Skrevet av Emne: Leeds United var ikkje død  (Lest 2081 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Papi

Leeds United var ikkje død
« på: September 24, 2006, 01:03:51 »
Dette var kampen Leeds verkeleg trengte å vinne. Med siger mot Birmingham ville det berre vere sju poeng opp til opprykksrivalen, mens med tap ville Leeds vera tretten poeng bak. Ein liten evighet i fotballverdenen.

Allerede i dei første minutta kunne eg sjå eit meir aggressivt Leeds lag enn på lenge. Midtbana jobba og sleit godt sammen, og var oppe i dei fleste dueller. Verka som Carver verkeleg hadde klart å motivere gutta i garderoben. Likevel er det Birmingham som kjem til den første store sjansen. Venstrekanten til Birmingham har ein heil halvdel å løpe på etter at Gary Kelly er på veg fremover då Birmingham bryt i midtbane leddet. Stiller eit spørsmålstegn til at begge stopparane rygger og rygger. Her må enten Butler eller Killa frem å støyte. Berre flaks at dette ikkje resulterer i mål i mot. Warner står som paralysert når ballen smeller i tverren.

Første målet til Healy er av det særdeles lekre slaget. Flott volley med utsida som keeper ikkje har sjanse å nå. 1 - 0 og stemninga stiger betraktelig i stua. Nicholls og Derry jobber og sliter veldig godt på midtbana. Vinner dei fleste dueller. Derry viser at han er tilbake i sitt gamle slag når han tar ein knallhard men etter min meining ein ”fair” takling. Lukter nesten svidd av taklinga.

Dessverre var ikkje Adam så lenge i paradis. Birmingham scorer ut av ingenting, etter ein overtall situasjon i forsvaret til Leeds. Kor er Butler på målet? Som høgre midtstopper er det hans plass som er ope som ein ”låvedør” Warner kan ikkje klandrast for dette målet.
F… , skulle dette nok ein gang gå mot Leeds??  Før eg rakk å tenkje meir over dette ligg Horsfield nede i seksten meteren og det er dømt straffe. Med Healy som sjelden bommer på straffer øyna eg ledelse. God straffe! 2 – 1 til Leeds.
Etter denne pangstarten roer kampen seg, og Leeds kan gå til pause med ein fortjent ledelse. Herlig og høyre at publikum jubler og klapper gutta inn til pause.

Starten på andre omgang er på langt nær så aggressiv som første, men dei sjansene som kjem er det Leeds som skaper. I dag var spissene veldig bevegelige, og då er det enkelt og treffe dei. Horsfield er det ingen som tar frå ballen, og han gjer kloke valg med ballen.

Så skjer det veldig mykje på ein gong. Leeds får annullert ein mål, ein spiller prøver og drepe Westlake, og så scorer Birmingham! Crainey som hittil har imponert meg gjør ein fryktelig feilvurdering, og opner opp Leeds sin venstreside fullstendig. Spissen forserer opp langs sida og setter ballen mellom beina på Warner. Du gjør her Warner?? Dette var alt for dårlig.

Skulle vi nok ein gong miste poeng i sluttminutta? Frustrasjonen brer seg, feilpasninger blir mykje meir lagt merke til og banninga starter.
Men Leeds gir seg ikkje. Ein av banens beste Healy vinner ballen på kanten av sektenmeteren, slår ut til Kelly som slår eit lurt innlegg inn i femmeteren. Moore går tett i ryggen på ein forsvarer og forsvareren header ballen i eige mål. HURRA!!!!

Siste10 minutta var ein pine å sjå på, ikkje grunna dårlig spell, men grunna evigheten som vart lagt til av dommer. Men varma mitt nervøse sinn og høyre ”Marchin on together” av fansen. Godt og høyre fansen støtte opp om laget. Endelig blåste dommeren av kampen. 3 særdeles viktige poeng var innkassert. Nå er det berre 7 små poeng opp til toppen gutter #61514;

Oppsummering på godt og vondt:

•   Warner gjer ein dårlig kamp. Direkte skyld i andre målet som han ”SKAL” ta. Fleire situasjoner kor han slepp ballen, skulle tru han hadde såpe på hanskene
•   Crainey gjør ein god kamp, men øydeligger mykje med tabben i andre omgang. Sliter med å plassere seg riktig i nokre situasjoner, men alt i alt er han solid i dag.
•   Lewis spiller ein elendig kamp, treffer aldri på pasninger, gjør mykje dumme valg. Virker heilt ute. Westlake starter nok neste kamp.
•   To veldig gode og bevegelige spisser. Spiller godt sammen. Håper Carver vel og satse videre på Horsfield og Healy
•   Derry er konge på midten, blir sliten og blir bytta ut, men takk for innsatsen. Kårer deg herved til banens beste.


Warner 5, Kelly 6, Butler 6, Killa 6, Crainey 6, Derry 8, Nicholls 7, Lewis 5, Douglas 6, Healy 8, Horsfield 8.

Kanskje dette var vel mykje skryt på ein gong dette, men synest vi fortjener og hvile på det positive nå etter mange kamper kor alt har gått mot oss.

Marchin on together!

There is only one way, and that is up #61514;

God kveld til dere folkens. Blei eit langt innlegg dette, men hadde så mykje og fortelje i dag#61514;



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

B-m

Re: Leeds United var ikkje død
« Svar #1 på: September 24, 2006, 01:24:03 »
Supert oppsummert!
Bedre enn den negative vinklingen til Asbjørn :D
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Leedsulf

Re: Leeds United var ikkje død
« Svar #2 på: September 24, 2006, 01:29:28 »
Bra oppsummering ja.
« Siste redigering: September 24, 2006, 01:30:03 av The boy Eddie Gray »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Leeds United var ikkje død
« Svar #3 på: September 24, 2006, 01:32:08 »
quote:
Originally posted by B-m

Supert oppsummert!
Bedre enn den negative vinklingen til Asbjørn :D


Hiver meg på den, hadde ikke energi igjen jeg til å skrive så grundig... [:)]

Det eneste vi egentlig er uenig om, er sentral midtbane. Jeg syns ikke 1-1 kom ut av ingenting, vi hadde fått noen "scarer" på forhånd, der jeg ikke helt klarte å bestemme meg for om det var keepers usikkerhet, midtforsvaret eller mangelen av støtte fra midten som var skyld i de defensive problemene... Men det var for mye "tøys" på midten til at jeg vil gi de godkjent for 1.omgangen, vi hadde våre offensive muligheter men så kom direkte unødvendige misser, der man i noen tilfeller ikke virket "up for it"/konsentrert nok, det var pasningsfeil som gjorde det, og vi gikk glipp av glimrende offensive muligheter. "Tømte midtbanen" nevnte vel Ole og det stemmer nok...

Husker med gru de gangene Birm' kom på kjappe løp med oss haltende etter, den i tverra like før 1-0 var skrekk og gru...
Ikke fornøyd med midten, nei [:)]

Offensivt sett stemte mye [:)] Jeg kjente igjen tendensene fra da vi var på vårt beste tidlig i høst.

Men Lewis har hatt mange kamper under pari nå...

For å avslutte litt positivt da, ikke langt opp til play-off nei [:)]


While preachers preach of evil fates
Teachers teach that knowledge waits
Can lead to hundred-dollar plates
Goodness hides behind its gates
But even the President of the United States
Sometimes must have to stand naked

B.Dylan
« Siste redigering: September 24, 2006, 01:38:03 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Oggy

Re: Leeds United var ikkje død
« Svar #4 på: September 24, 2006, 01:37:50 »
Deilig med en seier igjen.
Håper dette blir en super helg, med 4 seire for "mine" lag.
Oggy

SveinArve

Re: Leeds United var ikkje død
« Svar #5 på: September 24, 2006, 02:55:26 »
Hva er dine lag da?


------------------------------
http://www.godoyil.no

Kvinnefotball, hva er det?? Ikke er det kvinner og ikke er det fotball....   -Ivar Hoff-
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Kjell Skjerven

Re: Leeds United var ikkje død
« Svar #6 på: September 24, 2006, 06:58:27 »
Fint innlegg papi.skulle nesten tru du var på ER...?
[:)]
Einig med deg ang Lewis,han skuffer for tiden.
Horsfield på topp gjør det han kan.Han er tøff og går til i duellene,samt at han er god i lufta.Men han er berre ein A4 spelar,fins 13 av han på dusinet.
Får håpe at Cresswell snart kommer tilbake og sender Horsfield tilbake til Sheffield.
Douglas kan vere grei å ha i stallen,men han greier ikkje å forsterke Leedslaget noko særleg meir enn andre.



In this country,you gotta make the money first.
Then when you get the money,you get the power.
Then when you get the power,
then you get the women.
Side before self,every time.

Papi

Re: Leeds United var ikkje død
« Svar #7 på: September 24, 2006, 07:54:35 »
Er nok på omtrent same plass som deg Kjell:)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Dennis

Re: Leeds United var ikkje død
« Svar #8 på: September 24, 2006, 22:40:42 »
Dette var et flott kampreferat!


Marching On Together!
Marching on together!

Papi

Re: Leeds United var ikkje død
« Svar #9 på: September 25, 2006, 17:16:28 »
Kjekt det fall i smak, med slike tilbakemeldinger får eg finne fram pennen og blokka til neste kamp også viss det er ønskelig:)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

h.b

  • Gjest
Re: Leeds United var ikkje død
« Svar #10 på: September 25, 2006, 19:25:50 »
Stå på papi. Men har du like mye kritikk noengan mot laget som du har positivitet så få det frem her på forumet.Spennende å se hva disse positivitetsrytterne gjør med et langt og negativt innlegg.



Jon R

Re: Leeds United var ikkje død
« Svar #11 på: September 25, 2006, 19:54:22 »
quote:
Spennende å se hva disse positivitetsrytterne gjør med et langt og negativt innlegg.




Dette vet du da godt, håkon. Det parterer eller river vi i fillebiter, før vi stapper det langt oppi der sola ikke skinner på han som skrev det.  [:p]

Jon R.
Jon R.

h.b

  • Gjest
Re: Leeds United var ikkje død
« Svar #12 på: September 25, 2006, 19:59:39 »
Nå sa jeg et laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaant inlegg da ikke et kt
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Spennende å se hva disse positivitetsrytterne gjør med et langt og negativt innlegg.




Dette vet du da godt, håkon. Det parterer eller river vi i fillebiter, før vi stapper det langt oppi der sola ikke skinner på han som skrev det.  [:p]

Jon R.