Assosiasjonsleken del IV

Started by Lids, November 23, 2006, 19:25:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

asLeeds

DALHEIM WHITES

Per-Stian

fmtj

Yeboahs vitne

flynn

Vet dere hva folkens, nå er dere skikkelig "på repeat". Jeg gikk gjennom denne trådens noe over 400 sider, og fant 76 dobbeltgjengere. Av disse var det videreassosiert til samme ord hele 23 ganger, og faktisk er det slik at dere i 9 tilfeller har prestert de samme ordene i tre etterfølgende assosiasjoner!

Med dette som bakgrunn; her snakker vi nå etterhvert om rettede assosiasjoner, dvs assosiasjoner en person får som følge av (manipulativ) påvirkning. Tatt i betraktning tiden som har gått mellom forrige gang en assosiasjon var oppe i tråden, til den kommer igjen, må man anta at deltagernes bevissthet rundt dette fenomenet er meget begrenset, og at det derfor grenser til hjernevasking å holde på slik!

Tenk dere at person én assosierer ordet "drikke" med ordet (merkenavnet) "Tuborg". Dersom dette gjentas flere ganger, over en lengre periode, vil den ubevisste deltager neste gang det blir snakk om innkjøp av drikkevarer i heimen, ubevisst ledes til å velge Tuborg-produkter, noe som åpenbart etterhvert vil kunne ha en særdeles uheldig effekt på f.eks salget av Hansas konkurrerende produkter.

Er det slik vi vil ha det her inne? Hvor er dere moderatorer?

flynn

h.b

Kan si Ringnes flere hundre ganger jeg  :D

ollan

Quote from: flynn on September 21, 2011, 16:17:28
Vet dere hva folkens, nå er dere skikkelig "på repeat". Jeg gikk gjennom denne trådens noe over 400 sider, og fant 76 dobbeltgjengere. Av disse var det videreassosiert til samme ord hele 23 ganger, og faktisk er det slik at dere i 9 tilfeller har prestert de samme ordene i tre etterfølgende assosiasjoner!

Med dette som bakgrunn; her snakker vi nå etterhvert om rettede assosiasjoner, dvs assosiasjoner en person får som følge av (manipulativ) påvirkning. Tatt i betraktning tiden som har gått mellom forrige gang en assosiasjon var oppe i tråden, til den kommer igjen, må man anta at deltagernes bevissthet rundt dette fenomenet er meget begrenset, og at det derfor grenser til hjernevasking å holde på slik!

Tenk dere at person én assosierer ordet "drikke" med ordet (merkenavnet) "Tuborg". Dersom dette gjentas flere ganger, over en lengre periode, vil den ubevisste deltager neste gang det blir snakk om innkjøp av drikkevarer i heimen, ubevisst ledes til å velge Tuborg-produkter, noe som åpenbart etterhvert vil kunne ha en særdeles uheldig effekt på f.eks salget av Hansas konkurrerende produkter.

Er det slik vi vil ha det her inne? Hvor er dere moderatorer?

flynn

surpomp ;)
Ollan

lojosang

- Leif Olav

HåvardK

Hallgeir *

Stella Artois (Gnir vi det inn eller.....?  :D)
Super Leeds since 1968

Gufrias

Quote from: hallghel on September 21, 2011, 21:56:26
Stella Artois (Gnir vi det inn eller.....?  :D)
Trodde det var til innvortes bruk, jeg  ;)
Hekta på Leeds siden 1974

lojosang

- Leif Olav

Here we go again

fjellhaugen

januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

asLeeds

DALHEIM WHITES

Gufrias

fmtj

Yeboahs vitne

fjellhaugen

januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

fmtj

Yeboahs vitne

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

asLeeds

DALHEIM WHITES

RoarG

Himmelretninger (måtte ha en som ikke dreide seg om mat og (særlig) drikke)
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Here we go again

Tom S

COME ON LEEDS !!

Gufrias

George (ops, nå kom vi visst inn på alkohol ogjen)

fmtj

Marshallhjelpen (U. riksminister George Marshall)
Yeboahs vitne

Gufrias

asLeeds

DALHEIM WHITES