Snart gjeldsfrie, hva vil det bety?

Started by Dennis, September 11, 2006, 21:09:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

Leser på teksten og internett at Blackwell uttalte til BBC at Leeds United snart er en klubb uten gjeld. Fra å være over en milliard for to år siden, har Leeds nå under 50 millioner kroner i gjeld. I toppfotball er det så og si ingenting.
Alle klubber har gjeld; Chelsea har vel en kvart milliard, som Abramovitsj kun har garantert for. United-eier Glazier har en gjeld i milliardklassen som kan innlemmes i klubben, Molde går med underskudd år på år osv, osv. [:)]
50 millioner er strengt tatt altså småpenger. Får vi det rette budet på Killer, er denne gjelden strøket. Nå skal jeg ikke si vi burde det da, ettersom det nok hadde betydd (ytterligere) sportslig katastrofe*.
* - satt på kanten av høstens poengfangst så langt...

Uansett, jeg sitter igjen med en del (positive) spørsmål til hva som skjer, om det er slik at Leeds er gjeldsfrie om ett år (Alt i regnskapet trenger vel ikke lenger offentliggjøres, så om det virkelig er slik, skal ikke jeg påstå. Dette vet sikkert andre, så si gjerne i fra hvordan det er.)

- vil klubben da gå med økonomisk overskudd hvert år og i hvilken grad?
- vil vi få råd til å handle dyrere spillere enn resten av divisjonen og dermed få et bedre lag på papiret?
- vil lønnsnivået heves fra 60.000,- i uka?
- vil billettnivået senkes?
- vil Bates satse på langsiktig økonomisk planlegging, som Chelsea-hotellene, eiendomskomplekser, butikker, osv?

edit : Og om det da er slik at vi snart er gjeldsfrie, hvorfor selger vi spillere som Rob Hulse, som jo var blant våre beste spillere?

- fordi stabben mener vi har spillere til å dekke opp for han?
- fordi overskuddet var for godt til å si nei til (opp til £2mill fortjeneste)
- fordi vi ønsker å nullstille gjelden så fort som mulig?
eller
- fordi vi har gjeld som ikke offentliggjøres.
- fordi vi MÃ... selge for at driften skal gå i overskudd over et år (ikke medregnet gjelden)

Om det da er slik at vi kan skilte med overskudd og gjeldsfrihet, vil jo bedre spillere kunne komme til klubben, vi vil spille bedre fotball, publikum kommer tilbake og livet blir en fest.
Vips! så er Leeds tilbake i Europa-toppen! *sukk*

Marching On Together!
Marching on together!

roffe65

Når vi er gjelds frie er vi en meget attraktiv å sexy klubb for oppkjöp. Sann mine ord. Ken Bates er inne i Leeds kun for å mele egen pose. Men om han finner noen med nok cash, so be it!!

Amen

Roffe
Roffe

Jon R

Du har glemt et viktig poeng, Kaizer: Gjelden har blitt redusret gjennom å selge både Elland Road og Torp Arch. Leeds er et lag uten egen bane og treningsanlegg. "Gjeldsfrie" er vi vel ikke før vi har kjøpt tilbake dette og nedbetalt hva det kostet. Det er m.a.o laaaang vei igjen.... [B)]

Jon R.
Jon R.

Dennis

quote:
Originally posted by Jon R

Du har glemt et viktig poeng, Kaizer: Gjelden har blitt redusret gjennom å selge både Elland Road og Torp Arch. Leeds er et lag uten egen bane og treningsanlegg. "Gjeldsfrie" er vi vel ikke før vi har kjøpt tilbake dette og nedbetalt hva det kostet. Det er m.a.o laaaang vei igjen.... [B)]

Jon R.

Det har du selvsagt fullstendig rett i! Det glemte jeg faktisk! Kunne vi ikke tatt en spansk en, som Real Madrid dengang vi solgte? Real hadde gjeld i milliardklassen, men solgte bare treningsanlegget for 2 milliarder til byen Madrid, slik at den likevel ble Real Madrids i praksis. Mafia

Marching On Together!
Marching on together!

h.b

Dette er nok en svadabortforklaring.Uansett hvor mye Blackwell bortforklarer så burde han konsentrere seg om det viktigste for ham. Nemlig det spillemessige og poengene det fører med seg.Manageren snakker fotball og styret snakker økonomi. Nå virker det som om det er helt motsatt

kjellern

Denne er jeg helt enig med deg i hb. Ville ikke overraske meg om Bates er kraftig irritert over uttalelsene til Blackwell - dette er ikke hans bord. Et tenkt scenario er at Bates diskuterer med ulike kreditorer (spillere, banker mm) og ikke er interessert i at manageren går ut og gir informasjon til "motparten". Konsentrer deg om det du skal Blackwell -virker som du har nok av utfordringer rundt det sportslige !!

chief

quote:

Jon R.

Hvis vi får betalt ut all gjeld,og alt annet utestående er vi gjeldfrie.

Om vi eier en stadion og et treningsfelt i tillegg er dette verdier som er i klubbens eie,og som kan selges på det åpne marked om de vil.Altså har ikke dette noen betydning for om vi som klubb er gjeldfrie eller ikke.

At det koster penger å leie hvis man ikke eier,det er en annen sak.

Og at vi EIDE tidligere gjør bare det økonomiske tapet vi har hatt enda større.[V]

1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

Jon R

quote:

Om vi eier en stadion og et treningsfelt i tillegg er dette verdier som er i klubbens eie,og som kan selges på det åpne marked om de vil.Altså har ikke dette noen betydning for om vi som klubb er gjeldfrie eller ikke.

Og at vi EIDE tidligere gjør bare det økonomiske tapet vi har hatt enda større.[V]

1 4 all and all 4 1

Gjeldsfri eller ikke: Det må da være et poeng om vi eier eller leier stadion? Planene er vel at vi etterhvert skal rykke opp? Elland Road er gammel og slitt og langt på vei utdatert som PL stadion. Hvem skal betale for oppgraderingen? Ikke leietakeren vel? Hvis vi først skal kjøpe og dertter oppgradere, hvor mye skylder vi da? [:0]

Jon R.
Jon R.

h.b

Hvis vi ikke eie Elland Road. Så bør et nytt stadion snarest bygges.Når Blackie nevner at andre klbber skylder 50-60 mill pund, så nevner han ikke at de sitter med verdier lik 50-60 mill pund

Tom S

Viss Leeds nokon gang får råd til å kjøpe tilbake ER, så meiner eg det er bedre å bruke dei grunkane på nytt stadion.

Dette hadde forsåvidt ikkje så mykje med tåpikken å gjere, men-men...[8)]

Når det gjeld TA håper eg Mr.Bates kan glede oss med å kjøpe denne tilbake. Den treng vi får framtidig talentutvikling, som vi med Blackie er så gode på...[;)]

quote:

quote:

1 4 all and all 4 1

Gjeldsfri eller ikke: Det må da være et poeng om vi eier eller leier stadion? Planene er vel at vi etterhvert skal rykke opp? Elland Road er gammel og slitt og langt på vei utdatert som PL stadion. Hvem skal betale for oppgraderingen? Ikke leietakeren vel? Hvis vi først skal kjøpe og dertter oppgradere, hvor mye skylder vi da? [:0]

Jon R.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

soumoh

Blackie er dyktig på å fjerne fokus på det sportslige. Nå kom riktignok dette intervjuet med BBC FØR Wolves kampen. Han prøver egentlig å vise at han bryr seg om klubben, både sportslig og økonomisk. Det er jo ikke "vondt" ment.

Jeg er/var en av "Blackwell inn"-folka, men jeg har nå blitt agnostisk om det hele. Jeg gir Blackie tid frem til neste landslagspause til å forbedre dagens elendige situasjon. Er vi ikke på en "run" da, søker jeg på stillingen som assisterende direktørstilling i H.Bs "Blackwelll out"-forening.

We'll be back.
We'll be back.

Runar

Så lenge inntektene våre forsetter å synke for verdt år, blir det vel vanskelig å være skikkelig økonomisk sterk neste sesong. Med 10 -12000 tilskuere finnes ikke det så syjt mange steder å ta pengene fra.

Leeds ser ut til å ha glemt at det er fansen som er levebrødet, og da må fanes få gehør for sine meninger og ønsker om hvordan Leeds skal være. Vi har blitt sviktet i 5 år i strek nå, såklart vi gir opp - vi er bare mennesker.....mennesker med mindre og mindre håp for hverdag.