Skrevet av Emne: Blackwells kontrakt...  (Lest 2340 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

veteranen

  • Gjest
Blackwells kontrakt...
« på: August 25, 2006, 07:15:19 »

Som vi alle vet signerte Blackwell en kontrakt sist vår, som skulle gjøre han til vår manager frem til sommeren 2009. Men det som mange av oss har lurt på, er hvilke klausuler som ligger i denne kontrakten. Når man vet hvor mange managere Bates har ansatt og deretter sparket i løpet av sin tid som fotballsjef, så ville det vel egentlig være rart om han ikke har sikret seg, på en eller annen måte.

Nå surrer det rykter om at Blackwell ikke har rett på fem flate øre i erstatning om han blir sparket!?! Forklaringen skal være at da Blackwell signerte den nye kontrakten, fikk han en solid lønnsøkning, mot at han fraskrev seg retten til kompensasjon hvis Bates fikk det for seg at han ville bytte ham ut.

Kan dette være riktig? Finnes det noen med gode kontakter til dagens styre og stell i Leeds, som kan bekrefte eller eventuelt avkrefte dette..?

Den godeste Blackwell er under et voldsomt press for tiden! En ting er presset fra supporterene (som kan være ille nok i seg selv), men jeg har en sterk mistanke om at han ikke lenger har full tillit og oppbakking fra Ken Bates - og det er langt verre!

Hva bygger jeg så denne mistanken på? Sommeren 2005 fikk Blackwell ca 3 mil pund for å hente spillere som Hulse, Blake og Cresswell. Denne sommeren har Blackwell solgt spillere for ca 2 mill pund mer enn han har fått lov til å handle for, og signalene fra klubben forteller at det ikke blir flere kjøp i løpet av dette transfervinduet. Klubbens økonomi skal jo nå være bedre og mer oversiktelig enn på lenge, så hvorfor denne tilbakeholdenheten fra Bates? Jeg har en teori om hvorfor:
 
Nylig gikk det rykter om at Glen Hoodle skulle være aktuell som ny manager i Leeds. Bates gikk da ut og sa at dette ryktet var tullprat. Vel, det kunne jeg (og alle andre som følger litt med) også ha fortalt. For da Bates, før fjorårsesongen, omtalte lag som var antatte opprykkrykkskandidater, sa han følgende om Wolves: "De har et godt lag, men jeg tviler på at Hoddle er en vinner.".
Men da Bates gikk offentlig ut og sa at Hoddle-ryktet bare var noe tull, bet jeg meg merke i at han ikke benyttet anledningen til å uttrykke full støtte til Blackwell.

Hvorfor gjorde han ikke det? Kan forklaringen være at etter den begredelige sesongavslutningen og den patetiske play-off-finalen, så er ikke Bates lenger overbevist om at Blackwell er en vinner..?

h.b

  • Gjest
Re: Blackwells kontrakt...
« Svar #1 på: August 25, 2006, 14:45:13 »
Bates har et mål med klubben. Gjøre den mest mulig gjeldfri frem til han kan selge klubben med en god fortjeneste. Da sparker han selvsagt ikke en manager som ikke forlanger penger til spillekjøp.Blackwell er den snilleste gutten i klassen. En som ikke forlanger noe som helst. Leeds rykker ikke opp denne sesongen. Dette får antagelig ingen innvirking på jobben til Blackwell



Jon R

Re: Blackwells kontrakt...
« Svar #2 på: August 25, 2006, 14:49:15 »
Ingen ueffen teori det der, veteranen. Bates historie med bruk og kast mentalitet av managere tilsier at han har gardert seg mot å bli sittende med Blackwell på lønningslista, dersom de sportslige resultatene ikke er gode nok.

Som jeg var inne på i en annen tråd: Blackwell må da føle seg ført bak lyset. Han har jo offentlig gått langt i å ta ansvar for en "sunn økonomi" ved å støtte salgene av våre beste spillere, men til nå har Hulse pengene blitt syltet ned på bok. Jeg kan vanskelig se for meg at han hadde støttet dette salget dersom han hadde visst at han ville sitte igejn med en vesentlig svekket stall. Han må   da føle seg både snytt og sveket? Kanskje Blackwell kommer Bates i forkjøpet og sier opp jobben i "protest", dersom den sportslige fremgangen uteblir? [:0]

Hvis Bates skulle bestemme seg for å sparke bør han først spørre seg: Finner han en bedre og ikke minst like lojal manager som Blackwell, for "budsjettpris"? [B)]

Jon R.
Jon R.

Leedsfan

Re: Blackwells kontrakt...
« Svar #3 på: August 25, 2006, 15:22:49 »
Jeg tror at Bates er interessert i å se om Blackie klarer å få ut potensialet i den stallen vi har. Blackie har mer enn gode nok spillere og kan ikke skylde på at de ikke er samspilt (de er vel ikke samspilt, men det er Blackie sin feil, han har hatt mer enn god nok tid). Bates sparer nok en liten slump transferpenger (2-4mill pund) til den nye manageren som kommer hvis ikke Blackie får ut potensialet. Tror det er fornuftig, mer lukrativt å ta over en klubb med penger til å handle spillere for.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Re: Blackwells kontrakt...
« Svar #4 på: August 25, 2006, 15:42:41 »
Får å påstå at Leeds har en mer enn god nok stall må man være Leeds tilhenger.Vi har det med å gjøre spillere bedre enn de er. Vi mangler fart og kreativitet.Av dagens spillerei stallen ( sine beste stunder ), så er det antageligvis bare Killa,Derry,Bakke og Cresswell som holder noenlunde grei standard


« Siste redigering: August 25, 2006, 15:43:17 av h.b »

Peter7

Re: Blackwells kontrakt...
« Svar #5 på: August 25, 2006, 15:44:03 »
Healy, Stone, Kelly ...

og selvsagt:

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

h.b

  • Gjest
Re: Blackwells kontrakt...
« Svar #6 på: August 25, 2006, 15:49:21 »
Glemte Healy. Stone og Kelly er ikke gode nok.Greit nok at Stone har vært Leeds minst dårligste denne sesongen, men både han og Kelly er over the top.Alle spillernes kontraktter og som har passert 30 bør bli gått gjennom. Ingen spillere over 30 bør gis lenger kontrakt enn 2 år. Har du passert 32 så skal det kun gis et års kontrakt. Over 33 Ingen kontrakt. Hvis dette ikke er en world class player da.
quote:
Originally posted by Peter7

Healy, Stone, Kelly ...

og selvsagt:

***
Crainey 4 Scotland





pale

Re: Blackwells kontrakt...
« Svar #7 på: August 25, 2006, 15:56:41 »
Her synes jeg det kokes suppe på en utrolig tynn spiker.
Vi kan da ikke tolke og vrenge alt som sies og ikke sies slik at det passer inn i vår virkelighetsoppfatning.
At Blackwell er under press fra supporterne er selvsagt, slik alle managere er når resultatene ikke akkurat slik vi ønsker.
At Bates nå skal ha mistet tilliten til han synes jeg er drøye spekulasjoner.

Det ble brukt relativt lite penger på nye spillere i sommer (til tross for det kom flere nye inn).
Det er nok fordi det ikke er penger i kassa, pga av det tidligere regimet, og ikke fordi Bates har mista trua på Balckwell. Vi betaler jo fortsatt i dyre dommer på gammel moro. Hulsepengene blir ikke syltet ned, men brukt i drifta av klubben. Husk at inntektene våre er langt mindre i år, vi mistet kompensasjonen fra FA.

Og at Bates ikke støtter Blackie offentlig hver gang han uttaler seg i media er da ikke noe å mase om. Jeg har da hørt Bates si flere ganger at Blackie har tillit.

Og til h.b. Hva er noenlunde grei standard? Topp PL-nivå? Der vi var for fem år siden.
Alle ser at vi har mer enn fire spillere som holder noenlunde grei CCC standard.
Hva med Lewis som spiller på et av verdens høyeste rankede landslag? Healy? Så du Kelly spille ifjor? OSV....

stian

Re: Blackwells kontrakt...
« Svar #8 på: August 25, 2006, 15:59:39 »
quote:
Originally posted by h.b

Får å påstå at Leeds har en mer enn god nok stall må man være Leeds tilhenger.Vi har det med å gjøre spillere bedre enn de er. Vi mangler fart og kreativitet.Av dagens spillerei stallen ( sine beste stunder ), så er det antageligvis bare Killa,Derry,Bakke og Cresswell som holder noenlunde grei standard






Jeg må si meg enig her, bortsett fra at jeg ville byttet ut Cresswell med Healy. Leeds har langt fra den beste ellveren i CCC. Jeg vurderer ihvertfall Birmingham, WBA og Wolves til å ha bedre spillere i ellveren. I tillegg har vi ikke allverdens bredde i stallen.

Men dette har ingenting med Blackwell å gjøre, det har å gjøre med klubbens økonomiske situasjon. Jeg har fortsatt tro på at Blackwell er rett mann for klubben, men han må snart vise at han kan gjøre de taktiske grepene som kan snu kamper. Det som er gledelig med denne sesongstarten er at spillet har vært tidvis veldig bra.

Veteranens gjetninger i forhold til kontrakt kan fort vise seg å være spot-on, men jeg tror likevel Blackwell er Leedsmanager til jul. Hvis vi ikke er blant opprykkskandidatene da, tror jeg derimot Bates kan bli utålmodig.


'They're the second best team in the world, and there's no higher praise than that.' KEVIN KEEGAN

rd1

Re: Blackwells kontrakt...
« Svar #9 på: August 25, 2006, 17:26:48 »
Kevin får sparken om ikke resultatene bedrer seg, så enkelt er det! Etter 10 serierunder ser man stort sett konturene av hvordan tabellen blir.. Ligger vi ikke rundt topp 6 da, sparker KB KB!

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

Svend Anders

Re: Blackwells kontrakt...
« Svar #10 på: August 25, 2006, 18:33:21 »
quote:
Originally posted by h.b

Stone og Kelly er ikke gode nok. Kelly er over the top.Alle spillernes kontraktter og som har passert 30 bør bli gått gjennom. Ingen spillere over 30 bør gis lenger kontrakt enn 2 år. Har du passert 32 så skal det kun gis et års kontrakt. Over 33 Ingen kontrakt. Hvis dette ikke er en world class player da.
Sitat




Så Kelly, som var vår eneste spiller som kom med på Ã…rets Lag i Championship, holder ikke mål? Jeg tror det sier litt mer om dine (enorme) forventninger enn hva som er realiteten.

Og tror du ikke Leeds gjerne ville reforhandlet kontrakten med Kelly om de kunne? Han har en kontrakt fordi det er en skriftlig AVTALE. Den kan ikke bare endres av den ene parten! Dessuten legger han jo opp etter sesongen, så hvorfor skal vi tilby han ny kontrakt nå?

Svend

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com

Leedsfan

Re: Blackwells kontrakt...
« Svar #11 på: August 25, 2006, 18:51:16 »
"Boothroyd eyes top half finish

Watford boss Adrian Boothroyd believes his team can finish in the top 10 of the Premiership this season - and reach Europe within three years."

En manager med ambisjoner, klarer han dette så er det helt utrolig. Kan være at AB går på en smell og kommer til Leeds i framtiden.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

ragnar

Re: Blackwells kontrakt...
« Svar #12 på: August 25, 2006, 19:01:21 »
Langsiktig er noe som bør tenkes, noe som ikke alltid gjøres i fotballklubber. Økonomisk sett er Leeds i litt dårligere stand enn i fjor. Vi har mistet fallskjermen fra PL (£7mill) og dermed kan vi ikke bruke de helt store summene på nye spillere (selv om Blackwell seleger for mer enn han kjøper), om ikke Bates spytter penger inn selv da. Vi er inne i det siste året med utbetalinger til ex-spillere/managere samt at Bakke og Kelly er inne i sine siste kontraktsår. Dette betyr at etter denne sesongen så er Leeds ganske bra økonomisk stilt. Noe som skulle tilsi at Bates har råd til å ha litt is i magen når det gjelder Blackwell.

Dette tror jeg gjør Bates til en litt mer tålmodig mann enn han til vanlig ville vært ovenfor en manager. Nå har vi jo bare spilt 4 kamper inn i den nye sesongen, så det er ikke lett å si hvordan Bates tenker. Men om han har sikret seg, som veteranen spekulerer i, så bør nok resultatene snart begynne å bli i Leeds' sin favør, ellers kan Blackies dager på ER snart være talte. [xx(]

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

veteranen

  • Gjest
Re: Blackwells kontrakt...
« Svar #13 på: August 26, 2006, 04:32:38 »
quote:
Originally posted by Leedsfan

"Boothroyd eyes top half finish

Watford boss Adrian Boothroyd believes his team can finish in the top 10 of the Premiership this season - and reach Europe within three years."

En manager med ambisjoner, klarer han dette så er det helt utrolig. Kan være at AB går på en smell og kommer til Leeds i framtiden.


Hvis AB går på en smell, så flytter han nok inn hos broderen (HB), når det nye huset omsider står ferdig. [:D]

h.b

  • Gjest
Re: Blackwells kontrakt...
« Svar #14 på: August 27, 2006, 05:38:45 »
H.B har bodd hos A.B Og A.B har ikke lyst til å flytte inn hos H.B.Men H.B tar gjerne en hb hos A.B



Leedsfan

Re: Blackwells kontrakt...
« Svar #15 på: August 27, 2006, 05:42:17 »
quote:
Originally posted by h.b

H.B har bodd hos A.B Og A.B har ikke lyst til å flytte inn hos H.B.Men H.B tar gjerne en hb hos A.B





Come again....
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.