Skrevet av Emne: League One neste..  (Lest 4442 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lee Chapman

League One neste..
« på: Desember 10, 2006, 05:14:17 »
Etter å ha sett kampen idag skjemmes jeg på klubben, spillernes og ikke minst supporternes vegne. Av alle Leedskamper jeg har sett i min tid som leedsgutt, er denne kampen den desidert verste. Det får alarmklokkene til å ringe. Ett managerbytte bruker som regel å ha en viss positiv kortvarig effekt, men i Leeds ser dette ut til å være ett unntak. Det er nok ikke bare manageren sin feil at ting går galt, men han har hovedansvaret for det sportslige. I dette tilfellet blir det da riktig å se litt på Dennis Wise sin CV. Han er en relativt fersk manager. Han gjorde det ok med Millwal, men trakk seg. Mye var galt i den klubben(raser nedover i divisjonene). Gjorde også en ok jobb med swindon, som igjen har ett brukbart lag på papiret. Har gjort det like bra etter at wise forlot skipet, om ikke bedre. Ligger i skrivende stund på 2 plass og om ikke himmelen rakner skal det mye til for at de ikke tar steget opp i League One til neste sesong. Dette sier vel det meste om betydningen Dennis Wise hadde for det laget. Jeg gjentar, de ligger bedre ann på tabellen nå, enn da Wise styrte skuta. Så hvorfor går julenissen Ken Bates hen og sparker Blackwell og erstatter han med Dennis Wise ? Hvilken plan ligger bak sjakktrekket? Punkt 1: Wise er sannsynligvis en billig mann i drift. Punkt 2: Wise er kompis med Bates. Det er alle fornuftige filosofier jeg har bak ansettelsen. Så vil mange si: Gi han tid. Ok, men hvor lang tid skal han få? Hvor lang tid skal han få lov til å leke manager? Det sier det meste når han tar med seg en klovn som Gustavo Poyet som assistent, en mann som sitter å gjesper på muren av innbyttergropa. Så kommer det store spørsmålet, hvilke hensikter har Bates med en av balløyas store klubber Leeds United? Blackwell fikk ikke spesiellt mange pund til å handle for, ei heller har Wise sett noe til Ken sine engelske pund. Med fare for å skyte meg selv i foten, det gjenstår å se i januar, selvfølgelig. Hadde Blackwell ett poeng da han utalte at folk skulle likt å visst sannheten om denne klubben. Jeg tolker ett slikt utsagn som om at det ikke er mye kapital å hente- og at tingenes tilstand er værre i klubben enn den virker utad. Og når man først er inne på økonomi: Har Leeds United råd til å spare seg til fant. Er folk klar over hva ett nedrykk til League One vil koste klubben. Spillerflukt, tv-penger, mindre publikum enn det allerde er. Generellt mindre inntekter. Om Leeds United sitter i rullestol nå, så vil ett nedrykk gjøre klubben sengeliggende i mange år. Se på Nottingham Forest, en gammel storhet(Leder forøvrig League 2 foran, Swindon). Leeds trenger ildsjeler i styre og på benken. Dennis Wise kan sikkert bli en god manager om noen år, men Leeds United er en litt for stor klubb til å øve seg på manageryrket. Men klart, hvilke alternativ har vi? Slik det ser ut nå, er League one alternativet. Herre Gud, måtte du være med oss.

Vi trenger en manager med mange års fartstid, en manager som oser av autoritet, en manager som vet hva han driver med. Vær så snill, hvor er du ?
 

SirOlsen

Re: League One neste..
« Svar #1 på: Desember 10, 2006, 05:26:55 »
Interessant lesning fra deg Chappy!

Og klart, jeg ser alarmklokken din veldig godt.. er vel bare noe i meg som blånekter å innse at vi ikke greier snu dette. Samtidig har jeg og fått ebvitne noen positive effekter Wise har hatt etter han kom inn, noe som igjen var helt bak alle låvevegger og lavmål mot slutten av Blackwells tid, nemlig kondis og innsatsvilje!
Vi taper ikke de helt tore tapene lengre, men helt klart, nå er vi NØDT til å begynne å hamste poeng.

Når det gjelder om jeg tror Wise er rette mann eller ikke, tør jeg ikke ta standpunkt til det før etter overgangsvinduet. En gambling, ja, men jeg har null innflytelse på det punktet uansett annet enn at jeg sitter her og mener. Men jeg for min del danner meg nok opp en mening om ejg fortsatt har troen på ham først etter transfersesongen, SÃ… kan man oppsummere om dette var en skivebom eller innertier.

Jeg er en av de som prøver så godt jeg kan å se optimistisk og lyst på det, men klart når vi får se slikt som vi fikk se idag (igjen) så hjelper ikke akkurat klubben til at ting skal se noe lysere ut for oss optimistiske supportere. Ikke noen supportere for den saks skyld!
Men jeg håper og tror vi kan begynne å få noen poeng snart og at tenden nå snart snur seg mere i vår favør. Men som du sier, vi har sett en del skrekk-eksempler som feks Nottingham Forest.... måtte alle makter i denne verden forby at dette skjer med oss!

Juleønske: R-R får Norsk tastatur til dataen sin! [8)]
-SirOlsen-

Mats-

  • Gjest
Re: League One neste..
« Svar #2 på: Desember 10, 2006, 06:16:38 »
Jeg vil sammenligne situasjonen i Leeds med min tidligere fotballklubb, som ikke navngis. Vi kom på andreplass i Norsk 3 divisjon, og et stekre lag på papiret forran neste sesong. Det som skulle bli en festsesong, gikk rett til helvete. Hvorfor? Gjennom fysiske tester var vi langt dårligere trent enn forje år. Akkurat slik som Leeds. Tror svaret ligger mye nærmere enn vi tror. Øinstein poengterte det fint " Samtidig har jeg og fått ebvitne noen positive effekter Wise har hatt etter han kom inn, noe som igjen var helt bak alle låvevegger og lavmål mot slutten av Blackwells tid, nemlig kondis og innsatsvilje!
Vi taper ikke de helt tore tapene lengre..." De fysiske egenskapene har vært helt fraværende tidligere.

Det aller værste vi gjør nå, når vi er i en slik krigssituasjon, er å la hoderullingen fare villt. Kaste managere, trenere og heile pakka nå er galskap. Nå trengs det et par kaldehoder, og kløkkt. Gir vi inn for alt nå, ja, da kan vi pakke sammen å si, " Halloen Leauge One"

--------------------------
Spiller nr 17. Uansett hva. Men ikke nå lengere [:(]

Lee Chapman

Re: League One neste..
« Svar #3 på: Desember 10, 2006, 06:25:57 »
Klart, Wise som spiller var jo kjent for å gi alt hele tiden. Man kan ha 11 mann som løper som faen, men uten samhandling hjelper det lite. De har ikke de store tapene lengre, men hvorfor spiller de så og si dårligere og dårligere for hver kamp de spiller. Det man kan da si er vel at Wise hadde vært den perfekte fysiske trener. Laget opptrer ikke som en enhet, og da hjelper det lite med god fysikk. Det begrenser tap, man står kampene bedre- men poengene uteblir fortsatt. Men, som forkynneren sier. Vi får svinge øksa etter "handlerunden"? i januar. Jeg erindrer at de fleste sa at Leeds berget plassen i PL også da de var nede i sumpa. Nå er vi i samma situasjon i divisjonen under, hvorfor berger vi plassen i år?
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 29004
  • Total likes: 2681
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: League One neste..
« Svar #4 på: Desember 10, 2006, 06:33:27 »
quote:
Originally posted by Lee Chapman

Klart, Wise som spiller var jo kjent for å gi alt hele tiden. Man kan ha 11 mann som løper som faen, men uten samhandling hjelper det lite. De har ikke de store tapene lengre, men hvorfor spiller de så og si dårligere og dårligere for hver kamp de spiller. Det man kan da si er vel at Wise hadde vært den perfekte fysiske trener. Laget opptrer ikke som en enhet, og da hjelper det lite med god fysikk. Det begrenser tap, man står kampene bedre- men poengene uteblir fortsatt. Men, som forkynneren sier. Vi får svinge øksa etter "handlerunden"? i januar. Jeg erindrer at de fleste sa at Leeds berget plassen i PL også da de var nede i sumpa. Nå er vi i samma situasjon i divisjonen under, hvorfor berger vi plassen i år?



Jeg er slett ikke så uenig med deg, Lee [:)]

Men jeg tror heller ikke at fire managere i samme sesong er noen suksessformel...

Dessuten, aldri verden om Kenneth (sta som han er) kvitter seg med Dennis før... ja, før vi er desidert sist og med et gap opp til nest-siste laget. Da kanskje...

Vi får nok bare bite tenna sammen og håpe, håpe...

I alle fall er denna karen bombesikker på at Leeds will be back.
Kanskje må vi (Gud forby!) som Manchester City nedom tredje-nivået før det snur. Men tilbake på øvre halvdel av Premier League, det skal vi!



I don't want to meet your kin Make you spin or do you in
Or select you or dissect you Or inspect you or reject you
All I really want to do, is baby, be friends with you

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Yeboah

Re: League One neste..
« Svar #5 på: Desember 10, 2006, 06:38:15 »
Livet er så surt og trist, Leeds de ligger nesten sist
Nedrykk venter på oss nå, å hvordan skal dette gå?

SirOlsen

Re: League One neste..
« Svar #6 på: Desember 10, 2006, 06:44:46 »
quote:
Originally posted by Mats-

Jeg vil sammenligne situasjonen i Leeds med min tidligere fotballklubb, som ikke navngis. Vi kom på andreplass i Norsk 3 divisjon, og et stekre lag på papiret forran neste sesong. Det som skulle bli en festsesong, gikk rett til helvete. Hvorfor? Gjennom fysiske tester var vi langt dårligere trent enn forje år. Akkurat slik som Leeds. Tror svaret ligger mye nærmere enn vi tror. Øinstein poengterte det fint " Samtidig har jeg og fått ebvitne noen positive effekter Wise har hatt etter han kom inn, noe som igjen var helt bak alle låvevegger og lavmål mot slutten av Blackwells tid, nemlig kondis og innsatsvilje!
Vi taper ikke de helt tore tapene lengre..." De fysiske egenskapene har vært helt fraværende tidligere.

Det aller værste vi gjør nå, når vi er i en slik krigssituasjon, er å la hoderullingen fare villt. Kaste managere, trenere og heile pakka nå er galskap. Nå trengs det et par kaldehoder, og kløkkt. Gir vi inn for alt nå, ja, da kan vi pakke sammen å si, " Halloen Leauge One"

--------------------------
Spiller nr 17. Uansett hva. Men ikke nå lengere [:(]


Mats-: Du har ikke tilfedigvis inntatt en liten deæsj med alkoholer ikveld mot formodning? [8)] [8)]

quote:

Lee Chapman Posted - 10 Dec 2006 : 00:25:57
--------------------------------------------------------------------------------
 Klart, Wise som spiller var jo kjent for å gi alt hele tiden. Man kan ha 11 mann som løper som faen, men uten samhandling hjelper det lite. De har ikke de store tapene lengre, men hvorfor spiller de så og si dårligere og dårligere for hver kamp de spiller. Det man kan da si er vel at Wise hadde vært den perfekte fysiske trener. Laget opptrer ikke som en enhet, og da hjelper det lite med god fysikk. Det begrenser tap, man står kampene bedre- men poengene uteblir fortsatt. Men, som forkynneren sier. Vi får svinge øksa etter "handlerunden"? i januar. Jeg erindrer at de fleste sa at Leeds berget plassen i PL også da de var nede i sumpa. Nå er vi i samma situasjon i divisjonen under, hvorfor berger vi plassen i år?


Godt sagt... men jeg er av den formening av at vi må uansett begynne et sted.. og å ta fatt i valkene og få gjort noe med dem tror jeg er en grei start.. Jeg tror vi skal greie å snu dette i tide.. jeg håper i allefall [:)]

Juleønske: R-R får Norsk tastatur til dataen sin! [8)]
« Siste redigering: Desember 10, 2006, 06:45:31 av SirOlsen »
-SirOlsen-

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 29004
  • Total likes: 2681
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: League One neste..
« Svar #7 på: Desember 10, 2006, 06:46:21 »
quote:
Originally posted by Yeboah

Livet er så surt og trist, Leeds de ligger nesten sist
Nedrykk venter på oss nå, å hvordan skal dette gå?


"... dette gå", så har du Egner-melodien hélt inne [:)]

I don't want to meet your kin Make you spin or do you in
Or select you or dissect you Or inspect you or reject you
All I really want to do, is baby, be friends with you

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SirOlsen

Re: League One neste..
« Svar #8 på: Desember 10, 2006, 06:54:27 »
quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:
Originally posted by Yeboah

Livet er så surt og trist, Leeds de ligger nesten sist
Nedrykk venter på oss nå, å hvordan skal dette gå?


"... dette gå", så har du Egner-melodien hélt inne [:)]

I don't want to meet your kin Make you spin or do you in
Or select you or dissect you Or inspect you or reject you
All I really want to do, is baby, be friends with you

B.Dylan


Der tror jeg ganske sikkert du tar feil Asbjørn [:)] ..
Den sangen skulle jeg kjenne ut og inn nå.. så hadde dette vært et veddemål, hadde jeg holdt med Yeboahs versjon [:)]

Juleønske: R-R får Norsk tastatur til dataen sin! [8)]
-SirOlsen-

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 29004
  • Total likes: 2681
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: League One neste..
« Svar #9 på: Desember 10, 2006, 07:02:23 »
quote:
Originally posted by Øisten forkynner
Der tror jeg ganske sikkert du tar feil Asbjørn [:)] ..
Den sangen skulle jeg kjenne ut og inn nå.. så hadde dette vært et veddemål, hadde jeg holdt med Yeboahs versjon [:)]



Pøh, den sangen hørte jeg da senest for bare ...30 år siden. Så det så.

I rest my case... [B)]




I don't want to meet your kin Make you spin or do you in
Or select you or dissect you Or inspect you or reject you
All I really want to do, is baby, be friends with you

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SirOlsen

Re: League One neste..
« Svar #10 på: Desember 10, 2006, 07:04:43 »
Hehe, anyway; HVOR og NÃ…R ender serien vår av "uløkka" med vårt kjære Leeds United?... hvor mye mere blir vi nødt til å tåle før vi endelig skal få det godt med laget vårt igjen?...

Juleønske: R-R får Norsk tastatur til dataen sin! [8)]
-SirOlsen-

Mats-

  • Gjest
Re: League One neste..
« Svar #11 på: Desember 10, 2006, 07:09:42 »
Neidu, lite med alkohyler for øyeblikket...tror jeg

--------------------------
Spiller nr 17. Uansett hva. Men ikke nå lengere [:(]

Lee Chapman

Re: League One neste..
« Svar #12 på: Desember 10, 2006, 07:11:25 »
Alt avhenger jo av det som skjer i januar egentlig. Sånn som laget fremstår nå, så er det jo en av seriens desidert dårligste lag. Får Wise midler til å handle litt forsterkninger og laget fortsatt er rævva i midten/slutten av februar bør Bates og Co vurdere på hva de holder på med. Bates må jo ta sin del av skylla for all elendigheten vi må være vitne til[:(!]
 

SirOlsen

Re: League One neste..
« Svar #13 på: Desember 10, 2006, 07:39:39 »
Ja, Bates må ta mye av sin skyld her.. Ikke kjønner jeg helt hva han er tjent med å holde kortene om klubbens økonomi så forbaska tett til brystet heller.. Det eneste argumentet jeg kan finne er formidligen at den i faktum er værre enn hva man er forespeilet...

Så vi får se i januar da hva som skjer... hater denne ventetiden.. skulle så gjerne hatt det overstått nå med en gang.. tror vi får svar på mye, både i henhold til hvor vi vil ende og ikke minst hvor bak mål vi er økonomisk eller ikke da..

Juleønske: R-R får Norsk tastatur til dataen sin! [8)]
-SirOlsen-

Gunnien

Re: League One neste..
« Svar #14 på: Desember 10, 2006, 15:12:22 »
begynner å sjå mørkt ut nå ja.. om ikkje Bates innser at at nokon kraftige endringar må til er eg redd for at nedrykket er klart i Mars/April[:(][:(]
  Wise skulle nok hatt litt meir fartstid før han gjekk laus på ein reddningsaksjon av dette formatet, men spelerane er jo også ansvarlege på sin måte.. kan ikkje forestille meg at Wise har bedt dei virra rundt utan mål og meining..
 Trur uansett ikkje dette blir bedre før me får nye eigerar..[:(][:(]
Bates kan jo overta MU f.eks om han abselutt må eige ein fotballklubb..

#1795
#1795

SirOlsen

Re: League One neste..
« Svar #15 på: Desember 10, 2006, 16:15:13 »
Hehe, ja Bates for ManU! [:D]

Nei, får håpe onkel Bates viser oss overgangsmidler av dimmensjoner til årskiftet... ikke at jeg tror det blir en realitet akkurat [:p]

Juleønske: R-R får Norsk tastatur til dataen sin! [8)]
-SirOlsen-

raggen

Re: League One neste..
« Svar #16 på: Desember 10, 2006, 18:36:51 »
er sant det om wise at han ikke har så mye å vise til men jeg var også skeptisk til at han kom men lar tvilen komme til gode og gi ham tid(der kom den ja chappy) men sprsmålet er jo hvor lang tid skal han få.
tror ALT avhenger på hva wise henter inn og hvem som går i januar.da kommer det frem hva bates vil med klubben og hva wise har midler til å hente inn. jeg har ikke gitt opp enda men jeg må si jeg var langt langt nede etter den dårligste forestillingen noensinne igår.

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Jon R

Re: League One neste..
« Svar #17 på: Desember 10, 2006, 19:50:38 »
quote:
Originally posted by Øisten forkynner

Interessant lesning fra deg Chappy!

 Samtidig har jeg og fått bevitne noen positive effekter Wise har hatt etter han kom inn, noe som igjen var helt bak alle låvevegger og lavmål mot slutten av Blackwells tid, nemlig kondis og innsatsvilje!Vi taper ikke de helt store tapene lengre, men helt klart, nå er vi NØDT til å begynne å hamste poeng.


Jeg er grunnleggende uenig med deg, Øisten. Det var etter at Blackwell fikk fyken, at de store tapene kom. Vi hadde 9 baklengs på 8 kamper, før Carver og etterhvert Wise, tok over. Jeg har også undret meg over denne "sannheten" om at nærmest hele troppen var "unfit", da Wise tok over. Vel, i de kampene jeg så under Blackwell, var spillet gjennomgåedne bedre enn det som har blitt prestert etterpå. Med unntak av kampen mot Sunderland, ble vi ikke utspilt i en eneste kamp under Blackwell denne sesongen. Det var når Wise tok over, at halve stallen nærmest over natten, ble fremstilt i media som overvektige og kondisjonssvake. Litt merkelig, for noe av det første Wise uttaaltee var at klubben hadde mange glimrende spillere og at de så ut til å være i god form. Det var vel etter det første tapet under Wise, at de første uttalelsene om "certain players" med dårlig kondisjon ( det ble aldri nevnt hvem, og hvor mange)ble brakt ut i offentligheten. [:0]

Som du skjønner, synes jeg slett ikke at denne klubben har gått fremover etter at Wise tok over. Vi har rett nok vunnet tre kamper, men i denne perioden har vi bl.a spilt tre "6 poengskamper" mot det desiderte bunnlaget Souhend, samt det andre bunnlaget Barnsley, som nå ligger foran oss fordi de har tatt 4 poeng mot oss i løpet av et par uker. Det jeg så av laget igår, spesielt i første omgang, må være det absolutte lavmål denne sesongen. Jeg er spesielt kritisk til de spillerne som Wise har brakt inn. Stack og Heath er f**** meg noe av det dårligste jeg har sett i en Leeds trøye noensinne i sine respektive posisjoner. Kandol skal jeg gi noen kamper til, men det jeg så igår gav ikke grunn til optimisme. Jeg mener at stallen i sum har blitt svekket etter at Blackwell dro, ikke styrket. Kan ikke se at verken moralen, kondisjonen eller innsatsviljen skal ha blitt så mye bedre heller, etter at spillere som angivelig skal ha bidratt til dårlig moral, har forsvunnet. Apropos moral: En gjespende Gustavo Poyet på sidelinjen, i en så viktig kamp, blir for meg symbolet på at dette går rett til helvete. [B)]  


Jon R.
« Siste redigering: Desember 10, 2006, 20:00:39 av Jon R »
Jon R.

samadhi

Re: League One neste..
« Svar #18 på: Desember 10, 2006, 20:20:35 »
En annen ting med kampen i går var at vi laget utrolig mange unødvendige frispark. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger vi ble avblåst for tullefrispark når vi endelig var på Derby sin banehalvdel. Dette gjør jo at motstanderen får flytte opp laget igjen og vi blir tvunget bakover.

Dette her er faktisk feil som jeg har lært å luke bort i 6.divisjon! og burde være grunnleggende læring på nivået etter "This is a ball". Er redd for at problemet her er at Wise i stedet for å klandre sine egne spillere gir dommeren det meste av skylda...

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

Tom S

Re: League One neste..
« Svar #19 på: Desember 10, 2006, 21:32:19 »
Eg er fortsatt av den meining at vi aldri skulle sparka Blackie, men med den situasjonen som vart rundt Elland Road var det umulig for han å fortsette. Ein situasjon som vi supportere i hovedsak skapte.
Einaste grunn eg kunne godtatt for å sparke Blackie var om det hadde kommet inn ein proven og bedre manager, noko Wisey ikkje er, etter mi meining.

Laget spilte mykje bedre under Blackie enn under Carver og så langt under Wisey.
Men, eg meiner at når Wisey først er tilsett må han få tid på seg, og er ikkje for å sparke mannen iløpet av denne sesongen.
Eg er overbevisst om at Leeds United ikkje rykker ned dersom dei kan fokusere og trene på dei riktige tingene framover og ikkje tru at navnet Leeds United åleine reddar dei frå nedrykk. Vi har spillere i troppen som har erfaring og kvaliteter nok til å unngå nedrykk, men ingen lag er for "gode" til å rykke ned.

Det vert spanande i januar, både ut og inn....



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
« Siste redigering: Desember 10, 2006, 21:32:51 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

knut_eknes

Re: League One neste..
« Svar #20 på: Desember 10, 2006, 22:26:44 »
Det er jo ikke tvil om at vi har blitt bedre etter at Wise overtok, i går hadde vi Derby i kne, men manglet den siste finishen..Desverre. Under Blackwell og Carver ble vi rundspilt kamp etter kamp og det var med Nichols, kilgallon og kelly på laget... Vi har hatt mye uflaks under Wise. Mot Barnsleyx2, Burnley og ikke minst Derby hadde vi fortjent mye mer! Det kan godt være Gus Poyet satt seg ned å gjespet under kampen, men det må da være lov med det engasjemanget han viser under kampen, man blir sliten av sånt. Og når det gjelder Swindon er det vel lett å fortsette den fine flyten Wise og Gus førte dem inn i. Tror mangen her inne trodde vi umiddelbart skulle bli Englands beste lag og cruise fra seier til seier med en gang Wise overtok, mend et er ikke slik det fungerer... Han overtok for litt over en måned siden en gjeng spillere blottet for selvtillit og en viss form for lagmoral. At det har bedret seg er det ikke tvil om. På 8 kamper har han prestrert 3 seire, en uavgjort og 4 tap. Ikke allverden sier du? Under de åtte siste ligakampene til Carver/Blackwell ble det 7 tap og en seier, så det bedrer seg sakte men sikkert! I tillegg har han fått fart på gode gamle spillere som Moore og Blake. Stå på Dennis og Gus jeg støtter dere 210%

Som det står i et visdoms ord på hytte dassen; ta vare på de små gleder, de store kommer så sjelden.
 

OPM

Re: League One neste..
« Svar #21 på: Desember 10, 2006, 22:43:44 »
Du har mange gode poeng Knut, men når du tar i betraktning førsteomgangen i går, så må vi alle spørre oss om hva lagetog Wise/Gus bruker treningsuka til. Jag har aldri i mine over 30 år som Leeds suppoter sett noe dårligere. Lagoppstillingen med Foxe på høyreback er i beste fall opportunistisk.. Midtforsvaret med Heath  er meget svakt. I tillegg så virker det som om spillerne ikke hadde sett hverandre siden siste kamp mot Barnsley. Helt uten plan både defensivt og offensivt. Det positive var andre omgang, - men det virker ikke som om laget tror på at vi skal greie å hente inn motstanderens ledelse. Det er også forstemmende å se hvor lenge Wise/Gus bruker på å gjøre endringer i laget (under kampen) selv når det virker opplagt for oss som ser på. Selv små taktiske grep tar evigheter å få gjort.- Hvor lenge fikk ikke Seth Johnson holde på før vi innså at han styrte 80% av alle ballfordelinger hos Derby.

Ole P

OP
 

nellejr

Re: League One neste..
« Svar #22 på: Desember 10, 2006, 23:00:35 »
Vi roper stadig vekk på nye spillere, og tror det skal gi oss hellig manna. VI HAR MANGE GODE SPILLERE. Det vi trenger er en manager som kan få ut potensiale.

Nellejr

"To build a team doesnt have to take a long time. To build a club does."   Claudio Ranieri
Warnock dagen etter at QPR røyk mot Blackburn i FA cupen
Diouf er verre enn ei kloakkrotte.
Om jeg ville vurdert å signere han? Jeg ville ikke en gang snakket med han, avslutter Warnock

Tom S

Re: League One neste..
« Svar #23 på: Desember 10, 2006, 23:00:56 »
"i går hadde vi Derby i kne, men manglet den siste finishen..Desverre."

Dette samstemmer ikkje med den kampen eg såg igår.
Leeds løftet seg litt i andre omgang, det var positivt, men vi hadde nok aldri motstanderen i kne. Vi spilte totalt sett ein elendig fotballkamp!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

knut_eknes

Re: League One neste..
« Svar #24 på: Desember 10, 2006, 23:04:08 »
Nei vi hadde de nok i kne...KOm fram på angrep etter angrep. Men fikk det ikke helt til. Grunnet deres gode midtstopper, uflaks og litt udyktighet foran mål... Hadde vi vært mer effektive burde vi ha scoret 2-3 mål i andre omgang. Vi kjempet Derby nærmest ut av kampen i 2. omg. Synd vi ikke fikk noe... Men sånn er livet!
 

Killa

Re: League One neste..
« Svar #25 på: Desember 10, 2006, 23:26:21 »
Jeg registrerer at det er uenighet om hvordan gårsdagens kamp egentlig var...
Slik jeg så det var Leeds skremmende dårlige i 1.omgang, men heldigvis flere hakk bedre i 2.omgangen. Da var laget mye mer aggressive og mer villige til å angripe, og skapte også noen (ikke mange) brukbare sjanser. På bakgrunn av dette, og at Derby er et topplag, var det kanskje ikke så ekstremt ille likevel. Men det er MYE som mangler. Jeg er enig med de som sier at det har vært marginer i mot de siste kampene, men samtidig har vi skapt alt for få sjanser. I går hadde vi knapt nok skudd på mål den første timen!! Og det er katastrofalt. Og når forsvaret avslører sin inkompetanse i hver eneste kamp er det nødt til å bli tynt med poeng. Har et lite håp om bedring når Nicholls og kansje Cresswell er med igjen, og kanskje har Kelly og Kilgallon hatt godt av et avbrekk også?

lojosang

Re: League One neste..
« Svar #26 på: Desember 11, 2006, 00:47:25 »
quote:
Originally posted by knut_eknes

Det er jo ikke tvil om at vi har blitt bedre etter at Wise overtok, i går hadde vi Derby i kne, men manglet den siste finishen..Desverre.



I kne? Vi hadde ikke laga mål i går om motstanderen faktisk HADDE løpt rundt på knærne. Skal man ha noen i kne må man for pokker skape målsjanser i hvert fall. Hva hadde vi? Et frispark i nettveggen, og et håpløst skudd fra en elendig Healy?

Første omgang var det desidert dårligste jeg har sett av Leeds (og noe annet fotballag, kanksje med unntak av San Marino) på en TV-sendt fotballkamp noensinne. Hvis dette blir standarden framover bør vi stille med Leeds Ladies neste kamp.

Det kom seg litt da Guffen Healy luntet av bana, og Moore kom inn. Hvis noen vil kjøpe Healy, for penger mener jeg vi skal løpe leende hele veien til banken!

Og Dennis "Se! Jeg har et øye! Her er det, dommer" Wise er mer handlingslammet enn en mindretallsregjering i en polsk riksdag.

Og hva i svarte er vitsen med å gjøre et bytte etter 90 og et halt minutt når man ligger under? (Og visstnok har motstanderen i "kne"?)

Nei, jeg tror vi er klare for den tidligere nevnte tunge medisineringen nå. [}:)]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

knut_eknes

Re: League One neste..
« Svar #27 på: Desember 11, 2006, 03:54:35 »

Kansje jeg var litt diffus når jeg sa vi hadde de i kne, for hva vil det egentlig si å ha noen i kne, men la oss no hvertfall si at vi var mye bedre en Derby i 2. omgang da. Kan jeg si det uten å bli kjeppjaget fra forumet? Det skjer mye rart i denne verden også at lag som er bedre spillemessig taper...

Det går mot en "leeds er et drittlag ikke snakk positivt om de" tilstand for de fleste her inne, der en hver form for å se positivt på tingenes tilstand blir møtt med forslag om tung medisinering.

JEG skal hvertfall ta med meg det positive fra kampen og gleder meg til å se Wise og Poyet føre oss ut av dette!

God søndagskveld, mvh Knut

 

OPM

Re: League One neste..
« Svar #28 på: Desember 11, 2006, 04:00:09 »
Du har helt rett, Knut.  Vi må prøve å fokusere på det som er positivt. -Og andre omgangen i går var positiv etter at vi innpå Moore. Med Lewis litt tilbaketrukket på midtbanen fikk vi flere gode gjennombruddspasninger. I sum var denne omgangen absolutt av det bedre vi har gjort på lenge. Jeg står imidlertid på mitt når det gjelder 1. omgangen. Jeg lurer virkelig på hva laget har gjort på treningsbanen i forkant av kampen. Det såg virkelig ut som om de ikke hadde sett hverandre før..

OP
 

knut_eknes

Re: League One neste..
« Svar #29 på: Desember 11, 2006, 04:06:09 »
Helt enig... Første omgang glemmer vi! Men i andre viser vi hva vi kan få til, tydelig at Dennis først og fremst legger vekt på kjemping. Vi er ikke noe Barcelona, men de som ikke ser det minste positive i 2. omgang har et svart syn på verden!