Main Menu

Underhold meg!

Started by SirOlsen, October 16, 2006, 08:06:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SirOlsen

[V]Ordet er fritt.. spiller ingen rolle om det fornuftig eller ufornuftig.. fritt ord..

Underhold meg, så underholder jeg deg.. kjedelig når forumfolket sover [V][xx(]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

SirOlsen

Nei, ingen var tydeligvis interessert i å underholde meg, så skal jeg isåfall underholde meg og alle dere andre samtidig..
Jeg greier det og jeg.. Først starter jeg med et lite dikt..

Kor mange bein har ein Gofflar?
Einm, tre, sju?..
Kvifor vert det so myrkt?

(for dere Leeds supportere som har vokst opp i Kristiansund og er nærmere 40 og gikk gymnaset der, burde ta denne.. [;)])

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

SirOlsen

Som mange andre medsupportere, sitter jeg her med en del tanker rundt det som skjer rundt oss nå om dagen.. Da tenker jeg i hovedsak på laget og supporterklubben vår, uten at jeg skal nødvendigvis gå konkret innpå for mye her..

Men når det gjelder Leeds United som klubb, er det egentlig ganske utrolig å se egentlig for en ferd vi har hatt de siste 4-5årene.. Tider vi kjempet og hevdet oss i toppen av Premier League.. Vi hadde klassespillere som Rio Ferdinand, Lee Bowyer, Jonathan Woodgate, Nigel Martyn, Harry Kewell, Lucas Radebe med flere..

Managere har vi vel hatt vår dose av det siste tiåret, men her jeg sitter så er det vel O`Leary tiden jeg savner mest. Noen vil vel takke George Graham for å ha gjort forarbeidet, og ja kanskje det kan stemme.. men vi briljerte ikke under Graham. Jeg synes kanskje det til tider ble kjedelig spill. Men det som var så spesiellt med O`Leary var at han lot juniorer få slippe til og prøve seg.. Riktignok tok jo det nesten litt av og vi hadde vel ett av de yngre lagene i Premier League..

Jeg tror nettopp det er noe som jeg savner veldig med laget mitt nå om dagen.. vi henger oss på en bølge hvor vi låner gamle spillere, selger de spillerne vi har med potensiale og henger vel mildt sagt med rumpa i ei hengemyr om dagen tabellmessig..
Jeg kan bare se for meg selv fra et psykologisk aspekt.. jeg er Leeds fan, spiller på juniorakademiet til Leeds og ønsker å komme opp og frem som spiller og gjøre suksess og bli rik.. Akkurat slik som idolene.. Så kommer Leeds manager og ber meg møte opp kampdagen og starte i første-elleveren.. eller i det minste lar meg få sitte på benken. Enhver unggutt i den situasjonen vil vel sitre av glød!.. Så sier manageren etter 60min; "Nå skal du inn for XXXXXX.."..
Gir ikke det unge gutter et ekstra kick og lyst til å løpe til de stuper, så har de heller ikke stor å gjøre i en fotballtrøye spør du meg.. I allefall ikke Leeds Uniteds trøye..

Poenget i tanken er at vi kan godt mane og gøre rundt med spillere som legger opp om kort tid.. men hvem skal erstatte dem da?.. skal vi leie inn enda noen nye utrangerte spillere som snart legger opp?..  
Da sier det seg jo selv at unggutta aller helst vil bort fra Elland Road hvor de får en sjangs til å blomstre..
Selvfølgelig kan vi ikke bare uten videre basere oss på et lag med bare juniorer, men det er ikke det det handler om heller.. Det handler om å utvikle oss selv som lag, og ikke minst utvikle spillere som har et spesiellt forhold til klubben og bygge opp rundt det.. Se feks David Batty.. Jonathan Woodgate... Kewell... Alan Smith... James Milner.. og her er det mange flere å nevne av mere eller mindre unge spillere, som fikk sjangs, beviste at de var verdt å gis en sjangs ved å yte en god INNSATS, og utviklet seg som spiller og tidvis fant seg til rette.. Man formet dem og poff var vi ett sterkt lag som det luktet svidd av til tider...

Jeg vil opp av gjørma folkens.. jeg vil at vi skal få laget vårt opp og gå med finslipte sverd som suser baller i nettet og jobber hardt både i medgang og motgang.. Håper vi kan legge det kapitlet mot Stoke bak oss og se på det som .. ja, la oss aldri se tilbake på det i det hele tatt annet enn å ta lærdom av det hvordan det IKKE skal gjøres.. Gleder meg og håper på at på tirsdag år vi se andre takter mot Leicester

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-