Dennis Wise

Started by roffe65, September 11, 2006, 19:26:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik M

Jeg ønsker meg absolutt ikke ex-managere tilbake (ikke ex-spillere heller).  Bare så det er sagt.  Jeg kjenner ikke manager-markedet godt nok til å vurdere hvem vi skal hente.  Men av manager TYPER trenger vi nå en Graham.  Clean sheets, knallhard disiplin og rendyrket kynisme.  Vi skal ikke danse og undeholde oss opp i PL.  Vi skal ganske enkelt opp.

Ja, jeg har støttet og støtter Blackwell.  Men fortsetter elendigheta så må et regimeskifte til - det vet alle.

ragnar

Blackie bør få sitte ut sesongen får han evt får sparken. Da fremstår gjerne Leeds som en attraktiv klubb for eventuelle nye managere. Bedre økonomi etc...

Men per dags dato bør Blackwell få styre skuten. Nå bedrer jo skadesituasjonen seg noe, så skal ikke se bort i fra at det kan begynne å bedre seg...

Wise vil jeg ikke ha.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Masinga

quote:
Originally posted by Promotion 07

Han har samlet en gjeng arbeidshester. Det er ikke pent og det er ikke effektivt, men solid, tregt og traust. Det er forøvrig greitt nok.

Etter at Blackwell forlenget sin kontrakt på seinvinteren har utviklingen i klubben gått dramatisk nedover. Playoff-finalen mot Watford var virkelig avslørende. Watford, bestående av unge, fremadstormende spillerne, kledte av Leeds` trege og trauste arbeidshester.

Hva hjelper det med et solid fotballakademi når Blackwell overhode ikke gir unge spillere sjansen? Det virker som KB ikke evner å utvikle spillere. Han velger heller å hente inn trauste hester, som forlengst er "over the hill". Skal Leeds opp i det gode selskap igjen er klubben nødt til å satse ungt! Til det trengs en manager med autoritet og kløkt. Da er desverre ikke Blackwell mannen.

Dessuten er det god økonomi å satse på egne talenter.

Hvor mange managere har Leeds på lønningslista nå? Dersom O`Leary fortsatt mottar lønn, kan jo han hentes inn og produsere noe for pengene.

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by veteranen

Personlig håper jeg at Bates har litt is i magen når det gjelder managerspørsmålet. For å være helt ærlig så håper jeg at han har så mye is i magen at han overlater spørsmålet til noen andre!

Jeg tror at sommeren 2007 blir veldig avgjørende for denne klubben. Jeg har svært liten tro på at Blackwell er vår manager når 2007/08 sesongen starter, og jeg blir ikke akkurat lei meg hvis styreformannen heter noe annet enn Ken Bates heller...

Til å være nettopp Ken Bates har Ken Bates hatt utrolig mye tålmodighet med Kevin Blackwell. Bates har jo blitt tålmodigheten selv. At Blackwell fortsatt sitter som manager, er nok mer et uttrykk for at Bates ikke gidder å bruke særlig med penger på Leeds United. Bates har i hvert fall et par nære venner som umiddelbart kunne gått inn i managerjobben på Elland Road og snudd skuta. Men det ville kostet penger. Og foreløpig er ikke Bates villig til å bruke disse.

flynn

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

quote:

Personlig håper jeg at Bates har litt is i magen når det gjelder managerspørsmålet. For å være helt ærlig så håper jeg at han har så mye is i magen at han overlater spørsmålet til noen andre!

Jeg tror at sommeren 2007 blir veldig avgjørende for denne klubben. Jeg har svært liten tro på at Blackwell er vår manager når 2007/08 sesongen starter, og jeg blir ikke akkurat lei meg hvis styreformannen heter noe annet enn Ken Bates heller...

Til å være nettopp Ken Bates har Ken Bates hatt utrolig mye tålmodighet med Kevin Blackwell. Bates har jo blitt tålmodigheten selv. At Blackwell fortsatt sitter som manager, er nok mer et uttrykk for at Bates ikke gidder å bruke særlig med penger på Leeds United. Bates har i hvert fall et par nære venner som umiddelbart kunne gått inn i managerjobben på Elland Road og snudd skuta. Men det ville kostet penger. Og foreløpig er ikke Bates villig til å bruke disse.

Her henger ikke argumentasjonen din på greip Karl [}:)]
Om Bates virkelig hadde vært sikker på det du sier, så er jeg overbevist om at så hadde skjedd. Den ekstrakostnaden man i så fall måtte punge ut ville naturligvis tjent seg inn igjen så fort resultatene ble gode nok til at det kom f.eks 1000 tilskuere til på hver hjemmekamp. Som rendyrket businessmann ville nok KB senior gjort det trekket uten å nøle.

Flynn

Robert H.

Jeg synes argumentasjen til Karl er helt OK jeg, FORUTSATT at man tror at Bates utelukkende er ute etter å selge klubben. Det kan veldig godt tenkes at han ikke ønsker å betale Blackwell ut av kontrakten for å begrense gevinsten sin.

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by flynn

quote:

quote:

Her henger ikke argumentasjonen din på greip Karl [}:)]
Om Bates virkelig hadde vært sikker på det du sier, så er jeg overbevist om at så hadde skjedd. Den ekstrakostnaden man i så fall måtte punge ut ville naturligvis tjent seg inn igjen så fort resultatene ble gode nok til at det kom f.eks 1000 tilskuere til på hver hjemmekamp. Som rendyrket businessmann ville nok KB senior gjort det trekket uten å nøle.

Flynn

Kan du ikke være så snill å sette et kommategn mellom uttalelsen din og navnet mitt, Flynn? Jeg blir helt hektet av når tegnsettingen ikke er korrekt.

Ansettelse av ny manager er også gambling, selv om manageren er merittert. Først og fremst tar det tid å forme sitt eget lag. Vi VET nå hva Blackwell står for. 28 måneder i førersetet har gitt oss mer enn nok av inntrykk til å uttale oss om hva han står for. Det virker som om Bates fortsatt klamrer seg til det faktum at Blackwell tok Leeds United til en play-off-finale i mai og håper at han kan gjøre det igjen med suksess. Jeg tror det bare er et tidsspørsmål nå før Bates ser det samme som mange av oss andre, at kvaliteten på Leeds United har blitt verre siden i våres.

Runar

Stallen og laget er nok svakere enn det var i våres, men den er nok sterkere enn hva den var på samme tid i fjor. Vi hentet jo endel forsterkninger i januar i fjor, men i august spilte jo vitterlig Jermine Wright fra start.

Promotion 2010

quote:

Kan du ikke være så snill å sette et kommategn mellom uttalelsen din og navnet mitt, Flynn? Jeg blir helt hektet av når tegnsettingen ikke er korrekt.

Kan du ikke bestemme deg for nicket ditt,(=komma) Karl. Jeg trodde det var "Hot Shot" Lorimer, akkurat som "Mini" Jakobsen.
Altså ikke Peter "Hot Shot" eller Jahn Ivar "Mini".

...ahhh endelig fikk jeg sagt det!!!! [;)]

Forøvrig finnes det en glimrende tråd for slike kommentarer og alvorlige saker:

http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4064&SearchTerms=Flisespikker

[8D]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Karl Hot Shot

quote:

quote:

Kan du ikke bestemme deg for nicket ditt,(=komma) Karl. Jeg trodde det var "Hot Shot" Lorimer, akkurat som "Mini" Jakobsen.
Altså ikke Peter "Hot Shot" eller Jahn Ivar "Mini".

...ahhh endelig fikk jeg sagt det!!!! [;)]

Forøvrig finnes det en glimrende tråd for slike kommentarer og alvorlige saker:

http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4064&SearchTerms=Flisespikker

[8D]

Get lost!

HåvardK

quote:

Kanskje ikke HELT hektet av, Karl?

MacMurder

quote:
Originally posted by Runar

Stallen og laget er nok svakere enn det var i våres, men den er nok sterkere enn hva den var på samme tid i fjor. Vi hentet jo endel forsterkninger i januar i fjor, men i august spilte jo vitterlig Jermine Wright fra start.

Ikke helt enig. Laget vi sendte ut mot Derby i serieåpningen for over 2 år siden var sannelig ikke noe værre enn dagens. Null progress for den værste manageren i Leeds historien.

Jon R

quote:

Null progress for den værste manageren i Leeds historien.

Sludder og vås.

Jon R.
Jon R.

MacMurder

Nevn noen værre! Leeds har aldri ligget lavere , vi spiller rævva fotball, kjernen i laget langt over the hill, zero progress enkelt og greit.

Runar

KB har prøvet og feilet....sikkert gjort sitt beste, men hans forsøk og disposisjoner på å bygge Leeds opp har ikke vært tilfredstillende.

marve

quote:
Originally posted by MacMurder

Nevn noen værre! Leeds har aldri ligget lavere , vi spiller rævva fotball, kjernen i laget langt over the hill, zero progress enkelt og greit.

Og nedturen starta i mot slutten av fjorårs sesongen ,vi har sliti lenge nå .

Tom S

Men, vær så snill - ikkje Wise!!!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Sten

Jeg mener Leeds skal stile høyre enn det det vil være å hyre Wise. Ã... brøyte seg plass i Premier League, for å klore seg fast i nedre sjikt, er ikke løsningen.

Jeg vil ha et Leeds som don't get mad, but get even. Et Leeds som spiller smart, ikke tungt. Jeg vil ha Leeds tilbake i Europa.

Hvor er det blitt av ambisjonene som ga Leeds de samme draktene som Real Madrid? Jeg snakker MED røde tråder på strømpene!

Nei til Dennis Wise.

Pikselator (AKA Sten) -Your Friendly Forum Groundsman
Sten

Promotion 2010

quote:
Originally posted by Jon R

quote:

Null progress for den værste manageren i Leeds historien.

Sludder og vås.

Jon R.

Støtter den - Pølsevev.
Blackwell kan teorien i sitt fag. Jobben har vært bra. Men prikken over i'en greier han aldri å plassere.
Min første Leeds-kamp:

Jon R

Og nå er kanskje på tide å pakke sekken. Jobben han gjorde frem til våren 2006 er uansett noe han fortjener respekt for.

Jon R.
Jon R.

MacMurder

Teori og praksis går vel ikke alltid hånd i hånd. Fakta er at dagens lag ikke er bedre enn oppsopet som startet mot Derby for x-antall måneder siden. Blackwell OUT!!!!Umiddelbart!!

oak-tjome

Wise er ingen god mann for Leeds. Vi må ha en manager, ikke TRENER!! Gjerne Curbishley.... for en stund til vi er stabilt tilbake i PL. Men viktigst: FINN EN MANAGER!!

Runar

quote:
Originally posted by Jon R

Og nå er kanskje på tide å pakke sekken. Jobben han gjorde frem til våren 2006 er uansett noe han fortjener respekt for.

Jon R.

Vet ikke helt om jeg er enig..... Jeg mener KB har bommet på valget av srategi i igjen oppbygningen av Leeds og derfor for han de resultatene som vi nå ser..og da tenker jeg ikke bare på den lille poengfangsten i starten av denne sesongen...men tilskuertallet, mangel på spennende signinger og ingen gjennombrudd fa akademiet siden overtakelsen (kanskje med unntak av Killa)

Andy

KB har gjort en grei jobb med vårt leeds i wankership. Men nå har det seg at vi vil opp en divisjon. Ut med knotten og inn med en sterk leder for svingende.!!!!

Sheridan

Det som hadde vært midt i blinken nå var å få George Graham tilbake.
En som krever maks og sprer litt sunn frykt i spillergruppen.
Jaja, veit det ikke var populært måten han dro til Tottenham på, men det glemmer vi fort når han fører Leeds tilbake til eliten. Føler egentlig at hans prestasjon som Leeds manager er ganske undervurdert, mange virker kun å huske avskjeden. Faktum er at han gjorde en kanon jobb med å få Leeds på beina igjen da det sportslig skurret som bare F!Urealistisk? Ja det er vel det, men Bates og GG er gode buddies...og JEG kan jo alltids håpe.

Kato

Det finnes mange dårligere managere i engelsk fotball enn George Graham, for å si det sånn.

Promotion 2010

Wise og Poyet valsar vidare

Den tidligare Chelsea manageren Denis Wise tok over det synkande skipet, Swindon Town etter Iffy Onuora. Wise i ferd med å utrette store ting, Swindon er nemleg ubesigra i år.

Tungt nedrykk
Nedrykket frå League One var tungt for Swindon og manager den gong, Iffy Onoura. Laget var med i ei jamn batalje som dei til slutt endte nest sist i, fire poeng opp til sikker plass.
Etter ein skuffande sesong måtte Onoura forlate klubben til fordel for Denis Wise og hans assistent og tidligare medspelar i Chelsea, Gustavo Poyet.

-Eg er ute etter metalt sterke spelarar, sa Wise til engelsk presse og ikkje lange tida etter var blant anna Paul Evans (Nottingham), Phil Smith (Crawley Town)og Royce Brownlie (Queennsland Roar) klare for klubben på billegaste vis, alle på free transfer.

God pre-season
Denis Wise har all grunn til å skryte av ein god forsesong med blant anna 8-1 siger over Cirencester Town og uavgjort mot Crystal Palace og Reading. 1-1 resultatet mot Swindon Supermarine var kanskje meir skuffande, men Wise og Poyet får godkjent karakter for førebuingane til årets sesong.

Knepene sigrar
Swindon har vunne alle kampane i League Two så langt, og kvar einaste kamp har marginen vore på eit fattig mål. Swindon har skaffa seg to poengs leiing på Peterborough og Walsall.

Dette er med andre ord første gang på lenge at dei norske Swindon-supportarane verkeleg kan glede seg til laurdag og kamp.

Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Var Wise manager for Millwall da de kom til finalen i FA-cupen 2004????
Min første Leeds-kamp:

Sheridan

quote:

Var Wise manager for Millwall da de kom til finalen i FA-cupen 2004????

var han som førte de til finalen ja...