Skrevet av Emne: Hvor vanskelig kan det være å bestemme seg.....  (Lest 2187 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Hvor vanskelig kan det være å bestemme seg.....
« på: Desember 11, 2006, 02:09:04 »
... for hvordan laget skal spille og skaffe spillere som passer inn i spillesystemet?

Vi er jo Leeds så vi burde være et attraktivt lag for unge/gamle (som er gode nok) spillere som sliter med å få spilletid i premier league. Toppspillere på lag i championship og lengre ned i divisjonene burde jo gjøre alt for å komme til Leeds, men det skjer ikke??

Den jævla Blackwell wasta 3 år på å skaffe sammen et uhomogent møkkalag og nå må vi begynne på nytt.

Wise må bestemme seg for hvem han skal satse på av de som er i stallen idag, kjøpe/låne nye spillere og fylle på med unggutter. De som ikke passer inn må bort (han har jo allerede kvittet seg med endel skrap)!

Det er trist å være Leedsfan om dagen.....
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Dennis

Re: Hvor vanskelig kan det være å bestemme seg.....
« Svar #1 på: Desember 11, 2006, 02:40:13 »
Nå skal det taes til ettertanke at Kevin Blackwell ikke kunne hente de spillerne han helst ville ha, i store deler av perioden han var manager i Leeds...


Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter
Marching on together!

Leedsfan

Re: Hvor vanskelig kan det være å bestemme seg.....
« Svar #2 på: Desember 11, 2006, 04:12:02 »
Det er greit det, men som jeg har påmerket mange ganger så brukte mannen 60-70 millioner på spillere som ikke er verdt en dritt idag... Hadde han enda kjøpt endel talenter for de pengene som kune ha blitt noe så skulle jeg jublet, men da var jo bare gamle pirater.... uff uff
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lojosang

Re: Hvor vanskelig kan det være å bestemme seg.....
« Svar #3 på: Desember 11, 2006, 17:58:04 »
Blackwell var EN dårlig kamp unna Premier League. Dennis "Næ-æh, sint, liten mann" Wise kan MULIGENS klare å berge oss fra nedrykk med et nødskrik.

Jeg vet hva JEG vil kalle den beste prestasjonen.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Leedsfan

Re: Hvor vanskelig kan det være å bestemme seg.....
« Svar #4 på: Desember 11, 2006, 19:19:59 »
quote:
Originally posted by lojosang

Blackwell var EN dårlig kamp unna Premier League. Dennis "Næ-æh, sint, liten mann" Wise kan MULIGENS klare å berge oss fra nedrykk med et nødskrik.

Jeg vet hva JEG vil kalle den beste prestasjonen.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]



Det var mange dårlige kamper som førte oss til Play-off, jeg vil kalle det tilfeldigheter og flaks.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Re: Hvor vanskelig kan det være å bestemme seg.....
« Svar #5 på: Desember 11, 2006, 19:28:02 »
quote:
Originally posted by Leedsfan

quote:
Originally posted by lojosang

Blackwell var EN dårlig kamp unna Premier League. Dennis "Næ-æh, sint, liten mann" Wise kan MULIGENS klare å berge oss fra nedrykk med et nødskrik.

Jeg vet hva JEG vil kalle den beste prestasjonen.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]



Det var mange dårlige kamper som førte oss til Play-off, jeg vil kalle det tilfeldigheter og flaks.


Hvilke tilfeldigheter tenker du på her, Leeds fan? [8)]

Jon R.
Jon R.

Papi

Re: Hvor vanskelig kan det være å bestemme seg.....
« Svar #6 på: Desember 11, 2006, 19:32:14 »
Leedsfan ingen fan av Blackwell???

Oddsen ligger nå på 1.01 :)





As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Dennis

Re: Hvor vanskelig kan det være å bestemme seg.....
« Svar #7 på: Desember 11, 2006, 19:34:08 »
quote:
Originally posted by lojosang

Blackwell var EN dårlig kamp unna Premier League. Dennis "Næ-æh, sint, liten mann" Wise kan MULIGENS klare å berge oss fra nedrykk med et nødskrik.

Jeg vet hva JEG vil kalle den beste prestasjonen.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]




Ã… legge skylda på de dårlige resulatetene utelukkende på Dennis Wise allerede, vil være feil. Kevin Blackwells resultater i kampene før playoff-finalen, luktet ikke akkurat fugl. Vi hadde vel vunnet omtrent 5 av de siste 25, da han fikk fyken. Kun tilfeldigheter gjorde at vi slo Preston borte og ikke tapte. Den kampen kunne godt hvilken vei som helst.

Wise fikk et lag i ELENDIG fysisk form, det kunne alle se, og med laber moral og selvtillit. Jeg syns jobben han har gjort hittil, ved å sette igang tøffere trening og gi unødvendige spillere beskjed om å finne seg en ny klubb, er et stort steg i riktig retning.

Jeg tror at hvis vi hadde møtt Derby for 2 måneder siden, kunne resultatet blitt stygt. I stedet var vi uheldige som ikke fikk med oss ett poeng fra den kampen.


Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter
Marching on together!

MrK

Re: Hvor vanskelig kan det være å bestemme seg.....
« Svar #8 på: Desember 11, 2006, 19:37:45 »
Samme det - faktum er at den negative trenden ser ut til å fortsette. Wise har sittet i 50 dager og var stor i kjeften om dårlig fysisk form mv.

Hadde trodd at det var mulig å gjøre noe med dette på treningsfeltet på nesten 2 måneder....

Selvom vi er "nær" poeng så er resultatet TAP på TAp - og dette kan ikke fortsette!

Frusterende som bare.......................league 1 er ikke langt unna!

"finnes det overhodet mennesker som kler orange?"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Leedsfan

Re: Hvor vanskelig kan det være å bestemme seg.....
« Svar #9 på: Desember 12, 2006, 00:55:07 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by Leedsfan

quote:
Originally posted by lojosang

Blackwell var EN dårlig kamp unna Premier League. Dennis "Næ-æh, sint, liten mann" Wise kan MULIGENS klare å berge oss fra nedrykk med et nødskrik.

Jeg vet hva JEG vil kalle den beste prestasjonen.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]



Det var mange dårlige kamper som førte oss til Play-off, jeg vil kalle det tilfeldigheter og flaks.


Hvilke tilfeldigheter tenker du på her, Leeds fan? [8)]

Jon R.




At det ikke var flere gode lag i divisjonen, alle slo alle (utenom Reading). Dessuten spilte vi jo sjelden bra fotball, vant sjelden med mer enn 1 mål.

Vi var vel også et av de lagene som var i toppen som hadde brukt mest penger på spillere...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Re: Hvor vanskelig kan det være å bestemme seg.....
« Svar #10 på: Desember 12, 2006, 00:56:23 »
quote:
Originally posted by Papi

Leedsfan ingen fan av Blackwell???

Oddsen ligger nå på 1.01 :)





As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....



Jeg støttet Blackwell lenge, min kritikk nå kommer av etterpåklokskap. Jeg ventet og ventet på signeringer som ville gitt suksess, istedenfor kom gråstein etter gråstein og som man kan se idag så er det ingen av de som er blitt til gull!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Re: Hvor vanskelig kan det være å bestemme seg.....
« Svar #11 på: Desember 12, 2006, 03:14:58 »
quote:

Wise fikk et lag i ELENDIG fysisk form, det kunne alle se, og med laber moral og selvtillit. Jeg syns jobben han har gjort hittil, ved å sette igang tøffere trening og gi unødvendige spillere beskjed om å finne seg en ny klubb, er et stort steg i riktig retning.

Jeg tror at hvis vi hadde møtt Derby for 2 måneder siden, kunne resultatet blitt stygt. I stedet var vi uheldige som ikke fikk med oss ett poeng fra den kampen.


Wise skal ikkeha skylda for alt som er vondt og vanskelig idag, men denne uttalelsen om" a certain numbers of players" som var dårlig form, falt umiddelbart etter at Wises "nye Leeds " hadde blitt knust av Preston i Wises andre kamp. Etter dette har denne uttalelsen etablert seg som en sannhet. Som om hele laget var unfit liksom. Jeg kjøper det bare ikke. Den gedigne nedturen siden play off og den sjokkartede måneden under Carvers ledelse, har gjort noe radikalt med våre begreper om hva som er bra og hva som er dårlig.
Igår kveld satte jeg på kampen mot Crystal P om igjen og så ca en time av den kampen, samt høydepunktene fra kampen mot Wolves:
Jeg tør påstå følgende: Det jeg så i disse to kampene var Gudbedre meg som å se Champions League fotball i forhold til det som ble prestert mot feks Derby. Spesielt i forhold til tempo, kvalitet i pasningsspillet og defensiv trygghet var vi betydelig bedre.

Så hvorfor dette gnålet om Blackwell: Naturligvis fordi han er den mest naturlige referansen å måle Wise opp mot! 9 kamper har gått og denne klubben ser ikke ut til å bevege seg fremover. Gamlingene skulle ut og erstattes av Youth and pace var omkvedet de første ukene. Hva har vi sett av det? Er det Stack, Ugo, Heath og Kandol som er representantene for de nevnte kvalitetene?  Hvor blir det av de unge som har imponert på reservelaget denne høsten? Hvorfor ikke Kandol ble tatt av etter en time og erstattet med Johnaton Howson overgår min fatteeevne. Hvis ikke Wise brukte anledningen mot derby, skjønner jeg ikke når han vil bruke den. Hadde Howson ersattet ubehjepelige Kandol og utliknet, kunne dette gitt oss en "boost" vi ikke har opplevet siden Alan Smiths debut mot Liverpool sent på 90 tallet. Wise må rett og slett vise at han er noe annet enn en festtaler og begyne å levere varene, og det med de spillerne han har for øyeblikket. [B)]

Jon R.
« Siste redigering: Desember 12, 2006, 03:18:07 av Jon R »
Jon R.

SirOlsen

Re: Hvor vanskelig kan det være å bestemme seg.....
« Svar #12 på: Desember 12, 2006, 08:18:41 »
Det der var dritbra sagt Jon!

Juleønske: R-R får Norsk tastatur til dataen sin! [8)]
-SirOlsen-

R - R

Re: Hvor vanskelig kan det være å bestemme seg.....
« Svar #13 på: Desember 12, 2006, 08:54:50 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:

Wise fikk et lag i ELENDIG fysisk form, det kunne alle se, og med laber moral og selvtillit. Jeg syns jobben han har gjort hittil, ved å sette igang tøffere trening og gi unødvendige spillere beskjed om å finne seg en ny klubb, er et stort steg i riktig retning.

Jeg tror at hvis vi hadde møtt Derby for 2 måneder siden, kunne resultatet blitt stygt. I stedet var vi uheldige som ikke fikk med oss ett poeng fra den kampen.


Wise skal ikkeha skylda for alt som er vondt og vanskelig idag, men denne uttalelsen om" a certain numbers of players" som var dårlig form, falt umiddelbart etter at Wises "nye Leeds " hadde blitt knust av Preston i Wises andre kamp. Etter dette har denne uttalelsen etablert seg som en sannhet. Som om hele laget var unfit liksom. Jeg kjøper det bare ikke.

Jon R.




Her tek du nok feil Jon. Kommentarane om fitness-nivået kom for vi spelte mot Preston.

Ta ein kikk på denne linken feks:
http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~920457,00.html

Antek du har sett dei fleste kampane med Leeds i haust, og som meg la du nok merke til at enkelte virka tyngre enn tidlegare år...

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

Leedsfan

Re: Hvor vanskelig kan det være å bestemme seg.....
« Svar #14 på: Desember 12, 2006, 13:25:59 »
Hvis gutta reiser til Norge på pre-season for å trene 2x pr dag mens de røyker å drikker etter kamp så sier det seg selv at formen ikke blir den beste samt at skaderisikoen øker fordi de restituerer seg dårlig. Greit at dette var en ukultur som foregikk for 15-20 år siden, men at det skjer idag er sjokkerende.

Wise må velge ut spillerne han vil satse på og bygge laget rundt. Jeg vil tro at det er disse spillerne: Kilgallon (han trenger en trygg makker), Nicholls og Cresswell (hvis han en dag lir kvitt skadene). Håper og tror at Richardson kan bli en habil venstreback og Westlake kan bli god på midten.

Da trenger vi "bare" spillere på disse plassene:

Keeper: laget hyler etter en god keeper
Høyreback: Richardson
Venstrback: .....
Midtstopper: Kilgallon
Midtstopper: En erfaren spiller (trenger ikke være over 30år fordet)
Sentral midtbane: Nicholls
Sentral midtbane: Westlake (kanskje for spe?)
Venstre ving: ......
Høyre ving:......
Spiss: Cresswell
Spiss: Healy?? (hvis han tar seg sammen)

..............................................................

Laget vi stiller idag (på det beste):

Keeper: Stack
V.back: Crainey
H.back: Kelly
Midtstopper: Kilgallon
Midtstopper: Ugo
Midtbane: Nicholls
Midtbane: Derry
V.ving: Lewis
H.ving: Carole
Spiss: Cresswell
Spiss: Healy (Blake)

Dette laget (hvis skadefritt) brde jo være mer enn godt nok for å holde seg i divisjonen, hvis ikke kjempe om opprykk.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Re: Hvor vanskelig kan det være å bestemme seg.....
« Svar #15 på: Desember 13, 2006, 02:41:55 »
quote:
Wise skal ikkeha skylda for alt som er vondt og vanskelig idag, men denne uttalelsen om" a certain numbers of players" som var dårlig form, falt umiddelbart etter at Wises "nye Leeds " hadde blitt knust av Preston i Wises andre kamp. Etter dette har denne uttalelsen etablert seg som en sannhet. Som om hele laget var unfit liksom. Jeg kjøper det bare ikke.

Jon R.

----------------------------------------------------------------

Her tek du nok feil Jon. Kommentarane om fitness-nivået kom for vi spelte mot Preston.

Ta ein kikk på denne linken feks:
http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~920457,00.html

Antek du har sett dei fleste kampane med Leeds i haust, og som meg la du nok merke til at enkelte virka tyngre enn tidlegare år...

- Rune

 


Det var denne uttalelsen jeg tenkte på Rune. I denne sammenhengen (mis)brukt som en unnskyldning og bortforklaring etter den uhyre svake forestillingen mot Preston:

After Preston romped to a 4-1 win over Leeds on Tuesday Wise expressed his concern over fitness levels at Elland Road..
He said: "I look at the fitness side and I am not too pleased. We did a bit of running with a certain number of players and they struggled, really struggled. That concerns me.
"It means we can't just work, work, work with the players because without the base of fitness, it knocks them out.
"I have spoken to a good friend of ours, an Italian fitness coach, and we are working out how we can add things to training sessions to bring the players' level of fitness up.
"Technically, they are very
good. It is just keeping it going and closing people down."

Tunge spillere har vi hatt i klubben siden vi rykket ned. Jeg synes ikke det har vært noe verre denne høsten enn de to foregående sesongene. Tipper det er spillerne Gregan, Butler, Sullivan og Blake som Wise snakker om her, spillere som har vært tunge i sessen siden de kom til klubben. Blake virket dog enda tyngre denne sesongen enn den foregående. Blake har da selv innrømmet dette og sagt at han slet med dårlig motivasjon grunnet lite spilletid. Gregan har jeg ikke sett denne sesongen. [8)]





Jon R.
« Siste redigering: Desember 13, 2006, 02:47:08 av Jon R »
Jon R.