Skrevet av Emne: Skandalebehandling  (Lest 3815 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Totto

Skandalebehandling
« på: September 21, 2006, 17:13:53 »
Kom nettopp over denne på nettet:

http://www.leedstoday.net/ViewArticle2.aspx?SectionID=46&ArticleID=1780266

Slik behandler man vel ikke en person som har tjent klubben på en god måte i godt over 3 år. [:(!]

Dersom ikke annet ligger bak, synes jeg dette er en skandale!


Totto

Det er jåleri å bruke briller for syns skyld.

www.iplink.no
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

Mats-

  • Gjest
Re: Skandalebehandling
« Svar #1 på: September 21, 2006, 17:18:17 »
Nei, vi får vel håpe at denne infoen ikke stemmer helt 100%. Men Leeds har vel gått litt på "tryne" i det siste når det gjelder å behandle folk som har vært i tro tjeneste.

--------------------------
Verste jeg vet er medgangssupportere *host* Scum
Mvh Mats

ØysteinBL

Re: Skandalebehandling
« Svar #2 på: September 21, 2006, 17:23:03 »
Dette er vel mest "standard procedure" grunnet pågående forhandlinger om sluttvederlag ec.

"The miracle today is communication. So let´s use it."

- John Lennon 1969
"The miracle today is communication. So let´s use it."

- John Lennon 1969

Dennis

Re: Skandalebehandling
« Svar #3 på: September 21, 2006, 18:25:58 »
Vi får håpe ikke det er noen virkelig sure miner ute og går i denne saken!

At Blackwell skal holde seg borte i denne tiden, er vel ikke mer enn rett og rimelig. At han skal valse ut og inn dørene på Elland Road og Thorpe Arch, mens han diskuteres sin fallskjerm, hadde blitt for dumt.

Leeds-laget trenger å se fremover, ikke ha en 'venteperiode', mens Blackwell får pengesekken sin.

Marching On Together!
Marching on together!

raggen

Re: Skandalebehandling
« Svar #4 på: September 21, 2006, 19:11:47 »
hørtes litt brutalt ut men er nok ganske vanlig standard ja.. han får nok tid til å ta farvel med spillerene når tida er inne og ikke komme nå og krangel å styre om sluttvederlag i gangene. Men Blacwell virker som en fornuftig mann og tror nok han tar dette med fatning og ønsker han lykke til videre og takker ham for årene som har gått.

WE ARE SUPER SUPER LEEDS
Forever Leeds United!!!!!!!!

Papi

Re: Skandalebehandling
« Svar #5 på: September 21, 2006, 19:22:25 »
Rekner med at dette kun er fram til at sluttpakke er ferdigforhandla....

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Sten

Re: Skandalebehandling
« Svar #6 på: September 21, 2006, 19:24:50 »
Det er vel allment kjent at arbeidslivet i England er hardere enn det vi er vant til. Slik behandling er etter det jeg har hørt ikke uvanlig der...

Pikselator (AKA Sten) -Your Friendly Forum Groundsman
Sten

Totto

Re: Skandalebehandling
« Svar #7 på: September 21, 2006, 20:21:43 »
Ok, etter å ha lest svarene er er jeg nok mer enig jeg også.

Vel å merke til saken er avsluttet.


Totto

Det er jåleri å bruke briller for syns skyld.

www.iplink.no
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

Karl Hot Shot

Re: Skandalebehandling
« Svar #8 på: September 21, 2006, 21:47:37 »
Dersom man leser artikkelen mer nøye, ser man at overskrifta er veldig tabloid. Før klubben og Blackwell har blitt enige om en sluttpakke til Blackwell, kan ikke Blackwell befinne seg i nærheten av klubbens lokaliteter. Dette skal være normal praksis når noen blir avskjediget:

"Blackwell was sacked as manager by United chairman Ken Bates yesterday after more than two years in charge, and the 47-year-old is understood to have been told to stay away from Elland Road while the terms of his settlement are decided."
 

Oggy

Re: Skandalebehandling
« Svar #9 på: September 21, 2006, 22:04:46 »
Utrolig latterlig hvis vi skal bli "uvenner" med KB nå.
På den annen side var det vel ikke så lurt å tegne mer enn 1 års
kontrakt med han...
Oggy

Karl Hot Shot

Re: Skandalebehandling
« Svar #10 på: September 21, 2006, 22:16:42 »
Vi var noen få kritikere som turte å ytre offentlig (les her på forumet) skepsis og forbauselse til treårskontrakten som Leeds United gav Kevin Blackwell i begynnelsen av mars 2006. Men som vanlig fikk vi huden full fra de som alltid skal si seg enig i det Leeds United-ledelsen gjør til enhver tid. Du har selvsagt helt rett, Oggy. I ettertid fremstår avtalen fra mars 2006 som det reneste sludder. Ledelsen burde hatt is i magen til å vente til sommeren med manager-spørsmålet. Da Blackwell fikk sparken i går, var det til og med noen her inne som ikke ville tillate oss Blackwell-kritikerne å glede oss over avskjedigelsen. Nok en gang skulle vi ta hensyn til "følelsene" hos de som har hatt sin naive tro på reservelagstreneren.
 

h.b

  • Gjest
Re: Skandalebehandling
« Svar #11 på: September 21, 2006, 22:18:20 »
[^][^][^][^][^][^][^][^][^][^]
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Vi var noen få kritikere som turte å ytre offentlig (les her på forumet) skepsis og forbauselse til treårskontrakten som Leeds United gav Kevin Blackwell i begynnelsen av mars 2006. Men som vanlig fikk vi huden full fra de som alltid skal si seg enig i det Leeds United-ledelsen gjør til enhver tid. Du har selvsagt helt rett, Oggy. I ettertid fremstår avtalen fra mars 2006 som det reneste sludder. Ledelsen burde hatt is i magen til å vente til sommeren med manager-spørsmålet. Da Blackwell fikk sparken i går, var det til og med noen her inne som ikke ville tillate oss Blackwell-kritikerne å glede oss over avskjedigelsen. Nok en gang skulle vi ta hensyn til "følelsene" hos de som har hatt sin naive tro på reservelagstreneren.





Jon R

Re: Skandalebehandling
« Svar #12 på: September 21, 2006, 23:55:35 »
quote:
Da Blackwell fikk sparken i går, var det til og med noen her inne som ikke ville tillate oss Blackwell-kritikerne å glede oss over avskjedigelsen. Nok en gang skulle vi ta hensyn til "følelsene" hos de som har hatt sin naive tro på reservelagstreneren.



Skeptikerne til den nye kontrakten fikk helt rett: Både timingen og lengden på kontrakten vitner om dårlig håndarbeid fra Ken Bates. Resten av innlegget anser jeg som rent sludder fra ende til annen, Hot Shot.

Mye av det som er skrevet og sagt om Blackwell fra skeptikerne har vært svært nedlatende, unyansert og repsektløst og til tider hatt preg av en hat-kampanje. Alt han har gjort og stått for, har blitt devaluert og vinklet negativt fra noen debattanter. Dette har provosert annerledes tenkende, og dette har endel av oss sagt klart ifra om. Er det dette du  mener ikke skal være "lov"? Man skal spy ut respektløs eder og galle mot manageren, men ikke selv tåle at noen tar mannen i forsvar svarer med samme "mynt"? Det handler ikke om å sensurere følelsene til noen, men å understreke en fundemental uenighet. På meg høres det mer ut som om det er dine egne følelser du ber om at vi tar hensyn til, for ikke å ødelegge denne "gledens" tid for deg og dine likesinnede. Et velmenende  råd til deg er: Fest med måte, Karl Hot Shot!


Jon R.
« Siste redigering: September 22, 2006, 00:02:21 av Jon R »
Jon R.

matta

Re: Skandalebehandling
« Svar #13 på: September 22, 2006, 07:46:02 »
Jeg skjønner ikke hvorfor Bates ga han en så lang kontrakt jeg. Det beste måtte jo ha vært å gi en en "gratulerer, du har ført oss til premier league"-kontrakt, noe som vil si at han ikke hadde fått noe lenger enn et års forlengelse på den nåværende siden vi ikke gikk opp. Da hadde det vært utgifter å spare. Meeen, etterpåklokskap er vel det vi som elsker denne klubben kan mest om, Ref. Ridsdale og tida etter :(
"If they're good enough, they're old enough!" -David O'Leary-

Robert H.

Re: Skandalebehandling
« Svar #14 på: September 22, 2006, 15:00:36 »
Hvis det er riktig slik det stod i YEP at Blackwell bare har avtale om 6 mnd lønn etter fyken så spiller det jo ingen rolle hvor lang kontrakten hans var.

Dette rimer jo også godt med tanke på hvor kritisk Bates har vært til diverse andre etterlønnsordninger i klubben...

Kato

Re: Skandalebehandling
« Svar #15 på: September 22, 2006, 15:10:51 »
Syns det er mange som banker seg på brystet i etterpåklokskapens ånd her inne. Jeg var blant de som applauderte kontrakten i mars. Og da synes jeg den var riktig ut fra det som hadde skjedd siden Blackwell overtok.

At vi knapt har vunnet en kamp (i tillegg til alt annet) de nesten 8 månedene etter mars,  gjør jo at folk kan skifte mening.

Det skulle bare mangle.

Jeg vil mene at Kevin Blackwell var rett mann for Leeds sommeren 2004, sommeren 2005, mars 2006 og mai 2006.

Det var dessverre helt korrekt av Ken Bates å sparke han nå.
 

h.b

  • Gjest
Re: Skandalebehandling
« Svar #16 på: September 22, 2006, 15:41:54 »
Snakker vi om skandalebehandling. Så er det den behandlinga Bakke og Fansen fikk av Bates som er skandaløs. Blackwell fikk mer enn nok sjanser av Bates.Blackwell burde vært sparka etter tapet mot Watford



Karl Hot Shot

Re: Skandalebehandling
« Svar #17 på: September 22, 2006, 15:48:55 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Da Blackwell fikk sparken i går, var det til og med noen her inne som ikke ville tillate oss Blackwell-kritikerne å glede oss over avskjedigelsen. Nok en gang skulle vi ta hensyn til "følelsene" hos de som har hatt sin naive tro på reservelagstreneren.



Skeptikerne til den nye kontrakten fikk helt rett: Både timingen og lengden på kontrakten vitner om dårlig håndarbeid fra Ken Bates. Resten av innlegget anser jeg som rent sludder fra ende til annen, Hot Shot.

Mye av det som er skrevet og sagt om Blackwell fra skeptikerne har vært svært nedlatende, unyansert og repsektløst og til tider hatt preg av en hat-kampanje. Alt han har gjort og stått for, har blitt devaluert og vinklet negativt fra noen debattanter. Dette har provosert annerledes tenkende, og dette har endel av oss sagt klart ifra om. Er det dette du  mener ikke skal være "lov"? Man skal spy ut respektløs eder og galle mot manageren, men ikke selv tåle at noen tar mannen i forsvar svarer med samme "mynt"? Det handler ikke om å sensurere følelsene til noen, men å understreke en fundemental uenighet. På meg høres det mer ut som om det er dine egne følelser du ber om at vi tar hensyn til, for ikke å ødelegge denne "gledens" tid for deg og dine likesinnede. Et velmenende  råd til deg er: Fest med måte, Karl Hot Shot!


Jon R.




Du bør lære deg en elementær sak, Jon R, og det er å ikke gi råd til noen som ikke har bedt deg om råd.

Nå fortsetter du med den evindelige generaliseringen igjen. Alle som var imot Blackwell, var unyanserte og uhøflige. Fortsatt evner du ikke å lese forskjellene i innleggene. Du kunne i det minste innrømme at du tok feil ift. Blackwell. Noen så at mannen ikke hadde kvaliteter gode nok som manager for Leeds United, og styret gav på onsdag disse kritikerne "rett". Den største tabba Ken Bates har gjort i sitt liv som fotballeder, var sannsynligvis denne vanvittige treårskontrakten "han delte ut" i mars 2006.
 

JanT

Re: Skandalebehandling
« Svar #18 på: September 22, 2006, 15:55:06 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Da Blackwell fikk sparken i går, var det til og med noen her inne som ikke ville tillate oss Blackwell-kritikerne å glede oss over avskjedigelsen. Nok en gang skulle vi ta hensyn til "følelsene" hos de som har hatt sin naive tro på reservelagstreneren.



Skeptikerne til den nye kontrakten fikk helt rett: Både timingen og lengden på kontrakten vitner om dårlig håndarbeid fra Ken Bates. Resten av innlegget anser jeg som rent sludder fra ende til annen, Hot Shot.

Mye av det som er skrevet og sagt om Blackwell fra skeptikerne har vært svært nedlatende, unyansert og repsektløst og til tider hatt preg av en hat-kampanje. Alt han har gjort og stått for, har blitt devaluert og vinklet negativt fra noen debattanter. Dette har provosert annerledes tenkende, og dette har endel av oss sagt klart ifra om. Er det dette du  mener ikke skal være "lov"? Man skal spy ut respektløs eder og galle mot manageren, men ikke selv tåle at noen tar mannen i forsvar svarer med samme "mynt"? Det handler ikke om å sensurere følelsene til noen, men å understreke en fundemental uenighet. På meg høres det mer ut som om det er dine egne følelser du ber om at vi tar hensyn til, for ikke å ødelegge denne "gledens" tid for deg og dine likesinnede. Et velmenende  råd til deg er: Fest med måte, Karl Hot Shot!


Jon R.




Helt enig i det du skriver "Hot Shot".
De aller fleste av Blackwell-skeptikerne(ikke alle), har formidlet sin kritikk mot manageren på en saklig og grei måte, men har ofte blitt møtt med både usaklighet og arroganse.
Men det er jo alltid noen som må strekke grensene, og tyr til personlige karakteristikker som idiot og lignende.
Da legger en seg på et helt annet og usmakelig nivå.




Jan Tore
Jan Tore, luscos 1119

Jon R

Re: Skandalebehandling
« Svar #19 på: September 22, 2006, 16:11:32 »
quote:

Du bør lære deg en elementær sak, Jon R, og det er å ikke gi råd til noen som ikke har bedt deg om råd.


Takk for rådet, Hot Shot. Skal ta det med meg videre i livet. [8D]
 
quote:


Nå fortsetter du med den evindelige generaliseringen igjen. Alle som var imot Blackwell, var unyanserte og uhøflige. Fortsatt evner du ikke å lese forskjellene i innleggene. Du kunne i det minste innrømme at du tok feil ift. Blackwell. Noen så at mannen ikke hadde kvaliteter gode nok som manager for Leeds United, og styret gav på onsdag disse kritikerne "rett". Den største tabba Ken Bates har gjort i sitt liv som fotballeder, var sannsynligvis denne vanvittige treårskontrakten "han delte ut" i mars 2006.



Selvfølgelig ser jeg nyanser i innleggene. Det er først og fremst de som er ensidig svartmalende jeg finner provoserende. Det er ganske mange av dem her inne, som knapt nok har skrevet et positivt ord om jobben som er gjort. Jeg synes det er påfallende at mange må ty til konstruert kritikk fylt av faktafeil og rene spekulasjoner, dersom Blackwell har gjort en gjennomgående dårlig jobb fra a til å.
Jeg snakker ikke nødvendigvis om deg når jeg tar opp dette, Hot Shot.

Når det gjelder Blackwell tok jeg ikke "feil." Jeg argumenterte for at han tok denne klubben jevnt og trutt fremover, med plass i play off finalen som den største fjæren i hatten. Jeg la først og fremst vekt på resulatene og innså at ikke alle mål og kan oppfylles på en gang. Ingen med vettet i behold kan si at dette var "feil."
 
Like lite som mange av skeptikerne har vært ensidig kritiske, har jeg og mange av de som har støttet Blackwell vært ensidig postive eller naive, slik du gjerne liker å fremstille det, Hot Shot. Generaliseringer kommer fra din hånd også. Fei for din egen dør.

Jon R.
Jon R.

h.b

  • Gjest
Re: Skandalebehandling
« Svar #20 på: September 22, 2006, 16:18:54 »
Karl.Jon Mener meg. Enkelt og greit.Men i motsatt retning så er det mange som ensidig kritiserer de som kritiserer fordi de ikke ser at han er udugelig. Kommer det et lannnnnnnnnnnnngt innlegg med bare positivitet, så blir skrytt opp som et seriøst innlegg. Kommer det kritikk som ofte er kortere, så blir det kritisert som useriøst



Jon R

Re: Skandalebehandling
« Svar #21 på: September 22, 2006, 16:38:07 »
quote:
Men det er jo alltid noen som må strekke grensene, og tyr til personlige karakteristikker som idiot og lignende.
Da legger en seg på et helt annet og usmakelig nivå.

Jan Tore



Dette har du helt rett i Jan Tore. Jeg brukte dette uttrykket om en meddebattant. Det burde jeg ikke ha gjort. Beklager Frode. [:I]

Jon R.
Jon R.

Totto

Re: Skandalebehandling
« Svar #22 på: September 22, 2006, 17:59:45 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Men det er jo alltid noen som må strekke grensene, og tyr til personlige karakteristikker som idiot og lignende.
Da legger en seg på et helt annet og usmakelig nivå.

Jan Tore



Dette har du helt rett i Jan Tore. Jeg brukte dette uttrykket om en meddebattant. Det burde jeg ikke ha gjort. Beklager Frode. [:I]

Jon R.




Dask på lanken til deg! [}:)]


Totto

Det er jåleri å bruke briller for syns skyld.

www.iplink.no
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

Speedy

Re: Skandalebehandling
« Svar #23 på: September 23, 2006, 03:35:54 »
 

Jon R

Re: Skandalebehandling
« Svar #24 på: September 23, 2006, 04:13:35 »
Bates raser over "gedigen" sluttpakke på over 4 mill kroner, altså 400 000 £ ? Høres ut som det absolutte nonsense. Må være en bargain pakke for klubben ettersom Blackwell hadde to og et halvt år igjen av kontrakten. Da blir ca 350 000 £ for småpenger å regne.

Jon R.
« Siste redigering: September 23, 2006, 04:14:21 av Jon R »
Jon R.

flynn

Re: Skandalebehandling
« Svar #25 på: September 23, 2006, 17:15:04 »
Hvor mye tror vi en manager tjener da? Det er helt sikkert med enkelte få unntak vesentlig mindre enn spillerne. Jeg har ingen anelse egentlig, men tipper at Blackwell hadde en årslønn på ca £400.000, og at da han har framsatt krav på 1.års lønn for å gå ut av kontrakten. Det er i såfall ikke det værste jeg har hørt, men Bates er jo en luring og ser sikkert sitt snitt til å presse prisen ned gjennom å skape inntrykk av at Blackwell er skurken her.

Flynn