Skrevet av Emne: Godset - Leeds  (Lest 2987 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HAD

Godset - Leeds
« på: Oktober 05, 2006, 17:29:37 »
Har et veddemål gående og lurer på om noen kan opplyse datoen som Godset spilte treningskamp mot Leeds på Marienlyst stadion. Resultat og målscorere er heller ikke så dumt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Godset - Leeds
« Svar #1 på: Oktober 05, 2006, 18:35:37 »
Det finnes jo Google til slikt bruk [:)]
 
quote:
3. oktober som kampdag

På datoen 3. oktober har Strømsgodset tidligere spilt 7 seriekamper og 1. runde i UEFA-cupen mot Leeds på Elland Road. I den kampen utlignet Steinar Pettersen til 1-1, men Leeds vant kampen 6-1.



Det dreier seg om 1973


Edith: TRENINGSKAMP, ehem... Da må det visst googles litt mer grundig enn jeg gidder her & nu... [xx(]




It's a restless hungry feeling, that dont mean noone no good
When ev'rything I'm a-sayin', you can say it just as good
You're right from your side, I'm right from mine
We're both just one too many mornings and a thousand miles behind

B.Dylan
« Siste redigering: Oktober 05, 2006, 18:36:44 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

agehvitstein

Re: Godset - Leeds
« Svar #2 på: Oktober 05, 2006, 19:16:07 »
Datoen husker jeg ikke, men resultatet ble 2-0 til Leeds. Var tilstede på kampen.
Målascorere sliter jeg også med å huske. Noe sier meg at Mcallister puttet ett på
frispark.
 

Leedsfan

Re: Godset - Leeds
« Svar #3 på: Oktober 05, 2006, 19:51:55 »
Var også på den kampen. Jobbet i pølsekiosken, husker at det ble 2-0!

Det var ikke lett å google. Må ha vært 1990 eller noe rundt der??
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Etne65

Re: Godset - Leeds
« Svar #4 på: Oktober 05, 2006, 20:17:10 »
Kampen gikk 5.August 1992 kl 19.00
(Har sjekka kampprogrammet)
 

AS2

Re: Godset - Leeds
« Svar #5 på: Oktober 05, 2006, 20:22:12 »
Jeg var også tilstedet... Det var på den tiden den største opplevelsen jeg noen gang hadde hatt.
Mine favorittlag spille mot hverandre på Gamle gress. Jeg får grøsninger forsatt. Strackan som smilte og vinket til meg og kompisene fra banen, bare noen meter fra der vi stod på tribunen. Ja, det var stort.
Mener treningskampen ble holdt etter seriemesterskapet, så da var det vel sommeren 92.
 

Cherry

Re: Godset - Leeds
« Svar #6 på: Oktober 05, 2006, 20:52:30 »
Mener Mc Allister & Wallace scoret. Morsom kamp- Cantona spilte også, dette var da like før han forlot Leeds etter og ha slåss med Chapman på trening.....+ litt til.
 

flynn

Re: Godset - Leeds
« Svar #7 på: Oktober 05, 2006, 22:32:50 »
Var der jeg og. Husker godt at Leeds-supporter Tor Rune Haugen var speaker, og at han pga rot med draktnummerne introduserte den inntil da ukjente iren Gary Kelly som spiller nr 12. Lee Chapman! Lik som to dråper vann de to... NOT

Flynn


lowfields

Re: Godset - Leeds
« Svar #8 på: Oktober 05, 2006, 23:20:11 »
Var det ikke Cantona og McAllister som scoret da?
David Rocastle hadde akkurat kommet fra Arsenal og spilte kampen.

"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

wilko92

Re: Godset - Leeds
« Svar #9 på: Oktober 05, 2006, 23:24:59 »
Så kampen og mener også at Cantona og McAllister scoret. Så Cantona noen dager senere også da han scoret Hat-trick i Charity Shield mot Liverpool . Leeds og Liverpool supporterne sang mot hverandre med teksten: Are you watching Manchester?!!!
« Siste redigering: Oktober 05, 2006, 23:25:28 av billythedog »
 

Robert H.

Re: Godset - Leeds
« Svar #10 på: Oktober 06, 2006, 00:43:55 »
Sheridan (Ole Evert) og undertegnede var der også. Utrolig artig og McAllisters mål var en skikkelig suser av et langskudd.

Sten

Re: Godset - Leeds
« Svar #11 på: Oktober 06, 2006, 00:57:12 »
Cantona scoret - definitivt. Eg sto i svingen, ja..

Elers var en overtent Strachan som skjelte ut den stakkars dommeren en höjdare..

Pikselator (AKA Sten) -Your Friendly Forum Groundsman
Sten

veteranen

  • Gjest
Re: Godset - Leeds
« Svar #12 på: Oktober 06, 2006, 04:02:38 »
Det var over 6000 tilskuere på den kampen. Selv tok jeg og min datter formiddagstoget fra Bergen og natttoget tilbake.

Vi hadde noen timer i Drammen før kampen startet, og benyttet blant annet anledningen til å stikke innom hotellet der Leeds-gutta bodde. Der slo vi av en prat med en meget hygelig og "laid-back" Chris Whyte. Utrolig [8D] fyr!

Det var mange Leeds-supportere som hadde reist langt for å se sine helter den dagen. Føler meg nokså overbevist om at hvert eneste fylke i vårt langstrakte land var representert på Marinlyst den kvelden.

Når jeg tenker tilbake, så er det ganske utrolig å tenke på at det faktisk var de regjerende ligamestere vi bevånet den kvelden! [:0]
« Siste redigering: Oktober 06, 2006, 04:09:06 av veteranen »

GeirO

Re: Godset - Leeds
« Svar #13 på: Oktober 06, 2006, 13:57:27 »
quote:
Originally posted by veteranen

Det var over 6000 tilskuere på den kampen. Selv tok jeg og min datter formiddagstoget fra Bergen og natttoget tilbake.

Vi hadde noen timer i Drammen før kampen startet, og benyttet blant annet anledningen til å stikke innom hotellet der Leeds-gutta bodde. Der slo vi av en prat med en meget hygelig og "laid-back" Chris Whyte. Utrolig [8D] fyr!

Det var mange Leeds-supportere som hadde reist langt for å se sine helter den dagen. Føler meg nokså overbevist om at hvert eneste fylke i vårt langstrakte land var representert på Marinlyst den kvelden.

Når jeg tenker tilbake, så er det ganske utrolig å tenke på at det faktisk var de regjerende ligamestere vi bevånet den kvelden! [:0]




Det var jo det som var det store med kampen: Nykårede seriemestre gjester Drammen! Var en stoooor opplevelse!
MOT

HåvardK

Re: Godset - Leeds
« Svar #14 på: Oktober 07, 2006, 00:32:54 »
Var ikke på kampen, men deltok på en fellestur i regi av LUSCOS i august samme år. Husker gutta(Jens Lien m fl)da trakk fram Mark Tinkler som en spiller for framtida - han hadde tydeligvis overbevist mot Godset. Dessverre slo han vel aldri helt til.