Skrevet av Emne: Ta det litt med ro nå  (Lest 1595 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

samadhi

Ta det litt med ro nå
« på: November 20, 2006, 00:31:28 »
Har dessverre ikke fått sett så mange Leeds kamper i år. Har faktisk ikke sett laget vårt siden vi tapte 1-0 hjemme for Wolves. Likevel føler jeg meg bra oppdatert ved å lese det meste som finnes av kamprapporter på nettet, og jeg leser alle reaksjoner her inne,

Det skal sies at det svinger veldig av Leeds laget for tiden. Egentlig ikke så veldig bra det, men bedre at det svinger enn at det går konstant dårlig som var tilfellet med siste kampene med blackie og perioden med Carver. Fasiten med Wise så langt er V-T-T-V-T, ikke så veldig imponerende det, men likvel ikke helt forferdelig med tanke på vår tabellposisjon. Før kampen i går så det jo egentlig ganske bra ut, noe som også har vist seg på dette forumet den siste uken. Det har vært å ane en voksende optimisme hele vegen etter at vi vant hele 3-0 mot Colchester og de fleste hadde nok trodd at det nå kun gikk en veg. Dessverre gikk det som vi alle vet dårlig i går og det vises jammen på dette forumet også. Plutselig er alle spillerne elendige igjen, og det finnes omtrent ingen veg utenom nedrykk.

Så klart ligger muligheten der for nedrykk, men Wise har da nettopp tatt over roret. Jeg synes han har gjort mange fine grep så langt. Han har startet å renske opp litt i stallen og hentet inn ett par lånespillere med skiftende suksess. Når vi kommer til januar vil vi helt sikkert få flere overganger og da forhåpentligvis på permanent basis. Wise er i ferd med å gjennomføre en skikkelig omvelting av klubben, mye det samme som Blackwell måtte gjennom da han overtok. Det virker som Wise vil forandre på alt, og sånt er ikke gjort på en dag. Det kommer til å ta tid, og innen den tid tipper jeg det blir en del prøving og feiling. Om Wise lykkes med sine grep vil tiden vise, det er uansett ingen grunn til ikke å gi han en sjanse. I vår situasjon kan vi intet annet enn å krysse fingrene og håpe at han får sving på sakene før det hele ender med nedrykk!

Det er sikkert ikke så mye nytt å lese i dette innlegget, men jeg synes bare det er så irriterende å komme inn på forumet etter ett tap og se at alt plutselig er totalt håpløst igjen etter at vi den siste uken har fått litt tilbake troen. Jeg anbefaler alle supporter om å være tolmodige (vet det kan være hardt), og ikke ta helt av hverken når vi vinner eller taper....

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

Dennis

Re: Ta det litt med ro nå
« Svar #1 på: November 20, 2006, 00:39:17 »
Takk for at du gir litt optimisme inn! Godt innlegg!

Forhåpentligvis har Ken Bates gitt beskjed om at Wise vil få penger til spillere i januar. Det må han, ellers har Wise gjort det store ved å fortelle til flere spillere at han ikke gir dem noen framtid i klubben, noe som ikke er smart uten dekning!


Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter
Marching on together!

Tom S

Re: Ta det litt med ro nå
« Svar #2 på: November 20, 2006, 02:56:35 »
Tålmod er ein dyd, vart det sagt ein gang.

Følger deg heilt i dette resonementet samadhi, men vil påpeike at det å vere supporter er følelser og då vil ein alltid få desse svingingane i humør.

Dennis og Gustav har ein formidabel oppgåve foran seg og det krev tid, det vert meiningslaust å snakke om å skifte manager igjen denne sesongen, vi lyt gje dei ein sjanse.
Meiner eg såg framgang i spillet no sist mot saints, men vi har ein kjempejobb å gjere med det defansive arbeidet - det var ganske tydeleg!

Mitt håp er å unngå nedrykk, vise ein positiv trend mot slutten av sesongen der vi ser resultat av Wisey sin jobb, for deretter å forsterke laget solid til sommaren og gå for opprykk våren 2008.

Det kjem alltid ein ny kamp...



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Ferre

Re: Ta det litt med ro nå
« Svar #3 på: November 20, 2006, 03:26:32 »
Ja, gi Wise tid til å få ting i sitt spor. Ting er ikke gjort over natten, og jeg tror vi skal vente til neste sesong med å dømme Wise sitt arbeid, det er da vi får se hvor bra/dårlig jobb han har gjort.

-WE'LL BE BACK-

rasandeokse

Re: Ta det litt med ro nå
« Svar #4 på: November 20, 2006, 03:49:11 »
enig samadhi.. kampen mot sotton var heller ikke helt håpløs. Det var en tøff og jevn kamp lenge. mye dueller og aggresivt press. blant annet var bommet jo mat heath på open goal tidlig i første omg. Blake hadde noen giftige skudd, syns det var mye positivt i første omg. men det som skuffer mest er Heath på defensive dødballer. han er jo nesten 2 meter og tapte alle hodeduellene mot Rasiak. Selv om han fikk skryt etter Colchester kampen syns jeg å ane en noe keitete spiller som manger fart og er lite bevegelig. hvis det viser seg at han også suger i hodespillet er jo dette bare boss.
 

Per-Stian

Re: Ta det litt med ro nå
« Svar #5 på: November 20, 2006, 05:13:15 »
Takk for ei lita oppmuntring, Samadhi. Syns også d e litt vel tidleg å stille "dommen" over Leeds United. Wise har så vidt tatt over, henta inn sitt eiga trenarteam og byrja å renske opp i d rustne maskineriet. Litt skuffa e eg dog over dei lånespelarane han har henta, men kanskje e d så enkelt som at d ikkje fins spesielt gode, tilgjengelege spelarar som vil t Leeds.

Men, d held ikkje å vere god i 60 min (når ein kamp varar i 90). Dette e noko eg fryktar veldi. Kondis kjem ikkje over natta, og vil ta tid å forbetre. Redd kvar einaste kamp fram mot jul blir som å spele bingo. Vi kan klare å overrumple motstandaren før d e gått 60 min, men kjem vi bakpå tidleg i kampane ser slaget tapt ut[:(]

SirOlsen

Re: Ta det litt med ro nå
« Svar #6 på: November 20, 2006, 05:18:11 »
Wise har ikke sitti i stolen lenge enda, og vi har allerede nå sett tydelige forbedringer på visse ting. Og det er godt gjort spør dere meg, med tanke på den daffe dvaske gjengen Wise overtok nylig.. Men klart, veien er lang og vi må vise litt tålmodighet..

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Sleivind

Re: Ta det litt med ro nå
« Svar #7 på: November 20, 2006, 05:20:42 »
Kondisen kommer ikke over natten nei, men det er ikke langt i fra. Det letteste å trene seg god på her i verden er kondisjon, så det bør ikke ta mange ukene før kondisjonen skal være betydelig bedre enn det den har vært tidligere denne sesongen. Selv om kondisjonen ikka tar så lang tid å trene opp, så er det mye verre med andre ting, som f.eks den defensive organiseringen.

lojosang

Re: Ta det litt med ro nå
« Svar #8 på: November 20, 2006, 17:02:02 »
Problemet nå sist var ikke kondis. Det var total mangel på fotballforståelse og konsentrasjon i det defensive spillet.
Forsvaret vårt består for tiden av en midtstopper som spiller høyre back, og ofte var å finne lenger til venstre enn sine midtstopperkolleger, og to midtstoppere som har glemt at man skal markere motstanderen når de kommer innenfor 16 meter. I tillegg har vi en venstre back som har crosspasninger som sin eneste forte, og som aldri er nær nok sin mann til å få satt inn en takling.

Hvorfor sitter Gregan på benken? Han kan umulig gjøre en dårligere jobb enn Heath og Killa? Er han en av disse "råtne eplene" vi hørte om etter at Blackwell fikk sparken?

Renske opp i stallen? Dette minner mer om sanering enn opprensking så lang. Du kvitter deg ikke med et møkkalass med spillere når du ikke har muligheten for å hente inn fullgode erstattere. Man selger ikke bilen for å få råd til bensin.


Takk for oppmerksomheten! Nå føler jeg meg litt bedre.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Karl Hot Shot

Re: Ta det litt med ro nå
« Svar #9 på: November 20, 2006, 17:15:26 »
Sean Gregan har fått beskjed av Dennis Wise om å ta skoene sine og dra til nye jaktmarker. Jeg tror faktisk at han er utlånt allerede. Han var uansett ikke god nok, pga. elendig fysisk forfatning.

Dennis Wise bør vurderes nærmere i januar. Da har han vært i jobben i tre måneder. Men tegnene er allerede urovekkende. 0-3 på Elland Road for et av divisjonens dårligste bortelag, er rett og slett uhyggelig. Jeg har aldri hatt noen tro på Wise. Troen blir ikke større av slike tap som vi hadde på lørdag. Wise må hente inn noen virkelige forsterkninger, ikke bare stallfyll som Heath og Stack, ellers er jeg redd det bærer rett ned i League One. Historien er full av eksempler på "store klubber" som ikke "fortjente" å rykke ned, men gjorde det likevel.
 

KeyserSoze

Re: Ta det litt med ro nå
« Svar #10 på: November 20, 2006, 17:26:01 »
Jeg synes det er skremmende å se hvor dårlig den defensive organiseringen er nå. Foxe sliter med posisjoneringen og er således håpløs på høyrebacken. Nå er vel Kelly tilbake til neste match, så det vil "løse seg" selv. Killa og Heath klarer ikke markere og presse godt nok, og må rett og slett skjerpe seg. Vi har pr i dag ingen alternativer slik jeg ser det. Når det gjelder Crainey er han en krise defensivt, og det er der hovedansvaret hans ligger. Det hjelper ikke med en back som har gode crossballer når han ikke evner å posisjonerere seg og å markere motspillere. Men heller ikke her ser jeg noen fullgode alternativer, da jeg tror Lewis vil slite med mye det samme som Crainey.

Douglas og Derry jobber mye, men klarer ikke å finne ro med ballen og de blir løpende mye i mellom. Dette kan bero på at de (med god grunn) er livredde for å miste ballen med tanke på hva de har bak seg. Lewis kan jeg knapt huske å ha sett i matchen mot Soton. Blake er det eneste lyspunktet om dagen, men imponerer også veldig synes jeg. I tillegg til at han er den eneste som viser et snev av kreativitet fremover jobber han som en helt tilbake på banen. Jeg vet ikke hva Wise har gjort med han, men håper han kan gjøre det med flere spillere etter hvert.

Horsefield og Healy var totalt usynlige mot Soton, og i alle fall Horsefield må ut av laget. Healy har vist tidligere at han kan, men nå begynner jeg også å miste tålmodigheten med han. Moore viste i alle fall aggresivitet når han kom inn og virker som et bedre alternativ sammen med Cresswell.

 

R - R

Re: Ta det litt med ro nå
« Svar #11 på: November 20, 2006, 17:45:11 »
quote:
Originally posted by lojosang

Problemet nå sist var ikke kondis. Det var total mangel på fotballforståelse og konsentrasjon i det defensive spillet.
Forsvaret vårt består for tiden av en midtstopper som spiller høyre back, og ofte var å finne lenger til venstre enn sine midtstopperkolleger, og to midtstoppere som har glemt at man skal markere motstanderen når de kommer innenfor 16 meter. I tillegg har vi en venstre back som har crosspasninger som sin eneste forte, og som aldri er nær nok sin mann til å få satt inn en takling.

Hvorfor sitter Gregan på benken? Han kan umulig gjøre en dårligere jobb enn Heath og Killa? Er han en av disse "råtne eplene" vi hørte om etter at Blackwell fikk sparken?

Renske opp i stallen? Dette minner mer om sanering enn opprensking så lang. Du kvitter deg ikke med et møkkalass med spillere når du ikke har muligheten for å hente inn fullgode erstattere. Man selger ikke bilen for å få råd til bensin.


Takk for oppmerksomheten! Nå føler jeg meg litt bedre.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]



Gregan er utlaant til Oldham til nyttaar. Gregan var jo fraa for ein rimeleg 'kraftig' spelar. Han var nok garantert ein av dei feite (eller som Bates sa det - grossly overweight).

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Sean Gregan har fått beskjed av Dennis Wise om å ta skoene sine og dra til nye jaktmarker. Jeg tror faktisk at han er utlånt allerede. Han var uansett ikke god nok, pga. elendig fysisk forfatning.

Dennis Wise bør vurderes nærmere i januar. Da har han vært i jobben i tre måneder. Men tegnene er allerede urovekkende. 0-3 på Elland Road for et av divisjonens dårligste bortelag, er rett og slett uhyggelig. Jeg har aldri hatt noen tro på Wise. Troen blir ikke større av slike tap som vi hadde på lørdag. Wise må hente inn noen virkelige forsterkninger, ikke bare stallfyll som Heath og Stack, ellers er jeg redd det bærer rett ned i League One. Historien er full av eksempler på "store klubber" som ikke "fortjente" å rykke ned, men gjorde det likevel.



Wise maa faa tid til aa setje sitt eige preg paa laget, dvs. bringe inn sine eigne spelarar. Det vil forst skje i januar. Og desse spelarane vil trenge tid til aa finne kvarandre. Ja, du kan sei vi ikkje har tid, men vil det hjelpe med endaa eit nytt managerskifte? Vi har, om enn liten, hatt framgang sidan Wise kom inn. Vi har i det minste vunne kampar, men det store problemet med antal maal i mot har ikkje blitt stort betre.

Per dags dato faar vi berre hente inn laanespelarar, og det er ikkje berre lett.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune