Ranieri: I'll Leed us into Europe

Started by Kato, September 28, 2006, 14:51:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

CLAUDIO RANIERI has told Ken Bates: “I’m the man to take Leeds into Europe.”

The Italian wants to bring Premiership and continental football back to the Yorkshire club . . . and it would only take a phone call from chairman Bates.

There was speculation Bates would swoop for his former Chelsea manager after boss Kevin Blackwell was sacked last week.

The pressure is on Bates to come up with a big-name replacement as soon as possible.

And Ranieri said: “Ken knows me very well. If Ken wants Claudio, he should phone Claudio.

“If he wants to strike a good deal with me and then wants Leeds back in the Premiership, I am the man for the job.

“I am ambitious and Mr Bates is too.

“I could take Leeds back into the Premiership. But my target would be to take them back into Europe too, at least in the UEFA Cup.

“I worked under Ken Bates for three years at Chelsea and, if he wants these things for Leeds, my message is ‘No problem, call me’.”

He added: “I’d love to come back to England. What matters is the ambition of the club and the programme it would have for the future.

“I have worked in the Italian league, in England and in the Spanish league, too. I would be prepared to work in any of those countries again.

“But if you want the truth, my first choice would be England.

“You cannot beat the atmosphere there. It is so exciting.”

Ranieri has not worked for more than a year after getting the boot at Valencia.

His signings there did not pay off and he was under pressure to be as big a hit at the club as he was first time around, winning the Spanish Cup and qualifying for the Champions League.

But that takes nothing away from four impressive years at Stamford Bridge, including a magnificent charge to the Champions League semi-final in his last season. Ranieri said: “Those were fantastic years. I never had any problem with either of my chairmen there.

“I had three great years under Ken Bates and enjoyed my time under Roman Abramovich in the final year, too.

“I can honestly say I have never had any trouble with my chairmen during my career.”

It was Peter Kenyon who Ranieri could not stand during his final year in London.

The Italian found out Kenyon was plotting his downfall by holding secret negotiations with Jose Mourinho’s camp.

But even that experience has not left a bitter taste in Ranieri’s mouth.

He is itching to prove himself in England again.

He said: “I have been offered some projects but not really good ones, not what I wanted.

“I was bored during the summer and I am still bored now. I really want to get back into management.

“I’ve been looking at football and doing work for Sky Italia.

“That sort of work is fine and it keeps me in touch but it isn’t the same as managing a team and having that contact with players in the dressing room.

“I have also done a lot of swimming in the sea, which is fun.

“But there is only so much swimming you can do! I want to be involved in football.”

The Sun i dag. Bring him in.

flynn

Dette liker vi å høre! Ranieri kan være spennende han, og en eventuell ansettelse av ham vil bevise Bates sine ambisjoner med Leeds en gang for alle.

Flynn

h.b

I og med at Curbishley ikke virker realistsisk så burde Ranieri bli ringt opp av Bates  i dag. Håper ikke Bates gambler med å se hva Carver kan utrette før han bestemmer seg. Hvis Carver imponerer og viser seg som den rette manageren med tiden så burde han styre Leeds skuta, men nå som Ranieri vil ha jobben så bør faktisk Bates ringe ham. Problemet er at hvis Carver får sjansen og ikke tar vare på sjansen og Ranieri eller en annen toppmanager som er ledig på markedet ikke er ledig mere, så blir det en mellomløsning neste gangen vi må ha en ny manager.Det er ikke Leeds tjent med.

Karl Hot Shot

Jeg vil selvsagt heller ha Claudio Ranieri på Elland Road enn Kevin Keegan eller Glenn Hoddle. Men Ranieri må også stikke fingeren i jorda og forstå at Bates bruker langt mindre midler på Leeds United enn han gjorde med Chelsea. Leeds United har nok ikke råd til å sette seg så mye i gjeld som var tilfellet med Bates i Chelsea. Og hvordan vil Ranieri takle en situasjon hvor han bare kan låne spillere og ellers ta til takke med de spillerne som allerede er der? Jeg tror Ranieri fort kan havne i den samme situasjonen som mange ville fryktet med Curbishley. Vi må følge klubben i to-tre sesonger til i CCC før laget er sterkt nok til å hevde seg i Premier League. Men bevares, Ranieri virker som en klok manager og et varmt menneske!

Ferre

Spennende ja! Ranieri er en god manager, men er litt usikkert på hva han kan utrette med dagens Leeds lag. Men hvis Bates velger å ansette han, har han min fulle støtte.

Ranieri - Carver høres jo ut som en spennende duo...

-WE'LL BE BACK-

Peter7

Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

MacMurder

Budda

Er litt skeptisk til Ranieri. Er jo ikke så veldig imponerende det han gjorde i Chelsea og Valencia.
Men kan kanskje gjøre en god jobb for Leeds hvis han får sjansen. Det er i allefall bedre enn Keegan og Hoddle og ikke minst Dennis Wise.
Endre

Dennis

Jeg synes Claudio Ranieri i dette intervjuet (hvor mye av det som er ordrett sitert, veit ikke jeg) virker så desperat til å komme tilbake til fotballen, at han kunne ta imot 'hvilke tilbud som helst'. Mannen må jo være forstått med at Leeds ikke er en rik klubb, så vi ikke har råd til å betale han i dyre dommer.

Hvorfor skulle han be Bates om jobb om han var mest interessert i pengene og ikke jobben?

Han kunne sikkert fått jobb i en korrupt italiensk klubb, med mer penger enn oss.

Marching On Together!
Marching on together!

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Jeg synes Claudio Ranieri i dette intervjuet (hvor mye av det som er ordrett sitert, veit ikke jeg) virker så desperat til å komme tilbake til fotballen, at han kunne ta imot 'hvilke tilbud som helst'. Mannen må jo være forstått med at Leeds ikke er en rik klubb, så vi ikke har råd til å betale han i dyre dommer.

Hvorfor skulle han be Bates om jobb om han var mest interessert i pengene og ikke jobben?

Han kunne sikkert fått jobb i en korrupt italiensk klubb, med mer penger enn oss.

Marching On Together!

Hvilket innlegg er det du responderer på? Jeg kan ikke se at noen her inne hittil har spekulert i at Ranieri bare er ute etter å fylle opp egen lommebok. Du fekter altså i løse lufta.

Erik M

Claudio Ranieri kan sikkert masse fotball og kan også tilføre klubben et lite element av glamour (i mangel av et bedre ord). Klubben kan fort gli ut av skyggen med en high profile manager.  Jeg er ikke så redd for at han ikke får til noe fordi han har jobbet under store budsjetter tidligere.  Presset er vesentlig høyere under slike budsjetter - hos Leeds får han anledning til å bruke sine ferdigheter med et godt apparat og fasiliteter.

Det som forstyrrer bildet er at Ranieri finner det riktig å bruke pressen for å få denne typen oppmerksomhet.  Dewrsom han var en kandidat ville Bates kontaktet ham for lengst og jeg er 100% sikker på at Bates misliker hans fremgangsmåte.  Ranieri er, hvis han noen gang har vært aktuell, i dag er OFF THE SHORT LIST.

mads

håber meget på dette. han er et stort navn og en god manager! ville være super, men lad os nu se.

Premier League i næste sæson!

MacMurder

quote:
Originally posted by Budda

Er litt skeptisk til Ranieri. Er jo ikke så veldig imponerende det han gjorde i Chelsea og Valencia.
Men kan kanskje gjøre en god jobb for Leeds hvis han får sjansen. Det er i allefall bedre enn Keegan og Hoddle og ikke minst Dennis Wise.

??????????????????????????????

http://en.wikipedia.org/wiki/Claudio_Ranieri

Om Bates har råd til å ansette Ranieri, burde ord egentlig være overflødige. Hva mer må han egentlig prestere?? Det finnes bare en håndfull managere som har haugevis med titler på samvittigheten og disse er ikke akkurat "ledige" på markedet. Ikke noe mer gambling nå, Carver kan bli en hit, men det er umulig å forutse.

Dennis

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Hvilket innlegg er det du responderer på? Jeg kan ikke se at noen her inne hittil har spekulert i at Ranieri bare er ute etter å fylle opp egen lommebok. Du fekter altså i løse lufta.

Ok, takk for det!
Innlegget mitt var ment som en teori, like mye for meg sjøl, om hvorfor Ranieri vil ha jobben og med det store lønnsspørsmålet. Altså, har vi råd til han?

Beklager så mye hvis jeg "fekter i løse lufta", men jeg skjønner ikke hvorfor du skulle føle deg så truffet av den posten

Marching On Together!
Marching on together!

Bye

Få ham inn! Tvert! Ser ingen grunn til å nøle med dette.
Trønder i Bergen!

mads

håber han er i stand til at hente et par italienske spillere som kan noget med bolden, det trænger vi virkelig til...

Premier League i næste sæson!

ragnar

Ranieri er et av de bedre alternativene som har dukket opp. Men det er bare til å vente på hva Bates foretar seg...

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Sheridan

B-m

Leeds United er IKKE klubben for Ranieri.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Dennis

quote:
Originally posted by B-m

Interessant at du mener det, b-m! Vil du presisere?

Marching On Together!
Marching on together!

B-m

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

quote:
Originally posted by B-m

Interessant at du mener det, b-m! Vil du presisere?

Marching On Together!

'hør på han, fyren er desperat! Vil vi ha en ny desperat fyr inn? Føler at det var det som knakk Blackie. Ã... begynne å prate om leeds og europa er bullshit, vi er i CCC og komme nok til å bli der noen gode år til, ihvertfall hvis big shot ranieri- som ikke kjenner til en eneste spiller i denne divisjonen- blir vår manager. Vet ikke hva han gjorde første åra i Valencia(visstnok bra), men han spilte elendig fotball med Chelsea(med myyyye penger), og gjorde det dårlig nå sist med Valencia.

Carver inn
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Peter7

Han har sett mye fotball og jobbet som tv-ekspert i det året som har gått etter at han ble sparket som manager. Litt Terry Venables over ham, altså. Desperat etter å komme tilbake i management også, ser det ut til. Hvorfor har egentlig en managerkapasitet som Ranieri gått "ledig" såpass lenge? ... Dumt spørsmål, kanskje.

Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Dennis

quote:
Originally posted by B-m

'hør på han, fyren er desperat! Vil vi ha en ny desperat fyr inn? Føler at det var det som knakk Blackie. Ã... begynne å prate om leeds og europa er bullshit, vi er i CCC og komme nok til å bli der noen gode år til, ihvertfall hvis big shot ranieri- som ikke kjenner til en eneste spiller i denne divisjonen- blir vår manager. Vet ikke hva han gjorde første åra i Valencia(visstnok bra), men han spilte elendig fotball med Chelsea(med myyyye penger), og gjorde det dårlig nå sist med Valencia.
Carver inn

Du har et godt poeng, men på en annen side har han enorme meritter bla i Italia. Det er jo en annen spillestil, men han gjorde det jo også godt i Chelsea, selv om du mener han spilte elendig fotball. De ble vel nr to minst ett år og kom langt i CL, om jeg ikke husker feil.

Marching On Together!
Marching on together!

Budda

quote:
Originally posted by MacMurder

quote:
Originally posted by Budda

??????????????????????????????

http://en.wikipedia.org/wiki/Claudio_Ranieri

Om Bates har råd til å ansette Ranieri, burde ord egentlig være overflødige. Hva mer må han egentlig prestere?? Det finnes bare en håndfull managere som har haugevis med titler på samvittigheten og disse er ikke akkurat "ledige" på markedet. Ikke noe mer gambling nå, Carver kan bli en hit, men det er umulig å forutse.

Ranieri bruke utrolig mye penger både i Valencia og Chelsea uten at han tok noen store titler. Etter at han dro fra Valencia tok Benitez over og vant serien 2 ganger, UEFA cupen og kom til champions League finalen 2 ganger. I Chelsea brukte han enorme summer på nye spillere, men vant ikke noe her heller. Så kom Mourinho og alle vet hvordan det har gått da. Så jeg vil ikke si at han har imponert noe særlig. Eneste han har gjort er å bruke penger. De er ikke tilfelldig at Ranieri har fått sparken så mange ganger de siste årene. Det eneste han har vist mener jeg, er at han kan bruke mye penger for å så mislykkes.
Endre

ragnar

Jeg tror vi har råd til littegrann tålmodighet med Carver. Han har jo jobbet under noen OK trenere...

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Dennis

Jeg er helt enig, ragnar, men her har man ikke tålmodighet med noen som har vært assistenter!

Likevel er Boothroyd gud for flere her! Og han var jo kun head coach!

Marching On Together!
Marching on together!

raggen

desperat eller ambisiøs kan diskuteres i det vide og det brede.. men ranieri selger seg selv som en ledig mananger på markedet bør gjøre. nytter ikke hadde han bare vært skikkelig laid back og sagt jeg kunne tenkt meg jobben i leeds hvis det ikke dukker opp noe annnet interessant!!! da er det bedre med holdningen med å se stort på det. for leeds er var og blir er stor klubb i engelsk fotball.

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

MacMurder

Hva er egentlig denne "må kjenne til hver enkelt spiller i CCC/ha erfaring fra CCC" klisjeen? Er managere uten  denne essensielle og av enkelte geniforklarte vinnerformularen totalt ubrukelig i denne divisjonen. Ballen er vel like rund i denne divisjonen som i de fleste andre?

Papi

Nå som Curbs virker og vera utilgjengelig, bør Bates ringje Ranieri "straight away"
Claudio vil nok gi klubben eit løft både supportermessig og spelarmessig.

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil