Skrevet av Emne: Ex-spiller: John Sheridan  (Lest 17446 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Ex-spiller: John Sheridan
« på: September 14, 2006, 15:03:36 »
Vår gamle helt, en skikkelig "stylish" midfielder med Leeds-hjerte.

Står han for den samme spillestilen han selv hadde som spiller, kunne det blitt riktig morsomt.

Sheridan ville jo vært gambling uten sidestykke i og med at han er uerfaren (to måneder i Oldham).

Men Leeds-hjertet er i alle fall der. Hvorfor ikke?
« Siste redigering: Mai 28, 2015, 21:11:06 av Promotion 2010 »
 

SveinArve

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #1 på: September 14, 2006, 15:06:44 »
Bates kommer definitivt ikke til å se gjennom historien til Leeds og hvem som spilte der og kunne være aktuell som manager for Leeds. Han kommer til å ta en som han kjenner eller som han vet har gjort en god jobb før for andre klubber.
Derfor blir mitt tips: Curbs, Ranieri, Gullit, Vialli? :)

------------------------------
http://www.godoyil.no

Kvinnefotball, hva er det?? Ikke er det kvinner og ikke er det fotball....   -Ivar Hoff-
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

stian

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #2 på: September 14, 2006, 15:08:59 »
Da er det nesten like godt at jeg tar over førersetet. Bortsett fra at jeg mangler to måneder i Oldham, så har vi omtrent de samme kvalifikasjonene.


'They're the second best team in the world, and there's no higher praise than that.' KEVIN KEEGAN

Sheridan

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #3 på: September 14, 2006, 15:20:19 »
Kanskje med tida, Kato [8D] [?]

« Siste redigering: September 14, 2006, 15:20:49 av Sheridan »

Totto

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #4 på: September 14, 2006, 15:32:07 »
Av gamle helyter kunne jeg godt tenkt meg McAllister jeg da.
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

Kato

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #5 på: September 14, 2006, 15:38:42 »
Drømte meg bort et øyeblikk. Ingenting hadde vært artigere enn at vår gamle helt hadde ført oss opp. Ser for meg 40 000 på Elland Road den dagen vi spilte for opprykk med Sheridan ved roret. Feiende flott fotball, strøkne frisparkmål, knallsikre straffespark. Det var en gang......
 

Sheridan

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #6 på: September 14, 2006, 16:31:12 »

-Noe sånt du så for deg, Kato ?
Bare med en litt annen bakgrunn på bildet da
[:)]

« Siste redigering: September 14, 2006, 16:32:33 av Sheridan »

Sheridan

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #7 på: September 14, 2006, 16:38:35 »
quote:
Originally posted by kato

Drømte meg bort et øyeblikk. Ingenting hadde vært artigere enn at vår gamle helt hadde ført oss opp. Ser for meg 40 000 på Elland Road den dagen vi spilte for opprykk med Sheridan ved roret. Feiende flott fotball, strøkne frisparkmål, knallsikre straffespark. Det var en gang......



[:)] Nei du vet det hadde vært toppen av kransekaka!! Ingen tvil [:)]


Karl Hot Shot

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #8 på: September 14, 2006, 17:13:38 »
John Sheridan må først gå sin læretid i Oldham Athletic. Så får vi se hvordan han gjør det der. Det må nå definitivt være slutt på å la ferskingene gå læretida si som hovedmanager for en stor klubb som Leeds United (selv om Don Revie lyktes for 40 år siden).
 

Sheridan

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #9 på: September 14, 2006, 17:27:29 »
Shez skal gå læretida.
Men har Gary McAllister gått den?
Ditt 5 valg på managerlista, Karl...

Nei det er vondt å spå - spessielt om fremtida...
..kanskje Shez hadde blitt en umiddelbar hit, who knows. Fotballen er rar sånn [;)]


Kato

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #10 på: September 14, 2006, 17:32:30 »
Når vi sliter slik vi gjør nå, er ingenting bedre enn å drømme seg tilbake.

Husker du frisparket han scoret mot Derby høsten 1986?

Tror det var Andy Ritchie som slo ballen tilbake til Shez, han chippet ballen opp til seg selv og løftet den opp i krysset. Fantastisk.
 

Karl Hot Shot

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #11 på: September 14, 2006, 17:37:08 »
quote:
Originally posted by Sheridan

Shez skal gå læretida.
Men har Gary McAllister gått den?
Ditt 5 valg på managerlista, Karl...

Nei det er vondt å spå - spessielt om fremtida...
..kanskje Shez hadde blitt en umiddelbar hit, who knows. Fotballen er rar sånn [;)]





Husker du ikke Coventry City, Sheridan? Han avsluttet jobben der fordi kona eller en unge var sjuk. Sympatisk type, som dessuten har tatt alle trenerkursene. Dessuten satte jeg McAllister nederst på lista mi, fordi jeg er usikker på ham som manager.
 

Sheridan

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #12 på: September 14, 2006, 17:42:06 »
Glemmer den aldri!
Det er riktig som du beskriver den!
Perlene kom på rekke å rad.
Ikke minst den da vi trodde vi endelig var oppe...var det ikke bare 6 minutter igjen å spille av Play-off finalen?
Lurer på om ikke han putta 16 den sesongen?

Ja for pokker - vi får se litt tilbake..ikke minst i disse formørkelsenstider.
Shez som aldri fikk spille i toppdivisjonen med Leeds. Det hadde jo vært en drøm om det skulle blitt nettopp han som skulle føre laget tilbake. Fotball handler mye om håp og drømmer for oss supportere!

[:)]


Sheridan

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #13 på: September 14, 2006, 17:45:25 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

quote:
Originally posted by Sheridan

Shez skal gå læretida.
Men har Gary McAllister gått den?
Ditt 5 valg på managerlista, Karl...

Nei det er vondt å spå - spessielt om fremtida...
..kanskje Shez hadde blitt en umiddelbar hit, who knows. Fotballen er rar sånn [;)]





Husker du ikke Coventry City, Sheridan? Han avsluttet jobben der fordi kona eller en unge var sjuk. Sympatisk type, som dessuten har tatt alle trenerkursene. Dessuten satte jeg McAllister nederst på lista mi, fordi jeg er usikker på ham som manager.



Jo det stemmer det - hadde glemt det i farten.
Hhvor lenge satt han egentlig?
Ikke sikkert det hadde vært ett sånt steingalt valg.
Selv om han vel må betegnes som relativt uerfaren - ihvertfall i det å lede en storklubb


Karl Hot Shot

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #14 på: September 14, 2006, 17:53:33 »
Gary McAllister signerte for Coventry City i 2002 som spiller. Han fikk 55 kamper for klubben, de siste kampene som spillende manager, før han gav seg pga. konas brystkreft:

"McAllister also had a spell in management with former club Coventry. However he resigned for family reasons, his wife, Denise, having been ill with breast cancer.

Unfortunately, Denise McAllister died on 3 March 2006. In 2001, he was made a Member of the Order of the British Empire for services to football."
 

Sheridan

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #15 på: September 14, 2006, 18:06:43 »
* Ja husker godt den sørgelige skjebnen til Gary McAllister's kone Denise. Og at han trakk seg tilbake fra fotballen av den grunn. *

----

Kunne bare ikke ta igjen at han var manager i Coventry og hvor lenge han satt i jobben....Gary Mac er utvilsomt en av de gamle store! Trenerkurs er en ting - er vel svært få som er mer kvalifisert på det området enn våres egen Kevin Blackwell. Men så er det fra å være en glimrende trener til det å bli en dyktig manager da...


Kato

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #16 på: September 14, 2006, 22:29:19 »
Tror Sheridan scoret 16 mål den sesongen ja.

Minst 4 av de var det verdensklasse over.

1. Mot Derby da han chippet frisparket opp til seg selv og løftet ballen i vinkelen

2. Mot Brighton da han tok ned ballen, dro av to mann, og klinket den i tverrliggeren og inn.

3. Mot Charlton i play-off-finalen da han pekte og pekte gikk rolig mot ballen og løftet den i krysset. Skuddet som skulle sendt oss  opp.

4. Mot Birmingham da han fyrte løs på hel volley med galfoten (venstre) nede i hjørnet fra 35 meter.

Han var Kongen. Det er ingen spillere jeg heller hadde ønsket ta over og sende oss inn i himmelen.
« Siste redigering: September 14, 2006, 22:30:02 av kato »
 

veteranen

  • Gjest
Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #17 på: September 14, 2006, 22:45:54 »
Skjønner ikke helt hvorfor John Sheridan blir trukket inn i manager-diskusjonen...

Dette med å hente tilbake ex-spillere og ansette de som managere, er jo noe vi har prøvd før, uten noe særlig hell...

Når vi skal ansette en manager, så må vi velge ut en mann som har de rette egenskapene. Om mannen tidligere har spilt for klubben, eller han var Leeds-supporter som guttunge, er etter min mening av helt underordnet betydning.


Jon R

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #18 på: September 14, 2006, 22:59:45 »
quote:
Originally posted by veteranen

Skjønner ikke helt hvorfor John Sheridan blir trukket inn i manager-diskusjonen...

Dette med å hente tilbake ex-spillere og ansette de som managere, er jo noe vi har prøvd før, uten noe særlig hell...




Typisk Leeds supportere dette her: Blande "fag" og nostalgi. Noen oppskrift for suksess har det aldri vært. Jeg vil snarere si tvert imot. [:I]

Jon R.
Jon R.

Sheridan

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #19 på: September 15, 2006, 01:35:29 »
Som du forhåpentligvis har merket "Vetten" så er det med ett "blink i øyet" at denne tråden er opprettet. Men som jeg har sagt før.....fotballen er rar sånn.... en manager som har 110% sukksess i en klubb kan fort mislykkes ved neste korsvei og ny klubb. Og motsatt. Der finnes ingen garantier, til det er ballen ALTFOR rund. Kanskje heldigvis?!?!!

[:)]

« Siste redigering: September 15, 2006, 01:38:30 av Sheridan »

veteranen

  • Gjest
Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #20 på: September 15, 2006, 02:36:55 »
quote:
Originally posted by Sheridan

Som du forhåpentligvis har merket "Vetten" så er det med ett "blink i øyet" at denne tråden er opprettet. Men som jeg har sagt før.....fotballen er rar sånn.... en manager som har 110% sukksess i en klubb kan fort mislykkes ved neste korsvei og ny klubb. Og motsatt. Der finnes ingen garantier, til det er ballen ALTFOR rund. Kanskje heldigvis?!?!!

[:)]




Jeg har fått med meg at du har et "glimt i øyet" i denne tråden, Ole.
Kato, derimot, ser ut til å ha noen nostalgitårer i øyekorken ved denne anledning... Og det kan lett svekke gangsynet... [:)]

Kato

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #21 på: September 15, 2006, 02:56:49 »
Denne tråden er TERAPI.

Den trenger minst av alt å bli ødelagt av noen som jeg har et inntrykk hever seg voldsomt opp og dømmer hvem som er god nok og ikke god nok.
 

veteranen

  • Gjest
Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #22 på: September 15, 2006, 03:18:21 »
quote:
Originally posted by kato

Denne tråden er TERAPI.

Den trenger minst av alt å bli ødelagt av noen som jeg har et inntrykk hever seg voldsomt opp og dømmer hvem som er god nok og ikke god nok.


Kan du utdype dette litt, sånn at det ikke er rom for misforståelser... [:)]

Kato

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #23 på: September 15, 2006, 03:35:06 »
Hvis du leser denne tråden ser du at den dreier seg mest om nostalgi og drømmer, og minst om gode argumenter for at Sheridan skal styre Leeds.

Belærende:

Du trenger ikke lære meg hvilke egenskaper en manager bør/må ha. Gjerne argumenter for det du mener, men ikke belær. Leser du ditt første innlegg, så ser du hva jeg mener.
 

veteranen

  • Gjest
Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #24 på: September 15, 2006, 03:46:14 »
quote:
Originally posted by kato

Vår gamle helt, en skikkelig "stylish" midfielder med Leeds-hjerte.

Står han for den samme spillestilen han selv hadde som spiller, kunne det blitt riktig morsomt.

Sheridan ville jo vært gambling uten sidestykke i og med at han er uerfaren (to måneder i Oldham).

Men Leeds-hjertet er i alle fall der. Hvorfor ikke?



Dette er det første innlegget i denne tråden som du startet!

Tittelen på tråden er : Hva med John Sheridan i førersetet?

Jeg tolket dette som et forslag på ny manager. Hva er det jeg har misforstått?

Kato

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #25 på: September 15, 2006, 03:56:12 »
Mest sannsynlig er det ingenting du har misfostått.

Men du trenger ikke fortelle meg hva som skal til for å bli en god manager. Det har jeg mine egne meninger om.
Argumenter gjerne , men ikke belær meg.

 

nellejr

Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #26 på: September 15, 2006, 07:45:09 »
Har du begynt på helgefylla alt???? For jeg håper virkelig at dette med belæring er et seriøst argument for en person i edru tilstand.
quote:
Originally posted by kato

Hvis du leser denne tråden ser du at den dreier seg mest om nostalgi og drømmer, og minst om gode argumenter for at Sheridan skal styre Leeds.

Belærende:

Du trenger ikke lære meg hvilke egenskaper en manager bør/må ha. Gjerne argumenter for det du mener, men ikke belær. Leser du ditt første innlegg, så ser du hva jeg mener.



Nellejr

Kontinuitet må til for å skape suksess
Warnock dagen etter at QPR røyk mot Blackburn i FA cupen
Diouf er verre enn ei kloakkrotte.
Om jeg ville vurdert å signere han? Jeg ville ikke en gang snakket med han, avslutter Warnock

veteranen

  • Gjest
Re: Hva med John Sheridan i førersetet?
« Svar #27 på: September 15, 2006, 08:58:19 »
quote:
Originally posted by kato

Mest sannsynlig er det ingenting du har misfostått.

Men du trenger ikke fortelle meg hva som skal til for å bli en god manager. Det har jeg mine egne meninger om.
Argumenter gjerne , men ikke belær meg.



Når du velger å starte en tråd om en mann som du mener kan være et alternativ som ny manager, så skulle en jo tro at du hadde noen mer up-to-date argumenter enn at fyren slo gode pasninger og frispark på åttitallet.

Så du er hjertelig velkommen til å "belære" oss litt om hva du mener må til for å bli en god manager. [:)]


Kato

John Sheridan - Fremtidens sjef på Elland Road
« Svar #28 på: November 08, 2006, 04:00:30 »
Klarer ikke å la være...... Følger med vår gamle konge.

- 1 tap på siste 11 kamper i Oldham
- Lang skadeliste, likevel gode resultat
- Rapporter om strålende fotball sist.

Fortsett opplæringen, skaff deg erfaring "Shez".

En vakker dag når solen skinner, gresset er grønt, himmelen er blå og Gud er hvit...... Da overtar du roret hos verdens beste fotballklubb.
 

agehvitstein

Re: John Sheridan - Fremtidens sjef på Elland Road
« Svar #29 på: November 08, 2006, 04:08:24 »
Følger også med legenden Sheridan. Imponerende start for "the
Latics" Hadde mine tvil om han var noen managertype. Shez var
spillertypen man ofte ikke ser for seg som noe manageremne, men jeg
revurderer gjerne det synet dersom fremgangen fortsetter. Oldham er det
laget jeg først sjekker ut etter nok et Leeds tap.

Håper også en gang å se Sheridan i managerstolen på Elland Road!