Skrevet av Emne: Amatører i ledelsen part 99999  (Lest 7531 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MrK

Amatører i ledelsen part 99999
« på: August 29, 2006, 20:59:53 »
Ser i pressemeldingen til Leeds at Bakke ikke får spille mer da han har lønnsøkning når han når et visst antall kamper. Utrolig at de fikk med seg den delen av kontrakten.

Bakke sier til Dagbladet at dette ikke ble diskutert tidligere i sommer - tror han på det.

Beviser igjen at ledelsen er amatørmessig. Da jeg tror bakke er mer enn fornøyd med lønna som må betales og mest sannsynlig hadde droppet extra fee - da han selv er interessert i å spille fotball.

Forøvrig - hva vil en innlånt spiller koste - sammenlignet med om bakke stod steilt på kontrakten???

Forbanna galskap hele greia!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

AndyMathie

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #1 på: August 29, 2006, 21:01:28 »
Han hadde krevd hver krone. MrK det er jo ikke noe tvil om det. Bakke har visst sitt sanne ansikt, den griske jævelen.

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

Karl Hot Shot

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #2 på: August 29, 2006, 21:09:08 »
quote:
Originally posted by AndyMathie

Han hadde krevd hver krone. MrK det er jo ikke noe tvil om det. Bakke har visst sitt sanne ansikt, den griske jævelen.

We are Leeds and we are proud of it!



Sterke ord, Andy, sterke ord, men jeg tror ikke de reflekterer virkeligheten. Eirik Bakke vil nok spille fotball, mens Leeds United truer med å forhindre ham fra å gjøre det. Leeds United bør stå ved de lovnadene de gjorde da de tegnet ny kontrakt med Eirik Bakke. Holder ikke klubben sine forpliktelser, blir vi i hvert fall latterliggjort og useriøse.
 

MrK

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #3 på: August 29, 2006, 21:09:41 »
..........and who would blame him med det peset han har fått, selvom jeg holder åpent for at så ikke er tilfelle!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Stewart Harvey

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #4 på: August 29, 2006, 21:20:28 »
quote:
Originally posted by MrK

Ser i pressemeldingen til Leeds at Bakke ikke får spille mer da han har lønnsøkning når han når et visst antall kamper. Utrolig at de fikk med seg den delen av kontrakten.

Bakke sier til Dagbladet at dette ikke ble diskutert tidligere i sommer - tror han på det.

Beviser igjen at ledelsen er amatørmessig. Da jeg tror bakke er mer enn fornøyd med lønna som må betales og mest sannsynlig hadde droppet extra fee - da han selv er interessert i å spille fotball.

 
Forøvrig - hva vil en innlånt spiller koste - sammenlignet med om bakke stod steilt på kontrakten???

Forbanna galskap hele greia!



Lønnsøkning?
Hvordan klarer du å tolke klubbens uttalelser slik?

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~889321,00.html

Er videre helt uenig i at ledelsen er amatørmessig. Etter min mening prøver dagens ledelse å redde stumpene som tidligere amatørmessig ledelse har ført til.

Galskap?
Galskapet er å gi dagens ledelse skyld i at spillere som kun tenker på penger og ikke karrieremessige hensyn, har fått sykt, astronomiske kontrakter.
 

MrK

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #5 på: August 29, 2006, 21:28:24 »
Mest sannsynlig har han det - det er faktisk vanlig!!!
http://www.dagbladet.no/sport/2006/08/29/475221.html

når en da leser resten av artikkelen så fremstår det som om at det ikke har vært issue - i tilfelle så er det amatørmessig

Utspilla fra Leeds har heller ikke vært spesiellt diplomatiske og da er det lett å låse enhver diskusjon.

Måten ledelsen håndterer lovlig inngåtte kontrakter er langt under pari - forøvrig, oppgjør mellom Leeds og Sogndal er mellom klubbene og er Eirik uvedkommende, selvom han og Leeds i det lange løp blir skadelidende, og selvfølgelig Sogndal som mest sannsynlig har budsjettert med inntekten!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

4ever arcticwhite

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #6 på: August 29, 2006, 21:50:17 »
Er vel ikke snakk om lønnsøkning, men snarere at Sogndal skal ha X antall millioner ved 200 spilte kamper. Derfor ønsker ikke Leeds å bruke Eirik mer.

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #7 på: August 29, 2006, 22:55:22 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Sterke ord, Andy, sterke ord, men jeg tror ikke de reflekterer virkeligheten. Eirik Bakke vil nok spille fotball, mens Leeds United truer med å forhindre ham fra å gjøre det. Leeds United bør stå ved de lovnadene de gjorde da de tegnet ny kontrakt med Eirik Bakke. Holder ikke klubben sine forpliktelser, blir vi i hvert fall latterliggjort og useriøse.



Hva mener du Karl?
- At Leeds begår kontraktsbrudd når de benker Bakke?
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Leedsfan

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #8 på: August 29, 2006, 23:24:54 »
Jeg skjønner Leeds og jeg skjønner Eirik Bakke. Han vet at han ALDRI kommer til å tjene så mye penger igjen og vil melke klubben for det han kan, det er hans rett enten en liker det eller ikke. Den dagen Bakke er ute av klubben så er jeg happy, en middelmådig spiller med en sinnsyk lønn!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #9 på: August 30, 2006, 00:26:58 »
Til dere som støtter Eirik Bakke og agenten hans i dette: Dere understøtter de kreftene som er i ferd med å ødelegge fotballen, og som presser den vanlige mann i England ut av fotballarenaene. Alle vet at denne kontrakten ble undertegnet i en annen epoke av klubbens historie. Nå tråkker dere på dem som prøver å rydde opp i galskapen, og som jobber for å trygge fremtiden til klubben dere følger. Verden må ha gått av skaftet. [V]

Jon R.
Jon R.

AndyMathie

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #10 på: August 30, 2006, 00:55:32 »
HØR HØR ALLE SAMMEN! JON R. DEN VISE HAR TALT!

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

pale

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #11 på: August 30, 2006, 01:16:24 »
Jeg støtter iallefall deg Jon R!
Pale, denne gangen helt uten ironi.

chief

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #12 på: August 30, 2006, 01:33:54 »
quote:
Originally posted by Jon R

Til dere som støtter Eirik Bakke og agenten hans i dette: Dere understøtter de kreftene som er i ferd med å ødelegge fotballen, og som presser den vanlige mann i England ut av fotballarenaene. Alle vet at denne kontrakten ble undertegnet i en annen epoke av klubbens historie. Nå tråkker dere på dem som prøver å rydde opp i galskapen, og som jobber for å trygge fremtiden til klubben dere følger. Verden må ha gått av skaftet. [V]

Jon R.




Skivebom Jon.

Jeg stötter faktisk Eirik Bakke i denne saken.(IKKE AGENTEN)Som i 99% av alle tilfeller kun tenker sitt eget beste,og hverken spiller eller klubb sine interesser.

1. Eirik har havnet uforskyldt i denne situasjonen,At gutten var skadet når resten av stjernegalleriet vårt ble solgt for knapper og glansbilder er ikke noe han kan gjöre noe med.
Hadde han vaert skadefri i den perioden hadde han selvfölgelig vaert i en annan Pr.L.klubb idag,med en god kontrakt,dog uten at Leeds hadde tjent penger på salget,men selvfölgelig spart lönnsutgifter.

2. Styret i Leeds d.v.s. Ken Bates har ved et tidligere tidspunkt sagt at Bakkes tid i klubben er over. Ok,det kan man forstå når man ser kontoutskriften og lönnslippen til spilleren.Likevel har han som styreformann i en klubb som sliter med ökonomien et ansvar for å 1. enten löse han fra konrakten ved å selge han.Eller 2. fullföre kontrakten,eventuelt reforhandle. Ingen av oss som har meninger om dette vet hvordan disse forhandlingene har foregått,Men kjenner jeg Mr. Bates rett,Tviler jeg på at dette har gitt Bakke noe valg.

3. Måten Bates håndterer saker som dette på er å sette fansen opp mot de spillerne som skal ut. Bates er en luring, og han minner fansen på hvor höye lönnskostnader etc. og at alle kostnader skal kuttes.
Dette er pskologisk og gjör selvfölgelig de höyest betalte spillerne til syndebukker.
Vi er alle enige om at utgiftene skal ned,og spillerlönninger som vi hadde for noen få år siden var hinsides all fornuft.Men dette er noe vi må ordne opp i på en profesjonell måte,og ikke ved å skremme,håne eller fryse ut enkeltspillere i klubben.

Når dette er sagt,finns det muligens ting som kan dukke opp i ettertid som kan endre enkeltes syn på saken.[^]


1 4 all and all 4 1
« Siste redigering: August 30, 2006, 01:35:25 av chief »
1 4 all and all 4 1

Peter7

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #13 på: August 30, 2006, 02:16:00 »
Ja, stakkars gutt.

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

McKenzie

  • Gjest
Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #14 på: August 30, 2006, 02:18:30 »
Bakke har spilt 15-20 kamper de siste 3 sesonga,fått med seg en promilledom.Han spilte en omgang skadet for Norge,og ville ikke byttes ut.Han kom nok en gang skadet tilbake fra Villa i januar.Sutret da han ikke fikk sjansen da han var skadefri igjen.Spilte mot Leicester i februar ble byttet ut fordi han var crap.Satt på benken igjen nesten til Playoff,ble byttet ut mot Preston ,kastet trøya i sinne.Benken igjen.Gikk offentlig ut etter Watfordkampen og sa at han antagligvis hadde spilt sin siste kamp for klubben.
At han av enkelte påstås og være en nøkkelspiller for oss er over min fattevne.
Klubben har nå satt hardt mot hardt etter og ha prøvd og forhandlet en sluttpakke hele sommeren.
Forhåpentligvis blir det til et forlik ala Seth Johnsen,for jeg kan ikke i min villeste fantasi skjønne at noen i hele fotballengland vil ha denne mannen.

Jon R

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #15 på: August 30, 2006, 02:19:41 »
1. Helt siden nedrykket var et faktum, har Eirik Bakke via sin agent, sagt at det ikke er aktuelt å reforhandle kontrakten. Det er usannsynlig naivt å tro at verken Mc Kenzie, Krasner eller Bates har forsøkt å løse dette gjennom dialog og konstruktive løsninger. Nå fremstiller Bakke og Hauge det som om Leeds United er "skurken" og bakke offeret. Mange kjøper denne fremstillingen. Uforståelig. [V]

2. Bakke er ikke i noen "umulig" eller uforskyldt situasjon. Senest i januar kunne han blitt Aston Villa spiller, men verken de eller Leeds hadde råd til å betale han ut av kontrakten. Vi snakker om store penger over halvannet år, for en klubb i vår situasjon. Bakke valgte å bli i Leeds og sa samtidig nei takk til et mer permanent come back på øverste nivå. I motsetning til feks Aron Lennon ( gikk i ned i lønn i sin nye klubb )  og Alan Smith ( sa fra seg ca 10 mill kroner som han rettmessig hadde krav på som kompensasjon for avbrutt kontrakt)lar Bakke grådigheten råde. Likevel har han fortsatt endel av fansens respekt, mens Smith blir fremstilt som Judas. Uforståelig. [V]

3. Det er et ingen tvil om at Bakke har juridisk rett til å fullføre kontrakten. Det er også et faktum at han har tjent nærmere 40 mill kroner etter at klubben på nærmeste ble bankrott. Den gullkantede kontrakten var en garanti for at Bakke skulle få rettmessige del av inntjeningen fra spill på fotballens aller øveste nivå. Inget menneske med vettet i behold kan vel faktisk mene at Bakke har gjort seg fortjent til disse pengene etter en håndfull kamper i CCC. Ridsdales dumhet var en gave til Bakke og en enorm byrde for Leeds United. Bakkes rett til disse pengene forsvares, mens etikk og moral kun er viktig når vi diskuterer Bates måte å håndtere dette på. Empatien for Bakkes økonomiske bekymringer synes i tillegg grenseløs. Uforståelig. [V]

Jon R.
« Siste redigering: August 30, 2006, 02:34:43 av Jon R »
Jon R.

AndyMathie

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #16 på: August 30, 2006, 02:20:12 »
McKenzie veldig bra vurdering. Nu treffer spikeren på direkten.

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

Promotion 2010

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #17 på: August 30, 2006, 02:39:08 »
quote:
Originally posted by Jon R

1. Helt siden nedrykket var et faktum, har Eirik Bakke via sin agent, sagt at det ikke er aktuelt å reforhandle kontrakten. Det er usannsynlig naivt å tro at verken Mc Kenzie, Krasner eller Bates har forsøkt å løse dette gjennom dialog og konstruktive løsninger. Nå fremstiller Bakke og Hauge det som om Leeds United er "skurken" og bakke offeret. Mange kjøper denne fremstillingen. Uforståelig. [V]

2. Bakke er ikke i noen "umulig" eller uforskyldt situasjon. Senest i januar kunne han blitt Aston Villa spiller, men verken de eller Leeds hadde råd til å betale han ut av kontrakten. Vi snakker om store penger over halvannet år, for en klubb i vår situasjon. Bakke valgte å bli i Leeds og sa samtidig nei takk til et mer permanent come back på øverste nivå. I motsetning til feks Aron Lennon ( gikk i ned i lønn i sin nye klubb )  og Alan Smith ( sa fra seg ca 10 mill kroner som han rettmessig hadde krav på som kompensasjon for avbrutt kontrakt)lar Bakke grådigheten råde. Likevel har han fortsatt endel av fansens respekt, mens Smith blir fremstilt som Judas. Uforståelig. [V]

3. Det er et ingen tvil om at Bakke har juridisk rett til å fullføre kontrakten. Det er også et faktum at han har tjent nærmere 40 mill kroner etter at klubben på nærmeste ble bankrott. Den gullkantede kontrakten var en garanti for at Bakke skulle få rettmessige del av inntjeningen fra spill på fotballens aller øveste nivå. Inget menneske med vettet i behold kan vel faktisk mene at Bakke har gjort seg fortjent til disse pengene etter en håndfull kamper i CCC. Ridsdales dumhet var en gave til Bakke og en enorm byrde for Leeds United. Bakkes rett til disse pengene forsvares, mens etikk og moral kun er viktig når vi diskuterer Bates måte å håndtere dette på. Empatien for Bakkes økonomiske bekymringer synes i tillegg grenseløs. Uforståelig. [V]

Jon R.



Støtter denne 100% Jon R. Vel talt!!! [:)]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Stewart Harvey

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #18 på: August 30, 2006, 02:41:12 »
quote:
Originally posted by Jon R

1. Helt siden nedrykket var et faktum, har Eirik Bakke via sin agent, sagt at det ikke er aktuelt å reforhandle kontrakten. Det er usannsynlig naivt å tro at verken Mc Kenzie, Krasner eller Bates har forsøkt å løse dette gjennom dialog og konstruktive løsninger. Nå fremstiller Bakke og Hauge det som om Leeds United er "skurken" og bakke offeret. Mange kjøper denne fremstillingen. Uforståelig. [V]

2. Bakke er ikke i noen "umulig" eller uforskyldt situasjon. Senest i januar kunne han blitt Aston Villa spiller, men verken de eller Leeds hadde råd til å betale han ut av kontrakten. Vi snakker om store penger over halvannet år. Bakke valgte å bli i Leeds og sa samtidig nei takk til et mer permanent come back på øverste nivå. I motsetning til feks Aron Lennon ( gikk i ned i lønn i sin nye klubb )  og Alan Smith ( sa fra seg ca 10 mill kroner som han rettmessig hadde krav på som kompensasjon for avbrutt kontrakt)lar Bakke grådigheten råde. Likevel har han fortsatt endel av fansens respekt, mens Smith blir fremstilt som Judas. Uforståelig. [V]

3. Det er et ingen tvil om at Bakke har juridisk rett til å fullføre kontrakten. Det er også et faktum at han har tjent nærmere 40 mill kroner etter at klubben på nærmeste ble bankrott. Den gullkantede kontrakten var en garanti for at Bakke skulle få rettmessige del av inntjeningen fra spill på fotballens aller øveste nivå. Inget menneske med vettet i behold kan vel faktisk mene at Bakke har gjort seg fortjent til disse pengene etter en håndfull kamper i CCC. Ridsdales dumhet var en gave til Bakke og en enorm byrde for Leeds United. Bakkes rett til disse pengene forsvares, mens etikk og moral kun er viktig når vi diskuterer Bates måte å håndtere dette på. Empatien for Bakkes økonomiske bekymringer synes i tillegg grenseløs. Uforståelig. [V]

Jon R.




Støtter deg fullt og helt.

Kan ikke fatte hvordan noen i det hele tatt kan kritisere dagens ledelse for et fortvilet forsøk på å få klubben på fote igjen. Registrerer også at noen av de som kritiserer Bates & co i endel av disse trådene er blant de som mener klubben skal satse med penger som ikke finnes.

Endel av Eirik Bakkes uttalelser i pressen i denne forbindelse er i beste fall grenseløse naive! Virkeligheten er at Bakke har - med full rett - krevd sin lønn. Mens Leeds er i sin fulle rett til å nekte å bruke Bakke mer dersom dette medfører at klubben må betale mer til Sogndal, agent og/eller hvem som helst.

Bakke ville kanskje forsvart en plass på laget selv om dette ikke er sikkert. Han vil i alle fall ikke være avgjørende for opprykk eller ikke. Derimot kan det å bli kvitt ham og hans lønn medføre innlån og/eller innkjøp som kan være avgjørende. Kynisk men fornuftig av Bates etter min mening.




 

Lids

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #19 på: August 30, 2006, 02:44:48 »
Skriver også under på den, Jon R.

Thomas
Thomas

rasandeokse

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #20 på: August 30, 2006, 02:52:16 »
helt enig jon.. Er jo takket være en svært så amatørmessig ledelse som har fått oss i en situasjon hvor vår nye ledelse må gå drastisk til verks for å rydde opp.. Kanskje det var lettere å svelge galskapen til Ridsdale regime pga alle stjernene, champions league etc.  men nå er skulle man tru den galskapen er vel dokumentert! selv om flere tydligvis fått det med seg.
 

Robert H.

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #21 på: August 30, 2006, 02:55:09 »
Du har selvfølgelig mange gode arumenter som vanlig Jon R, men jeg synes du faller for fristelsen å bli i overkant ensidig. Uansett hvordan man vrir og vender på dette så har Bates hele tiden visst om kontraktsbetingelsene til Bakke. Han visste også når han overtok klubben at Bakke var skadeforfulgt. På denne bakgrunn å igangsette en "lock out" mot en arbeidstaker som etter mitt skjønn hele tiden har honorert arbeidskontrakten sin er for drøyt. Motivet er sikkert godt, nemlig å redde vår kjære klubbs økonomi, men fremgangsmåten holder rett og slett ikke!

Ã… ergre seg over at agenter styrer spilleres kommunikasjon mot arbeidsgiver og presse er også nytteløst. Dette er etter hvert blitt vanlig i fotballen og her skiller ikke Bakke seg ut i det hele tatt.

Jon R

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #22 på: August 30, 2006, 03:06:25 »
Jeg er da alltid 1000 % nyansert, Robert. [}:)]

Jon R.
Jon R.

Erik M

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #23 på: August 30, 2006, 03:26:50 »
Jeg er ikke med 100%, Jon. Ingenting her jeg er direkte uenig i, men hvorfor så ensidig - hvorfor så svart/hvitt.  Gud og hvermann vet hva Bakkes agent står for og muligens er dette hele forklaringen.  Bates har imidlertid vært ute en vinternatt selv og burde kunne håndtert denne situasjonen bedre.

Jeg føler med Eirik - ikke fordi han fortjener alle pengene eller fordi han får det tøft
- men han fortjener ikke all den driten som kommer fra dette forumet (og sikkert fra andre kanter).  Han har vel ikke valgt å gå skadet så lenge.  Her er jo kjernen til problemet.  Alle de andre overbetalte bastarder og judaser ble skuffet ut og omsatt fordi de var i rimelig form på det aktuelle tidspunktet.  Igjen sitter en skadet Bakke og Kelly som et hederlig unntak.

Eirik er sikkert en gjennomsnitt gløgg ung mann som har valgt å stole på sine rådgivere.  Kanksje dumt.  Jeg føler meg ikke overbevist om at Leeds har håndtert dette særlig proft over tid.  Jeg er ikke overbevist om at Bakke har vært tilbudt et alternativ - ned i lønn og forlengelse med opprykksbonus.  Når klubben i sin offisielle melding i dag understreker at en forlengelse er helt uaktuell i noen form så sier det meg at her er konflikten dyp.  Antagelig mellom agenten og klubbens jurister. Skadelidende er laget og fansen.
 

Tom S

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #24 på: August 30, 2006, 03:27:45 »
Viss ein leser "club statement" frå Leeds United virker saken dønn ærlig.

Klubben går ut og forteller at lønnskostnadene til Eirik er ein så stor byrde at den hemmer Leeds United sin videre utvikling. Derfor er det ønskelig at Eirik fortsetter sin karriere i ein annan klubb, då dette vil vere i begge parters beste interesse.

I tillegg opplyser de om klausulen i kontrakta som trigger ein større pengesum til Sogndal/Eirik ved X antaller kamper, noko som bidrar til at Eirik uansett ikkje får fleire kamper i Leeds United. De ser seg ikkje råd til denne kostnaden.

Dei er samtidig veldig åpne om at dette ikkje er Eirik sin feil, og hedrer den innsats Bakke har gjort for klubben. Videre seier dei også at dei, dersom Eirik ikkje finner seg ny klubb, vil fullføre kontrakten med spilleren.

Mr.Bates er forpliktet til å gjere sitt ytterste for at Leeds United skal ha sunn drift og utvikle seg videre framover med PL som målsetjing.
Mr.Bates ville ikkje ha gjort jobben sin om han ikkje forsøker å selge unna Eirik Bakke.

Min respekt for Eirik har forvunnet totalt etter de siste dagene, og spesielt etter å lest intervjuet i Sogn Avis i går.
Eirik har hatt muligheten til å bidra i denne saken, men valgt å sitte "på gjerdet" for å vri ut det som er mulig av ein klubb som ligger nede.
Håper Eirik viser seg voksen nok til å ende denne saken ved å gå med på lønskutt og signere for ein av dei klubbane (iflg VG) som er klar til å hente han.

Ellers treng eg ikkje skrive veldig mykje kring denne saka, då eg støttar JonR fullt ut i sine innlegg. JonR har skjønt det!

We Are Leeds!!!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

MrK

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #25 på: August 30, 2006, 03:33:08 »
quote:
Originally posted by Jon R

Til dere som støtter Eirik Bakke og agenten hans i dette: Dere understøtter de kreftene som er i ferd med å ødelegge fotballen, og som presser den vanlige mann i England ut av fotballarenaene. Alle vet at denne kontrakten ble undertegnet i en annen epoke av klubbens historie. Nå tråkker dere på dem som prøver å rydde opp i galskapen, og som jobber for å trygge fremtiden til klubben dere følger. Verden må ha gått av skaftet. [V]

Jon R.




Det var da lite konstruktivt. Det blir vel som om at alle gikk ned i lønn ved sin arbeidsplass når de tapte penger og der slutter vel solidariteten. Dette kaller jeg p...prat!
Vanlige folk og bla bla bla
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Leedsfan

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #26 på: August 30, 2006, 03:45:11 »
"- Jeg vet ikke hvorfor de ikke kunne ta opp dette da vi diskuterte kontrakten min før sesongen startet, nå kan det bli vanskelig å finne noe annet. De visste de skulle kutte i økonomien og jeg har aldri fått mulighet til å diskutere lønna mi engang, sier Bakke til Dagbladet i dag."

Noen som tror på han????
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

kjellern

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #27 på: August 30, 2006, 03:55:46 »
Min stakkarslige vurdering av saken samsvarer i all hovedsak med Jon R - hvis noen skulle være opptatt av det. Som jeg nevnte i et innlegg i formiddag har klubben siden tidlig i sommer prøvd å komme i dialog med Bakke og hans rådgivere for å komme til enighet om en kompensasjon for å avslutte kontrakten - dette har ikke Bakkes side vært interessert å snakke om i det hele tatt - fordi de kun var interessert i å tyne ut de siste milllionene fra en ruinert klubb....Hadde Bakke vært en spiler på en tilnærmet normal lønn hadde jeg kunnet ha en viss forståelse for denne fremgangsmåten - men her snakker vi om en ung mann som bør ha klart å bygge seg opp en privat formue på minst 50 mill ved å levere en vare som kun holdt mål i ca 25% av tiden man betalte for.....

Godt vi har hedersmannen Gunnar Halle som Leeds spiller i moderne tid - de øvrige skandinaver som Strandli, Brolin og Bakke gir oss vikinger ikke akkurat noe spesielt godt rykte i Yorkshire (mest humoristisk ment !?)

Forøvrig synes jeg at vi begynner å bli litt utdebatert på emnet, tror frontene står relativt steile på begge sider her !!!! Men som en annen er inne på kan det jo komme nye opplysninger til overflaten etterhvert ?

 

chief

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #28 på: August 30, 2006, 03:56:37 »
quote:
Originally posted by Jon R

1. Helt siden nedrykket var et faktum, har Eirik Bakke via sin agent, sagt at det ikke er aktuelt å reforhandle kontrakten. Det er usannsynlig naivt å tro at verken Mc Kenzie, Krasner eller Bates har forsøkt å løse dette gjennom dialog og konstruktive løsninger. Nå fremstiller Bakke og Hauge det som om Leeds United er "skurken" og bakke offeret. Mange kjøper denne fremstillingen. Uforståelig. [V]

2. Bakke er ikke i noen "umulig" eller uforskyldt situasjon. Senest i januar kunne han blitt Aston Villa spiller, men verken de eller Leeds hadde råd til å betale han ut av kontrakten. Vi snakker om store penger over halvannet år, for en klubb i vår situasjon. Bakke valgte å bli i Leeds og sa samtidig nei takk til et mer permanent come back på øverste nivå. I motsetning til feks Aron Lennon ( gikk i ned i lønn i sin nye klubb )  og Alan Smith ( sa fra seg ca 10 mill kroner som han rettmessig hadde krav på som kompensasjon for avbrutt kontrakt)lar Bakke grådigheten råde. Likevel har han fortsatt endel av fansens respekt, mens Smith blir fremstilt som Judas. Uforståelig. [V]

3. Det er et ingen tvil om at Bakke har juridisk rett til å fullføre kontrakten. Det er også et faktum at han har tjent nærmere 40 mill kroner etter at klubben på nærmeste ble bankrott. Den gullkantede kontrakten var en garanti for at Bakke skulle få rettmessige del av inntjeningen fra spill på fotballens aller øveste nivå. Inget menneske med vettet i behold kan vel faktisk mene at Bakke har gjort seg fortjent til disse pengene etter en håndfull kamper i CCC. Ridsdales dumhet var en gave til Bakke og en enorm byrde for Leeds United. Bakkes rett til disse pengene forsvares, mens etikk og moral kun er viktig når vi diskuterer Bates måte å håndtere dette på. Empatien for Bakkes økonomiske bekymringer synes i tillegg grenseløs. Uforståelig. [V]

Jon R.




1. Kan ikke huske å hverken ha lest eller hört Bakke uttale seg om hvorvidt kontrakten hans med Leeds har vaert diskutert med styret. Agenten hans derimot har uttalt seg både i öst og vest,og o`Learys interesse for å hente osv.Jeg velger å ta det meste av det som kommer derfra med en klype salt.Fordi agenter alltid har en skjult agenda med medieuttalelsene sine.

2. Det er Riktig at Bakke kunne vaert Villa spiller januar.Men med all respekt,hvem har sett hvordan denne kontrakten så ut?
Ikke jeg ,og sikkert heller ingen av dere andre heller.
Så det blir litt enkelt og si at det bare var ukelönninga som Villa tilböd Bakke som ikke var stor nok.Jeg er også inneforstått med at dette hadde med penger å gjöre,men jeg legger ikke bare skylda på Bakke.Det er mulig at Bakke sa seg villig til å gå ned mer enn det andre Leedsspillere sa fra seg på omtrent samme tidspunkt.Hva vet vi.

3. Moralsk sett ser jeg at du har et godt poeng.Eirik Bakke har etter at klubben var så godt som konk. mottatt sine 23K.i uka eller hva det er han tjener.Men det er det andre også som har.Forskjellen er den at Kelly f.eks. spiller hver uke,og gjör seg fortjent til lönna si.
Min påstand er at Bakke er en spiller som kan heve laget i större grad enn det Kelly gjör.(Kelly er,og har vaert en fremragende spiller for Leeds)Problemet er at Bakke har vaert max.uheldig med skader,og det har satt han på sidelinjen.Jeg mener det er uforskyldt.Så når han er skadefri og begynner å vise tegn til hva han er istand til å utrette på banen,mener jeg det er absurd å sette han ut.
Jeg er også enig i at Ridsdale`s dumhet er en gave til Bakke.
Ingen av Leeds sine spillere fra Ridsdale tiden vil noen gang lide noen nöd ökonomisk,(med mindre de spiller bort pengene) og man kan godt si at Bakke i dette tilfelle burde si: greit,jeg sier fra meg lönna for resten av kontraktstiden så er dere kvitt meg.PUNKTUM.
Når det gjelder uttalelser som er gjengitt div tabloidaviser om alt fra fyllekjöring til overgangsdiskusjoner,så kommer sjelden mer 50% av sannheten frem (og da er jeg snill)

Jeg påberoper meg ikke retten til å ha rett i alt og ett,men synes denne debatten til tider har vaert ensidig negativ mot Bakke,og at han har fått urettferdig mye pepper


1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

Jon R

Re: Amatører i ledelsen part 99999
« Svar #29 på: August 30, 2006, 04:36:57 »
Denne saken engasjerer nesten like mye som Alan Smith. Nå har jeg "tømt" meg og kan sove roligere i natt. Legger derfor saken død inntil videre for mitt vedkommende, til glede for noen lesere. [:)]

Jon R.
« Siste redigering: August 30, 2006, 04:40:09 av Jon R »
Jon R.