Skrevet av Emne: Metallica-tråden  (Lest 19827 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #60 på: Mars 04, 2009, 20:20:39 »
Ser at Lamb of God skal varme opp for Metallica i hele sommer! Herlig!  :D
Marching on together!

Budda

Sv: Metallica-tråden
« Svar #61 på: Mars 05, 2009, 00:06:42 »
Ser at Lamb of God skal varme opp for Metallica i hele sommer! Herlig!  :D

Er det mulig å kjøpe billett til oppvarmingsbandene?  :) Helt utrolig å ha oppvarmingsband som er bedre enn hovedbandet  :o
Endre

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #62 på: Mars 05, 2009, 10:58:22 »
Ser at Lamb of God skal varme opp for Metallica i hele sommer! Herlig!  :D

Er det mulig å kjøpe billett til oppvarmingsbandene?  :) Helt utrolig å ha oppvarmingsband som er bedre enn hovedbandet  :o

Ha ha! Skulle du hatt billett, måtte du jo vært på pletten det første kvarteret. Og det var ikke oppvarmingsbandet som dro folk...
Marching on together!

Budda

Sv: Metallica-tråden
« Svar #63 på: Mars 05, 2009, 16:15:24 »
Ser at Lamb of God skal varme opp for Metallica i hele sommer! Herlig!  :D

Er det mulig å kjøpe billett til oppvarmingsbandene?  :) Helt utrolig å ha oppvarmingsband som er bedre enn hovedbandet  :o

Ha ha! Skulle du hatt billett, måtte du jo vært på pletten det første kvarteret. Og det var ikke oppvarmingsbandet som dro folk...

Det var nok Metallica som dro de ja. Forstå det den som kan
Endre

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #64 på: Mars 08, 2009, 13:58:18 »
Ser at Lamb of God skal varme opp for Metallica i hele sommer! Herlig!  :D

Er det mulig å kjøpe billett til oppvarmingsbandene?  :) Helt utrolig å ha oppvarmingsband som er bedre enn hovedbandet  :o

Ha ha! Skulle du hatt billett, måtte du jo vært på pletten det første kvarteret. Og det var ikke oppvarmingsbandet som dro folk...

Det var nok Metallica som dro de ja. Forstå det den som kan

Ja, det er ikke vanskelig.  8)
Marching on together!

CoachKarlstad

Sv: Metallica-tråden
« Svar #65 på: Mars 08, 2009, 14:36:52 »
Noen planer om å teste Guitar Hero Metallica eller Kaizer?

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #66 på: Mars 08, 2009, 15:56:14 »
Noen planer om å teste Guitar Hero Metallica eller Kaizer?

Helt sikkert!  :)

Er derimot forferdelig dårlig på Guitar Hero generelt og går som følge av det fort lei, men kommer helt sikkert til å teste Metallica-versjonen uansett. Er jo en del kule gjesteopptredener også, leser jeg!
Marching on together!

Budda

Sv: Metallica-tråden
« Svar #67 på: Mars 09, 2009, 13:00:26 »
Igjen har jeg blitt offer for Metallica. Hadde gledet meg i flere måneder for å se The Sword på Garage på lørdag. Men nei da, de har kanselert alle solokonsertene for å gjøre seg klar til Metallica-turne i Europa i mars, april og mai. Faen, begynner å bli mektig irritert på jævlene Metallica. Er i ferd meg å utvikle seg til en dårlig spøk
Endre

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #68 på: Mars 09, 2009, 15:25:01 »
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=551416

Leste i Dagbladet i går at konserten fra Sverige gav en 5'er. Morsomt at de spilte 4-5 låter fra Death Magnetic også!

Trist at du ikke har det helt bra om dagen Budda og vil gjerne trolle litt, men jeg kunne ikke brydd meg særlig mindre.  ;) Metallica med Lamb of God som oppvarmer TO ganger i sommer? I'm loving it!
Marching on together!

Budda

Sv: Metallica-tråden
« Svar #69 på: Mars 09, 2009, 16:18:35 »
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=551416

Leste i Dagbladet i går at konserten fra Sverige gav en 5'er. Morsomt at de spilte 4-5 låter fra Death Magnetic også!

Trist at du ikke har det helt bra om dagen Budda og vil gjerne trolle litt, men jeg kunne ikke brydd meg særlig mindre.  ;) Metallica med Lamb of God som oppvarmer TO ganger i sommer? I'm loving it!

Trolle litt? Hva mener du?
Endre

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #70 på: Juni 18, 2009, 10:03:57 »
Gårsdagens konsert var (selvfølgelig) helt rå! Oppvarmingsbanda Mastodon og Lamb of God slet nok litt med at Spektrum ikke har noen ideell lyd, slik at vokalen mer eller mindre borte i grøtlyden. Likevel var det artig å se Mastodon igjen og selvsagt også Lamb of God.

Men så kom kongene og blåste de to yngre bandene av scenen. Et forrykende lasershow under Life, mens de enorme "lys-kistene" beveget seg inn og ut over scenen. Pyroen under One var også helt enorm! Savnet noen klassiskere som Creeping Death, Battery, Orion og Fade to Black, men Metallica er alltid flinke til å putte inn en "ny" sang her og der i set-listen, noe i alle fall jeg setter stor pris på.

Under avslutningslåten Seek and Destroy, datt plutselig hundre badeballer ned fra taket, noe som var en perfekt avslutning på en flott kveld! Gleder meg til 30.juli!!

PS. Noen sier dette bandet er over the hill?! HAHAHAHAH!

That Was Just Your Life
The End Of The Line
Harvester Of Sorrow
The Four Horsemen
One
Broken, Beat And Scarred
Cyanide
Sad But True
Turn The Page
All Nightmare Long
The Day That Never Comes
Master Of Puppets
Fight Fire With Fire
Nothing Else Matters
Enter Sandman
- - - - - - - -
Overkill
Jump In the Fire
Seek and Destroy
Marching on together!

auren

Sv: Metallica-tråden
« Svar #71 på: Juni 18, 2009, 10:48:18 »
PS. Noen sier dette bandet er over the hill?! HAHAHAHAH!

De mener sikkert Gary Moore når de sier dette - Over the hill and far away... ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Budda

Sv: Metallica-tråden
« Svar #72 på: Juni 18, 2009, 11:32:33 »

Under avslutningslåten Seek and Destroy, datt plutselig hundre badeballer ned fra taket, noe som var en perfekt avslutning på en flott kveld! Gleder meg til 30.juli!!


Badeballer? Hva har badeballer å gjøre på en metall-konsert å gjøre?
Endre

lojosang

Sv: Metallica-tråden
« Svar #73 på: Juni 18, 2009, 14:13:04 »

Under avslutningslåten Seek and Destroy, datt plutselig hundre badeballer ned fra taket, noe som var en perfekt avslutning på en flott kveld! Gleder meg til 30.juli!!


Badeballer? Hva har badeballer å gjøre på en metall-konsert å gjøre?

Du mener de burde brukt kanonkuler, kulestøtkuler eller noe annet av metall?  ;D
- Leif Olav

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #74 på: Juni 18, 2009, 14:42:57 »
« Siste redigering: Juni 18, 2009, 14:56:09 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Budda

Sv: Metallica-tråden
« Svar #75 på: Juni 18, 2009, 15:23:52 »
Mulig at jeg har misforstått, men det er vel musikken som har betydning, ikke sceneshow  ;) Dog så må jeg si at jeg likte plasseringen av scenen

Var lyden veldig dårlig? Dagbladet skrev følgende: "Lyden gjorde det vanskelig for Metallica i går, men publikum stod standhaftig ved deres side." Burde hatt en bedre konsertarena enn Spektrum i Oslo
Endre

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #76 på: Juni 18, 2009, 15:31:27 »
Mulig at jeg har misforstått, men det er vel musikken som har betydning, ikke sceneshow  ;) Dog så må jeg si at jeg likte plasseringen av scenen

Var lyden veldig dårlig? Dagbladet skrev følgende: "Lyden gjorde det vanskelig for Metallica i går, men publikum stod standhaftig ved deres side." Burde hatt en bedre konsertarena enn Spektrum i Oslo

Lyden er ikke allverden i Oslos Rektum dessverre, men jeg syns ikke det ble dårlig av den grunn. At Metallica hadde hatt en dårlig dag på jobben uten et fantastisk publikum er håpløst å si; bandet var i kjempeform. At de to elementene er avhengig av hverandre, er jo klart, men ifølge Dagbladet reddet publikum dagen...

Syns Dagbladets anmelder var vel negativ, tross 4'er. Han virker tydelig ikke å like Death Magnetic, noe som forsåvidt er helt ok, men når plata har fått så god mottakelse av fansen, bør han likevel se oppimot dette. Flere av de lange låtene er allerede live-klassikere, der han kalte de 'kjedelige'.

Helt enig i at Spektrum ikke holder mål som hovestadens innendørsscene. Den tar ikke nok folk og den omtalte lyden er ikke god nok.

Og nei: sceneshowet er ikke hovedpoenget for en konsert, men det er jo vanvittig artig med litt krydder på maten eller?  ;)

PS. Som du sikkert skjønner er jeg høyst subjektiv til Metallica, men det var min fjerde konsert, så jeg klarer noenlunde å skille de enkeltstående opplevelsene. Gårsdagens konsert var absolutt herlig! Scenen var også veldig spennende, med fire fronter og åtte mikrofoner og roterende trommesett.
« Siste redigering: Juni 18, 2009, 15:34:15 av Mr Kaizer »
Marching on together!

SirOlsen

Sv: Metallica-tråden
« Svar #77 på: Juni 19, 2009, 13:41:03 »
Jeg var på konserten i Spektrum, og er helt i ekstase enda!  ;D
-SirOlsen-

CoachKarlstad

Sv: Metallica-tråden
« Svar #78 på: Juni 19, 2009, 14:56:43 »
5 uker igår til jeg skal se de i Køben.. Det kommer nok til å bli særdeles heftig vil jeg tro!

SirOlsen

Sv: Metallica-tråden
« Svar #79 på: Juni 20, 2009, 01:35:09 »
Da har du virkelig noe å glede deg til! ;)
-SirOlsen-

CoachKarlstad

Sv: Metallica-tråden
« Svar #80 på: November 19, 2009, 19:43:31 »
Da var billettene i boks til konserten i april... Blir bra med en ny konsert igjen snart  ;D

CoachKarlstad

Sv: Metallica-tråden
« Svar #81 på: November 23, 2009, 17:14:28 »
Da var billettene i boks til konserten i april... Blir bra med en ny konsert igjen snart  ;D

Og jammen blei det ikke billetter til konserten dagen etter også gitt  ;D

ollan

Sv: Metallica-tråden
« Svar #82 på: November 23, 2009, 20:48:35 »
på plass onsdagen jeg og ;D
Ollan

Scott N.

Sv: Metallica-tråden
« Svar #83 på: Desember 01, 2009, 20:00:28 »
Metallica ruler 8)
LUSCOS 7189              03.01.2010 scum - Leeds United 0-1 Beckford 19. min

ollan

Sv: Metallica-tråden
« Svar #84 på: April 12, 2010, 21:03:10 »
Da er det avmarsj retning Fornebu konserthus og to dager med Metallica. :)
http://www.youtube.com/watch?v=hwsbUUEOT9g&feature=related
Ollan

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #85 på: April 12, 2010, 21:56:19 »
Dobbel konsert for meg også! Gleder meg like mye som alltid!

Så følger to ganger Kamelot på Sentrum Scene til helga. Det blir en tøff uke!  :)
Marching on together!

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #86 på: April 14, 2010, 01:26:44 »
Konge i kveld!  :D
Marching on together!

CoachKarlstad

Sv: Metallica-tråden
« Svar #87 på: April 15, 2010, 11:29:43 »
Konge i kveld!  :D

Syns det var mye bedre igår enn på tirsdag, selv etter god stokking i setlista. Fikk mange av favorittene mine på tirsdag, men alikevel var det noe ekstra igår. Artig med verdenspremiere på Unforgiven 3. Hadde gjerne tatt Creeping Death en gang til og hadde også håpet på Whiplash i løpet av to konserter. Alt i alt veldig fornøyd. Terningkast 5 tirsdag, 6 onsdag!  :)

Dennis

Sv: Metallica-tråden
« Svar #88 på: April 15, 2010, 13:45:33 »
Konge i kveld!  :D

Syns det var mye bedre igår enn på tirsdag, selv etter god stokking i setlista. Fikk mange av favorittene mine på tirsdag, men alikevel var det noe ekstra igår. Artig med verdenspremiere på Unforgiven 3. Hadde gjerne tatt Creeping Death en gang til og hadde også håpet på Whiplash i løpet av to konserter. Alt i alt veldig fornøyd. Terningkast 5 tirsdag, 6 onsdag!  :)

Hadde en enda bedre opplevelse i går, selv! For det første hadde vi ståplasser onsdag og på gulvet var det langt bedre lyd enn på tribunen, om ikke lydbildet var forandret fra tirsdag til onsdag.

Setlista var enda hakket vassere på tirsdag syns jeg, med blant annet Creeping Death, Fade To Black og coverlåten Am I Evil?, men den var kruttsterk også onsdag. Litt merkelig at ikke trekløveret Fire, Ride og Bellz fra Ride The Lightning ble spilt i løpet av de to dagene.
Marching on together!

CoachKarlstad

Sv: Metallica-tråden
« Svar #89 på: April 15, 2010, 16:31:35 »
Konge i kveld!  :D

Syns det var mye bedre igår enn på tirsdag, selv etter god stokking i setlista. Fikk mange av favorittene mine på tirsdag, men alikevel var det noe ekstra igår. Artig med verdenspremiere på Unforgiven 3. Hadde gjerne tatt Creeping Death en gang til og hadde også håpet på Whiplash i løpet av to konserter. Alt i alt veldig fornøyd. Terningkast 5 tirsdag, 6 onsdag!  :)

Hadde en enda bedre opplevelse i går, selv! For det første hadde vi ståplasser onsdag og på gulvet var det langt bedre lyd enn på tribunen, om ikke lydbildet var forandret fra tirsdag til onsdag.

Setlista var enda hakket vassere på tirsdag syns jeg, med blant annet Creeping Death, Fade To Black og coverlåten Am I Evil?, men den var kruttsterk også onsdag. Litt merkelig at ikke trekløveret Fire, Ride og Bellz fra Ride The Lightning ble spilt i løpet av de to dagene.

Jeg stod nesten på samme sted begge kvelder og merket ikke noen stor forandring i lydbildet, så da sprer det seg vel dårlig ut på tribunen da muligens... Dog litt merkelig at de også igår hadde for lav vokal på James i starten, trodde de hadde lært fra kvelden før, kom seg fortere enn første show da.
Fade to Black var fantastisk tirsdag, Am I Evil? var og en godbit... Som du sier, pussig de ikke gjorde mer fra Ride albumet, men men...

Master var virkelig knall igår og som vanlig Seek And Destroy! Herregud å heftig den er!!! Skal vanskelig gjøres å avslutte på en bedre måte enn med den... Prisen for 2 konserter har vært belønnet med øresus på venstre øret idag, men det er verdt det!!!

Men de bør seriøst få gjort noe med ventilasjonsanlegget der ute, blir sikkert godt å varmt der under MGP også, var ekstremt varmt i perioder!