing lanes.  Even if it seems like a non pass it moves a player. Next pass is then key.. third man runners is key to it.. and yes a plan before ball arrives..

 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #565 på: Februar 11, 2018, 14:00:47 »
Likte dette Promotion.
Hecky må rett og slett jobbe med spillerne og få de til å fungere som et lag.

DrT sa dette også:
Individuals are left exposed in the absence of synergy.

Gode spillere ser dårlige ut når laget ikke fungerer. Våren blir spennende når Hecky forhåpentligvis får dette på plass sakte men sikkert.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tror man er inne på selve kjernen av problemet her...
Jon R.

h.b

  • Gjest
Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #566 på: Mars 06, 2018, 23:05:47 »
Får sikkert pepper for dette nå. Men titta på Real i dag og hvordan de spiller fotball. Man har spillere som innehar kvaliteter til å være god på den ene oppgaven de har i laget, og som samtidig er et kollektivt godt lag. De spiller for hverandre og har en samordning som få andre lag har i fotballverdenen.
Ikke det jeg mener vi skal hente spillere på det nivået, for det er rimelig urealistiskt.
Men hvis Leeds nå i sommer som kommer skal se etter spillere, ja da bør det hentes spillere som faktisk er gode på de plassene over tid. Da holder det ikke med at en spiller har vært god en sesong. Vi må ha spillere som har vist det over tid, og dermed blir henta for å ha samme rolle i Leeds.
Vi trenger spillere som kan være ledere. Se bare hva slags leder Ramos er for Real, og selvsagt får vi ikke han , men den type spiller som er en naturlig leder er noe vi må sikte etter.
Så bør vi glemme i sommer å hente talenter. Vi har nok av såkalte talenter som er henta inn i sesongen på U-23 laget. Alt bør settes inn på spillere som går rett inn på laget, og forsterker enhver lagdel. Spillere fra dårligere nivå enn Championship bør heller ikke hentes inn. For det viser seg dessverre altfor ofte at de ikke tar steget videre. Noen unntak finnes nok, men sesongen 2018/19 bør være sesongen vi henter inn spillere som er bedre enn de vi har fra før, og som da går rett inn på laget.

Jon R

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #567 på: Mars 06, 2018, 23:31:38 »
Får sikkert pepper for dette nå. Men titta på Real i dag og hvordan de spiller fotball. Man har spillere som innehar kvaliteter til å være god på den ene oppgaven de har i laget, og som samtidig er et kollektivt godt lag. De spiller for hverandre og har en samordning som få andre lag har i fotballverdenen.
Ikke det jeg mener vi skal hente spillere på det nivået, for det er rimelig urealistiskt.
Men hvis Leeds nå i sommer som kommer skal se etter spillere, ja da bør det hentes spillere som faktisk er gode på de plassene over tid. Da holder det ikke med at en spiller har vært god en sesong. Vi må ha spillere som har vist det over tid, og dermed blir henta for å ha samme rolle i Leeds.
Vi trenger spillere som kan være ledere. Se bare hva slags leder Ramos er for Real, og selvsagt får vi ikke han , men den type spiller som er en naturlig leder er noe vi må sikte etter.
Så bør vi glemme i sommer å hente talenter. Vi har nok av såkalte talenter som er henta inn i sesongen på U-23 laget. Alt bør settes inn på spillere som går rett inn på laget, og forsterker enhver lagdel. Spillere fra dårligere nivå enn Championship bør heller ikke hentes inn. For det viser seg dessverre altfor ofte at de ikke tar steget videre. Noen unntak finnes nok, men sesongen 2018/19 bør være sesongen vi henter inn spillere som er bedre enn de vi har fra før, og som da går rett inn på laget.
Enig!
Jon R.

Xern

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #568 på: Mars 07, 2018, 00:47:57 »
Får sikkert pepper for dette nå. Men titta på Real i dag og hvordan de spiller fotball. Man har spillere som innehar kvaliteter til å være god på den ene oppgaven de har i laget, og som samtidig er et kollektivt godt lag. De spiller for hverandre og har en samordning som få andre lag har i fotballverdenen.
Ikke det jeg mener vi skal hente spillere på det nivået, for det er rimelig urealistiskt.
Men hvis Leeds nå i sommer som kommer skal se etter spillere, ja da bør det hentes spillere som faktisk er gode på de plassene over tid. Da holder det ikke med at en spiller har vært god en sesong. Vi må ha spillere som har vist det over tid, og dermed blir henta for å ha samme rolle i Leeds.
Vi trenger spillere som kan være ledere. Se bare hva slags leder Ramos er for Real, og selvsagt får vi ikke han , men den type spiller som er en naturlig leder er noe vi må sikte etter.
Så bør vi glemme i sommer å hente talenter. Vi har nok av såkalte talenter som er henta inn i sesongen på U-23 laget. Alt bør settes inn på spillere som går rett inn på laget, og forsterker enhver lagdel. Spillere fra dårligere nivå enn Championship bør heller ikke hentes inn. For det viser seg dessverre altfor ofte at de ikke tar steget videre. Noen unntak finnes nok, men sesongen 2018/19 bør være sesongen vi henter inn spillere som er bedre enn de vi har fra før, og som da går rett inn på laget.
Enig!
Er enig i mye her jeg også. Spesielt i hvordan man ser at bedre lag spiller som et lag, heller enn å smelle baller av gårde. For eksempel Man City-spillerne kan da umulig klare å se hverandre, de må jo rett og slett vite (det må vel være innøvd?) hvor de andre på laget står på banen. Og ikke minst presset City legger på ballfører! Chelsea fikk ikke være i fred i to sekunder, og på denne måten kjørte City kampen på Chelseas nåde. Om man sammenligner det med målene vi fikk imot i forrige kamp mot Middelsbjørg, så ser man jo at vi spiller på en måte hvor man enten rygger til man er i egen 5-meter, eller stuper inn med altfor dristige taklinger. På overgangsmarkedet må det også gå an å heve standarden til et nivå som gjør oss i stand til å sette sammen et lag som spiller bra over tid. Det er jo tross alt bedre å bruke 4 millioner (som med Forshaw) på en spiller som går rett inn på laget, enn å bruke 500.000 på spillere som havner på benken eller på utlån. Føler at kjøpet av bl.a Saiz viser hvor stort potensiale innkjøpsavdelingen vår faktisk har, men vi kan ikke bruke mange sesonger på å få det til å stemme, jeg har ikke lyst å vente så lenge  ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

HåvardK

Sv: Den store spillestil tråden!
« Svar #569 på: Mars 07, 2018, 09:40:39 »
Får sikkert pepper for dette nå. Men titta på Real i dag og hvordan de spiller fotball. Man har spillere som innehar kvaliteter til å være god på den ene oppgaven de har i laget, og som samtidig er et kollektivt godt lag. De spiller for hverandre og har en samordning som få andre lag har i fotballverdenen.
Ikke det jeg mener vi skal hente spillere på det nivået, for det er rimelig urealistiskt.
Men hvis Leeds nå i sommer som kommer skal se etter spillere, ja da bør det hentes spillere som faktisk er gode på de plassene over tid. Da holder det ikke med at en spiller har vært god en sesong. Vi må ha spillere som har vist det over tid, og dermed blir henta for å ha samme rolle i Leeds.
Vi trenger spillere som kan være ledere. Se bare hva slags leder Ramos er for Real, og selvsagt får vi ikke han , men den type spiller som er en naturlig leder er noe vi må sikte etter.
Så bør vi glemme i sommer å hente talenter. Vi har nok av såkalte talenter som er henta inn i sesongen på U-23 laget. Alt bør settes inn på spillere som går rett inn på laget, og forsterker enhver lagdel. Spillere fra dårligere nivå enn Championship bør heller ikke hentes inn. For det viser seg dessverre altfor ofte at de ikke tar steget videre. Noen unntak finnes nok, men sesongen 2018/19 bør være sesongen vi henter inn spillere som er bedre enn de vi har fra før, og som da går rett inn på laget.
Enig!
Er enig i mye her jeg også. Spesielt i hvordan man ser at bedre lag spiller som et lag, heller enn å smelle baller av gårde. For eksempel Man City-spillerne kan da umulig klare å se hverandre, de må jo rett og slett vite (det må vel være innøvd?) hvor de andre på laget står på banen. Og ikke minst presset City legger på ballfører! Chelsea fikk ikke være i fred i to sekunder, og på denne måten kjørte City kampen på Chelseas nåde. Om man sammenligner det med målene vi fikk imot i forrige kamp mot Middelsbjørg, så ser man jo at vi spiller på en måte hvor man enten rygger til man er i egen 5-meter, eller stuper inn med altfor dristige taklinger. På overgangsmarkedet må det også gå an å heve standarden til et nivå som gjør oss i stand til å sette sammen et lag som spiller bra over tid. Det er jo tross alt bedre å bruke 4 millioner (som med Forshaw) på en spiller som går rett inn på laget, enn å bruke 500.000 på spillere som havner på benken eller på utlån. Føler at kjøpet av bl.a Saiz viser hvor stort potensiale innkjøpsavdelingen vår faktisk har, men vi kan ikke bruke mange sesonger på å få det til å stemme, jeg har ikke lyst å vente så lenge  ;D
Enig. Forshaw ser ut til å være en slik type også - på relevant nivå mtp Championship, that is. Virker i tillegg til det ferdighetsmessige å ha lederegenskaper.
Har heller ikke gitt opp De Bock; som har fysiske forutsetninger som overgår de fleste i stallen. Håper å se ham i aksjon snart, kanskje allerede i kveld.