Skrevet av Emne: WISE vs BLACKWELL vs CARVER  (Lest 2528 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jarle

WISE vs BLACKWELL vs CARVER
« på: Januar 06, 2007, 21:41:20 »
Noen som har statistikken?
Antal kamper - S U T - Mål + -


Thomas

Re: WISE vs BLACKWELL vs CARVER
« Svar #1 på: Januar 06, 2007, 22:08:55 »
Har ikke noe stats på Carver, men Blackwell hadde en seiersprosent på 48,99%. Wise har hittil 33,33%. Peter Reid hadde også en seiersprosent på 33,33%.

Blackwell hadde ansvaret i 115 kamper. Wise har foreløpig hatt i 14.


DON REVIE

stefan

Re: WISE vs BLACKWELL vs CARVER
« Svar #2 på: Januar 06, 2007, 22:27:20 »
Tror ikke Wise sin prosentandel vil gå opp med det første.

Blue Machine
"Lyrisk Blåveis" EP
www.myspace.com/barebluemachine
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

jarle

Re: WISE vs BLACKWELL vs CARVER
« Svar #3 på: Januar 06, 2007, 22:47:44 »
Jeg tenker på kamper spilt i årets serie... kun seriekamper!

Jon R

Re: WISE vs BLACKWELL vs CARVER
« Svar #4 på: Januar 06, 2007, 23:02:13 »
Regner med at det er denne sesongen jarle snakker om.
Her er oversikten for ligakampene.

Blackwell
8 kamper   2 seire  1 uavgjort 5 tap    4-9     7 poeng (0,88)  -5

Carver
5 kamper   1 seier  0 uavgjort 4 tap    7- 17   3 poeng (0,6)  -10

Wise
14 kamper   4 seire  2 uavgjort 8 tap   16- 23   14 poeng (1,0)  -7

Det mest urovekkende med situasjonen nå, er at vi med Wise har møtt alle bunnlagene( Southend, Barnsley, Hull) hjemme, og kun tatt 5 poeng i disse "6 poengs kampene."  



Jon R.
« Siste redigering: Januar 06, 2007, 23:04:08 av Jon R »
Jon R.

RoarG

Re: WISE vs BLACKWELL vs CARVER
« Svar #5 på: Januar 07, 2007, 00:09:17 »
0-3 mot WBA. Hva må gjøres? Vel noe drastisk. Vi har ikke råd til å gi bort både penger og poeng.
Jeg vil trekke en parallell til det brasilianske landslaget for VM i 2002. Det var et lag i fritt fall med oppløsningstendenser. Hva gjorde Scolari? Han ga hver av spillerne hvert sitt eksemplar av Sun Tzus "The Art of War" og ba dem lese den. Lagets ånd ble snudd og Brasil ble som kjent verdensmestre det året. Sært kanskje. Be spillerne om å lese bøker?! Vel, Sun Tzus lære om krig å strategi har stått seg i over 2000 år. Følgende setning er verdt å merke seg: "Dersom du er svak, sats på å forsvare deg. Dersom du er sterk, angrip". Som tabellsituasjonen så godt viser er Leeds svake. Forsvar må prioriteres, og da tenker jeg ikke nødvendigvis på enkeltspillere i forsvarssrekka, men at laget forsvarer seg som enhet. Det betyr at spissene tar førsteforsvarsjobben og hindrer motstandernes forsvarere i å bidra offensivt. Motstanderne må jages og rives i filler - over HELE banen. Leeds må framstå som en rasende ulveflokk, og ikke som en forsagt saueflokk. Det er generalens, dvs. managerens oppgave å sette rett diagnose (svakhet) for så å foreskrive rett kur (forsvar) og tillempe det rette middelet (taktikk i enkeltkamper). Har Leeds den rette generalen i Wise?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

jarle

Re: WISE vs BLACKWELL vs CARVER
« Svar #6 på: Januar 07, 2007, 00:15:12 »
Nå begynner det å bli litt nivå på forumet her...

ikke bare bæsj og øl og playstation...

Herlig... tviler på at Wise leser mye bøker... og maks sexy western... pulp fiction....!!!

RoarG

Re: WISE vs BLACKWELL vs CARVER
« Svar #7 på: Januar 07, 2007, 00:17:15 »
Ja, fotballspillere leser nok ikke flest bøker. Kanskje de bør det. De kanskje kan lære litt, og muligens også få tankene bort fra fotball, fotball og fotball.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Re: WISE vs BLACKWELL vs CARVER
« Svar #8 på: Januar 07, 2007, 00:42:36 »
quote:
Originally posted by RoarG

0-3 mot WBA. Hva må gjøres? Vel noe drastisk. Vi har ikke råd til å gi bort både penger og poeng.
Jeg vil trekke en parallell til det brasilianske landslaget for VM i 2002. Det var et lag i fritt fall med oppløsningstendenser. Hva gjorde Scolari? Han ga hver av spillerne hvert sitt eksemplar av Sun Tzus "The Art of War" og ba dem lese den. Lagets ånd ble snudd og Brasil ble som kjent verdensmestre det året. Sært kanskje. Be spillerne om å lese bøker?! Vel, Sun Tzus lære om krig å strategi har stått seg i over 2000 år. Følgende setning er verdt å merke seg: "Dersom du er svak, sats på å forsvare deg. Dersom du er sterk, angrip". Som tabellsituasjonen så godt viser er Leeds svake. Forsvar må prioriteres, og da tenker jeg ikke nødvendigvis på enkeltspillere i forsvarssrekka, men at laget forsvarer seg som enhet. Det betyr at spissene tar førsteforsvarsjobben og hindrer motstandernes forsvarere i å bidra offensivt. Motstanderne må jages og rives i filler - over HELE banen. Leeds må framstå som en rasende ulveflokk, og ikke som en forsagt saueflokk. Det er generalens, dvs. managerens oppgave å sette rett diagnose (svakhet) for så å foreskrive rett kur (forsvar) og tillempe det rette middelet (taktikk i enkeltkamper). Har Leeds den rette generalen i Wise?



Morsom historie. Synes allikevel at du trekker effekten av å lese denne boken litt langt, Roar. Tror vi trenger noe mer enn skjønnlitteratur og gode sitater for å overleve dette her. Du beskriver gode ingredienser i oppskriften din, men jeg lurer fortsatt på hvordan vi kommer dit. Har Wise en god plan? Er han en god taktiker og pedagog, som Scolari?  Vi kan i ihvertfall ikke selge våre beste soldater ( kilgallon) og erstatte dem med ordinære menige. [8)]

Jon R.
« Siste redigering: Januar 07, 2007, 00:47:30 av Jon R »
Jon R.

RoarG

Re: WISE vs BLACKWELL vs CARVER
« Svar #9 på: Januar 07, 2007, 00:56:00 »
Man bør merke seg at "The Art of War" har fått oppmerksomhet langt utenfor de militære rekker. Sun Tzu skrev verket for at det skulle brukes av befalshavere. Meglerne på Wall Street er ivrige lesere av verket, og som sagt Scolari brukte det med stort hell før VM 2002. Jeg er enig i betraktningene dine: lederen må være en god strateg/taktikker, og han må få spillerne med på tankegangen sin, dvs. han må være en god pedagog. Har Leedsstyret ansatt en slik person i Wise? De stadige nederlagene tyder tvert i mot på at han har forsatt i forgjengerens spor. Da er jo utskiftingen av lederen nærmest betydningsløs. Er enig i at Kilgallon ikke bør selges, men de defensive problemene til Leeds ligger i hele lagets fremtreden på banen, selv om direkte taktiske feilvalg (Heath som back) nok får mest oppmerksomhet blant presse og fans. Det er ikke Heaths feil at vi ligger der vi gjør. Han forsøker sikkert å utføre sjefens ordre så godt han kan, men et godt organisert kollektiv kan langt på vei oppveie for enkeltspilleres svakheter. Alt koker ned til strategi og kommunikasjon.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Re: WISE vs BLACKWELL vs CARVER
« Svar #10 på: Januar 07, 2007, 01:36:18 »
Spilte Heath back da? Jeg fikk inntrykket av at Marques spilte back før Sa kom innpå, og at Marques tok Heaths plass i midtforvaret. Nå ble jeg uvanlig mye forstyrret under radiooverføringen, men allikevel...

Ellers vil jeg si at det offensive spillet har bedret seg under Wise, men det er altså slik at vi slapp kun inn 9 mål på 8 kamper under Blackwell. Derfor har et forundret meg at det har tatt så lang tid for Wise å få skikk på forsvarsspillet. Det virket som om vi var på gang før jul, men nå har vi alstå sluppet inn 10 mål på de 4 siste. Det er nesten Carver-takter det. Mye skyldes nok alle omskiftningene i de bakre rekker, men allikevel. Sullivan, Heath og Foxe står jo tross alt for en viss kontinuitet...

Forøvrig positivt at både Flo og Sa kom bra ut av debuten idag. Hørtes ut som om Flo gav oss en ny dimensjon offensivt. Ingenting hadde gldet meg mer at Wise viser alle kritikerne (meg selv inkludert) finger`n ved at Flo blir en hit for oss.  [8)]

Jon R.
« Siste redigering: Januar 07, 2007, 01:51:17 av Jon R »
Jon R.

SirOlsen

Re: WISE vs BLACKWELL vs CARVER
« Svar #11 på: Januar 07, 2007, 03:47:56 »
Nok engang må jeg si meg svært så enig med deg JonR. Ingenting hadde gledet meg mere heller enn om Wise pisset meg i lomma om min kritikk av Flo i forkant av kjøpet slo totalt feil [;)]
-SirOlsen-

RoarG

Re: WISE vs BLACKWELL vs CARVER
« Svar #12 på: Januar 07, 2007, 04:43:50 »
Får håpe at han starter med line-upen fra 2. omgang i dag, og at spillet dermed setter seg litt bedre.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

jarle

Re: WISE vs BLACKWELL vs CARVER
« Svar #13 på: Januar 07, 2007, 17:54:37 »
Det er et par utfordringer fremover...

Jeg mener de er følgende:
Finne et midtstopper par som fungerer, alle her vil vel at Killa skal være en av dem. ( og mange mener vel at hverken Heath, Fox eller Rui er løsningen på nr. 2)

Finne en løsning på midten... Nicholls + hvem...

Hvordan skal formasjonen på midten og fremme være om både Blake, Healy og Flo skal være på banen samtididg.

Healy og Flo er rene spisser, Blake kan vandre rundt.

Men det er en utfordring for midtbaneformasjon særlig hvis vi har Lewis på kanten, han er jo en ren flankespiller, og med Blake fritt vandrene kan det bli store områder å dekke opp for de to andre på midten.

I Kewell perioden hvor han var en slags hengende ving hadde vi jo løpsmaskinen Bowyer på andre siden...da balanserte det... Men med Lewis på kanten og Blake hengende blir det litt tynt...???

Noen forslag???

Jon R

Re: WISE vs BLACKWELL vs CARVER
« Svar #14 på: Januar 07, 2007, 20:24:38 »
quote:
Originally posted by jarle

Det er et par utfordringer fremover...

Jeg mener de er følgende:
Finne et midtstopper par som fungerer, alle her vil vel at Killa skal være en av dem. ( og mange mener vel at hverken Heath, Fox eller Rui er løsningen på nr. 2)

Finne en løsning på midten... Nicholls + hvem...

Hvordan skal formasjonen på midten og fremme være om både Blake, Healy og Flo skal være på banen samtididg.

Healy og Flo er rene spisser, Blake kan vandre rundt.

Men det er en utfordring for midtbaneformasjon særlig hvis vi har Lewis på kanten, han er jo en ren flankespiller, og med Blake fritt vandrene kan det bli store områder å dekke opp for de to andre på midten.

I Kewell perioden hvor han var en slags hengende ving hadde vi jo løpsmaskinen Bowyer på andre siden...da balanserte det... Men med Lewis på kanten og Blake hengende blir det litt tynt...???

Noen forslag???



Det blir lett litt ubalansert hvis vi skal bruke våre beste spillere. Høyre siden blir vel den mest problematiske. Jeg mener allikevel at vi kan klare oss uten en klart definert høyre kant. Jeg vil ha Derry og Nicholls sentralt, med Nicholls som "ankeret". Derry må ha klart definerte oppgaver på høyresiden, ikke minst defensive ( slik han allerede har hatt i mange kamper). Så får vi håpe at denne Sa har gode offensive kvaliteter. Healy kan ligge til høyre for Flo, som en litt "bred" midtspiss. Blake som en offensiv playmaker og kreativ kraft på midten. Problemet med denne løsningen blir kanskje mangel på spillere som kan true bakrommet og at vi vil skape lite overtallssituasjoner på høyre siden. Spesielt Derry og Nicholls må løpe MYE så vi får håpe at kondisjonen er i orden.

Omtrent sånn:


--------------Sullivan----------------

Sa-------Heath-------Kilgallon--------Elliot

--------------Nicholls---------------------

---------Derry------------------------Lewis

----------------------Blake-------------------

------Healy-------Flo----------------


subs: Lund, Douglas, Moore, Frazer, Howson




Jon R.
« Siste redigering: Januar 07, 2007, 20:27:07 av Jon R »
Jon R.

jarle

Re: WISE vs BLACKWELL vs CARVER
« Svar #15 på: Januar 07, 2007, 21:20:20 »
Hvis vi skal spille diamant på midten... føler jeg kanskje at Derry ikke er rette mannen på høyreside...
Douglas har mye mer løpskraft men er en dårligere spiller...
Westlake kan han fylle en Bowyer rolle på høyresiden... "løpe opp og ned som en gal"
Eller må vi ut å shoppe inn denne mannen...

Jon R

Re: WISE vs BLACKWELL vs CARVER
« Svar #16 på: Januar 07, 2007, 21:48:02 »
quote:
Originally posted by jarle

Hvis vi skal spille diamant på midten... føler jeg kanskje at Derry ikke er rette mannen på høyreside...
Douglas har mye mer løpskraft men er en dårligere spiller...
Westlake kan han fylle en Bowyer rolle på høyresiden... "løpe opp og ned som en gal"
Eller må vi ut å shoppe inn denne mannen...




Westlake er nok mannen med størst potensiale til å fylle en "Bowyer-rolle" ja. Pr idag tror jeg allikevel at Derry vil være et bedre alternativ, blant annet fordi Westlake så langt denne sesongen har vist seg som en aldeles håpløs (første)forsvarer en mot en. Det er rett og slett utrolig lett å komme forbi han. Han er vel også venstrebent?  Defensiv trygghet må prioriteres i nåværende situasjon (jfr Roars innlegg tidligere i denne tråden).  Jeg velger også Derry fordi jeg mener at Douglas har hatt en dalende formkurve i desember, mens Derry har vist gryende form. Uansett bra at vi har flere alternativer å velge mellom. Suspensjonene (og kanskje skadene) kommer til å florere utover våren. Ser gjerne en ny spiller inn, men da absolutt kvalitet, ikke mer "stallfyll", og ikke på bekostning av Kilgallon eller Healy. [8)]

Jon R.
« Siste redigering: Januar 07, 2007, 22:01:22 av Jon R »
Jon R.