Skrevet av Emne: DEBATT: Forsvaret  (Lest 51412 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #330 på: August 28, 2016, 19:20:49 »
Kanskje?



Jansson will transform our defence. 6,5' monster.

Could even have Beugelsdijk in to accompany him by then.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #331 på: September 22, 2016, 19:54:09 »
Adam Pope ‏@APOPEY  6h
6 hours ago
Yorkshire and The Humber, England
Spoke to Kyle Bartley who credits assistant coach Pep Clotet for the improvement in the defending from set pieces. #Lufc

Basically, says Clotet & Garry Monk have rejigged things to free Pontus Jansson to attack the ball. #Lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Xern

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #332 på: September 22, 2016, 20:06:31 »
Har sett klokkeklar forbedring i forsvaret, og ikke minst som lag generelt. Har troen på Monk og hans trenerteam, de virker profesjonelle og gode i det de driver med. Tror Cellino endelig har truffet blink.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

RoarG

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #333 på: September 22, 2016, 21:51:26 »
Har sett klokkeklar forbedring i forsvaret, og ikke minst som lag generelt. Har troen på Monk og hans trenerteam, de virker profesjonelle og gode i det de driver med. Tror Cellino endelig har truffet blink.
La oss endelig håpe at Cellino er enig.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Blank_File

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #334 på: September 23, 2016, 01:27:40 »
Adam Pope ‏@APOPEY  6h
6 hours ago
Yorkshire and The Humber, England
Spoke to Kyle Bartley who credits assistant coach Pep Clotet for the improvement in the defending from set pieces. #Lufc

Basically, says Clotet & Garry Monk have rejigged things to free Pontus Jansson to attack the ball. #Lufc
Kult. Det gjør at vi kan drømme om fremtiden videre. Det er faktisk gjort en planlagt jobb på dette som bærer frukter. Nesten utrolig at det har tatt så lang tid...

Promotion 2010

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #335 på: Januar 01, 2019, 18:05:18 »
Gammel tråd, men nå har vi sluppet inn 10 mål på 4 kamper!

Utrolig skuffende med ekstremt antall personlige feil!

I dag mot Forest så startet det med Forshaws tilbakespill. Deretter to cornere imot med Pontus som kløne på 2-3 målet. Til slutt blir Forshaw rundingsbøyer!

Mål har rent inn både pga arrogant spill, dårlig balanse i laget og svakt keeperspill!

Bør vi styrke forsvaret?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #336 på: Januar 01, 2019, 18:10:05 »
Gammel tråd, men nå har vi sluppet inn 10 mål på 4 kamper!

Utrolig skuffende med ekstremt antall personlige feil!

I dag mot Forest så startet det med Forshaws tilbakespill. Deretter to cornere imot med Pontus som kløne på 2-3 målet. Til slutt blir Forshaw rundingsbøyer!

Mål har rent inn både pga arrogant spill, dårlig balanse i laget og svakt keeperspill!

Bør vi styrke forsvaret?
Personlige feil kan alle gjøre en gang i blant. Uansett synes jeg at Forest-kamp nok viser at vi er noe tynt besatt bakover. Så, ja forsvaret må styrkes.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

stian

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #337 på: Januar 01, 2019, 18:15:38 »
Frispillingen bakfra er Bielsa-ballens varemerke, og er der angrepene starter. Vi må leve med den risikoen, men feilene som har kommet i det siste har vært for mange og for grove. Savner Cooper i midten og Phillips på defensiv midt. Nå er Phillips ute med karantene og en allerede tynn forsvarsrekke blir tynnere. Styrk forsvaret!

Promotion 2010

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #338 på: Januar 01, 2019, 22:12:53 »
Leeds Me

#LUFC have the second best defensive record in the division.

Here's a look at all the goals conceded so far this season

It's clear to see there's too many weak and easily preventable goals, which you can't help but feel will hurt us in the long run.


https://twitter.com/leedsmetv/status/1080174563042963456?s=12

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #339 på: Januar 01, 2019, 22:14:35 »
Leeds Me

#LUFC have the second best defensive record in the division.

Here's a look at all the goals conceded so far this season

It's clear to see there's too many weak and easily preventable goals, which you can't help but feel will hurt us in the long run.


https://twitter.com/leedsmetv/status/1080174563042963456?s=12


Viewing that 13/14 BPF should do better with
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

raggen

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #340 på: Januar 01, 2019, 22:21:15 »
sett gjennom nå og her hadde det vært flere poeng med en bedre keeper ja. BPF har tatt store steg og blitt vår nummer en og har forsvart ham tidligere men kanskje vi burde vurdere en ny nr1 eller en kraftig utfordrer. men stoler på bielsa of co.
Forever Leeds United!!!!!!!!

RoarG

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #341 på: Januar 06, 2019, 22:30:02 »
Tapte nok en gang på defensiv dødball. Ja, vi skaper sjanser og scorer mål, men skal man vinne kamper må man kunne noe så elementært som å forsvare seg. Enten må det jobbes enda mer på dette på treningene eller så må forsvaret styrkes med bedre forsvars-spillere i januar. Til nå har det tydeligvis vært et ikke-tema.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #342 på: Januar 06, 2019, 22:41:36 »
Tapte nok en gang på defensiv dødball. Ja, vi skaper sjanser og scorer mål, men skal man vinne kamper må man kunne noe så elementært som å forsvare seg. Enten må det jobbes enda mer på dette på treningene eller så må forsvaret styrkes med bedre forsvars-spillere i januar. Til nå har det tydeligvis vært et ikke-tema.

I dag var det vel så enkelt som at Leif Davis var 30 kg for lett.
 

RoarG

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #343 på: Januar 06, 2019, 22:44:41 »
Tapte nok en gang på defensiv dødball. Ja, vi skaper sjanser og scorer mål, men skal man vinne kamper må man kunne noe så elementært som å forsvare seg. Enten må det jobbes enda mer på dette på treningene eller så må forsvaret styrkes med bedre forsvars-spillere i januar. Til nå har det tydeligvis vært et ikke-tema.

I dag var det vel så enkelt som at Leif Davis var 30 kg for lett.
Bedre forsvars-spillere m.a.o.?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #344 på: Januar 06, 2019, 22:59:47 »
Tapte nok en gang på defensiv dødball. Ja, vi skaper sjanser og scorer mål, men skal man vinne kamper må man kunne noe så elementært som å forsvare seg. Enten må det jobbes enda mer på dette på treningene eller så må forsvaret styrkes med bedre forsvars-spillere i januar. Til nå har det tydeligvis vært et ikke-tema.
På dagens etter-kampen-pressekonferanse:

Bielsa on conceding at set-pieces: "It's not a new problem. Every week we dedicated a high percentage of time to set-pieces. Our best headers are Cooper, Jansson and Berardi. Sometimes it's hard to find a solution because these are things you correct with experience."
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #345 på: Mai 16, 2019, 21:33:34 »
Vi har sluppet inn nest færrest mål i divisjonen frem til jul! Likevel er vi ikke i nærheten av gode nok bakover!

Her er klipp av hvordan målene vi slapp inn før nyttår var:


https://twitter.com/leedsmetv/status/1080174563042963456?s=12

« Siste redigering: Mai 16, 2019, 21:36:35 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #346 på: Mai 16, 2019, 21:37:35 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #347 på: Mai 16, 2019, 21:43:42 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

leedslife

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #348 på: Mai 16, 2019, 21:44:53 »
Vi har sluppet inn nest færrest mål i divisjonen frem til jul! Likevel er vi ikke i nærheten av gode nok bakover!

Her er klipp av hvordan målene vi slapp inn før nyttår var:


https://twitter.com/leedsmetv/status/1080174563042963456?s=12

Tror skader og ulike konstellasjoner bak har gjort oss sårbare og tæret under en lang sesong.
Spillere ut av posisjon og for mye rokkeringer er neppe bra i et Bielsa system.
Cooper f.eks har hatt en fantastisk sesong. Ja, han spiller med høy risiko, men det gjør også feks. Keogh som spiller finale 27 mai.
Var små marginer som skilte de to i går ifht straffespark mot.
La kapteinen bli værende!

leedslife

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #349 på: Mai 16, 2019, 21:47:23 »
Vi har sluppet inn nest færrest mål i divisjonen frem til jul! Likevel er vi ikke i nærheten av gode nok bakover!

Her er klipp av hvordan målene vi slapp inn før nyttår var:


https://twitter.com/leedsmetv/status/1080174563042963456?s=12

apropo ny keeper. Er vel ikke akkurat noe skrytemontasje Bailey hiver opp på youtube siden sin.
gud bedre meg for et dårlig keeperspill på mange av målene.

Promotion 2010

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #350 på: Mai 16, 2019, 21:54:04 »
LeedsMe

 Bailey Peacock-Farrell (22)
 28 Games Played
 32 Goals Conceded
 1.142 Goals Per Game

 Kiko Casilla (32)
 19 Games Played
 22 Goals Conceded
 1.157 Goals Per Game




He he: NULL EFFEKT!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #351 på: Mai 17, 2019, 09:35:15 »
LeedsMe

 Bailey Peacock-Farrell (22)
 28 Games Played
 32 Goals Conceded
 1.142 Goals Per Game

 Kiko Casilla (32)
 19 Games Played
 22 Goals Conceded
 1.157 Goals Per Game




He he: NULL EFFEKT!!!
Hmm. Konklusjonen blir at både Casilla og Peacock-Farrell bør selges? For ingen av dem er vel strengt tatt gode nok for et topp-2 lag?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #352 på: Mai 17, 2019, 10:57:43 »
Sesongen under ett har forsvarsspillet vårt vært godkjent. Vi sleit med set pieces, men som Bielsa er sitert på åtte innlegg fra dette, det hadde nok sammenheng med at våre beste hodespillere var ute samtidig.

Som vi vet under Bielsa så vil nok de fleste bli satset på videre. Kanskje vil Cooper evt Jansson bli solgt mht økonomien slik Vieira ble solgt i fjor, men forutsatt at han blir erstattet ser jeg ikke på det som noen katastrofe.


Ad keepersituasjonen så har vi hatt noen episoder nå, mht Casilla hadde det nok med 'heit i topplokket' å gjøre, rart, erfaren som han skulle være...
Det er fullt mulig å finne bedre keepere, men konstallasjonen holdt oss altså på direkte opprykksplass i 34 av 46 serierunderså det kan ikke være så gale all den tid vi vet at problemet vårt var å få uttelling på egne sjanser...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #353 på: Oktober 26, 2019, 18:18:29 »
8 baklengs på 14 kamper = 0,57 pr kamp

RoarG

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #354 på: Oktober 26, 2019, 18:40:22 »
8 baklengs på 14 kamper = 0,57 pr kamp
Knallbra ;D
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #355 på: Oktober 26, 2019, 18:49:16 »
Ja, det er ikke der problemet ligger (det er bare 10 lag som har scoret mindre enn oss)
MOT

jaho

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #356 på: Oktober 26, 2019, 19:32:09 »
Ja, det er ikke der problemet ligger (det er bare 10 lag som har scoret mindre enn oss)

Veldig tørke lenge nå. Derfor så utrolig viktig at vi er tette bak. Målforskjellmessig er det bare Preston som er bedre, en liten trøst ihvertfall. Så de som scorer mye, slipper også inn mer.

Josch

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #357 på: Januar 05, 2023, 14:12:01 »
En litt kjedelig tråd , men jeg mener den er aktuell nå under Marsch.

Forvaret holder ikke mål, særlig på hjemmebane. Siste kamper:

Fulham 2-3
Bournemouth 4-3
Man City 1-3
West Ham 2-2

11 baklengs i de siste hjemmekamper. Jeg tror ingen lag (med ambisjoner om midten) er så gavmilde på hjemmebane som Leeds. Riktignok har Strujik måttet spille venstre back (han er en topp stopper), men ellers har vi ikke mer skader enn andre lag. En klubb som Leeds, som bør kunne klare å styre trygt unna nedrykk, bør ta sine fleste poeng på hjemmebane. Da holder det ikke å være gavmild i forsvar. Det er også påfallende hvor mange tabber som gir scoring imot. (bl.a mot WH og ManC).

I tillegg har vi 5-2 og  4-3 borte mot  Brentford/Spurs. Tap mot disse to kan godtas, men dette er ishockey-resultater. Hovedutfordringen er forsvaret. Skulle gjerne sett en ny spiss, men normalt er det lettere å rette på et forsvar når man tross alt scorer ca 1,5 mål fremover i hver kamp.

Press-spillet , som skal være et slags forsvar, klarer motstandere å ri av i den første halvtimen i hver kamp. Deretter blir det hawaii-fotball.

Bjosse77

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #358 på: Januar 06, 2023, 11:35:44 »
En litt kjedelig tråd , men jeg mener den er aktuell nå under Marsch.

Forvaret holder ikke mål, særlig på hjemmebane. Siste kamper:

Fulham 2-3
Bournemouth 4-3
Man City 1-3
West Ham 2-2

11 baklengs i de siste hjemmekamper. Jeg tror ingen lag (med ambisjoner om midten) er så gavmilde på hjemmebane som Leeds. Riktignok har Strujik måttet spille venstre back (han er en topp stopper), men ellers har vi ikke mer skader enn andre lag. En klubb som Leeds, som bør kunne klare å styre trygt unna nedrykk, bør ta sine fleste poeng på hjemmebane. Da holder det ikke å være gavmild i forsvar. Det er også påfallende hvor mange tabber som gir scoring imot. (bl.a mot WH og ManC).

I tillegg har vi 5-2 og  4-3 borte mot  Brentford/Spurs. Tap mot disse to kan godtas, men dette er ishockey-resultater. Hovedutfordringen er forsvaret. Skulle gjerne sett en ny spiss, men normalt er det lettere å rette på et forsvar når man tross alt scorer ca 1,5 mål fremover i hver kamp.

Press-spillet , som skal være et slags forsvar, klarer motstandere å ri av i den første halvtimen i hver kamp. Deretter blir det hawaii-fotball.
Det er ikke bare vi som er gavmilde, med 14 baklengs hjemme på 9 kamper. Southampton har 16, Palace har 15 mens vi, Fulham og Wolves har 14.
XG i mot er vi neste verst med 15,17, Fulham er absolutt verst med 17,97.

Hva konkret er vi dårlig på? Individuelt presterer spillerne våre ganske greit, hvis vi ser på vellykkede taklinger, dueller, pasningsspill.
Vi er sårbare for lange crossballer, spesielt i bakrom, fordi det ofte er slik at når spillet foregår på høyresiden er det kun venstrebacken vår som står på venstresiden og motsatt. Dette gjør at vi blir spilt rundt og må forsvare oss mens vi løper hjem og sjanser kommer uten at forsvarerne nødvendigvis gjør noe feil. Dette handler om organisering, også kalt spillestil, og ikke om mannskap. Det kan demmes opp hvis vi har veldig hurtige spillere. Det er dog lettere å demme opp ved å ligge noe bredere både offensivt og defensivt. Det går an å justere presshøyde også, med 2 ankere så trenger vi ikke starte å presse 20m fra motstanders mål til og med når vi leder. Det er vel ingen grunn til å presse høyere enn 40m når vi leder?

Et annet problem vi har, som jeg har snakket om før også, er hvor sjansene mot oss kommer fra, og hvorfor gjøres det ikke tiltak? Kan umulig være bare meg som ser og finner denne informasjonen?

Handlinger som fører til avslutninger i mot oss
Totalt 407, som er 8. verst i PL, Fulham er verst med 525.

Åpent spill 279, som er 9. best. Brentford verst med 397
Dødball-pasninger som ender i skudd 42, som er 6. verst. Bournemouth verst med 55
Retur som gir ny avslutning 25, Brentford verst med 36
Frispark vi lager som ender i skudd 23, som er 4. verst. Bournemouth, Leicester og Forest verst med 24
Defensive feil som fører til skudd imot 7 som er 7. verst, Everton og Bournemouth verst med 11
Avdriblinger som lykkes mot oss og fører til avslutning 31 som er desidert verst, Newcastle er nærmest med 22.



 

Killa

Sv: DEBATT: Forsvaret
« Svar #359 på: Januar 19, 2023, 12:23:56 »
Apropos alt som skrives her inne om at vi mangler gode forsvarsspillere (og jeg er 100% enig bare for å ha sagt det...) - når kan vi få hjem Charlie Cresswell?
Ikke det at jeg tror han nødvendigvis er løsningen - var bare en tanke som slo meg.... Er det ut sesongen han blir hos Millwall? Og vi kan ikke bare kalle han tilbake?
Vi kan ikke fortsette slik som det har vært en god stund nå - der det er tydelig for enhver med minimal fotballforståelse at forsvaret vårt er aaalt for dårlig skrudd sammen.
Men det er vel ingen grunn til å håpe på at vi vil vå inn en ny bauta i forsvaret i løpet av vinduet? Eller en VB av internasjonalt format?
Synes jo forsåvidt at Wöber ser ut som en god tilvekst, men er ikke sikker på om han er VB av natur... Og hittil har han vel ikke vært så mye brukt på VB i de kampene han har spilt heller.
Og for å ta midtforsvaret:
Cooper er skadeutsatt, Struijk er for treg, Koch er ustabil i prestasjonene og Llorente.... Say no more. Han har jeg gitt opp. Og da orker jeg ikke liste opp alle de andre som ikke funker baki der. Så begynte jeg plutselig  å tenke på Cresswell da...
Verdt et forsøk å teste ut han litt mer? Men blir vel ikke før vi er i CC fra august det sikkert. Der vil han kanskje skinne!?  ::) ::) ::) Sånn går no dagan. Håper bare Marsch eller noen andre får skikk på detta forsvaret før vi havner helt i bakleksa.
Sånn - da fikk jeg ut litt tunge tanker. Noen som kan trøste meg...?