Skrevet av Emne: NOEN MÃ… TA ANSVAR!!!!!!  (Lest 4926 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

flynn

Re: NOEN MÃ… TA ANSVAR!!!!!!
« Svar #30 på: Desember 28, 2006, 16:36:58 »
Må si meg enig med Jon R her, det er jammen ikke lett å se hva som er blitt bedre med Wise. Med fare for at det har pågått ting på treningsfeltet og i garderoben vi ikke vet noe om mener jeg at det var helt feil å sende Butler/Gregan/Sullivan åt skogen direkte. Disse har rutine og kvaliteter nok til å kunne berget stumpene for oss denne sesongen, og når man i realiteten ikke klarte å finne ledige lånespillere som var bedre enn disse ble dette grepet desverre helt gæærnt. Jeg synes lånene av Warner eller Stack (hva skal vi med begge egentlig?) og Ugu er greie, de andre klarer jeg ikke se poenget med.

Dessuten virker det som om markeringsbehovet til Wise går utover det sportslige også, hvordan er det mulig å overse Carole til de grader han gjør, og hvordan er det mulig å få så lite ut av en av divisjonens beste spisser (Healy)?. Hvordan er det mulig å sette Foxe tilbake som høyreback etter at hans inkompetanse er bevist grundig flere ganger allerede? Hvorfor røk Crainey plutselig ut av laget, etter flere kamper på rad hvor han faktisk var blant de absolutt beste spillerne våre?

Jeg mener Wise/Poyet snarest må bestemme seg for en oppstilling og hvilke spillere de helst vil bruke, og forholde seg til dette. All vinglingen i laguttak og spilleopplegg den siste tiden er det siste et lag i sportslig krise trenger desverre.

flynn

HåvardK

Re: NOEN MÃ… TA ANSVAR!!!!!!
« Svar #31 på: Desember 28, 2006, 23:35:40 »
Jeg kan bare si meg hjertens enig, flynn. Og det at treningsgrunnlaget skulle ha vært så fryktelig, rimer jo ikke helt med det faktum at vi faktisk spilte play-off-finale i mai. Mange tyter om at vi hadde en forferdelig vårsesong - noe som til en viss grad stemmer - men det er vel naivt å tro at det skjedde så enorme endringer på treningsfeltet fra februar og fram til sesongslutt. Og siden første del av forrige sesong gikk over forventning, tilsier dette at alt pratet om manglende trening tillegges alt for mye vekt.

baste

Re: NOEN MÃ… TA ANSVAR!!!!!!
« Svar #32 på: Desember 29, 2006, 20:33:06 »
Ansett Trond Solli (er vel Leeds fan han og ?) En trener som har bevist at han duger..høyt aktet mo væring. (ikke dårlig bare det)

AndyMathie

Re: NOEN MÃ… TA ANSVAR!!!!!!
« Svar #33 på: Desember 29, 2006, 21:55:38 »

[/quote]

Vi spiller definitivt ikke dårligere fotball nå enn de siste ukene med Blackwell ved roret. Syntes jeg.

Wise-effekten? Ett kortsiktig fiks har vi ikke fått - men det betyr ikke at vi skal dømme mannen etter en kort periode med en gjeng spillere som var i en mørk kjeller hva selvtillit anngår da han tok over. Er det riktig?

Jaja, vi kan slakte de nye spillerene så mye vi vil og si at de....så langt...ikke har utgjort den store forskjellen. Men stikk fingeren i jorda å se hvilke valg Wise i realiteten hadde. Han gjorde noen grep som ihvertfall jeg ønsket velkommen. Og hvem vet hva andre halvdel av sesongen bringer - når Wise forhåpentligvis kan hente noe annet enn lånespillere fra Ccoventry osv. Gi mannen en sjanse. Du, JonR var jo en av de som til så de grader stresset at vi måtte gi Blackwell tid og ikke dømme over natten - skal ikke dette gjelde for Dennis Wise?


Vi spiller definitivt dårligere fotball nå enn de siste kampene under Blackwell. Det vi presterte mot Hull var helt forferdelig elendig. Dårligere enn vi gjorde det da vi tapte 3-2 mot Barnsley. Wise har gjort noen grep som jeg trodde var meget bra i starten, men når han henter inn en spiller som ikke får være på benken i Coventry engang til klubben og en spiss på lån fra lavere divisjoner som virker som han er helt på bærtur i det CCC. Ser man på andre lag som henter inn Bendtner og Lupoli o.l. spillere så er det tragiske spillere som kommer til klubben. Jeg tror faktisk vi hadde tatt flere poeng uten å ha lånt inn en eneste ut av spillerne Wise har lånt inn de siste mnd.

Så leser jeg lagoppstillingen mot Sunderland og skjønner at dette går ikke lengere. Nå er min tålmodighet tatt slutt og jeg må inrømme at jeg støttet Blackwell helt til det bitter end. Så har egentlig en god tålmodighet, men nå virker det nesten som om Wise virkelig hater Leeds og håper det går rett til h....... med oss. Har jo ikke vært bort i makan til elendighet. Husker i sommer da Wise ble ansatt så skrev Jon R til meg Unwise decision?! Og nå kan jeg svare han med en rungende JA for faen!!!

Husker enda vi snakket på telefon og ble enig om at noe værre kunne det jo umulig bli for vi hadde jo vitterlig allerede nådd bunnen. Så feil tok vi den gang like etter brak nederlagene til Carver.

Nå har jeg inne m#359;e frustrasjon. Og dette innlegget er farget av det, men klarer ikke lengere å være så positiv som bare jeg kan være til tider. Ser ikke noe l#359;s der ute bare svarteste natta.

We are Leeds and we are proud of it!
« Siste redigering: Desember 29, 2006, 21:56:43 av AndyMathie »
We are Leeds and we are proud of it!

Kato

Re: NOEN MÃ… TA ANSVAR!!!!!!
« Svar #34 på: Desember 29, 2006, 23:05:49 »
De som tror at Dennis Wise er mannen til å få oss ut av den situasjonen vi er inne i, lever i en fantastisk drømmeverden.

5 poeng bak neste lag, vi er mer eller mindre klare for League One.

Og det 100% takket være en forbanna gammel geitebukk som ansatte den største tullingen som noensinne har hatt betegnelsen manager.

Hele veien ned til Tegneserien vil jeg påstå at Dennis Wise er fotballhistoriens verste manageransettelse.... By a mile.
« Siste redigering: Desember 29, 2006, 23:07:43 av kato »
 

SirOlsen

Re: NOEN MÃ… TA ANSVAR!!!!!!
« Svar #35 på: Desember 29, 2006, 23:10:14 »
Synes det er litt urettferdig å gi Wise den enda jeg da (som kato referer til..)

Slik jeg ser det, så har ikke Wise hatt all verdens av materiale å jobbe med.. klart, Wise kunne helt klart ha gjort ting bedre enn det han har gjort så langt, men det er nå en gang slik at det sitter andre på makten.. (les PENGESEKKEN).

Og hvem sitter på pengesekken?...

Er veldig spent på hva vi får se i januar.. tror nok ikke vi får se noen cash-flow, men jeg blir temmelig forbanna om det spinkes og spares da vet jeg.. da ser det ikke mye lyst ut i allefall.. Men hva får Wise gjort uten penger disponibelt?...

O`Jul med din glede!...

Jeg ønsker meg sånn dame som Linn M. Thune til jul! Gjerne innpakket i Leeds-drakt! [:D]
-SirOlsen-

HåvardK

Re: NOEN MÃ… TA ANSVAR!!!!!!
« Svar #36 på: Desember 30, 2006, 02:22:52 »
Det Wise faktisk har gjort - uten penger - er f eks å hente inn spillere som er dårligere enn de vi allerede hadde(Kandol, Heath), brukt en spiller med svært begrensede ferdigheter på en plass han åpenbart ikke behersker; ikke bare én, men flere ganger(Foxe), lånt ut en brukbar keeper og hentet inn en som ikke holder samme standard(Stack)for så å hente den samme keeperen tilbake, foretatt seg nada ifht bytter til tross for at vi har vært i ferd med å tape kamper, kjeftet på linjedommer i stedet for å prøve å oppildne egne spillere og endel mer.

SirOlsen

Re: NOEN MÃ… TA ANSVAR!!!!!!
« Svar #37 på: Desember 30, 2006, 02:30:27 »
quote:
Originally posted by HåvardK

Det Wise faktisk har gjort - uten penger - er f eks å hente inn spillere som er dårligere enn de vi allerede hadde(Kandol, Heath), brukt en spiller med svært begrensede ferdigheter på en plass han åpenbart ikke behersker; ikke bare én, men flere ganger(Foxe), lånt ut en brukbar keeper og hentet inn en som ikke holder samme standard(Stack)for så å hente den samme keeperen tilbake, foretatt seg nada ifht bytter til tross for at vi har vært i ferd med å tape kamper, kjeftet på linjedommer i stedet for å prøve å oppildne egne spillere og endel mer.


Enig i det meste du sier der HåvardK, men jeg vil bare kommentere Kandol.

Kandol har vist svært lovende takter i sin klubb som vi låner ham fra. Jeg trodde også faktisk dette kunne være en spennende spiller å prøve ut. For vi kunne faktisk vært heldige med at Kandol faktisk ville bøttet inn mål for oss også.. Men sist kamp jeg så med ham var rett og slett... ja, heller tragisk.. (var vel mot Hull lille julaften). Han evnet ikke produsere noe som helst, vant ingen dueller omtrent og var tung og treg. Men når det er sagt, så har jeg sett noen klipp av ham fra rett før han kom til oss på lån, og det bor helt klart et potensiale i spilleren.

Ta feks Healy.... vi VET han kan, men hvorfor i HELV*** stagnerer spillerne hos oss?... Det samme sliter vi nå med Kandol. Eller hele laget for den del..

Uansett, om ikke Kandol kan greie det bedre enn som så hos oss, så skal vi jo egentlig bare være glad for at han er her på lån og ikke som en permanent spiller. Jeg synes bare det blir bittelitt gærnt å kritisere Wise for at han hentet inn Kandol på lån. Vi har jo eksempler i tråder her inne på forumet da han kom hit at optimismen var svært så stor i henhold til hva Kandol kunne bidra hos oss. Wise hadde nok også troen, vil jeg tro.. Men vi får desverre se på banen noe annet enn vi hadde forventet oss av mannen... som vi desverre ser i ALT  for mange spillere i Leeds om dagen..

Skulle virkelig likt å vite hvor problemet i faktum ligger... er nesten som man begynner å undre seg på om Leeds er utsatt for konspirasjoner [:p] det skulle ikke forundre meg det heller egentlig [:p] hehe

O`Jul med din glede!...

Jeg ønsker meg sånn dame som Linn M. Thune til jul! Gjerne innpakket i Leeds-drakt! [:D]
-SirOlsen-

Jon R

Re: NOEN MÃ… TA ANSVAR!!!!!!
« Svar #38 på: Desember 30, 2006, 05:27:14 »
quote:
Uansett, om ikke Kandol kan greie det bedre enn som så hos oss, så skal vi jo egentlig bare være glad for at han er her på lån og ikke som en permanent spiller. Jeg synes bare det blir bittelitt gærnt å kritisere Wise for at han hentet inn Kandol på lån.  


Jeg finner det ikke problematisk at Wise hentet inn kandol på lån, Øisten. Det jeg finner problematisk er at han bruker spilleren uke ut og uke inn, når han overhodet ikke presterer. Mot Hull virket han direkte lat og uinspirert. Noen påstår at kandol er sterk og vinner hodedueller. I de kampene jeg har sett han, vil jeg påstå at han tapte 8 av 10 dueller i lufta!  Når han unnlot å bruke en overgangsmuliget for oss på stillingen 0-0 og overtid, i en 6 poengs kamp mot bunnkollega Hull, viste han holdninger til spillet som vi rett og slett ikke har bruk for i dagens Leeds United. Det er ene og alene managerens ansvar å luke ut slike "elementer". Allikevel startet kandol neste kamp og da i tospann med den eneste spissen i klubben som er mer ubrukelig enn han selv: rørleggeren Beckford.

Jon R.
« Siste redigering: Desember 30, 2006, 06:32:22 av Jon R »
Jon R.

SirOlsen

Re: NOEN MÃ… TA ANSVAR!!!!!!
« Svar #39 på: Desember 30, 2006, 06:09:08 »
Jon R: jeg kunne ikke sagt meg mere enig i det du sier der [:)]. Men jeg synes det er litt synd at det er slik.. eller heller litt merkelig egentlig.. Se på feks Healy, vi VET han kan. Og ut ifra de opptakene jeg har sett av Kandol før han kom til Leeds, så kan han også. Men hvorfor kan de ikke i Leeds?... Der er jeg nok redd du er inne på et vesentlig poeng der; "Managerens ansvar å luke ut slike "elementer"".

Jeg synes i allefall det var riktig å hente Kandol på lån og la ham prøve seg. Men han har vist at han holder ikke mål (så langt). Og det er her jeg føle Wises svakheter åpenbarer seg som manager. Ikke det at han HENTET Kandol. Men når ikke da feks Kandol greier å gjøre mere ut av seg enn det han har gjort, så synes jeg det er galt at han får tillit kamp etter kamp. Noe og Jon R sier. Det som skremmer meg kanskje mest, er at vi har ikke så forbasket mange bedre alternativer i stallen. På papiret skulle mange av spillerne våre ha mere enn ferdigheter nok, men okke som går vi på tap etter tap og den ene forestillingen værre enn den andre... sukk

O`Jul med din glede!...

Jeg ønsker meg sånn dame som Linn M. Thune til jul! Gjerne innpakket i Leeds-drakt! [:D]
-SirOlsen-

kjelvi

Re: NOEN MÃ… TA ANSVAR!!!!!!
« Svar #40 på: Desember 30, 2006, 06:57:49 »
quote:
Originally posted by Sheridan

Elendigheten startet for alvor etter at Blackwell fikk sin nye 3 årskontrakt.


For oss som er i ferd med å bli gamle og grå startet elendigheten med sparkingen av Eddie Gray i 1985.

Peter7

Re: NOEN MÃ… TA ANSVAR!!!!!!
« Svar #41 på: Desember 30, 2006, 17:12:40 »
quote:
Originally posted by kjelvi

quote:
Originally posted by Sheridan

Elendigheten startet for alvor etter at Blackwell fikk sin nye 3 årskontrakt.


For oss som er i ferd med å bli gamle og grå startet elendigheten med sparkingen av Eddie Gray i 1985.



Nei, elendigheten startet lenge før det - da Brian Clough fikk sparken etter bare 100 dager ... [xx(]

***
Crainey 4 Scotland!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

HåvardK

Re: NOEN MÃ… TA ANSVAR!!!!!!
« Svar #42 på: Desember 30, 2006, 17:19:26 »
Clough satt vel bare i 44 dager, såvidt jeg vet. Men han klarte jaggu å stelle i stand mye påden korte tida.

MacMurder

Re: NOEN MÃ… TA ANSVAR!!!!!!
« Svar #43 på: Desember 30, 2006, 17:31:28 »
Da Clough ble ansatt innså han vel at mange av Leedsspillerne faretruende nærmet seg holdbarhetsdatoen. Det var vel en sterk spillergruppe som fikk ham sparket til syvende og sist. Om det var en riktig avgjørelse av styret stiller jeg meg dog tvilende til når man ser på Cloughs senere merittlister.

SirOlsen

Re: NOEN MÃ… TA ANSVAR!!!!!!
« Svar #44 på: Desember 30, 2006, 17:54:25 »
Men det hjelper vel egentlig veldig lite hvem som gjorde hva for lenge siden... Ikke så mange av dem som kan stilles til ansvar for den situasjonen vi er idag i allefall. Se bare på den perioden vi var inne i rett før Ridsdale tiden gikk rett vest og sendte oss dit vi er nå..

Jeg for min del kommer ikke til å tilgi hverken Ridsdale eller andre som "styrte" skuta med ham på Elland Road, som gjorde at vi havnet dit vi er idag. Og nå sliter vi med etterdønningene.. eller konsekvensen om man kan i det slik.

Det som er trist oppi det igjen, synes jeg, erat det later til at vi pr dags dato har en ledelse som ikke har noen sportslige ambisjoner for klubben. Min tiltro til Bates er nesten lik null... Jeg håper jo selvfølgelig jeg tar feil, men jeg har i allefall ikke sett så mange bevisene på at Bates kan få oss på "rett-kjøl" igjen. Jeg har inntrykk av at Bates kom rett og slett inn som en brannslukking. Og vi hadde jo ikke så fordømt mange andre valg heller forsåvidt. Hadde ikke han kommet inn i bildet, så gudene må vite hvor vi hadde vært hen idag, om vi det hele tatt hadde eksistert som Leeds United enda.. Med mindre noen andre hadde dukket opp med et sjekkhefte og dekning på kontoen da.

Men når vi er inne på at "noen må ta ansvar".. ja hvem blir rett å legge ansvaret på?.. De som i første omgang sørget for at vi gikk så på skakke som vi gjorde, eller den nåværende ledelsen. For om det er slik at Bates ikke har mere penger å spytte inn i klubben, så er det jo bare et faktum, men vi lever i det minste enda. Personlig skulle i allefall jeg veldig gjerne likt å se at noen som brenner for klubben med nok av penger hadde tatt over.. men det blir jo ønskedrømming forsåvidt. Jeg for min del har ikke inntrykk av at Bates har noen særlige følelser for klubben heller annet enn tall og sifre som klinger inn for å fete opp hans bankkonto. Greit nok å ha økonomiske tanker og ambisjoner, men det hadde nok ikke skadet med litt kjærlighet for klubben.. den føler jeg ikke jeg finner hos godeste Ken..

Samtidig er det jo også veldig veldig mye hemmelighetskremmerier rundt ting og tang.. først etter 15 måneder ble det bekreftet at Elland Road var solgt.. Ikke vet noen hvordan den økonomiske situasjonen i faktum er i Leeds idag.. og vice versa... dette fører jo igjen til ufattelig mange unødige rykter og spekulasjoner. Og jeg for min del setter ikke spesiellt stor pris på å vase rundt i en tåkeheim og ikke vite noe konkret.. men klart, nå er det vel ikke meningen vi skal vite alt som skjer bak dørene der heller da.. Men å vite hvor klubben faktisk står hen, hadde nok ikke skadet å bli offentliggjort.. hvor stor er gjelden og liknende..? Eller er dette info av en slik karakter at det ikke tåler dagens lys?..

Vi får bare inderlig håpe at noen tar ansvar og sørger for at vi reiser oss igjen. Både sportslig og økonomisk (om det er slik at vi ligger så ille i det). Nå er det jo bare få timer igjen til overgangsvinduet åpner, så da blir det jo spennende å se hva som skjer.. selv om jeg har en ekkel magefølelse om at overaskelsene vi får ikke er av en gledelig art.. Hadde noen sagt til meg for 6 år siden at vi idag skulle slite med å berge plassen i CCC, hadde jeg trodd de var spøtt spenna gærne.. det er litt vanskelig å innse at vi faktisk er der vi er idag altså.. synes nå jeg da. Men hva krevs?.. Eierskifte?.. Eller noe annet?..

Manageren har jo og sin rolle oppi dette selvsagt og må og stå for in del av ansvaret på den sportslige siden prestasjonsmessig i allefall. Om Wise er rette mann gjenstår jo å se. Jeg synes i allefall det er rettferdig å la dem få litt mere tid på seg og ikke minst se om han kan greie å forsterke stallen i januar og ikke minst forbedre prestasjonene betraktelig utover sesongen. Jeg får bare inderlig håpe han får midler til rådighet og at han bruker dem fornuftig (sistnevnte kanskje viktigst av alt!..)

O`Jul med din glede!...

Jeg ønsker meg sånn dame som Linn M. Thune til jul! Gjerne innpakket i Leeds-drakt! [:D]
-SirOlsen-