Skrevet av Emne: Regelanvendelse ???  (Lest 5492 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

flynn

Regelanvendelse ???
« på: November 01, 2006, 16:57:40 »
Hei venner,

Gårsdagens tippekonk byr på noen artige utfordringer for dommerpanelet.

HåvardK postet først et tips på 4-1 til Preston.
Senere postet han et nytt tips, denne gang på 3-0 til Preston.
Underveid i kampen forsøkte han å annulere det siste tipset. Det er jo tilsynelatende lett å forstå da han med sitt 4-1 tips ville fått full score [:I].
Det artige er at på det tidspunktet han endret dette ledet faktisk Preston 3-0, dvs at han på det tidspunkt frivillig forsøkte å fjerne det tipset som da la an til å gå inn med 4 poeng. Sympatisk trekk får man si [:)]
Etter at han gjorde dette scoret begge lagene en gang hver, noe som da gjorde at hans opprinnelige tips ble riktig! [:0][:0]

Vi har også et artig tilfelle i vår venn Førde, som har prestert å legge inn ikke mindre enn 3 tips på samme kamp. Han tippet henholdsvis 2-4, 0-1 og 2-3, alle ganger med Healy som målscorer. Det vil jo si at uansett hvilket tips jeg forholder meg til vil han få 1 poeng.

Jeg gjør det slik:
- Dersom en person poster flere tips på samme kamp regner jeg med det sist innleverte, forutsatt at det er postet før kampstart.
- Ingen korrigeringer etter kampstart godtas.

Dette betyr for HåvardK at tipset på 3-0 blir stående denne gang. Ulaks for deg Håvard, men du prøvde jo selv å komme deg unna å få full pott [B)]

Forviklinger?, følg med i neste episode...

flynn

Sten

Re: Regelanvendelse ???
« Svar #1 på: November 01, 2006, 17:31:31 »
Regelen bør være at alle dubletterte innlegg/tips slettes. Altså at hvis man tipper to ganger eller flere ganger, så slettes eller avvises alle tipsene.  

Videre bør det være forbudt å endre/ legge inn tips etter kampstart. Det er ukultur folkens.

Sten (Your Friendly Forum Groundsman)
-Forøvrig mener jeg at Lojosang bør endre signaturen sin
Sten

Robert H.

Re: Regelanvendelse ???
« Svar #2 på: November 01, 2006, 17:34:10 »
Enig med Sten.

HåvardK

Re: Regelanvendelse ???
« Svar #3 på: November 01, 2006, 17:42:26 »
quote:
Originally posted by Sten

Regelen bør være at alle dubletterte innlegg/tips slettes. Altså at hvis man tipper to ganger eller flere ganger, så slettes eller avvises alle tipsene.  

Videre bør det være forbudt å endre/ legge inn tips etter kampstart. Det er ukultur folkens.

Sten (Your Friendly Forum Groundsman)
-Forøvrig mener jeg at Lojosang bør endre signaturen sin


Av og til kan en jo handle i beste mening også, Sten. Det mener jeg flynn beskriver greit i starten av denne tråden. Det er jo ganske tydelig for alle hvis en legger inn flere tips, og må vel beskrives som et temmelig klossete forsøk på juks. Hvis tipsene er lagt inn FØR kampstart, bør det jo være greit å håndtere dette på den måten flynn beskriver - såfremt ikke dette utvikler seg slik at mange poster mange tips for hver kamp. Da kan en vurdere å innføre en slik regel som du antyder, fordi det vil være et problem for den som teller poeng.

asLeeds

Re: Regelanvendelse ???
« Svar #4 på: November 01, 2006, 17:51:35 »
hmmm,er nok enig med Sten her trur eg....

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

flynn

Re: Regelanvendelse ???
« Svar #5 på: November 01, 2006, 20:07:35 »
Jeg mener å huske at noen tidligere også har postet mer enn et tips pr.kamp. Jeg har da konsekevent forholdt meg til det siste, og kun sjekket at det ikke er postet etter kampstart.
Om reglene skal være slik at alle tips i så fall forkastes må jeg lete tilbake i alle trådene for å finne dette og nulle ut eventuelle poeng disse har fått i de rundene. Det er jo la-seg-gjørelig, men ikke det jeg lyst til å prioritere nå. Er ikke mitt forslag greit nok da? Det er jo uansett jeg som må slite med å holde kontrollen...

flynn

pale

Re: Regelanvendelse ???
« Svar #6 på: November 01, 2006, 20:13:28 »
Enig med deg flynn, altså at siste tips godtas og ingen korrigeringer etter kampstart.

Sten

Re: Regelanvendelse ???
« Svar #7 på: November 01, 2006, 21:12:04 »
quote:
Originally posted by HåvardK

quote:
Originally posted by Sten

Regelen bør være at alle dubletterte innlegg/tips slettes. Altså at hvis man tipper to ganger eller flere ganger, så slettes eller avvises alle tipsene.  

Videre bør det være forbudt å endre/ legge inn tips etter kampstart. Det er ukultur folkens.

Sten (Your Friendly Forum Groundsman)
-Forøvrig mener jeg at Lojosang bør endre signaturen sin




Av og til kan en jo handle i beste mening også, Sten. Det mener jeg flynn beskriver greit i starten av denne tråden. Det er jo ganske tydelig for alle hvis en legger inn flere tips, og må vel beskrives som et temmelig klossete forsøk på juks. Hvis tipsene er lagt inn FØR kampstart, bør det jo være greit å håndtere dette på den måten flynn beskriver - såfremt ikke dette utvikler seg slik at mange poster mange tips for hver kamp. Da kan en vurdere å innføre en slik regel som du antyder, fordi det vil være et problem for den som teller poeng.




Jada. Var ikke meningen å antyde at det var juks med i bildet -ikke i det hele tatt. Shit happens, vøttø. :)  

Men som en felles regel mener jeg det er  greit å ha en grense, og at den går ved kampstart, og ved ett innlegg.


Sten (Arrogant eller nikkedukke -valget er ditt)
Sten

Sten

Re: Regelanvendelse ???
« Svar #8 på: November 01, 2006, 21:12:50 »
quote:
Originally posted by pale

Enig med deg flynn, altså at siste tips godtas og ingen korrigeringer etter kampstart.




Høres bra ut.

Sten (Arrogant eller nikkedukke -valget er ditt)
Sten

Robert H.

Re: Regelanvendelse ???
« Svar #9 på: November 01, 2006, 23:17:26 »
Jeg er veldig fornøyd med at flynn gjør denne jobben "in the first place". Skjønner også veldig godt at han ikke har lyst til å gå igjennom alle trådene for å se etter "dobbeltips"...

Torgeir

Re: Regelanvendelse ???
« Svar #10 på: November 01, 2006, 23:46:48 »
Er det ikke bare og bruke "edit" da.....jeg og hadde i utgangspunktet 4-1, men gjorde om til 1-1 kl 20-47 etter eller annet. Alt grunnet Mr Wise sine utalser på radio og utsatt kampstart.....

"I`m hard but fair-like Leeds United"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


Hisja

Re: Regelanvendelse ???
« Svar #11 på: November 02, 2006, 02:15:37 »
Enig med flynn, (siste tips godtas og ingen korrigeringer etter kampstart)

Tore LUSCOS medl. 3071
Hisja

Tom S

Re: Regelanvendelse ???
« Svar #12 på: November 02, 2006, 02:20:07 »
Det må vere lov å bruke ho Edit til å endre tips inntil kampstart seff, men de som legger inn flere poster med resultat (garderer) bør bli strøket frå runda.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Jon R

Re: Regelanvendelse ???
« Svar #13 på: November 03, 2006, 21:11:13 »
Merkelig debatt. Finnes det noen som helst argument for at man skal legge inn flere tips??? Kjenner ikke alle til edit-funksjonen??? Selvfølgelig skal ikke tips lagt inn ( eller edited) etter kampstart telle! ( dvs alle innlegg lagt inn etter 15.59 v kampstart 16.00) Prøv å levere inn tippe- eller odds kupongen etter kampstart og se hva som skjer...
[:0]

Jon R.
Jon R.

HåvardK

Re: Regelanvendelse ???
« Svar #14 på: November 04, 2006, 16:27:03 »
Som jeg har prøvd å uttrykke, Jon: Det er ikke alltid en poster to tips med hensikt. Selv var jeg sist runde så overbevist om at jeg IKKE hadde postet tips tidligere at jeg ikke giddet å gå gjennom tre sider for å sjekke dette. Trist, men leit, rett og slett.
Syns det er en forskjell på dette og det å systematisk melde inn flere tips, noe som såvidt jeg vet ikke har skjedd ennå. Og om det skulle skje, syns jeg det må være flynn, som tross alt legger ned arbeidet med dette, som må få avgjøre hvorvidt det skal innføres en regel i slike tilfeller.

Jon R

Re: Regelanvendelse ???
« Svar #15 på: November 04, 2006, 18:30:52 »
quote:
Originally posted by HåvardK

Som jeg har prøvd å uttrykke, Jon: Det er ikke alltid en poster to tips med hensikt. Selv var jeg sist runde så overbevist om at jeg IKKE hadde postet tips tidligere at jeg ikke giddet å gå gjennom tre sider for å sjekke dette. Trist, men leit, rett og slett.



Juksemaker pipelort! [:D]

Jon R.
« Siste redigering: November 04, 2006, 18:32:05 av Jon R »
Jon R.

Sheridan

Re: Regelanvendelse ???
« Svar #16 på: November 04, 2006, 19:20:21 »
Jeg er for garderinger!


Sten

Re: Regelanvendelse ???
« Svar #17 på: November 04, 2006, 20:26:05 »
Det er jo selvsagt ingen som er så dum at man legger inn flere tips i samme tråden med vilje. Det jo bli oppdaget, og dessuten er det dårlig gjort, og i det hele tatt.... Det er selvsagt pga forglemmelse man legger inn flere ganger. [:)]


Sten
Sten

Sheridan

Re: Regelanvendelse ???
« Svar #18 på: November 04, 2006, 21:05:06 »
Men du Robert, siden du nesten alltid tipper rett, kan du ikke snart legge inn ett tips om en Leeds seier? [:o)]


Robert H.

Re: Regelanvendelse ???
« Svar #19 på: November 05, 2006, 15:27:11 »
OK, lover å tippe seier neste gang Ole Evert[:)]!

quote:
Originally posted by Sheridan

Men du Robert, siden du nesten alltid tipper rett, kan du ikke snart legge inn ett tips om en Leeds seier? [:o)]