Skrevet av Emne: Det er nå sesongen virkelig begynner..  (Lest 2120 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cherry

Det er nå sesongen virkelig begynner..
« på: Oktober 25, 2006, 17:48:37 »
Var og så Leeds-Stoke 14.Oktober, på vår kjære stadion med andre svorne fans fra Norge (Torgeir på setet ved siden av), og det var liksom utgjort/avgjort nesten etter 10.min.  Ingen guts. Ingen moro.
DERFOR: etter ansettelsen av duoen som sikkert "skurrer" litt hos mange- kan vi nå bare se fremover.Wise var en terrier på banen, han og Vinnie Jones var vel noe av det værste man skulle forbi på en midtbane når de spilte sammen i Wimbledon. Den innsatsen trenger vi nå om dagen. Ingen tog har gått. Poeng har vi ikke mest av, men de er jammen mange igjen og spille om[:)]
Misjonen til Wise & Co er og bedre guts & innstilling.
Det kommer til og bli lagoppstillinger etter innsats, ingen klippekort & blanke ark.  Tror dette blir bra jeg!
Glem alt til nå denne sesongen, det er som sagt NÃ… det begynner....
 

Sleivind

Re: Det er nå sesongen virkelig begynner..
« Svar #1 på: Oktober 25, 2006, 17:55:55 »
Bates sa det så fint i går når han ble spurt om hva som var målsettingen for resten av sesongen. Det var å vinne CCC, det var jo tross alt 99 poeng igjen å spille for!

Sheridan

Re: Det er nå sesongen virkelig begynner..
« Svar #2 på: Oktober 25, 2006, 19:14:00 »
quote:
Originally posted by Sleivind

Bates sa det så fint i går når han ble spurt om hva som var målsettingen for resten av sesongen. Det var å vinne CCC, det var jo tross alt 99 poeng igjen å spille for!



Klart vi skal sikte høyt!
Bates er en mann med like store ord som brillene hans.
Ett snev av realisme blant oss supportere er nok klokt.
Vi håper på ett løft med det samme - men vi vet alle at dette blir en lang vei. Det er en utrolig krevenede jobb, Dennis Wise har tatt på seg. Håper inderlig han får en relativt solid transfer-kitty av Ken i januar. Først da kan vi virkelig begynne å måle teften til MANAGEREN Dennis Wise, inntil videre må han nøye seg med det han har og få opp tenninga til spillerene.

Morro å lese hvor mange som har "gode vibber" til Dennis Wise som Leeds nye manager. Blir spennende fremover dette

« Siste redigering: Oktober 25, 2006, 19:25:53 av Sheridan »

Per-Stian

Re: Det er nå sesongen virkelig begynner..
« Svar #3 på: Oktober 25, 2006, 19:38:48 »
Vil ikkje bli skulda for å verdsetje Wise som ei stjerne allereie, men eg forventar at vi byrjar å vinne kampar att innan kort tid. Vi bør og skal ha gode nok spelarar t å iallfall lukte på playoff ved sesongslutt. Sjå på Sunderland og Keano. Fekk umiddelbart ein fin effekt, men skilnaden va at Keano fekk hente inn 4-5 spelarar som forsterka laget. D må nok Leeds også gjere for å klatre oppover, og for å få opp moralen.

Robert H.

Re: Det er nå sesongen virkelig begynner..
« Svar #4 på: Oktober 25, 2006, 19:43:49 »
Tror det er lurt å ta en ting av gangen! Det viktige nå er å få Leeds vekk fra sumpa. Det blir ikke lettere å få til dette dersom manager/styreformann fremdeles fabler om playoff/opprykk. Vi er et bånnlag og har all interesse av at dette snart går opp for både spillere og supportere!

rd1

Re: Det er nå sesongen virkelig begynner..
« Svar #5 på: Oktober 25, 2006, 19:50:43 »
33 kamper igjen og 19 poeng bak Cardiff.. Vi vinner serien lett[:)] må jo tror på Bates når han sier det!!



"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

asLeeds

Re: Det er nå sesongen virkelig begynner..
« Svar #6 på: Oktober 25, 2006, 20:46:34 »
enig med Robert, 1 mål, vekk fra bunn!!!
eg blir happy vist me klare å holde oss i år!!!!!

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

Ferre

Re: Det er nå sesongen virkelig begynner..
« Svar #7 på: Oktober 25, 2006, 21:01:30 »
Første mål er nok å få oss bort i fra bunnstriden ja, men begynner seirene å komme kan vi fort lukte på en kvalikkplass. Dette forusetter jo at trenden snur helst nå på lørdag, og at Wise får noen av de spillerne Bates har lovet han i januar. Stallen er nesten lik som i fjor, da ble det play-off plass. Klarer Wise å justere laget i riktig retning mentalt og fysisk kan dette bli veldig bra. Vi får vente å se i spenning!

-WE'LL BE BACK-

Cherry

Re: Det er nå sesongen virkelig begynner..
« Svar #8 på: Oktober 25, 2006, 21:18:02 »
Mulig at noe av "Transfer funds" som det snakkes om , er £ som vi forhåpentligvis kan få fra Chelsea for våre "stjålne" telenter...men jeg er jo også ganske sikker på at Bates kan skyte inn noen midler nå som han har "designet" eget managerteam selv.......lykkes Wise /Poyet så skal man se en som slår seg på magen!  Velfortjent også!
Har god magefølelse for dette her!
 

Papi

Re: Det er nå sesongen virkelig begynner..
« Svar #9 på: Oktober 25, 2006, 21:59:21 »
Er rimelig sikker på at det kun ein veg denne sesongen, og det er oppover.

Skal vel ikkje så mykje til heller når vi ligger heilt i bånn;) Men legg merke til gutter at divisjonen er veldig tett og det er ikkje avskrekkande opp til playoff plass:)





As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

ragnar

Re: Det er nå sesongen virkelig begynner..
« Svar #10 på: Oktober 25, 2006, 22:14:55 »
Skal en tolke det ut i fra spillerbørsen til YEP, så er det bare Warner, Kelly, Cresswell og Moore som kan sies å ha gjort litt for å imponere Wise. Butler, Killa og Crainey tror jeg ligger meget tynt an. Muligens Healy og, men det er vanskeligt å gjøre noe som spiss når en ikke får særligt med baller å jobbe med.

Men noe alle spillere nå etterhvert sikkert vil få gjentatt og gjentatt, er dette med innsats. Så får vi se hvor lang tid Wise bruker på å få dette inn hos spillerene. Transfervinduet åpner i januar, så det er mange som spiller for fremtiden sin i Leeds nå.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

SirOlsen

Re: Det er nå sesongen virkelig begynner..
« Svar #11 på: Oktober 25, 2006, 23:57:31 »
quote:
Originally posted by cherry

Var og så Leeds-Stoke 14.Oktober, på vår kjære stadion med andre svorne fans fra Norge (Torgeir på setet ved siden av), og det var liksom utgjort/avgjort nesten etter 10.min.  Ingen guts. Ingen moro.
DERFOR: etter ansettelsen av duoen som sikkert "skurrer" litt hos mange- kan vi nå bare se fremover.Wise var en terrier på banen, han og Vinnie Jones var vel noe av det værste man skulle forbi på en midtbane når de spilte sammen i Wimbledon. Den innsatsen trenger vi nå om dagen. Ingen tog har gått. Poeng har vi ikke mest av, men de er jammen mange igjen og spille om[:)]
Misjonen til Wise & Co er og bedre guts & innstilling.
Det kommer til og bli lagoppstillinger etter innsats, ingen klippekort & blanke ark.  Tror dette blir bra jeg!
Glem alt til nå denne sesongen, det er som sagt NÃ… det begynner....


Velger også å stille meg optimistisk til dette med en liten teskje skepsis.. Men det hadde jo utvilsomt vært utrolig moro om Wise fikk snudd om laget vårt til å bli et lag motstanderne frykter, fremfor å bruke oss som en klubb som er alt for stor bidragsyter til å gi motstandernes spillere til årets kandidater for årets toppscorere pga vi lekker som ei sil!

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Killa

Re: Det er nå sesongen virkelig begynner..
« Svar #12 på: Oktober 26, 2006, 00:54:35 »
Det er utrolig hyggelig å merke at flere og flere her inne på forumet inntar en optimistisk holdning i forhold til Wise/ Poyet!! Jeg merker en stor lettelse nå som vi har fått vår mann på plass, og det er nok viktig at supporterne stiller seg bak Wise.
Håper også inderlig at dette vil synes på tilskuertallene på Elland Road!! Hvis vi nå får et sportslig oppsving vil nok de trofaste komme tilbake....

UT AV CCC I RETT ENDE!!!

SirOlsen

Re: Det er nå sesongen virkelig begynner..
« Svar #13 på: Oktober 26, 2006, 01:00:02 »
Ja, det vil jo egentlig være litt teit å dømme en mann før han beviser hva han kan.. Om han beviser at han IKKE kan, da stiller saken eg i et annet lys.. men for all del.. jeg forstår og skepisen blant folk, for jeg har ennå snev av den selv.. men det kan da for svarte meg ikke bli så voldsomt mye værre enn vi har hatt det i det siste uansett... så sånn sett tror jeg vi går lyere tider i møte.. Spillerne må endelig skjønne at de risikerer å ikke få spille om de ikke gir full pupp!.. spillere som ikke gir full pupp har vi heller ikke bruk for om vi skal løfte oss fra sumpen...

Følger spent med... håper du greier å fjerne all tvil hos meg Wise!..

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

R - R

Re: Det er nå sesongen virkelig begynner..
« Svar #14 på: Oktober 26, 2006, 03:03:30 »
Keeper
  •  
  • Trudde Sully skulle vere god nok, men har vore daarleg til no. Er nok ein kombinasjon av at han kom inn paa djupt vatn naar laget har vore som daarlegast, samt at han har vore skada ei stund. Men han blir ikkje yngre, saa ein ny keeper skulle vi gjerne hatt.
  •  
  • Warner kan sendast paa doer, og heller faa inn ein ny. Han har ein del bra redningar, men oydelegg for seg sjolv med mange usikre inngripenar som faar katastrofale konsekvensar.
  •  
  • Lund trur eg er litt ung og sped enno, men hadde vore artig om han paa sikt blei Leeds sin neste keeper.


Forsvaret:
  •  
  • Paa hogrebacken held Kelly meir enn godt nok nivaa. Fjoraarets CCC-val paa hogreback er den einaste som kan faa godkjent til no i sesongen.
  •  
  • Killa har ikkje hatt ein stor sesong til no, men kven har vel det i Leeds? Trur han treng ein meir inspirerande leiar enn Butler, og ikkje ein som heile tida set Killa i vanskelege situasjonar. Han er den med storst talent i laget, og det ville vore absurd om han skulle bli tatt ut.
  •  
  • Frazer er kjekk aa ha, og enkelte meiner han er god nok til aa ta over for Kelly neste haust. Han kan uansett spele baade i forsvar og paa kant, saa er ein nyttig spelar, og ikkje minst ein som prover.
  •  
  • Butler: kan virke som han er ei lita katastrofe for laget per dags dato. Om berre nokre av rykta er sanne, saa er han involvert i mange uheldige kranglar med spelarar paa laget. I tillegg presterar han ikkje paa bana, saa Wise har ein ting aa gjere med denne mannen...
  •  
  • Crainey: ut!
  •  
  • Har sett lite av Foxe, men har litt vanskar med aa sjaa at han skal vere redninga. Det ideelle var om klubben henta inn ein ny makker til Killa.



Midtbana:
  •  
  • Derry, ein slager dei siste par sesongane, har ikkje vore seg sjolv i det siste. Trur Wise kan faa liv i han igjen. Derry paa sitt beste har eigenskapane eit Leeds-lag treng.
  •  
  • Douglas spring og spring. Ikkje alltid like vakkert, men han er ein nyttig spelar aa ha.
  •  
  • Har vore skuffa over Westlake til no. Trudde han skulle vere betre, men eg er villig til aa vente og sjaa kva han kan bidra med under det nye regimet.
  •  
  • Eg har faktisk ikkje sett Carole enno, og er spent paa kva han kan tilby. Skulle gjerne sett han, og hadde trudd han ville faa sjansen i gaar. Vi treng nokon som kan kome rundt paa hogrekanten.
  •  
  • Lewis er ein humørspelar, og kan gaa fraa elendig til bra. Uheldigvis, saa synst eg han daarleg oftare enn han spelar bra. Derfor haapar eg at...
  •  
  • Johnson blir verande i klubben til klubben kan faa paa plass ein ny venstreving. Synst han har vist lovande takter.
  •  
  • Stone manglar dei eigenskapane som gjer at han er rett loysing for oss paa kanten. Trur Frazer er meir effektiv i denne posisjonen pga farten hans.
  •  
  • Nicholls har vi desverre sett alt for lite av til no. Trur han vil heve laget naar han kjem tilbake fraa skade, og foler han har rette eigenskapane for a lukkast under Wise

 
Spissane
  •  
  • Cressy Likte det vesle han fekk vist forrige sesong. Gir alt, og prover. Han manglar kamptrening, sjolv om han byrjar aa faa nokre kampar. Med litt betre sjolvtillit og hjelp fraa midtbana, saa vil maala kome.
  •  
  • Eg har aldri vore den storste fanen av Healy. Om han har storre potensiale enn resten av spissane vaare, saa skjular han det i alle fall veldig godt! Trur nok og at han kan putte maal om han faar betre hjelp, men det skal seiast at han kanskje har vore lagets daarlegaste dei siste kampane.
  •  
  • Den som spring meir enn alle spissane vaare paa topp er Ian Moore. Maa faktisk like typen pga maaten han kjempar. Er ikkje dodeleg giftig, men kjempar hardt.
  •  
  • Blakeer den med storst teknisk repertoar i klubben. Naar ein ser han under oppvarminga har han ein heilt anna touch paa ballen enn resten av laget. Han viser ogsaa glimt av dette i kampane, men faar det ikkje til som resten av laget. Skulle gjerne sett han paa eit Leeds-lag som spelar god fotball, men trur gjerne han maa skifte klubb for aa kome vidare.


Eg har med vilje utelatt nokre spelarar. Dette fordi eg ikkje meinar dei har nokon plass paa laget vaart.

Haapar desse forvinn ut snarast:
 
  •  
  • Crainey  
  • Gregan: kanskje betre enn Butler, men vi treng nytt blod.
  • Det er to spelarar som blir bua paa av fansen paa ER: Crainey er sjolvsagt den eine. Butler den andre. Vekk med han.
  • Marques: han imponerte ikkje i reservelagskampen eg saag han, og har aldri vore i naerleiken av forstelaget.


Elles er det mange spelarar som maa trimmast vekk etter sesongen, men vi kan ikkje kvitte oss med alle med ein gang. Nemner daa Sully, Lewis, Stone, Einarsson, Foxe, Moore, Blake?, Carole (om han ikkje faar vist noko).

Elles har jo vi enkelte urutinerte og unge spelarar i troppen. Howson, Rose og Rothery kan vi berre haape vil slaa gjennom. Har storst forhaapningar om Rose, og haapar han bli aa finne paa ER om ikkje saa lenge. Elles har vi jo Beckford. Om enn ikkje akkurat ein unggut, saa er han i alle fall ganske ung. Gjenstaar aa sjaa kva han kan faa til.

Og kva maa hentast inn? Ny keeper, ein venstreback, midtstoppar, hogrekant, kreativ midtbanespelar. Fem spelarar. Trur ikkje alle blir henta inn i januar, men trur Leeds ville blitt eit mykje betre lag om vi fekk inn desse. Trur vi har gode nok spissar til aa hevde oss i divisjonen, sjolv om vi har scora veldig lite til no.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
« Siste redigering: Oktober 26, 2006, 03:06:37 av R - R »
- Rune