Skrevet av Emne: Til Newcastle 22--27 oktober  (Lest 5245 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Germ

Til Newcastle 22--27 oktober
« på: September 15, 2006, 19:47:47 »
Heisann

I forbindelse med studier skal min klasse reise til Newcastle søndag den 22.oktober, og reise hjem igjen fredag den 27. oktober.

Selvfølgelig er det ingen Leeds kamp da jeg kan snappe opp, just my luck.

Vi har mest sannsynlig to dager fri, helt for oss selv, og jeg vurderer å ta turen "nedom" Leeds for å se på byen osv. Har aldri vært der.


Hvilken måte anbefalles å reise til Leeds med? Tog? Hvor mye koster dette ca og tar det lang tid?


Takk for hjelpen, hilsen en som aldri har vært i England [:o)]

"Shine On You Crazy Diamond"
« Siste redigering: September 15, 2006, 19:48:19 av Germ »
"Shine On You Crazy Diamond"

Sverre

Re: Til Newcastle 22--27 oktober
« Svar #1 på: September 15, 2006, 20:11:58 »
Toget er greit å reise med. Tipper at det koster deg ca. £ 25 for en tur/retur billett, og det tar omlag halvannen time. Busser går også og er generelt billigere enn tog i England. Tror også det er bra bussforbindelse mellom de to byene. Skal du være i Leeds en dag eller to, er det selvsagt mye du bare MÃ… se. Elland Road er kanskje førstevalget. Royal Armouries er et annet "landemerke" du bør få med deg. Stikk innom turist-informasjonen i jernbane-bygningen og spør litt der. Det kommer selvsagt helt an på dine interesser og preferaner...

God tur!
 

Svend Anders

Re: Til Newcastle 22--27 oktober
« Svar #2 på: September 15, 2006, 21:24:27 »
Om du skal reise med tog og er sikker på tidspunktene bør du forhåndsbooke på internett for å spare litt.

Sjekk f.eks Virigin sine nettsider, de kjører fra Newcaste til Leeds. Er du tidlig ute får du billettene ned i £10. Du må huske da å velge å hente billettene på stasjonen du tar toget FRA første gang, via en Ticket-maskin (husker ikke navnet på'n de bruker), og da bruker du samme kredittkort som du betaler med over nettet + en referansekode du får oppgitt ved kjøpet.

Svend

http://www.svendanders.com

Germ

Re: Til Newcastle 22--27 oktober
« Svar #3 på: September 15, 2006, 23:36:21 »
Supert! Takk for hjelpen folkens, skal se om vi får snekret sammen noe! Reisen er enda ikke bestemt 100%, men krysser fingrene for en helmaks uke og England og Leeds.


Problemet er at jeg reiser sikkert helt aleine, alle i klassen tror Leeds er 3 ganger mindre enn fks Liverpool osv. Eg prøver å fortelle de fakta, men det er døve ører.

"Shine On You Crazy Diamond"
"Shine On You Crazy Diamond"

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Til Newcastle 22--27 oktober
« Svar #4 på: September 16, 2006, 04:24:57 »
I sin tid debuterte jeg i Leeds/England under en tilsvarende studietur (Cambridge) der jeg alene tok en dagstur til Batty/Davisons debutkamp i '87.

Du måå bare benytte sjansen, Newcastle er jo bare et steinkast unna. Og (kan du si til dine medstudiner) Leeds er et voksende shoppingmekka, makan til compact games (alle viktige butikker innen fire kvartaler) finner du aldri maken til. Og du er fortsatt i Englands 3.-4. største by...

Pressen har forlengst begynt å ane Leeds voksende storhet.

Og snart kommer fotballklubben etter [:)]



I ain't lookin' to compete with you, beat or cheat or mistreat you
Simplify you, classify you, deny, defy or crucify you
All I really want to do, is baby, be friends with you
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Germ

Re: Til Newcastle 22--27 oktober
« Svar #5 på: September 16, 2006, 07:38:57 »
Klassen har gjort det til hobby å mobbe Leeds som by og lag. Uansett hva jeg slå i bordet med så preller det bare av.

Dette blir da kun etterfulgt av at eg kaller alt som har med Liverpool å gjøre for homo.

....ja, vi er så umoden.



Får se om eg kan dra med meg noen nedover. Sikler etter en skikkelig Leeds retro trøye fra 70 tallet, og vil virkelig innom Elland Road, og se byen generelt!





"Shine On You Crazy Diamond"
"Shine On You Crazy Diamond"

27.10.1961

Re: Til Newcastle 22--27 oktober
« Svar #6 på: September 16, 2006, 19:07:41 »
Jeg har brukt Newcastle mye. Flott by. Greit og reise ned til Leeds .
Tar ca .6 Fosters.
 

chief

Re: Til Newcastle 22--27 oktober
« Svar #7 på: September 16, 2006, 20:54:55 »
quote:
Originally posted by 27.10.1961

Jeg har brukt Newcastle mye. Flott by. Greit og reise ned til Leeds .
Tar ca .6 Fosters.



Det er på en kald vinterdag!        Eller?????  [;)]


1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

27.10.1961

Re: Til Newcastle 22--27 oktober
« Svar #8 på: September 18, 2006, 23:07:54 »
Det er kaldt ja. Men ølet varmer på toget ned til Leeds , veit du Bjørn.
 

Karl Hot Shot

Re: Til Newcastle 22--27 oktober
« Svar #9 på: September 20, 2006, 22:46:41 »
quote:
Originally posted by Germ

Heisann

I forbindelse med studier skal min klasse reise til Newcastle søndag den 22.oktober, og reise hjem igjen fredag den 27. oktober.

Selvfølgelig er det ingen Leeds kamp da jeg kan snappe opp, just my luck.

Vi har mest sannsynlig to dager fri, helt for oss selv, og jeg vurderer å ta turen "nedom" Leeds for å se på byen osv. Har aldri vært der.


Hvilken måte anbefalles å reise til Leeds med? Tog? Hvor mye koster dette ca og tar det lang tid?


Takk for hjelpen, hilsen en som aldri har vært i England [:o)]

"Shine On You Crazy Diamond"



Leeds United spiller 3. runde i ligacupen onsdag 25. oktober. Du får satse på hjemmekamp.