Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob

Started by Per-Stian, January 22, 2007, 23:53:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ferre

Nettopp lasta ned albumet!! Gleder meg nå!! [:D]

-WE'LL BE BACK-

Kickthemdown

quote:
Originally posted by Ferre

-WE'LL BE BACK-

[8)] Skammelig. Denne platen skal selvsagt KJØPES ...

Ferre

quote:
Originally posted by Alta-White

quote:

-WE'LL BE BACK-

[8)] Skammelig. Denne platen skal selvsagt KJØPES ...

Selvsagt skal den det, men klarte ikke å vente [:)]

Har forresten fått hørt de fem første låtene nå, og sanger som utmerker seg er selvsagt "Ruby", "The Angry Mob" og den meget fengende "Heath Dies Down". Er veldig spent på resten av albumet, var i alle fall en meget god start.

-WE'LL BE BACK-

flynn

The Kaiser's Nick Hodgson on the stories behind the album.

Ruby
This was the last one we wrote. I was at my mum and dad's house playing the piano, the one I wrote I Predict A Riot on. Who's Ruby? I don't know, it's kind of like Sally in Don't Look Back In Anger. It could be anyone.

The Angry Mob
Me and my girlfriend were talking about Morrissey and for some reason I said, 'Yours truly, angry mob'. She came up with the idea of calling the first album Employment but I'm claiming this one! This is one of my favourites on the album. It's got a second half that takes it in a totally different direction.

Heat Dies Down
This is about the night we went to the Christmas party at Pigs (the Kaisers' legendary club night) in 2005. Ricky had split up with his girlfriend and loads of people were coming up to him which wasn't exactly what he needed. That's where the line 'When the heat dies down I'll be back in town' comes from.

Highroyds
High Royds was opposite our old school in Menston and we used to hang out there. It's about the difference between when you're a kid and now. Just about the changes that happen when you're growing up.

Love's Not A Competition (But I'm Winning)
We played it first in the rehearsal room but when we got to the studio we completely stripped it down. I was reading a book about The Beatles and the way they recorded and that really inspired me when I went into the studio every morning.

Thank You Very Much
Another fast one. We were very aware we had to write songs to play live, which is what we did the first time, but take things on a stage. That's what we're good at, so we need to keep doing it.

I Can Do Without You
Bit of an anthem this one. The middle section is the bit to look out for. The good thing doing this album was that we knew exactly how we wanted it to sound. Our producer Stephen Street was actually asking our opinion, whereas last time we were just a band that had come out of nowhere.

My Kind Of Guy
When we did I Predict A Riot and Oh My God we loved the fact they sounded a bit spooky. This is a bit like that. A lot of our B-sides are quite psychedelic but we'd never really done it on an album before. We all did whatever we fancied for a minute or so and it all ended up on the song.

Everything Is Average Nowadays
It's about how the mainstream takes over. Five years ago there seemed to be a lot more independent shops and record labels. People say we're the mainstream but that's just because we're good.

Boxing Champ
It's about when we were 14 and went to a youth club in Otley and Simon got beaten up. I sing on it, which wasn't really something we planned, it just fell into place. I recorded it in one take while playing the piano. It was one of those lovely moments.

Learnt My Lesson Well
I got a new drum kit just in time for recording the album and you can really hear it on this one. It's a meatier sound this time round. We wanted to show people what we could do.

Try Your Best
This one could be massive, it's a real grower. It's like a three-and-a-half minute epic. I wrote this one in my pyjamas, which I also did with I Predict A Riot. So I've got a special piano and a special pair of pyjamas.

Retirement
This is my favourite to play live. The idea for it came in the middle of 2005 when we were bowled over by how hard we were working. It's about stepping back from this machine where there's 20 people involved in everything and remembering it's really about the five of us and a bunch of songs.

Ferre

Har nå fått hørt gjennom albumet noen ganger, og det blir bare bedre og bedre! Syns det er helt på høyde meg "Employment", om ikke bedre. Mine forløplige favoritter er "The Angry Mob", "Heath Dies Down", "I Can Do Without You" og "My Kind of Guy". Så til alle som ikke har fått hørt det ennå: gled dere!

-WE'LL BE BACK-

Per-Stian

quote:

Har nå fått hørt gjennom albumet noen ganger, og det blir bare bedre og bedre! Syns det er helt på høyde meg "Employment", om ikke bedre. Mine forløplige favoritter er "The Angry Mob", "Heath Dies Down", "I Can Do Without You" og "My Kind of Guy". Så til alle som ikke har fått hørt det ennå: gled dere!

-WE'LL BE BACK-

Still waiting... Albumet vart posta i England idag, så eg må nok vente endå nokre dagar. Kan sjølvsagt kjøpe plata i Oslo, men eg treng ikkje to stykk og skal klare å halde ut.

R - R

Etter første gjennomhøyring høyrest albumet veldig bra ut!

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

kjelvi

Aftenposten er derimot ikke så begeistret: terningkast 3 med tittelen "Bleke briter".

http://oslopuls.no/musikk/article1662623.ece

R - R

Firar i dagbladet:
http://www.dagbladet.no/kultur/2007/02/27/493388.html

Har lest litt rundt om, og dei får ca. fire dei fleste plassar.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

kjelvi

Ferre

Får en 5'er hos meg [:)]

-WE'LL BE BACK-

Budda

Jeg vil gi den en svak 4'er. Highroyds, Love's Not a Competition og Try Your Best trekker ned. Thank You  Very Much, Heat Dies Down og Everything Is Avarage Nowadays er de klare høydepunktene på denne platen. En helt ok plate med noen feilskjær
Endre

MrK

VG ikke imponert - 4 - per Stian - hva er det med å bestille i UK når du får den senere????????

"ingen kler ORANGE"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Per-Stian

quote:
Originally posted by MrK

VG ikke imponert - 4 - per Stian - hva er det med å bestille i UK når du får den senere????????

"ingen kler ORANGE"

Albumet fekk også ein firar i Dagbladet. Sidan eg har protese i begge beina, så kan eg diverre ikkje gå til næraste platebutikk når det er så glatt ute, Mr Kvalheim.

MrK

quote:
Originally posted by Per-Stian

quote:
Originally posted by MrK

"ingen kler ORANGE"

Albumet fekk også ein firar i Dagbladet. Sidan eg har protese i begge beina, så kan eg diverre ikkje gå til næraste platebutikk når det er så glatt ute, Mr Kvalheim.

Sorry!

Skal tilbringe ettermiddagen på KGB - KunstGressBanen og se MFK-Djurgården

"ingen kler ORANGE"

MrK

.......har kjøpt skiva idag - OK den men har vel hørt den før!

"ingen kler ORANGE"

Per-Stian

No har eg høyrt gjennom albumet eit par titals gonger, og eg likar det meste godt. Litt som debutalbumet eigentleg: startar solid, men avtek litt mot slutten.

Ruby, The Angry Mob, Heat Dies Down og My Kind Of Guy rockar bra, tykkjer eg.

Lids

Thomas

Per-Stian

40 minutts konsertopptak på med Kaiser Chiefs på Nrk Petre (Lydverket) no.

Lids

Thomas

Per-Stian

quote:
Originally posted by Lids

no eller .no?

Thomas

Den gong då. Konserten var frå kl 1920-2000.

Per-Stian

Utgivelsen av albumet «Sgt Peppers Lonely Hearts Club Band» har snart 40-års jubileum. I fjor ble det kåret til det beste albumet noensinne av britiske radiolyttere.
Oasis, The Killers, Kaiser Chiefs og Travis feirer 40-års jubileumet for legendarisk Beatles-album. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band ble sluppet 1. juni 1967, og for å feire begivenheten vil dagens rockestjerner covre Beatles-låter, melder BBC.

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/04/08/497189.html